Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 30 jan 2021, 15:11

Enrico schreef: 30 jan 2021, 15:04
daNpy schreef: 30 jan 2021, 09:45
Enrico schreef: 29 jan 2021, 16:47 Zo, na 9 manden thuis te zitten, voor het eerst tussen 16:15-16:45 de weg op naar Rotterdam! Welke lockdown ? Volle snelweg Inc file op de ring? Geeft mij nog erger het gevoel de avondklok gewoon een domme actie is, overdag is men overall in beweging..... dit moeten kantoor werkers zijn? Wat doe je anders in de auto in enorme aantallen op dit tijdstip? Lockdown tussen 9am en 6pm zou ik zeggen... wat is de RIVM aan het doen?
Was het voor de lockdown overdag rustiger dan op de weg? Dat idee heb ik totaal niet.
? Ik hope dat het niet rustiger was voor de lockdown. Punt is, hoe helpt een avondklok als het overal al druk is overdag en mensen toch bij elkaar gaan? Er zijn niet files vol mensen die enkel plezier rondjes rijden van A naar A. Bron van besmettingen voor de tweede lockdown was werkvloer meer dan horeca maar horeca is dicht en iedereen gaat naar kantoor? Geen wonder we niet onder de 4000 besmettingen komen.
Iedereen gaat naar kantoor? Iedereen die ik ken die bij de grotere bedrijven werkt moet gewoon thuis werken hoor.

De enkele keer dat ik zelf nog de A2 pak in de spits kan ik lekker op baan 2 van 5 tokkelen terwijl je normaal in deze periode elke dag file hebt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2021, 15:29

KoenM schreef: 30 jan 2021, 15:11
daNpy schreef: 30 jan 2021, 09:45
Was het voor de lockdown overdag rustiger dan op de weg? Dat idee heb ik totaal niet.
? Ik hope dat het niet rustiger was voor de lockdown. Punt is, hoe helpt een avondklok als het overal al druk is overdag en mensen toch bij elkaar gaan? Er zijn niet files vol mensen die enkel plezier rondjes rijden van A naar A. Bron van besmettingen voor de tweede lockdown was werkvloer meer dan horeca maar horeca is dicht en iedereen gaat naar kantoor? Geen wonder we niet onder de 4000 besmettingen komen.
Iedereen gaat naar kantoor? Iedereen die ik ken die bij de grotere bedrijven werkt moet gewoon thuis werken hoor.

De enkele keer dat ik zelf nog de A2 pak in de spits kan ik lekker op baan 2 van 5 tokkelen terwijl je normaal in deze periode elke dag file hebt.
Ik herken mij hier ook niet in, werk al 10mnd thuis en in die tijd 2x op kantoor geweest 1x voor een training en 1x voor een it aangelegenheid. Ook vrienden met kantoorbanen allemaal fulltime thuis aan het werk.

JP

Bericht door JP » 30 jan 2021, 16:05

Voortaan even blazen, helaas niet voor de forummers uit het biertopic.
Er is wel één belangrijk: u mag in de 8 uur voor de blaastest geen alcohol hebben gedronken', aldus de GGD Amsterdam.
https://www.blikopnieuws.nl/gezondheid/ ... esten.html

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jan 2021, 16:58

Meer testen en positieve uitslagen is een mooie reden om de lockdown nog even vol te houden. Niet laten testen is effectiever als je van de lockdown af wil.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 30 jan 2021, 18:08

Martijn_bmw schreef: 30 jan 2021, 15:29
KoenM schreef: 30 jan 2021, 15:11

Ik herken mij hier ook niet in, werk al 10mnd thuis en in die tijd 2x op kantoor geweest 1x voor een training en 1x voor een it aangelegenheid. Ook vrienden met kantoorbanen allemaal fulltime thuis aan het werk.
Ik ook, praktisch het hele jaar thuis. Tussen periode zaten we 2dagen op kantoor en 2dagen thuis opgesplitst in groepen. Maar voor de lockdowns uitgesproken waren zaten wij al thuis te werken. Degene die OV afhankelijk zijn moeten buiten de spits reizen.
Waarom het dan niet rustiger lijkt? Er zijn collega’s die nu dus een auto uit de pool mee krijgen. Gedetacheerde word van verwacht de regels van klanten te volgen qua aanwezigheid op kantoor. Maar grote kans dat ze nu dus wel met de auto komen in plaats van het oV. Verder nog wel wat mensen gehoord dat ze een brikje aangeschaft hebben om niet meer OV afhankelijk te zijn vanwege risicogroep/leeftijd.

