Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 13 apr 2021, 15:46

daNpy schreef: 13 apr 2021, 13:05 Bijdragen aan de maatschappij dmv medische onderzoeken kan ook gewoon anoniem, daar doen wij ook aan mee :thumbup:
Medische onderzoeken anoniem?
Jouw behandeling moet tijdens het onderzoek toch gevolgd worden, dat kan en wil je niet anoniem :lol:

daNpy

Bericht door daNpy » 13 apr 2021, 15:48

Elise schreef: 13 apr 2021, 15:46 Medische onderzoeken anoniem?
Jouw behandeling moet tijdens het onderzoek toch gevolgd worden, dat kan en wil je niet anoniem :lol:
Ik doelde op de gegevens die gedeeld worden tbv (externe) onderzoeken, niet je persoonlijke onderzoeken natuurlijk :)

Elise

Bericht door Elise » 13 apr 2021, 15:57

daNpy schreef: 13 apr 2021, 15:48
Elise schreef: 13 apr 2021, 15:46 Medische onderzoeken anoniem?
Ik doelde op de gegevens die gedeeld worden tbv (externe) onderzoeken, niet je persoonlijke onderzoeken natuurlijk :)
Die (externe) onderzoeken lopen gewoon parallel aan je persoonlijke onderzoek/behandeling, ze weten dus precies wie je bent.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld van een bepaald onderzoek geregeld het verzoek om extra buisjes bloed voor hun te laten afnemen.

Maar het is wel duidelijk dat we er beiden heel anders in staan.

Elise

Bericht door Elise » 13 apr 2021, 16:01

Ik kan me uit mijn diensttijd nog herinneren dat er ook 2 waren die nogal tegen de draad in waren en ook de stereoprik weigerden bij de opkomst/opleiding.
Daar hadden ze in het leger wel een hele goede oplossing voor....dat werden jerrycanboys :duck:

daNpy

Bericht door daNpy » 13 apr 2021, 16:22

Elise schreef: 13 apr 2021, 15:57 Die (externe) onderzoeken lopen gewoon parallel aan je persoonlijke onderzoek/behandeling, ze weten dus precies wie je bent.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld van een bepaald onderzoek geregeld het verzoek om extra buisjes bloed voor hun te laten afnemen.

Maar het is wel duidelijk dat we er beiden heel anders in staan.
Ik denk voornamelijk dat je heel wat meer medische trajecten doorloopt/ hebt doorlopen dan ik ;)

Ik blijf inderdaad van mening dat we onze rechten niet té makkelijk op moeten geven vanwege Corona, want ik geloof niet zo in terugdraaien van maatregelen :)
Er zijn nog heel wat stappen die we kunnen nemen voor we in een samenleving terecht komen waar je overal een bewijsje moet overhandigen voor je de winkel, restaurant, café, dierentuin etc etc in mag.

Luco

Bericht door Luco » 13 apr 2021, 16:25

tomgtr schreef: 13 apr 2021, 15:22 Inderdaad, nog even ter herinnering, hou het netjes en noem mensen niet een dominee of zo. En gebeurt dat een keer ook nog prima, maar dit soort persoonlijke vendetta's doe je maar op PM of niet. Klaar.

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Het is prima te benoemen dat iemand steeds hetzelfde zegt. Maar zolang die persoon dat op een correcte manier doet dan mag dat.

Als je niet de zelfbeheersing hebt om normaal of niet te reageren is er nog de optie om de berichten van die persoon helemaal niet te zien. Wil je die ook niet gebruiken en blijven persoonlijke aanvallen zich herhalen dan weet je wat er gaat gebeuren.
Met dit verhaal laat jij iig duidelijk zien hoe je erin staat.
Doe dat dan ook in andere topics waar sommige mensen constant andere mensen persoonlijk aanvallen.
Ow nee dat zijn de mensen waarmee jij het eens bent, die mogen het natuurlijk wel. :thumbup:
Ik ben weer weg uit dit topic, succes met de verplichte vaccinaties.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 apr 2021, 16:26

Welke stappen dan? Vaccineren (dat gaat niet zo soepel en is vrijwillig).

