e30touring1990 schreef: 14 apr 2021, 20:31
Handige tip idd. Oude keet net gekocht en nu begonnen aan strippen/renoveren. Ik kreeg van de vorige eigenaar een energierapportje (was verplicht bij overdracht) met energielabel G van 'gezellig'

. Eens kijken of we dat komend jaar iets kunnen verbeteren
Gefeliciteerd met aankoop en sterkte met klussen
Mooi al dat hypotheek gelul hiero
Ik ben zelf ook bezig met een hypotheekadviseur te kijken naar de mogelijkheden om over te sluiten bla bla.
Bank wilt geen toestemming geven voor het verhuren van mijn woning want die voorwaarde staan in contract waar ik 10jr terug voor heb getekend dus krijg geen toestemming...hypotheekschuld is nog géén 1/3e tov de waarde dus zie het risico niet voor hun. Ik heb nog een poging gedaan op een andere manier geld los te peuteren door overwaarde consumptief op te willen nemen maar ook dit kan niet bij deze partij. Mijn doel is iets te erbij kopen voor de oude dag en wat centjes binnen halen als zijnde pensioen voerziening (zzper).
Aangezien mijn boete bedrag na eerdere aflossingen leuk daalde dacht ik nu dat trucje ook even snel toe te passen door een extra aflossing te doen. Inmiddels heb ik 4 identieke aflossingen gedaan maar toch gebeurde er wat onverwachts na de laatste aflossing.
December 2017 aflossing gedaan en zakte mijn omzettingskosten (boete) ca 10.0000€
Januari 2018 boete gezakt met ca 10.000€
December 2020 boete gezakt met ca 10.000€
Maart 2021 niet ca 10.000€ gezakt maar wel 3000€ gestegen verrekt! boete wordt ineens hoger hoe dan? ik mag max 10% boetevrij etxtra aflossen per kalenderjaar.
Door de laatste keer extra aflossing naai ik mijzelf dus voor ca 13.000€ ?!? dan heeft aflossen toch géén zin , ik denk dat er ergens iets mis gaat maar probeer dat maar eens te achterhalen.
Uiteraard heb ik met de bank gebeld kreeg ik natuurlijk een simpele telefoniste aan de lijn die alles aan een collega moest vragen en als antwoord: het komt door de rente die nu zo laag staat bla bla. Dus ik vroeg haar een verklaring hoe dat kon dat in de afgelopen jaren tijdens zakkende rente wel mijn boete daalde en dat er kwa tijd en renteverschil tussen afgelopen december en half maart amper tijd/renteverschil zit. uiteraard ook eenmail gestuurd en werd ik terug gebeld door een andere simpele telefoniste maar ook deze kon het ook niet verklaren en zal aantekening in systeem zetten en mijn mail doorzetten naar andere afdeling.
De boete momenteel staat gelijk aan zo'n 45% van het nog openstaand bedrag.
Huidige hypotheekvorm bankspaarhypotheek 5,35%
Aegon bank
Toevallig iemand soortgelijk iets al eens mee gemaakt?