+1!Alexsti schreef: 13 apr 2021, 22:36 Handige tip, ben ook aan het isoleren handig om dan nu een mapje met alle foto's en rekeningen te maken voor een eventuele energielabel in de toekomst.

+1!Alexsti schreef: 13 apr 2021, 22:36 Handige tip, ben ook aan het isoleren handig om dan nu een mapje met alle foto's en rekeningen te maken voor een eventuele energielabel in de toekomst.
Gefeliciteerd met aankoop en sterkte met klussene30touring1990 schreef: 14 apr 2021, 20:31 Handige tip idd. Oude keet net gekocht en nu begonnen aan strippen/renoveren. Ik kreeg van de vorige eigenaar een energierapportje (was verplicht bij overdracht) met energielabel G van 'gezellig'. Eens kijken of we dat komend jaar iets kunnen verbeteren
![]()
Ik heb ook een huis dat ik tijdelijk verhuur. De waarde van je huis wordt niet bepaald door de marktwaarde bij verkoop, maar wat het opbrengt aan huur.Jeffrey026 schreef: 14 apr 2021, 21:26 Ik ben zelf ook bezig met een hypotheekadviseur te kijken naar de mogelijkheden om over te sluiten bla bla.
Bank wilt geen toestemming geven voor het verhuren van mijn woning want die voorwaarde staan in contract waar ik 10jr terug voor heb getekend dus krijg geen toestemming...hypotheekschuld is nog géén 1/3e tov de waarde dus zie het risico niet voor hun. Ik heb nog een poging gedaan op een andere manier geld los te peuteren door overwaarde consumptief op te willen nemen maar ook dit kan niet bij deze partij. Mijn doel is iets te erbij kopen voor de oude dag en wat centjes binnen halen als zijnde pensioen voerziening (zzper).
Daar kun je je nog lelijk in vergissen.
HypotheekakteMParallel schreef: 15 apr 2021, 00:51 Volgens de koopakte niet, maar volgens me schoonvader die helemaal thuis is in het uitzoeken van regeletjes, zou het in de splitsingsakte moeten staan, dan maakt het verder niet uit waar wat staat.
Fout, je hebt in Nederland huurbescherming, zelfs of juist zonder huurcontract.
Das wel een leuke om uit te zoeken..ArjandeV schreef: 14 apr 2021, 23:55 Gek idee misschien, maar zet een bv op met wat geld erin en verkoop hem aan je eigen bv?
Maar dat zeg ik. Wat je hebt is niet perse wat je krijgt.Luco schreef: 15 apr 2021, 10:12Fout, je hebt in Nederland huurbescherming, zelfs of juist zonder huurcontract.
Dat er huisjesmelkers zijn die er andere normen en werkethiek op nahouden is een heel ander verhaal.
Maar als jij als particulier je eigen huis verhuurt wens ik je veel succes als je geen fatsoenlijk huurcontract hebt en je huurder wil er niet uit.
Nou mij was erg onduidelijk wat je bedoelde, want je zegt 0 rechten als huurder, en dat is gewoon onwaar.Gijzert schreef: 15 apr 2021, 10:36Maar dat zeg ik. Wat je hebt is niet perse wat je krijgt.Luco schreef: 15 apr 2021, 10:12Fout, je hebt in Nederland huurbescherming, zelfs of juist zonder huurcontract.
Dat er huisjesmelkers zijn die er andere normen en werkethiek op nahouden is een heel ander verhaal.
Maar als jij als particulier je eigen huis verhuurt wens ik je veel succes als je geen fatsoenlijk huurcontract hebt en je huurder wil er niet uit.
Je start met 8% overdrachtsbelasting....
Alles is te koop JP, maar in principe is het voor de renteverlaging.
Ik wil verkopen en gaan huren in België
Thnx, das wel pittig. Ons huis is met deze gekte tussen 625-675k waard. Dat is serieus risico als ik bovenstaand leesDe fiscalist schreef: 15 apr 2021, 13:41Je start met 8% overdrachtsbelasting....
Dan is het nog maar de vraag of je echt kunt aflossen zonder boete, sommige banken hebben in de voorwaarden staan dat je aan een derde moet verkopen om boetevrij te mogen aflossen....
Het ergste wat de bank kan doen is de lening opeisen met boeterente. Als je dat kunt betalen dan kun je dat risico nemen en gewoon verhuren.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], erwin20vt, Majestic-12 [Bot] en 19 gasten