Nu een huis kopen
-
Re: Nu een huis kopen
Het loont alleen als je kleiner gaat wonen of in een goedkopere regio. Inderdaad, als je een stapje vooruit wil maken kan je fijn al je overwaarde (en meer) in je nieuwe huis stoppen en schiet je er dus niet zo veel mee op.
-
OnlineLuco
dat valt hier nog mee hoormark323ti schreef: 22 mar 2021, 19:29 En dan sta je met een grote zak geld achteraan in de rij.
Geld wat je verdiend hebt kan dan meteen weer in je volgende huis waar jij dan nog meer op moet overbieden....
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
“Je moet een keer instappen” is hier inderdaad ook het motto. Huizenprijzen slaan echt nergens op maar vriendin en ik (wonen op dit moment niet samen) betalen nu >€2K per maand aan huur, dan nog 2x G/W/L, 2x Ziggo, 2x gemeentelijke belasting etc. Wonen allebei te klein om samen te kunnen wonen, maar huuraanbod naar wens is er amper. Dan maar kopen.
Ik verwacht ook wel een daling van de huizenprijzen in de toekomst, maar ook al zakken ze de komende 4 jaar met 5% per jaar dan zijn we zelfs met kopen in deze markt nog goedkoper uit dan €25K per jaar wegpissen naar een verhuurder.
Ik verwacht ook wel een daling van de huizenprijzen in de toekomst, maar ook al zakken ze de komende 4 jaar met 5% per jaar dan zijn we zelfs met kopen in deze markt nog goedkoper uit dan €25K per jaar wegpissen naar een verhuurder.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Camiel schreef: 22 mar 2021, 19:53 “Je moet een keer instappen” is hier inderdaad ook het motto. Huizenprijzen slaan echt nergens op maar vriendin en ik (wonen op dit moment niet samen) betalen nu >€2K per maand aan huur, dan nog 2x G/W/L, 2x Ziggo, 2x gemeentelijke belasting etc. Wonen allebei te klein om samen te kunnen wonen, maar huuraanbod naar wens is er amper. Dan maar kopen.

Zo veel meer ruimte heb je met zen tweetjes niet nodig toch?
- Emilio
- Auto: M2 LCI
Mwah als je beiden ook thuis werkt?
In m’n vorige appartement met 1 slaapkamer was ik afgelopen jaar gillend gek geworden.
Pre Corona kun je prima samenwonen met 1 slaapkamer.
In m’n vorige appartement met 1 slaapkamer was ik afgelopen jaar gillend gek geworden.
Pre Corona kun je prima samenwonen met 1 slaapkamer.
- Martijn_bmw
Bizar ook die huren, in dat licht zijn de koopprijzen icm lage rente zo gek niet.Camiel schreef: 22 mar 2021, 19:53 “Je moet een keer instappen” is hier inderdaad ook het motto. Huizenprijzen slaan echt nergens op maar vriendin en ik (wonen op dit moment niet samen) betalen nu >€2K per maand aan huur, dan nog 2x G/W/L, 2x Ziggo, 2x gemeentelijke belasting etc. Wonen allebei te klein om samen te kunnen wonen, maar huuraanbod naar wens is er amper. Dan maar kopen.
Daar kan je idd over wat jaren heel wat prijsdaling mee opvangen mócht het gaan zakken.
