mijn 964

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

mijn 964

Bericht door raven14 » 12 sep 2007, 22:00

't Is tijd om mijn tracktool eens voor te stellen. Sinds een half jaar heb ik nu een Porsche 964. Bouwjaar is 1990, 214000km met een volledige revisie die net is gebeurd.

Toen ik hem kocht was ie redelijk 'stock'. Vandaag zijn er reeds de volgende mods aan gebeurd:

- Bilstein onderstel, op RS specs qua hoogte en uitlijning
- RS vliegwiel en koppeling
- Pole Positions met 4punts gordels
- RS deurpanelen (besparen gewicht)
- sportstuurtje
- wat esthetische mods zoals de zwarte velgen en de cup spiegels
- Pagid blokjes en Super Blue

Wat moet nog gebeuren? Een roll bar, chipje om motorsturing wat aan te passen aan het lichtere vliegwiel, uitnemen van de achterzetels en geluiddempend materiaal binnenin, eventueel schuifdak vervangen door carbon, semi slicks (Toyo's denk ik) als de huidige Conti's versleten zijn (bijna dus).

't Is voor mij een zuivere fun-mobiel, voor wat toeristische ritjes maar vooral voor wat trackdays.

Hierbij wat foto's van vandaag:

[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00712.JPG[/img]
[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00719.JPG[/img]
[img:2112:2816]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00713.JPG[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 12 sep 2007, 22:08

Ziet er fraai uit! Wel nog de originele uitlaat?

Toen ik nog jong was woonde er bij ons in de straat een kerel die bij een autohandelaar werkte. Die had wel vaker een 964 C2 mee met Cup-uitlaat. Vond ik altijd heerlijk klinken als ik zomers m'n slaapkamerraam open had. :lol:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 12 sep 2007, 22:10

Kijk 8) Dit zijn de juiste tracktools.

Helemaal goed!

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 12 sep 2007, 22:16

Martijn Koevoets schreef:Ziet er fraai uit! Wel nog de originele uitlaat?
Ja Cup pijp heb ik wel over gedacht (ook weer voor gewichtsbesparing en natuurlijk de sound) maar heb een beetje schrik van de geluidnormen op Circuit Zolder.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 sep 2007, 22:26

Heel gaaf zo ook met de zwarte velgen 8)

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 12 sep 2007, 22:32

Da's nog eens een tracktool. Mooi zeg! Ben alleen niet zo gecharmeerd van de zwarte velgen eronder, maar dat houdt wel makkelijk schoon natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 sep 2007, 22:43

Gave 964! 8)

Is het de bedoeling om er een soort van RS van te maken? Ziet er fraai uit, ook qua spec's.

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 12 sep 2007, 22:50

Tristan: Nee niet echt, kost meestal meer in totaal dan een echte RS te kopen. Trouwens er pleiten ivm ombouw naar RS een aantal dingen voor deze auto (een C2, manueel, geen airco) maar ook wel wat tegen (schuifdak, ruitenwisser achteraan).

'k Wil gewoon een aantal dingen doen die het gewicht verminderen en de rijsensatie vergroten. 'k Ben wel een RS-fan maar moest ik er een echte hebben dan kreeg ik waarschijnlijk mezelf niet overtuigd om de wagen op circuit of de Ring te gebruiken.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 sep 2007, 23:00

Fraai!

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 sep 2007, 23:24

gaaf man, zo'n tracktool 8) ik heb ook ooit nog een nachtblauwe 964 gehad met 3.8RS motor en RS looks 8) liep machtig...alleen wat ik als nadeel beschouwde je hoefde maar even op het gas, mensen meteen met de handen zwaaien dat ik rustig moet doen, en dat deed ik dan eigenlijk al kun je nagaan...als ik hetzelfde deed met zeg een TVR griffith dan was het thumps up :lol:
Porsche rijders krijgen al snel een waarschuwende vinger, en dara kon ik niet goed mee omgaan mede omdat ik al zoveel rekening houd met de meesten.
Zien we je op 19 sept op zandvoort?

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 12 sep 2007, 23:39

GTRene schreef:Zien we je op 19 sept op zandvoort?
Ik zal dan op Zolder zitten, en dan bedoel ik niet de rommelige 2e verdieping bij me thuis, maar het voormalige F1 circuit waar die dag een Eran trackday plaatsvindt.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 sep 2007, 23:58

Hele fraaie 911. 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 sep 2007, 00:10

Ik ben zelf groot fan van de 964-serie. Ben helemaal gek van de 964 Carrera RS.

