Nu een huis kopen
- tomgtr
Re: Nu een huis kopen
Lag ook al vast, Utrecht
- Luco
Dan doe je toch hetzelfde, jij koopt alles bij je aannemer, bij wie hij het haalt maakt niks uit, je hebt een aanspreekpunt en een garantiepartij.frankie schreef: 04 mar 2021, 12:05In onze situatie kiezen we uit wat we willen bij X2O of andere winkels en vervolgens besteld onze aannemer het daar of bij een vaste leverancier van hem, net waar het goedkoper is. Dus met service van de winkels en leveranciers hebben we zelf niet zoveel te makenLuco schreef: 04 mar 2021, 10:53 Let wel op de divers dingen die er wel en niet bij zitten, zit ook nogal verschil in, evenals a of b keus, enkel of dubbel glazuur enz, enz, altijd goed opletten.
Alleen de prijs zegt niet altijd alles.
Verder zie je ook vaak dat bij de een het ene goedkoper is en bij de ander weer iets anders, wij kijken altijd naar het totaalplaatje inclusief service ed, dan betaal ik liever iets meer en alles van dezelfde winkel dan alles versnipperd kopen.. Maar dit is natuurlijk maar net welke afspraken je maakt. Ik begrijp ook wel dat beroepsmatig, je er anders tegenaan kijkt.
@tomgtr, heb je een lekker jong kuikentje uitgezocht?![]()
Ik doe alles zelf, maar koop het bij een partij om een aanspreekpunt en garantiepartij te hebben
- frankie
Dat is waar.
- tomgtr
Ik heb met vrouwen wat Arthur met auto’s heeft, beetje mentale problemen om in te ruilen op ouder model.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Als je daarmee ook net zo snel wisselt als Arthur is dat naast een dure ook al snel een strafbare hobby 

- tomgtr
-
Nope, daar ligt het niet aan. Is gewoon een verkeerd ontwerp.TLRS schreef: 04 mar 2021, 12:18+1Elise schreef: 04 mar 2021, 09:13 Bijvoorbeeld de V&B Subway 2.0 (Die wij zelf ook hebben, maar zeer slecht doorspoelt, ik kan hem niet aanraden)
Zou het aan de afstelling van de spoelinstallatie kunnen liggen? De voornaamste spoelplek van het water is net op de verkeerde plek.
Met name als je ruim toiletpapier gebruikt gaat het fout. Heb een aantal kennissen met hetzelfde probleem en als je op het internet zoekt kom je het ook tegen.
Boven hebben wij een pot van Laufen hangen en daarbij geen probleem met doorspoelen. En daar zie je ook netjes een draaikolk in de pot verschijnen. Die V&B pleurt al het water gewoon in de pot en that's it.
- tomgtr

-
Las dat je daar je keuken hebt gekocht. Dat is nieuw, want voorheen alleen werkbladen.
Aardige vent, goeie prijzen en hij heeft een pittige dochter

- alt
Hebben jullie er wel bij stil gestaan.
Een huis kopen voor honderdduizenden euro's & dan om er in te wonen weer tig duizenden euro's uitgeven.
Moest je bij jouw BMW ook toen je hem had gekocht voor duizenden euro's verbouwen?
Een huis kopen voor honderdduizenden euro's & dan om er in te wonen weer tig duizenden euro's uitgeven.
Moest je bij jouw BMW ook toen je hem had gekocht voor duizenden euro's verbouwen?
-
Slecht voorbeeld. Antwoord is ja.
-
Ja, behoorlijke gunfactor hebben ze. Tot vorige week hadden ze nog geen teams of zoom dus dat was wel even wat leven in de brouwerij daar.Las dat je daar je keuken hebt gekocht. Dat is nieuw, want voorheen alleen werkbladen.
Aardige vent, goeie prijzen en hij heeft een pittige dochter![]()
Letterlijk de tablet naar het pc scherm draaien om een foto te laten zien.

-
Is het gras groen??alt schreef: 04 mar 2021, 19:03 Hebben jullie er wel bij stil gestaan.