Dan kantoor naast Rotterdam CS waar ik pas dan 1x ben geweest wegens IT regelen vanwege stroomuitval. Geen 4 auto’s waarachter je mag aansluiten om de parkeergarage in te kunnen. De gangen/liften was altijd een beetje een mierenhoop. Nu kom je er vrijwel niemand tegen. Veel lege kantoorruimtes ook op de verdieping, qua mensen dan. Zelfde bedrijven zitten er nog maar iedereen thuis of een enkeling aanwezig.

alt

Bericht door alt » 30 jan 2021, 18:20

Na een week janken over thuis dreinende kinderen op Jinek & op1, is het volgens het omt veilig om de kinderen weer naar school te sturen.
De week ervoor werden wij op op1 & Jinek bedolven over hoe gevaarlijk het Engelse & Zuid Afrikaanse virus is voor kinderen.
Schiet mij maar dood.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 jan 2021, 18:38

Wie heeft er een pistool?!?
:kikker: :kikker:
:wink:

alt

Bericht door alt » 30 jan 2021, 18:41

Jij misschien, Arthur?

Arthur

Bericht door Arthur » 30 jan 2021, 18:42

Nope, ik ben niet gewelddadig :)

JP

Bericht door JP » 30 jan 2021, 19:00

In Nederland willen ze niet dat de achterstanden van de scholieren te ver gaan oplopen. In België (nu 1 week op school onderwijs, week erna thuisonderwijs) lopen ze langzaam richting krokusvakantie en dan beginnen ze weer met dat er broeihaarden zijn onder de scholieren. Nu is de krokusvakantie al vervroegd/verlengd met een week voor de rust van de scholieren (thuisonderwijs is een te hoge belasting voor hun, wtf) maar als de “besmettingen” blijven toenemen (ze testen nu extra veel scholieren) dan kunnen ze om die krokusvakantie nog wat weken ervoor en erna plakken en zo een scholieren-lockdown creëeren.
Ik maak me zorgen voor de leerlingen want vorig jaar was al een rampjaar maar dit jaar lijkt helemaal verloren te zijn. Je krijgt echter altijd nieuwe scholieren dus ze moeten wel op een of andere manier doorvloeien. Massaal blijven zitten is geen optie.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 jan 2021, 19:10

(thuisonderwijs is een te hoge belasting voor hun, wtf)
Dat vind jij niet? Ik heb het idee dat bij mijn jongste, 3 VWO, de leraren denken dat hun vak het belangrijkste is en er weinig onderling overleg is. Veel huiswerk per vak, meerdere toetsen per dag en per week. Ze mag dan wel VWO niveau hebben maar ik vind het pittig hoor. Dat was de 1e 2 jaar op school anders. Plus dat ze normaal gewoon op de fiets naar school gaan, pauzes buiten hebben en nu veel meer binnen zijn. Van bed naar pc en weer terug, zoiets :) Dus ik denk wel dat de belasting hoger ligt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2021, 19:38

Arthur schreef: 30 jan 2021, 19:10
Dat vind jij niet? Ik heb het idee dat bij mijn jongste, 3 VWO, de leraren denken dat hun vak het belangrijkste is en er weinig onderling overleg is. Veel huiswerk per vak, meerdere toetsen per dag en per week. Ze mag dan wel VWO niveau hebben maar ik vind het pittig hoor. Dat was de 1e 2 jaar op school anders. Plus dat ze normaal gewoon op de fiets naar school gaan, pauzes buiten hebben en nu veel meer binnen zijn. Van bed naar pc en weer terug, zoiets :) Dus ik denk wel dat de belasting hoger ligt.
Dit herken ik ook alleen dan als werkende, zo lang al alleen maar tussen de 4 muren van je huis leven/werken en enkel voor boodschappen 2x per week de deur uit is echt niet fijn op de lange duur. Mis het autoritje van en naar kantoor het loopje en praatje bij koffie automaat enz inmiddels echt wel. Zijn toch natuurlijke ontspanning momenten die er nu niet zijn op werkdagen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 jan 2021, 19:49

Yep, herkenbaar.
Op kantoor tussen de middag ook steevast even een half uur naar buiten, daar kan ik mij (zeker in dit seizoen) ook niet toe zetten.

Toch heeft het ook wel voordelen. Ons zoontje is nu vier maanden en als je thuis werkt kun je wel regelmatig even om het hoekje kijken :)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 30 jan 2021, 19:54

Yup, te veel binnen. Daarom probeer ik iedere werkdag een halfuurtje buiten te lopen. Dan nog te weinig beweging eigenlijk maar beter zo dan helemaal niet.
Vandaag ondanks dat het fris is de motor van stal gehaald. Heerlijk gereden, zo veel beter dan thuis zitten. Had ik eerder moeten doen! (Wel weer jammer dat ik na het ritje het ding thuis in de tuin onderuit remde :bag: ) Ik was ook zeker niet de enige buiten, genoeg mensen die een wandeling maken, hardlopen, fietsen etc. in de polder.

JP

Bericht door JP » 30 jan 2021, 19:54

Ja dat vind ik, in onze situatie. De zoon zit enkele uren achter de laptop, maar zelfs na maanden krijgen die Belgen geen fatsoenlijke internetverbinding. Het meerendeel van de dag zit hij in de wacht, dan komen dagelijks via een omweg nog wat mails met een nieuwe planning die uiteindelijk toch niet lukt, en als de les dan online begint klapt die er nog wel eens uit, en dan krijgen de leerlingen de schuld dat iemand de lerares hebben gesaboteerd, wat (als zij de goede instellingen heeft) niet eens kan.
Je kan me niet vertellen dat waar ze normaal 7 of 8uur lesstof hebben per dag, dit nu in 3 of 4 uur past en ze daar dan net zoveel van leren.