De 964 zoals jij hem rijdt, is ook echt helemaal goed. Mooie kleur, en erg fraai met de zwarte velgen. Erg fijne modificaties, dit moet dan ook zeker een geweldige auto zijn voor de fun!!

Nog veel meer fijne km's gewenst!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 sep 2007, 00:21

Mooiste 911 ooit 8)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 sep 2007, 10:10

Heel mooi!
Velgen zou niet mijn keuze zijn, qua kleur, maar dat mag de pret niet drukken :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 13 sep 2007, 11:03

Geweldig dit! Zoals Mike al zei, mooiste 911 ooit 8)

Kleur is goed, velgen zijn erg mooi voor een Tracktool. Binnenkant zal er na de kooi inbouw en interieur uitbouw ook prima uitzien. Ben persoonlijk helemaal gek van de 964 en dit is samen met een M Coupe ook de auto die ik zeker ooit aan ga schaffen. In de trim zoals jij hem hier hebt staan is het helemaal geweldig natuurlijk! Maar je houdt dus de orginele uitlaat eronder als ik het goed begrijp? Maakt ook al het mooie pure 911 geluid hoor 8)

Jammer dat je er de 19e niet bij bent met dit geweldige apparaat. Veel plezier ermee! Love it!

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 13 sep 2007, 11:29

Mooi bak, lekker aggresief met die zwarte velgen. Helemaal top!

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 sep 2007, 11:55

schandalig gaafe porsche. Zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Ooit heb ik een 964 (RS).

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 13 sep 2007, 11:56

Mooie 964! Welkom.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 sep 2007, 14:33

Erg, erg mooi 8) Goede kleur erop en een C2 dus de minst zware. Ik heb ook een beetje rondgekeken voor een 964 maar ik begreep dat dit ook het type is die in onderhoud het meeste kost. Moeten de kleppen van de 964 ook nog gesteld worden net als bij het type ervoor?

Ik ben wel benieuwd of je op een gezonde ook "leegloopt" of dat het meestal gewoon achterstallig onderhoud is. Aangezien jij een gereviseerd blok hebt en em prepareert neem ik aan dat deze qua onderhoud goed op schema ligt :wink:

Keep us posted en hou em heel :D

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 13 sep 2007, 16:48

Hoe gaaf als je dit als tracktool hebt 8) Mooie wagen!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 13 sep 2007, 18:11

Echt idd een mega tracktool :D

Doe porsches hebben standaard al zoveel mechanische grip... laat staan als je het onderstel ook nog eens aanpast.

Wij hadden een tijdje geleden nog een 3,0SC en die was totaal naar de grond geslagen, zat totaal geen comfort in maar wat een grip :shock:

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door jeust » 13 sep 2007, 18:40

Prachtig speeltje, naar mijn mening de mooiste 911 die er is! Heel veel plezier ermee. :!:

Gebruikersavatar
Carl Coussens
Berichten: 286
Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)

Bericht door Carl Coussens » 13 sep 2007, 20:04

Inderdaad, een van de mooiste 911 ooit.

Knappe tracktool 8)

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 13 sep 2007, 22:34

Niels schreef:... Moeten de kleppen van de 964 ook nog gesteld worden net als bij het type ervoor?

Ik ben wel benieuwd of je op een gezonde ook "leegloopt" of dat het meestal gewoon achterstallig onderhoud is. Aangezien jij een gereviseerd blok hebt en em prepareert neem ik aan dat deze qua onderhoud goed op schema ligt :wink: ...
Niels, blijft duur in onderhoud, bvb om de 20 kleppendekselpakkingset vervangen omdat de kleppen gesteld zijn. Materiaal en uren... Onderhoud kost 800 euro na 20k, 900 na 40k, 800 euro na 60k en 1100 euro na 80k. Dat valt allemaal nog redelijk te behappen. Maar deze wagens zijn allemaal toch al 15 jaar oud of meer, hebben dus normaal gezien hun kilometers gedaan en hoewel de luchtgekoelde blokken erg sterk zijn, is op een bepaald moment een motorrevisie onvermijdelijk. En bij Porsche bloed je dan wel. Daar zijn moeilijk bedragen op te plakken maar een volledige revisie heeft een vanaf-prijs van ongeveer 7000 euro bij een specialist.
Laatst gewijzigd door raven14 op 15 sep 2007, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Joël D. en 10 gasten