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Aardig nietszeggende opmerking toch? Als je een nieuw huis koopt met alles erop en eraan hoef je er ook niks aan te verbouwen.alt schreef: 04 mar 2021, 19:03 Hebben jullie er wel bij stil gestaan.

- Luco
die keuken, badkamer, toilet en inrichting is uberhaupt maar sigarettengeld hier.matthyssie schreef: 04 mar 2021, 20:22Aardig nietszeggende opmerking toch? Als je een nieuw huis koopt met alles erop en eraan hoef je er ook niks aan te verbouwen.alt schreef: 04 mar 2021, 19:03 Hebben jullie er wel bij stil gestaan.
Moest je bij jouw BMW ook toen je hem had gekocht voor duizenden euro's verbouwen?![]()
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Sommigen willen alle opties erop die erop te krijgen zijn, dan komt er vaak ook nog een sloot geld bij als je uitgaat van een standaard model.alt schreef: 04 mar 2021, 19:03 Moest je bij jouw BMW ook toen je hem had gekocht voor duizenden euro's verbouwen?
- JP
Of je nu bij de notaris of bij je BMW dealer zit, het doet altijd pijn.
- alt
Een nieuw huis laten bouwen dat is heb ik gedaan.
Dan heb je een huis wat graag wilt hebben met alles erop & aan.
Net zo duur.
Duurt misschien korter dan verbouwen.
Dan heb je een huis wat graag wilt hebben met alles erop & aan.
Net zo duur.
Duurt misschien korter dan verbouwen.
-
Nou van een Corona crisis is nog niet echt sprake op de woningmarkt.. vandaag weer overboden, waar de winnende bieder het nodig vond c. €140k /30% te overbieden. Huren is zo gek nog niet in deze markt;)
-
Vraagprijs 465 en 600 geboden?KoenM schreef: 22 mar 2021, 17:25 Nou van een Corona crisis is nog niet echt sprake op de woningmarkt.. vandaag weer overboden, waar de winnende bieder het nodig vond c. €140k /30% te overbieden. Huren is zo gek nog niet in deze markt;)
Was de vraagprijs dan zo belachelijk laag?
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik absoluut gaan huren.
-
Vraagprijs en bieding beide wat hoger. Mijn aankoopmakelaar had ingeschat dat er zo’n €50k zou worden overboden. Is dit toch een hele andere league..
Probleem is dat je toch een keer wilt instappen, en ik het zelf nog niet snel die dalen (anders was ik nu ook niet aan het bieden
)
Probleem is dat je toch een keer wilt instappen, en ik het zelf nog niet snel die dalen (anders was ik nu ook niet aan het bieden

- Erik dB
Dat is idd het lastige. Ligt er ook aan wat je uitgangssituatie is: wij huurden en 2 kinderen van toen 3 en 1 naar oud, dus wel ff belangrijk met inschrijven school etc. Na een paar jaar gezocht te hebben waren we er wel klaar mee en toen ‘het’ huis voorbij kwam ook maar besloten om ervoor te gaan. Alternatief was langer blijven huren en onzekerheid mbt school en kinderopvang. Ergo, toen de ideale koper voor de verkopersKoenM schreef: 22 mar 2021, 18:03 Vraagprijs en bieding beide wat hoger. Mijn aankoopmakelaar had ingeschat dat er zo’n €50k zou worden overboden. Is dit toch een hele andere league..
Probleem is dat je toch een keer wilt instappen, en ik het zelf nog niet snel die dalen (anders was ik nu ook niet aan het bieden)

- Luco
Als ze hier 30% overbieden van wat de makelaar als minimum prijs heeft aangegeven ben ik volgende maand weg 

-
En dan sta je met een grote zak geld achteraan in de rij.
Geld wat je verdiend hebt kan dan meteen weer in je volgende huis waar jij dan nog meer op moet overbieden....
Geld wat je verdiend hebt kan dan meteen weer in je volgende huis waar jij dan nog meer op moet overbieden....
- Emilio
- Auto: M2 LCI
Spijker op z’n kop.mark323ti schreef: 22 mar 2021, 19:29 En dan sta je met een grote zak geld achteraan in de rij.
Je hebt geen drol aan die overwaarde tenzij je vanaf een stad naar een uithoek verhuist.