Ik gok dat je hiermee wel ‘iets’ meer kwijt bent aan onderhoud en stookkosten

Ik gok dat je hiermee wel ‘iets’ meer kwijt bent aan onderhoud en stookkosten
Ligt eraan wat er allemaal aan maatregelen gedaan zijn, wij zitten nu op 93 euro met ruim 250m2 woonruimteKoenM schreef: 22 mar 2021, 23:47Ik gok dat je hiermee wel ‘iets’ meer kwijt bent aan onderhoud en stookkosten![]()
Toen wij 30 jaar geleden ons eerste vrijstaande huis..........dvh schreef: 22 mar 2021, 21:11 Toen ik 4/4.5 jaar geleden mijn eerste vrijstaande huis kocht voor 3ton vond ik het een ok aankoop. Als ik nu terugkijk was het een mega-koopje![]()
Helemaal eens hoor, ik zou dat ook nooit doen.... maar er werd gesteld dat je onder de 600k in 020 niks kon kopen in een leuke buurt vandaar mijn voorbeeld.
Ik ben er op gegroeid, in Annen. Heerlijke provincie. Groen, rust, alleen even je auto goed uitlaten is (denk ik) wat lastiger maar dat was geen issue voor mij toen ik 7 was of zo. Heb er 10 jaar van mijn jeugd doorgebracht en dat was heerlijkArjandeV schreef: 22 mar 2021, 23:34 Wat een bizarre bedragen eigenlijk die iedereen normaal lijkt te vinden. 60m2 en 400k? Beetje tussenwoning 500-600k?
In ede heb ik vorig jaar mijn 143m2 verkocht voor 317.509€. Gekocht in 2016 voor 196.500 von en er dus nog wat extra bij gelegd. Vrij normaal nog. Maar dat je dan voor een half uurtje dichter bij Amsterdam in eens het dubbele per m2 kwijt bent.. doe normaal.
Ons nieuwe huisje (2kapper), lekker midden in Drenthe in een redelijk dure omgeving voor deze omgeving voor 339k von.. dat is nog leuk..
Ik ben het met Luco eens; knetter gek als je zoveel neerlegd om in de randstad te wonen..
Vorig jaar al, hoekwoning in zuid, 2milj.. op dat moment stond een villa aan de Vinkeveense plassen voor 1,5milj te koop.. hou je nog 500k over om elke dag een half uur tot één uur in je Porsche, boot of whatever te zitten..
Klopt 30jr geleden was het rukShakes schreef: 23 mar 2021, 07:59 Zitten vast wel een paar aardige dingen tussen maar ik pas er nog steeds voor.
Het zal nu wel wat meer bakfiets/koffietentje/vegan pizza voor 30 euro zijn en helemaal hip maar 30 jaar terug was ik daar de enige die de sch klank kon uitspreken.
Hilversum is een Dorp hoor.Martijn_bmw schreef: 23 mar 2021, 08:33Klopt 30jr geleden was het rukShakes schreef: 23 mar 2021, 07:59 Zitten vast wel een paar aardige dingen tussen maar ik pas er nog steeds voor.
Het zal nu wel wat meer bakfiets/koffietentje/vegan pizza voor 30 euro zijn en helemaal hip maar 30 jaar terug was ik daar de enige die de sch klank kon uitspreken.maar dat geld ook voor noord en andere delen van de stad.
En ik pas er ook voor hoor, de hele stad overigens veel te duur en druk naar mijn idee.
Maar zo maakt iedereen zijn keuzes, voor mij is een dorp als Baarn prima middenweg dichtbij grote steden als Hilversum, Amersfoort, Amsterdam en Utrecht maar ook tegen de bossen van Lage Vuursche aan en een achtertuin die eindigt op de polder.
Hier kost een huis dan van 130m2 woonopp met 380m2 grond in goede staat rond de 700K
In a'dam oud-zuid koop je er net een flatje voor
In noord-oost Groningen het hele dorp![]()
Een flinke stap vanuit A'veen en uitkomen tussen de bossen dan wonen we waarschijnlijk wel aardig dicht bij elkaar jaShakes schreef: 23 mar 2021, 08:36 @ Martijn. Volgens mij wonen we straks redelijk bij elkaar in de buurt.
020 is nog steeds klote. Ja de grachtengordel en delen van zuid zijn natuurlijk prima maar kom daar maar eens tussen. Ieder z’n ding.
Dan klopt of die 140k niet of die 30% niet.KoenM schreef: 22 mar 2021, 18:03 Vraagprijs en bieding beide wat hoger. Mijn aankoopmakelaar had ingeschat dat er zo’n €50k zou worden overboden. Is dit toch een hele andere league..
Ik ging even een goed gesprek met de verkopende partij aan. Als je daar in alle redelijkheid uitlegt waarom je het graag zou willen weten lijkt me dat je daar het eerlijkste antwoord krijgt.TLRS schreef: 22 mar 2021, 21:17Hoe je daar het beste achter kan komen.. kadaster misschien?KoenM schreef: 22 mar 2021, 20:33 Hoe bedoel je of het echt klopt? Of er werkelijk zoveel geboden is? Dus gewoon (brutaal) de makelaar te bellen?
Makelaars is er alles aan gelegen om de prijzen zoveel mogelijk op te drijven, daar zou ik het dus niet aan vragen.
Denk dat je de verbinding met de realiteit inderdaad wel een beetje verloren hebt als je denkt dat dat normaal isEmilio schreef: 22 mar 2021, 20:32600-700k is nu juist het bedrag dat de jonge tweeverdieners te besteden hebben.
Vandaar ook de “c.”Elise schreef: 23 mar 2021, 08:56Dan klopt of die 140k niet of die 30% niet.KoenM schreef: 22 mar 2021, 18:03 Vraagprijs en bieding beide wat hoger. Mijn aankoopmakelaar had ingeschat dat er zo’n €50k zou worden overboden. Is dit toch een hele andere league..
Ik ging even een goed gesprek met de verkopende partij aan. Als je daar in alle redelijkheid uitlegt waarom je het graag zou willen weten lijkt me dat je daar het eerlijkste antwoord krijgt.TLRS schreef: 22 mar 2021, 21:17Hoe je daar het beste achter kan komen.. kadaster misschien?KoenM schreef: 22 mar 2021, 20:33 Hoe bedoel je of het echt klopt? Of er werkelijk zoveel geboden is? Dus gewoon (brutaal) de makelaar te bellen?
Makelaars is er alles aan gelegen om de prijzen zoveel mogelijk op te drijven, daar zou ik het dus niet aan vragen.
De makelaar bellen is zinloos, dat heerschap is uit een heel speciaal soort hout gesneden....![]()