Let op, dit is geen persoonlijk aanval, ik ben blij dat je niet komt met wat niet goed is maar wat juist wel goed zou zijn. Oprecht benieuwd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 apr 2021, 16:28

Luco schreef: 13 apr 2021, 16:25
tomgtr schreef: 13 apr 2021, 15:22 Inderdaad, nog even ter herinnering, hou het netjes en noem mensen niet een dominee of zo. En gebeurt dat een keer ook nog prima, maar dit soort persoonlijke vendetta's doe je maar op PM of niet. Klaar.

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Het is prima te benoemen dat iemand steeds hetzelfde zegt. Maar zolang die persoon dat op een correcte manier doet dan mag dat.

Als je niet de zelfbeheersing hebt om normaal of niet te reageren is er nog de optie om de berichten van die persoon helemaal niet te zien. Wil je die ook niet gebruiken en blijven persoonlijke aanvallen zich herhalen dan weet je wat er gaat gebeuren.
Met dit verhaal laat jij iig duidelijk zien hoe je erin staat.
Doe dat dan ook in andere topics waar sommige mensen constant andere mensen persoonlijk aanvallen.
Ow nee dat zijn de mensen waarmee jij het eens bent, die mogen het natuurlijk wel. :thumbup:
Ik ben weer weg uit dit topic, succes met de verplichte vaccinaties.
Beste Luco, excuus, ik hou niet alle draadjes bij. Dit geldt uiteraard voor iedereen. Mochten mensen ergens aanstoot aan nemen kunnen ze dat altijd melden. Als persoon heb ik zeker een mening maar mocht je me beschuldigen van partijdigheid voordat ik iets heb gedaan zelfs kan je je natuurlijk altijd beklagen.

Elise

Bericht door Elise » 13 apr 2021, 16:39

tomgtr schreef: 13 apr 2021, 16:28 Beste Luco, excuus
Kijk even met hoeveel mensen Luco dit jaar al overhoop heeft gelegen en hoeveel modedit's Luco al om de oren heeft gehad.
En dan gaat Luco een excuus van een mod krijgen? Het moet hier niet gekker worden hier.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 apr 2021, 16:44

Ook dat draat weinig bij en volgens mij was jij degene die vond dat ik als mod helemaal geen mening mocht hebben? Of was dat alleen geen andere mening dan jij hebben? Laten we even, nee niet even, gewoon permanent stoppen met persoonlijke vendetta's. Dank.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 apr 2021, 18:07

smiley schreef: 13 apr 2021, 14:33 De US stopt met Janssen ivm trombose.
https://www.nytimes.com/2021/04/13/us/p ... a-cdc.html
Dit wordt een zomer van testen ipv vaccineren denk ik.
Nu ook hier.
https://www.nu.nl/algemeen/6127484/leve ... allen.html

JP

Bericht door JP » 13 apr 2021, 20:44

Buurman en Buurman zeiden het vanavond, het einde is nabij !

Volgende week een nieuw luisterverhaal. Alsof de besmettingen morgen gaan dalen en dan na een week dalen, kan alles los....:hmmm:

Afbeelding

A je to !!

