tomgtr schreef: 13 apr 2021, 16:26
Welke stappen dan? Vaccineren (dat gaat niet zo soepel en is vrijwillig).
Laten we eerst eens doen alsof we logisch nadenken. Op dit moment wordt er gesproken over versoepelingen. Dat is raar, want de cijfers zijn slechter als op het moment van invoeren van de maatregelen. Het is dus niet logisch om maatregelen af te schaffen.
Aan de andere kant, we kunnen net zo goed niet vaststellen dat de maatregelen helpen. Het gaat namelijk slechter als daarvoor.
Misschien is het pakket maatregelen op dit moment niet de juiste en kunnen daar veranderingen in plaats vinden, in plaats van het halsstarrig vasthouden aan iets wat niet werkt.
Besmettingen in de buitenlucht vinden nauwelijks plaats, dus de avondklok waarmee "voorkomen" wordt dat "de jeugd" elkaar buiten treft is niet bepaald nuttig. Hoewel de maatregel mij persoonlijk niet veel treft, vind ik hem iig niet echt nuttig. En wanneer komt die reisbeperking nou eens wat harder? In plaats van "testvakanties" kunnen we ons weer beter richten op het tegengaan van verspreiding. Liever een echte harde lockdown voor een kortere tijd dan dit gemodder en het eindeloze "nog 2 weken, en dan....". Het virus verspreid zich niet door zélf vliegtickets te boeken volgens mij.
Er werken ook weer genoeg mensen op kantoren die dat prima thuis komen. Waar is de overheidssteun om dit te financieren? In plaats van thuiswerken te stimuleren wordt de reiskosten vergoeding ingeperkt (extra belasting heffen, want dat levert weer geld op).
Er wordt nu één miljard in een stichting gestopt die een maatschappij op mag tuigen die volgens diezelfde overheid in 3 maanden voorbij is. En de stichting hoeft geen enkele verantwoording over dat geld af te leggen...
En uiteraard: vaccinaties. Op dit moment is de vaccinatiebereidheid net zo wisselend als de nieuwsberichten. Uiteindelijk verwacht ik dat een groot deel van de mensen die spuit wel zullen nemen. En graag onderzoek naar natuurlijke resistentie. Misschien bestaat dat helemaal niet, misschien wel en hoeven mensen niet per sé gevaccineerd te worden. Dat kan toch een boel schelen, zowel in vaccinatie strategie als besmettingen op korte termijn.
Dalijk wordt het beter weer én er worden per week tienduizenden mensen gevaccineerd, dus het virus wordt dan langzaam maar zeker terug gedrongen. Hier moet veel meer focus op komen als nu, want de zorgvuldigheid kan ik niet precies detecteren behalve dat het niet snel gaat en het RIVM niet meer weet wie er nou wel en niet gevaccineerd is
Zaken als vaccinatiepaspoorten en testen voor alledaagse dingen vind ik gewoon té ver gaan. Alleen en echt alléén als het TIJDELIJK is kan ik daar nog inkomen. Maar ik denk dat ik ondertussen wel uit de doeken heb gedaan dat ik de overheid niet echt meer vertrouw (terwijl ik vind dat de overheid dé partij moet zijn die te vertrouwen is! Zij hebben alle gegevens van de hele maatschappij en dienen daar met uiterste zorgvuldigheid mee omgaan). Dus daarom liever niet.
En ik vrees nog voor de backlash die dit verhaal straks gaat krijgen. De zorg is er nog láng niet vanaf, want die lopen enorm achter.
Het geld waarmee nu mee gestrooid wordt mogen we ook straks gewoon ophoesten. En uiteraard gaan we dat plotseling wél met heel Europa doen; dus eerlijk zullen we alles delen. Dit gaat nog jaren duren.