Allereerst tijd voor een upgrade van de brommer. Want op internet gaat typen dat "Het steeds beter gaat en je steeds sneller rond het baantje gaat" is natuurlijk heel erg cool, maar wat nog cooler is dan grootspraak op een internetforum? BEWIJS!
Dus om de baseline van mijn 2021 snelheid te kunnen vaststellen, moet je kunnen meten. 1 Tripje naar Ten Kate Racing in Nieuwleusen verder en ik ben een stapje dichterbij bij een geverifieerde grote mond:D

Tijdje gekeken naar Laptimers, maar dit was eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ook wel een keer fijn dat dat in een basisversie zit en niet, zoals gewoonlijk, in een versie met veel meer features dan ik ooit ga gebruiken.
Het is dus een Aim Solo 2 GPS Laptimer geworden. Met de mogelijkheid om zelf banen te maken doormiddel van GPS en met 5hz verversing is hij een heel stuk accurater dan de Telefoon Timers waarmee anderen rijden.
Steuntje gemaakt van 3mm aluminium en voor het stuur gemonteerd. Er zijn ook Stuurkussens voor te koop waar hij in past, maar dat ziet er gewoon niet uit. En als ik één ding van mijzelf weet: Vorm > Functie! En uiteraard gelijk het backlight ingesteld in Rutger-spec!

Vervolgens naar Pottendijk gekacheld om te testen. Was die dag zonder bekenden, wat eigenlijk maar vrij saai is. Maar toch mooi kunnen testen met de Aim.

Heb geen foto van de rondetijden, maar die zoek ik nog wel even terug.
Verder ook mijn nieuwe voetsteunen getest. Ik reed nog altijd met de originele voetsteunen met sliders eronder gemaakt, maar dat was toch na de zoveelste valpartij wel vergane glorie. Dus vervolgens maar weer even intiem geweest met mijn bankpas.

Deze hebben dus ingebouwde sliders, en happen dus niet in het asfalt. Zeker omdat ik met mijn lange poten (èèèèen het pleeeein!) nogal opgevouwen zit op mijn japanse staafmixer en dus mijn voetsteuntjes niet hoger kan plaatsen.
Al met al een prima dagje gehad op Pottendijk. Motor bij thuiskomst de schuur ingedrukt, maar de spullen in de aanhanger gelaten omdat 1e paasdag de Licentiedag voor Assen Junior Track op de planning stond.
Nieuw dit jaar is dat je voor een jaarabbonement en een sumo-licentie ook een theorie/baancursus gedaan moet hebben met betrekking tot de verschillende vlagsituaties etc. Wat feitelijk neerkwam om op 4 sessies rijden, 2 proefwedstrijden, 20 minuten theorie en enkele vlagsituaties.
Waren met een aantal bekenden, dus het was in combinatie met het prima weertje een dagje vol geouwehoer, circuit rijden en beetje nog meer ouwehoeren.
paar foto's van de dag, geschoten door de vriendin van één van heren waarmee we vaker rijden.

Proefraces waren ook echt vet! Voor het eerst uit stilstand starten op een rij, met z'n allen een bocht induiken en beetje vechten om baanpositie. Echt heel vet! Startpositie was op basis van Alphabetische volgorde, en op één of andere manier is de P goed voor de 4e startpositie. Waarom? GEEN IDEE!
4e plek betekent vooraan van de 2e rij, dus wel aan de binnenbocht.
1e Race was echt wennen. Vertrokken als 3e, al snel de 2e positie gepakt en kunnen aanhaken bij de Nr.1 (#217 KTM op de foto's hierboven) en daarmee zo'n 3 of 4 ronden nek aan nek lopen vechten tot de finishvlag.
Na de eerste race werd gelijk race 2 gestart. Dus weer opstellen, zelfde positie, en weer starten.
De KTM rijder heeft een filmpje van die 2e start, wel heel erg leuk om te zien. Ben zelf mijn Gopro vergeten, dus geen beelden van mijn kant. #huuuuuuln
Oke, even een pauzemomentje en offtopic. WIE HEEFT DIE YOUTUBE INSLUIT OPTIES GEMAAKT VOOR DIT FORUM? MIJN GOD WAT IRRITANT. Op elk forum werk een copy/paste, of een insluittag gewoon. Maar op dit forum moet ik telkens weer knoeien en een oud bericht pakken en kijken hoe ik het het daar heb gedaan, maar dan werkt instarten vanaf een tijd niet meer. MIJN GOD WAT IRRITANT!
*Hier had dus een ingesloten versie van de Youtube speler moeten staan met een clip die begint bij 2:37*
**Nu staat er dus een klikbare URL en laten we gewoon doen alsof hij ingesloten is, heel tof!**
Zo, en weer zen!
https://youtu.be/PFN74s-Nq6g?t=157
Dus even op bovenstaande link klikken, dan brengt hij je gelijk naar de proefrace 2!
En toen ging het mis! Voor de mensen die bovenstaande video hebben afgekeken hoeven dit stukje tekst niet meer te lezen, want de aftermath staat op beeld. (de crash zelf niet op beeld, je hoort mij wel) Een combinatie van vermoeidheid, een gebrek aan conditie, korte pauzes tussen de sessies en een klassiek wedstrijdje van "Wie heeft de langste" in de vorm van, wie remt het laatst. Betekende voor mij dus een abrubt einde aan de laatste sessie (laatste 4 minuten).
Bij het aanremmen van de eerste hairpin had ik geen kracht meer in mijn handen om hard te trekken en klap ik hem dus achterop mijn kameraad met z'n KTM. We rijden beide andere lijnen en anders. Ik rijd met knieen over het asfalt op deze baan en mijn circuitmaat rijdt met voetjes op de steunen en knieën tegen de tank. Hij kan krapper draaien en eerder op het gas, en ik kan hogere bochtensnelheid meenemen, maar moet bredere lijnen aansnijden.
Dat ging de hele dag al mooi gelijk op en we waren echt aan elkaar gewaagd, maar hier ging het mis.
Van de valpartij zelf weet ik niks meer. Uitgaande van de beelden en wat mij gezegd is, ben ik zo'n 10 seconden weg geweest, waarna ik bijkom. Waar het filmpje stopt gaan de marshalls en ebho'er verder van het circuit.
Zelf totaal niet in paniek geraakt en de de Baco's hebben mijn heel netjes geholpen en begeleid, echt diep veel respect voor deze vrijwilligers! Uiteindelijk zelf overeind gekomen, nadat ze mij een paar vragen gesteld hadden en een paar zaken gecontroleerd hadden en op de bandenstapel gaan zitten om bij te komen, waarna mijn paddock-buurman mij van de baan heeft gehaald met z'n auto.
Dag erna de schade opgemeten bij mijzelf en de motor, verder dan wat hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd (als je de foto van mijn helm ziet, is dat ook niet bepaald gek) en wat spierpijn. Verder eigenlijk nergens last van. De handkap van de motor is gesneuveld, het carbon werk achter mijn radiatorkap heeft een scheurtje en het voorspatbord zit vol met krassen. En mijn helm/bril zijn afgeschreven!

Echt dure dingen zijn er niet gesneuveld, los van de helm dan. Maar ook dat valt in verhouding ook wel mee.
Nieuwe helm/bril is inmiddels onderweg en ook de handkappen zijn besteld. Voorspatbord moet ik nog even kijken of ik het uit kan polijsten, want ik heb geen stickers meer.
Al met al een enerverend pasen!