daNpy

Bericht door daNpy » 13 apr 2021, 21:15

tomgtr schreef: 13 apr 2021, 16:26 Welke stappen dan? Vaccineren (dat gaat niet zo soepel en is vrijwillig).
Laten we eerst eens doen alsof we logisch nadenken. Op dit moment wordt er gesproken over versoepelingen. Dat is raar, want de cijfers zijn slechter als op het moment van invoeren van de maatregelen. Het is dus niet logisch om maatregelen af te schaffen.
Aan de andere kant, we kunnen net zo goed niet vaststellen dat de maatregelen helpen. Het gaat namelijk slechter als daarvoor.
Misschien is het pakket maatregelen op dit moment niet de juiste en kunnen daar veranderingen in plaats vinden, in plaats van het halsstarrig vasthouden aan iets wat niet werkt.
Besmettingen in de buitenlucht vinden nauwelijks plaats, dus de avondklok waarmee "voorkomen" wordt dat "de jeugd" elkaar buiten treft is niet bepaald nuttig. Hoewel de maatregel mij persoonlijk niet veel treft, vind ik hem iig niet echt nuttig. En wanneer komt die reisbeperking nou eens wat harder? In plaats van "testvakanties" kunnen we ons weer beter richten op het tegengaan van verspreiding. Liever een echte harde lockdown voor een kortere tijd dan dit gemodder en het eindeloze "nog 2 weken, en dan....". Het virus verspreid zich niet door zélf vliegtickets te boeken volgens mij.
Er werken ook weer genoeg mensen op kantoren die dat prima thuis komen. Waar is de overheidssteun om dit te financieren? In plaats van thuiswerken te stimuleren wordt de reiskosten vergoeding ingeperkt (extra belasting heffen, want dat levert weer geld op).
Er wordt nu één miljard in een stichting gestopt die een maatschappij op mag tuigen die volgens diezelfde overheid in 3 maanden voorbij is. En de stichting hoeft geen enkele verantwoording over dat geld af te leggen...

En uiteraard: vaccinaties. Op dit moment is de vaccinatiebereidheid net zo wisselend als de nieuwsberichten. Uiteindelijk verwacht ik dat een groot deel van de mensen die spuit wel zullen nemen. En graag onderzoek naar natuurlijke resistentie. Misschien bestaat dat helemaal niet, misschien wel en hoeven mensen niet per sé gevaccineerd te worden. Dat kan toch een boel schelen, zowel in vaccinatie strategie als besmettingen op korte termijn.
Dalijk wordt het beter weer én er worden per week tienduizenden mensen gevaccineerd, dus het virus wordt dan langzaam maar zeker terug gedrongen. Hier moet veel meer focus op komen als nu, want de zorgvuldigheid kan ik niet precies detecteren behalve dat het niet snel gaat en het RIVM niet meer weet wie er nou wel en niet gevaccineerd is :sealed:

Zaken als vaccinatiepaspoorten en testen voor alledaagse dingen vind ik gewoon té ver gaan. Alleen en echt alléén als het TIJDELIJK is kan ik daar nog inkomen. Maar ik denk dat ik ondertussen wel uit de doeken heb gedaan dat ik de overheid niet echt meer vertrouw (terwijl ik vind dat de overheid dé partij moet zijn die te vertrouwen is! Zij hebben alle gegevens van de hele maatschappij en dienen daar met uiterste zorgvuldigheid mee omgaan). Dus daarom liever niet.

En ik vrees nog voor de backlash die dit verhaal straks gaat krijgen. De zorg is er nog láng niet vanaf, want die lopen enorm achter.
Het geld waarmee nu mee gestrooid wordt mogen we ook straks gewoon ophoesten. En uiteraard gaan we dat plotseling wél met heel Europa doen; dus eerlijk zullen we alles delen. Dit gaat nog jaren duren.

frankie

Bericht door frankie » 13 apr 2021, 21:27

Wat ik eigenlijk ook wel opvallend vind, vaccinatie is volgens de geleerden de sleutel, maar hoe zit het met medicatie of behandeling van een huisarts? Zoals het nu gaat, je bent besmet, wordt ziek, blijft thuis en dan? Niks. Als het verslechterd komt de huisarts en dan ga je al dan niet naar het ziekenhuis. Zijn er dan echt geen behandelmethoden of medicijnen mogelijk in een vroeg stadium om ziekenhuisopname te voorkomen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 apr 2021, 21:44

Uit nu.nl vanavond:
Het kabinet durft een aantal voorspellingen aan: er is redelijk zicht op de epidemie, begin juli is iedere volwassene die dat wil gevaccineerd en met de zomermaanden in aantocht zijn er minder besmettingen.
Begin juli. Ik houd hun eraan:)