-
OnlineLuco
voor 25k per jaar wil ik ook wel verhuren 4 slaapkamers, twee badkamers, twee zolders, grote schuur voor 4 auto's en 1100m2 grond
-
Zou toch even proberen te achterhalen of dat ook daadwerkelijk klopt. Zulke fratsen blijven toch bij en als je echt graag wil kopen ben je de volgende keer geneigd hoger te bieden..KoenM schreef: 22 mar 2021, 17:25 Nou van een Corona crisis is nog niet echt sprake op de woningmarkt.. vandaag weer overboden, waar de winnende bieder het nodig vond c. €140k /30% te overbieden. Huren is zo gek nog niet in deze markt;)
-
Weet niet wanneer je gekocht hebt en bent op gaan knappen.. maar volgens mij zit jij perfect qua timing.. mocht je het willen verkopen als je klaar bent.Luco schreef: 22 mar 2021, 20:06 voor 25k per jaar wil ik ook wel verhuren 4 slaapkamers, twee badkamers, twee zolders, grote schuur voor 4 auto's en 1100m2 grond
- Camiel
Zij woont op 35m2, ik op 45m2. Met thuiswerken echt onmogelijk, kunnen geen twee werkplekken inrichten, ik zit vaak 6-8 uur per dag vrijwel aan één stuk door in calls en zij ook minimaal een uur of 3-4...Jan Terwolde schreef: 22 mar 2021, 19:57Camiel schreef: 22 mar 2021, 19:53 “Je moet een keer instappen” is hier inderdaad ook het motto. Huizenprijzen slaan echt nergens op maar vriendin en ik (wonen op dit moment niet samen) betalen nu >€2K per maand aan huur, dan nog 2x G/W/L, 2x Ziggo, 2x gemeentelijke belasting etc. Wonen allebei te klein om samen te kunnen wonen, maar huuraanbod naar wens is er amper. Dan maar kopen.
Ik verwacht ook wel een daling van de huizenprijzen in de toekomst, maar ook al zakken ze de komende 4 jaar met 5% per jaar dan zijn we zelfs met kopen in deze markt nog goedkoper uit dan €25K per jaar wegpissen naar een verhuurder.![]()
Zo veel meer ruimte heb je met zen tweetjes niet nodig toch?
-
OnlineLuco
mwah, tussen 550 en 620 vond ik eerlijk gezegd nog wel tegenvallenTLRS schreef: 22 mar 2021, 20:10Weet niet wanneer je gekocht hebt en bent op gaan knappen.. maar volgens mij zit jij perfect qua timing.. mocht je het willen verkopen als je klaar bent.Luco schreef: 22 mar 2021, 20:06 voor 25k per jaar wil ik ook wel verhuren 4 slaapkamers, twee badkamers, twee zolders, grote schuur voor 4 auto's en 1100m2 grond

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
@Camiel
samen huren voor bijv 1500 in de maand (veel geld hoor) maar dan shop je in een ander segment dat 2 keer los EUR 1000,- p.p.
beetje hetzelfde gedoe als met kopen, in 3-4t zit iedereen in dezelfde vijver te vissen (en te overbieden), ga je 6t+ uitgeven dan heb je opeens meer voor het kiezen, is het minder snel weg en hoeft er (doorgaans) niet overboden te worden.
samen huren voor bijv 1500 in de maand (veel geld hoor) maar dan shop je in een ander segment dat 2 keer los EUR 1000,- p.p.
beetje hetzelfde gedoe als met kopen, in 3-4t zit iedereen in dezelfde vijver te vissen (en te overbieden), ga je 6t+ uitgeven dan heb je opeens meer voor het kiezen, is het minder snel weg en hoeft er (doorgaans) niet overboden te worden.
-
OnlineLuco
Dit dus, voor 2k kan je hele mooie pandjes huren.e30touring1990 schreef: 22 mar 2021, 20:16 @Camiel
-
Ik had vorige maand een appartement in de aanbieding. 80m2, 2 slpk en naast het station ( randstad). 1500 ex
Kan allemaal best hoor.
Kan allemaal best hoor.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Al aan Airbnb gedacht als Corona over is?Luco schreef: 22 mar 2021, 20:06 voor 25k per jaar wil ik ook wel verhuren 4 slaapkamers, twee badkamers, twee zolders, grote schuur voor 4 auto's en 1100m2 grond
- Emilio
e30touring1990 schreef: 22 mar 2021, 20:16 @Camiel
Dit zijn geen randstad bedragen..
600-700k is nu juist het bedrag dat de jonge tweeverdieners te besteden hebben.