Te veel binnen ? die van ons weet nog niet eens hoe de klink van deur omlaag moet om in de tuin te komen. Die zit met 40 graden nog de hele dag binnen.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 jan 2021, 19:59

Euh, vind je nu de belasting wel of niet hoog? :gek: :tooth:

JP

Bericht door JP » 30 jan 2021, 20:03

Arthur schreef: 30 jan 2021, 19:59 Euh, vind je nu de belasting wel of niet hoog? :gek: :tooth:
Ik schrijf toch, minder uren per dag. Dan lijkt me dat hun belasting niet hoger ligt dan normaal. Iedere situatie en school toch anders.
Vroeger was alles beter !

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2021, 20:05

Hier niks anders dan voor Corona, elke dag naar kantoor en de werken die lopen langs, alleen stil op kantoor wat ik wel killing vind voor de motivatie.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 jan 2021, 20:05

JP schreef: 30 jan 2021, 20:03
Arthur schreef: 30 jan 2021, 19:59 Euh, vind je nu de belasting wel of niet hoog? :gek: :tooth:
Ik schrijf toch, minder uren per dag. Dan lijkt me dat hun belasting niet hoger ligt dan normaal. Iedere situatie en school toch anders.
Vroeger was alles beter !
Okay! :thumbup:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 30 jan 2021, 23:25

Martijn_bmw schreef: 30 jan 2021, 19:38
Dit herken ik ook alleen dan als werkende, zo lang al alleen maar tussen de 4 muren van je huis leven/werken en enkel voor boodschappen 2x per week de deur uit is echt niet fijn op de lange duur. Mis het autoritje van en naar kantoor het loopje en praatje bij koffie automaat enz inmiddels echt wel. Zijn toch natuurlijke ontspanning momenten die er nu niet zijn op werkdagen.
Ik ben ook wel een beetje klaar met thuiswerken. Inderdaad even dat praatje met collega's, even weg van huis. Afgelopen week in quarantaine gezeten (moeder positief getest), maar dat was eigenlijk niet anders dan wat ik anders deed. Behalve dat ik even iemand moest optrommelen om de boodschappen te doen voor me....

daNpy

Bericht door daNpy » 31 jan 2021, 09:43

Ik ga al sinds de zomer gemiddeld meer dan 3 dagen in de week naar het werk. Af en toe thuis werken, als het mij uitkomt :P
De drukte op de weg is sinds de zomer ook weer "gewoon" zoals het altijd was, pre-corona. Af en toe heb ik juist het idee dat er meer volk op straat is.

WJ

Bericht door WJ » 31 jan 2021, 10:01

daNpy schreef: 31 jan 2021, 09:43 Ik ga al sinds de zomer gemiddeld meer dan 3 dagen in de week naar het werk. Af en toe thuis werken, als het mij uitkomt :P
De drukte op de weg is sinds de zomer ook weer "gewoon" zoals het altijd was, pre-corona. Af en toe heb ik juist het idee dat er meer volk op straat is.
Weet niet waar jij werkt maar hier in de randstad is het bij lange na niet zo druk als pre-corona.
Maar zo rustig als in de eerste lockdown is het inderdaad niet.

Luco

Bericht door Luco » 31 jan 2021, 10:17

WJ schreef: 31 jan 2021, 10:01
daNpy schreef: 31 jan 2021, 09:43 Ik ga al sinds de zomer gemiddeld meer dan 3 dagen in de week naar het werk. Af en toe thuis werken, als het mij uitkomt :P
Weet niet waar jij werkt maar hier in de randstad is het bij lange na niet zo druk als pre-corona.
Wat WJ zegt
eerste lockdown was echt stil.

daNpy

Bericht door daNpy » 31 jan 2021, 10:36

WJ schreef: 31 jan 2021, 10:01 Weet niet waar jij werkt maar hier in de randstad is het bij lange na niet zo druk als pre-corona.
Brabant ;)
Denk dat in de randstad een veel groter deel kantoorpersoneel werkt dan hier inderdaad, dus het zou kunnen. Met de eerste lockdown was er overigens bijna niemand op straat, dat was echt te merken.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 31 jan 2021, 12:34

Wat een hoop thuiswerkers zeg hier...
Dat het nog gewoon druk kan zijn op de weg nu is dat heel veel mensen niet thuis kunnen werken.
Ik heb nog geen uur thuisgezeten sinds de corona vorig jaar, is alleen maar drukker geworden...in mijn situatie wordt het ook vrij lastig om lasapparaten/kantbanken en andere machines thuis te zetten. :lol:
En met mij nog vele andere mensen die productief met hun handen bezig zijn en dus niet thuis kunnen werken, de industrie draait gewoon door.
Het zijn dus niet alleen zorgmedewerkers/handhavers/supermarkt personeel ed. wat je op de weg ziet , al denken sommige mensen dat zo. :hmmm:

Plaats reactie