Klaar mee.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 apr 2021, 21:45

daNpy schreef: 13 apr 2021, 21:15
tomgtr schreef: 13 apr 2021, 16:26 Welke stappen dan? Vaccineren (dat gaat niet zo soepel en is vrijwillig).
Laten we eerst eens doen alsof we logisch nadenken. Op dit moment wordt er gesproken over versoepelingen. Dat is raar, want de cijfers zijn slechter als op het moment van invoeren van de maatregelen. Het is dus niet logisch om maatregelen af te schaffen.
Aan de andere kant, we kunnen net zo goed niet vaststellen dat de maatregelen helpen. Het gaat namelijk slechter als daarvoor.
Misschien is het pakket maatregelen op dit moment niet de juiste en kunnen daar veranderingen in plaats vinden, in plaats van het halsstarrig vasthouden aan iets wat niet werkt.
Besmettingen in de buitenlucht vinden nauwelijks plaats, dus de avondklok waarmee "voorkomen" wordt dat "de jeugd" elkaar buiten treft is niet bepaald nuttig. Hoewel de maatregel mij persoonlijk niet veel treft, vind ik hem iig niet echt nuttig. En wanneer komt die reisbeperking nou eens wat harder? In plaats van "testvakanties" kunnen we ons weer beter richten op het tegengaan van verspreiding. Liever een echte harde lockdown voor een kortere tijd dan dit gemodder en het eindeloze "nog 2 weken, en dan....". Het virus verspreid zich niet door zélf vliegtickets te boeken volgens mij.
Er werken ook weer genoeg mensen op kantoren die dat prima thuis komen. Waar is de overheidssteun om dit te financieren? In plaats van thuiswerken te stimuleren wordt de reiskosten vergoeding ingeperkt (extra belasting heffen, want dat levert weer geld op).
Er wordt nu één miljard in een stichting gestopt die een maatschappij op mag tuigen die volgens diezelfde overheid in 3 maanden voorbij is. En de stichting hoeft geen enkele verantwoording over dat geld af te leggen...

En uiteraard: vaccinaties. Op dit moment is de vaccinatiebereidheid net zo wisselend als de nieuwsberichten. Uiteindelijk verwacht ik dat een groot deel van de mensen die spuit wel zullen nemen. En graag onderzoek naar natuurlijke resistentie. Misschien bestaat dat helemaal niet, misschien wel en hoeven mensen niet per sé gevaccineerd te worden. Dat kan toch een boel schelen, zowel in vaccinatie strategie als besmettingen op korte termijn.
Dalijk wordt het beter weer én er worden per week tienduizenden mensen gevaccineerd, dus het virus wordt dan langzaam maar zeker terug gedrongen. Hier moet veel meer focus op komen als nu, want de zorgvuldigheid kan ik niet precies detecteren behalve dat het niet snel gaat en het RIVM niet meer weet wie er nou wel en niet gevaccineerd is :sealed:

Zaken als vaccinatiepaspoorten en testen voor alledaagse dingen vind ik gewoon té ver gaan. Alleen en echt alléén als het TIJDELIJK is kan ik daar nog inkomen. Maar ik denk dat ik ondertussen wel uit de doeken heb gedaan dat ik de overheid niet echt meer vertrouw (terwijl ik vind dat de overheid dé partij moet zijn die te vertrouwen is! Zij hebben alle gegevens van de hele maatschappij en dienen daar met uiterste zorgvuldigheid mee omgaan). Dus daarom liever niet.

En ik vrees nog voor de backlash die dit verhaal straks gaat krijgen. De zorg is er nog láng niet vanaf, want die lopen enorm achter.
Het geld waarmee nu mee gestrooid wordt mogen we ook straks gewoon ophoesten. En uiteraard gaan we dat plotseling wél met heel Europa doen; dus eerlijk zullen we alles delen. Dit gaat nog jaren duren.
Dus even in het kort:

Je stapen zijn:

1)

Avondklok stoppen (in de avond ontmoeten mensen elkaar niet alleen in buitenlucht. Realiteit is in mijn geval dat ik minder vaak op bezoek ga en er minder mensen op bezoek komen omdat het nauwelijks zin heeft. Of je haalt tot de volgende ochtend door, dat kan ook.

