Andre schreef: 26 jan 2021, 02:12
Ik ben niet gestopt met Rally rijden Bas. Alleen ben wel gestopt met competitie rally rijden. Het maken van pacenotes is mijn grote manko. Ik wil wil hard gaan en heb gewoon geen zin om 70km per uur over 200km proeven te rijden excl verbindings routes. Dat is wel zo saai. In Finland ga ik zeker weer op een afgesloten gravel weg rijden die ik op zicht rij of uit het hoofd ken en ga plezier maken. In zweden mooie routes en op een ijs meer rijden etc.
Ja pacenotes maken vindt ik ook het minst leuke aan het rally rijden, maar ik vind het toch wel fijn dat het mijn eigen notes zijn zodat ik weet dat het klopt. Zeker zuur als je dan na al dat voorwerk na de eerste proef er al uit ligt vanwege een technisch mankement of iets dergelijks.
Maar goed voor mij is het competitieve gedeelte ook juist het mooie van rally rijden. En dat je daarbij niet alleen snel moet rijden, maar ook zorgen dat je de finish haalt. En aangezien ik niet de allersnelste ben, vindt ik het dan wel gaaf dat ik toch nog hoog kan eindigen in het kampioenschap vaak omdat we zorgen met ons eigen service team dat de auto blijft rijden. Vooral mooi om te zien als we dan toch een technisch probleem hebben, dat we dan toch nog zorgen dat we bij service terecht komen en in een half uur bijna elk probleem weer opgelost hebben.
Het is wel jammer dat in Nederland bijna alleen maar asfalt rally is en maar weinig onverhard. Gravel bevalt mij best goed namelijk. De enige keer dat ik een volledige gravel rally hebben gedaan won ik gelijk 3 bekers (1e in de cup, 1e in de klasse en snelste BMW overall) in ons standaard 325itje met alleen achterwiel aandrijving, tegen vierwiel aangedreven 318isjes en M3's. Terwijl de lokale BMW's allemaal dachten dat we de finish niet zouden halen omdat onze auto te laag zou zijn

Ik wil ooit ook nog een rally in Finland doen, maar ja zoveel plannen nog.