Ik kijk hier regelmatig mee op dit forum, maar had me nog niet voorgesteld, dus bij deze.
Bij mijn geboorte 30 jaar geleden kreeg ik de naam Bas mee, en ik woon al een jaar of 10 samen met mijn vriendin.
M'n eerste "hobby-auto" was een Peugeot 309GTI-16 ( redelijk zeldzaam), waarvan na er een jaar met plezier in te hebben gereden, de drijfstanglagers eruit liepen.
Hier heb ik uiteindelijk een 2.0l turbomotor in gelegd ( toen uniek in NL), en wat voor die tijd echt hard ging

Uiteindelijk zat er een dikke 200+++ pk in.
[IMG:533:399]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... 010042.jpg[/img]
[IMG:1280:960]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... 160004.jpg[/img]
[IMG:585:438]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_0031.jpg[/img]
[IMG:585:438]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_0027.jpg[/img]
[IMG:585:438]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_0029.jpg[/img]
Mijn volgende auto werd een MR2 Turbo ( ook zeldzaam) waar ik een jaar of 2 in rond heb gestuurd....super-auto! Ligt als een kart en zat voor zijn bouwjaar bomvol luxe....airco, cruisecontrol etc.
Ook hier het een en ander aan gemodificeerd, o.a RVS equal length spruitstuk, TD05 turbo, Aquamist, Blitz boostcontrollertje enz enz. Alleen het sleutelen achterin kwam de keel uit...kan nergens bij en ik doe zo goed als alles op straat aangaande het sleutelen

[img:524:393]http://home.tiscali.nl/turbo309/MR2%20t ... G_1270.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://home.tiscali.nl/turbo309/MR2%20t ... G_0331.jpg[/img]
Op dit moment ben ik alweer 1,5 jaar eigenaar van een 2WD Sierra Cosworth.
Toen ik pas eigenaar was heb ik binnen een paar maanden een motor erbij gekocht, helemaal gereviseerd en die erin gehangen, aangezien de motor die erin lag, ongever 1 liter olie op 100 km verbruikte

Nu lag ik erom, maar toen vond ik het minder leuk.....dacht een goede auto te kopen maar helaas.
Heb er toen gelijk een 4wd onderblok in gelegd, aangezien deze sterker zijn.
En aangezien ik toch altijd drang heb naar meer vermogen, geen slecht idee. Het opgefriste blok heb ik een poos laten draaien op 2,0 bar turbodruk met nodige aanpassingen ( RS500 intercooler, andere turbo, injectoren, 3 bar map sensor enz ). Liep lekker en het vermogen lag ergens rond de 380 PK . Maar helaas, de koppakking begon het te begeven en toen kreeg ik het helemaal in de bol.

Ik dacht alles eruit, en ik ga een nog dikker blok bouwen voor een hoop vermogen.
Zo was het.
[IMG:500:375]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... 6J7G8H.jpg[/img]
[IMG:500:375]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... OJOLWG.jpg[/img]
Nu dus (weer) in onderdelen.
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0094.jpg[/img]
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0096.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2356.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2357.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2361.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2368.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2373.jpg[/img]
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0098.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2388.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2391.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2441.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2444.jpg[/img]
Binnenkort hoop ik alles af te hebben, incl een programmeerbaar systeem, zo dat ik de boel kan gaan afstellen

Zo genoeg foto's en tekst....
Groeten,
Bas