2)

Liever nog een hardere lockdown dan de semi-intilligente lockdown van nu waar met pijn en moeite het 1 en ander toegestaan wordt. Let wel veel europesche landen hebben een veel hardere lockdown gehad en staan er niks beter voor dan wij.

3)

Vaccineren moet beter. No shit einstein. :)

4)

Geen vaccinatiepaspoort of als het moet heeeeeeel kort.

5)

Minder geld strooien aan? Testen? Vaccineren? Hulp voor bedrijven? Economie boosten?

6)

Geen steun aan andere europesche landen geven.

In veel punten best mee eens hoor maar of dit logisch nadenken en stappenplan nou echt even alles verbetert vs Rutte / De Jonge / Timmermans / Koolmees / Hoekstra, mwah, dat valt wel mee denk ik.

coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Bericht door coolfan » 13 apr 2021, 22:37

Grappig deze dingen ook op een autoforum maar aan de andere kant; ik ben er wel hierdoor op dit forum gekomen. In maart vorig jaar; na een btje onderzoek en rekenen was ik er heel snel klaar mee en zoals Kees de Kort van BNR en een aantal oud hooglerararen al zeiden; 'iemand die het zelf kan maar vooral durft kan zo zien dat de getallen niet kloppen en uitvinden hoe het komt dat bijna alle landen het hebben over "nieuwe normaal" en "Build back better" zoek en lees wat ze willen" Zou maar voor 2 weken zijn....even volhouden...
Wie het bewust of in zijn onbewuste te eng of confronterend roept dan 'wappie' ook zelfs nog wanneer wereldwijd laffe dienders zelfs bejaarden neerknuppelen en ook de grondwet op losse schroeven; hoe duidelijk moet het zijn als je je verjaardag niet maar mag vieren of de avondklok na 77 jaar tegen de Neurenbergcode weer van stal wordt gehaald.

Dacht toen; "nu nog lekker genieten van mn auto's, Autobahn, Alpen en trackdays doen voordat je straks een verplichte 'spuit' moet of een testbewijs!"
Ik geniet nu nog zoveel mogelijk van mn vrijheid en dat je nog naar het circuit kan zonder stok in tegen je hersenkwab of verplichte spuit of niet eens het land meer uit...... Ben benieuwd hoe lang dit nog kan. This only ends when we say 'NO'

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 08:29

coolfan schreef: 13 apr 2021, 22:37 Kees de Kort van BNR
Die bedoel ik! Ik luister in de auto 'altijd' naar BNR en heb hem een aantal keren in zo'n corona-kritsch youtube programma gezien. Was z'n naam kwijt.

Die man mag ik wél. Mooi praatverhaal altijd. Duidelijk.

Verder wil ik graag gevaccineerd om maar door te gaan.
Maar paar maanden terug troela Marion Koopmans met WHO in China op inspectie TOTAAL om de tuin geleid daar en zij komt met een verzachtende uitspraak jegens dat land en de boel vergoelijken.

Dáár is die ellende onstaan. Hier vliegen hele volksstammen elkaar in de haren en de WHO houdt 'China' de hand boven 't hoofd.

Vertrouwen nul bij mij:RIVM/OMT/WHO/China/Kabinet.

Maar deze ellende kan blijkbaar alléén gestopt door 'vaccinatie'. Voor de rest nog steeds vele vraagtekens bij mij....