-
Hoe bedoel je of het echt klopt? Of er werkelijk zoveel geboden is? Dus gewoon (brutaal) de makelaar te bellen?TLRS schreef: 22 mar 2021, 20:09Zou toch even proberen te achterhalen of dat ook daadwerkelijk klopt. Zulke fratsen blijven toch bij en als je echt graag wil kopen ben je de volgende keer geneigd hoger te bieden..KoenM schreef: 22 mar 2021, 17:25 Nou van een Corona crisis is nog niet echt sprake op de woningmarkt.. vandaag weer overboden, waar de winnende bieder het nodig vond c. €140k /30% te overbieden. Huren is zo gek nog niet in deze markt;)
@Erik, bij ons staan kinderen de komende jaren nog niet op de planning dus wat dat betreft iets flexibeler.
En inderdaad helaas lijkt 6-7ton nu bijna een starters bedrag.. dit huis had 2 (grote) slaapkamers en een extra hokje van 6m2.
- JP
Ja, dat is de doorsnee.......bij 6 ton moet je al €10k elke maand verdienen, bruto
- Camiel
Het was een beetje een mijl op zeven om samen te gaan huren nu het sinds een paar maanden zou kunnen terwijl we dit jaar iets willen kopen, die maandelijkse besparing ben je de eerste maanden toch wel weer kwijt aan verhuizen, schilderen, vloertje, gordijnen etc. Achteraf gezien hadden we eerder moeten kopen maar dat was vorige jaren lastig met baanwissels, locaties etc.
Ik wil inderdaad rond de 5t gaan zitten om net even boven die modale tweeverdieners-vijver te zitten en alsnog iets goedkoper uit te zijn qua hypotheek dan dat we nu huren. Mogelijk iets meer als het huis echt perfect en af zou zijn. Kunnen wel meer lenen maar wil wel dat het evt op 1 inkomen te dragen is indien nodig. Alternatief een opknapper (zeg jaren ‘70 voor <4t), bouwdepot en veel zelf doen.
Ik wil inderdaad rond de 5t gaan zitten om net even boven die modale tweeverdieners-vijver te zitten en alsnog iets goedkoper uit te zijn qua hypotheek dan dat we nu huren. Mogelijk iets meer als het huis echt perfect en af zou zijn. Kunnen wel meer lenen maar wil wel dat het evt op 1 inkomen te dragen is indien nodig. Alternatief een opknapper (zeg jaren ‘70 voor <4t), bouwdepot en veel zelf doen.
-
700 k voor jonge tweeverdieners?
Ik weet niet wat voor werk ze doen maar doe mij die baan ook.
Ik weet niet wat voor werk ze doen maar doe mij die baan ook.
- Martijn_bmw
Uhh weet niet waar jou ervaring zit maar hier in Baarn vorig jaar met kopen in het segment 6t+ wel degelijk ook overbieden en met 1 dag verkocht hoore30touring1990 schreef: 22 mar 2021, 20:16 @Camiel

- dvh
Vandaag de mindere kant van hoge huizenprijzen. M'n WOZ met 110k omhoog in een jaar tijd.
- Martijn_bmw
Haha idd, de gemeente belasting en eigenwoningforfait omhoogdvh schreef: 22 mar 2021, 20:45 Vandaag de mindere kant van hoge huizenprijzen. M'n WOZ met 110k omhoog in een jaar tijd.

- dvh
Heb ook al eens gedacht om de boel te verkopen en even snel een zak geld mee te nemen.
Onze kinderen zijn net wat te jong en onze vrijheid wensen te groot. Anders had ik het gedaan. Was ik gewoon terug naar een (gratis) tussenwoning gegaan.
Onze kinderen zijn net wat te jong en onze vrijheid wensen te groot. Anders had ik het gedaan. Was ik gewoon terug naar een (gratis) tussenwoning gegaan.
- Emilio
Jij deelt door 5 en vervolgens door 12?JP schreef: 22 mar 2021, 20:35 Ja, dat is de doorsnee.......bij 6 ton moet je al €10k elke maand verdienen, bruto
Meeste loonslaven krijgen 13.96 maal geld(13e maand en vakantiegeld). Zit je op 8.5k bruto met z’n 2en. Is niet zo gek toch voor twee hogeropgeleiden met een paar jaar werkervaring?