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2021, 08:39

Robin schreef: 14 apr 2021, 08:29 Dáár is die ellende onstaan. Hier vliegen hele volksstammen elkaar in de haren en de WHO houdt 'China' de hand boven 't hoofd.
Inderdaad. Grote kans dat het per ongeluk (op een markt) is ontstaan. En de bron opsporen is wellicht onmogelijk. Maar dat tripje naar China was puur om er even een paar foto's te maken zodat men aan de buitenwereld kon laten zien dat ze er onderzoek naar hebben gedaan... zo'n schijnvertoning prikt toch iedereen doorheen?
Als iets een wereldwijde pandemie tot gevolg heeft lijkt het mij wel nuttig om daar even goed onderzoek naar te doen, zelfs al zou je er geen consequenties aan binden als het verwijtbaar is.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 08:42

Tom schreef: 14 apr 2021, 08:39 Grote kans dat het per ongeluk (op een aandelenmarkt) is ontstaan.
:tooth:

PeterB

Bericht door PeterB » 14 apr 2021, 08:53

frankie schreef: 13 apr 2021, 21:27 Wat ik eigenlijk ook wel opvallend vind, vaccinatie is volgens de geleerden de sleutel, maar hoe zit het met medicatie of behandeling van een huisarts? Zoals het nu gaat, je bent besmet, wordt ziek, blijft thuis en dan? Niks. Als het verslechterd komt de huisarts en dan ga je al dan niet naar het ziekenhuis. Zijn er dan echt geen behandelmethoden of medicijnen mogelijk in een vroeg stadium om ziekenhuisopname te voorkomen?
Die zijn er wel maar niet uitgebreid getest, zie het gedonder wat een aantal huisartsen over zich heen kregen .( Verleden jaar al...)
En mag dan ook niet meer toegediend worden ( althans, niet officieel)
Nee, vaccinatie was volgens de schoenenprins het enige wat werkt. Dat wist hij in maart/april 2020 al te vertellen.

Nou, maand 4 2021 is al halverwege en het gaat in sneltreinvaart de goede kant op.
Iedere dag file bij de XL test-en vaccinatiestraat bij Schiphol...
Koekoek.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 08:59

PeterB schreef: 14 apr 2021, 08:53
frankie schreef: 13 apr 2021, 21:27 Wat ik eigenlijk ook wel opvallend vind, vaccinatie is volgens de geleerden de sleutel, maar hoe zit het met medicatie of behandeling van een huisarts? Zoals het nu gaat, je bent besmet, wordt ziek, blijft thuis en dan? Niks. Als het verslechterd komt de huisarts en dan ga je al dan niet naar het ziekenhuis. Zijn er dan echt geen behandelmethoden of medicijnen mogelijk in een vroeg stadium om ziekenhuisopname te voorkomen?
Die zijn er wel maar niet uitgebreid getest, zie het gedonder wat een aantal huisartsen over zich heen kregen .( Verleden jaar al...)
En mag dan ook niet meer toegediend worden ( althans, niet officieel)
Nee, vaccinatie was volgens de schoenenprins het enige wat werkt. Dat wist hij in maart/april 2020 al te vertellen.

Nou, maand 4 2021 is al halverwege en het gaat in sneltreinvaart de goede kant op.
Iedere dag file bij de XL test-en vaccinatiestraat bij Schiphol...
Koekoek.
Inderdaad in 'n interview van april vorig jaar terwijl hij in z'n 7er stapte: 'Vaccinatie is de enige weg'
Zei hij letterlijk. Da's 1 jaar terug.

HCQ werd door The Lancet als 'dodelijk' gezien, later gerectificeerd(maarja dat was Trump die daarmee kwam en alles wat Trump zegt klopt niet en mag niet natuurlijk) .

Zink. Vitamine D.
' -Jamaar dat kan niet, niet 'wetenschappelijk' bewezen(ze doen er ook helemaal geen moeite voor om dat dan wetenschappelijk te onderzoeken lijkt 't wel) , gevaarlijk om daarop af te gaan. Vaccinatie is de enige weg hoor....'

Politiek en financieel gedreven spelletje dit.

Shakes

Bericht door Shakes » 14 apr 2021, 09:06

Ik gebruik nu na Corona extra vitamine D. Placebo wellicht maar het werkt voor mijn gevoel.

Robin

Bericht door Robin » 14 apr 2021, 09:07

Ik gebruik al 'n jaar extra Vitamine D dagelijks. FWIW.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 apr 2021, 09:08

Ik was m'n kale schedel iedere dag. Lijkt ook prima te werken :tooth:

Plaats reactie