mijn 964
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
mijn 964
't Is tijd om mijn tracktool eens voor te stellen. Sinds een half jaar heb ik nu een Porsche 964. Bouwjaar is 1990, 214000km met een volledige revisie die net is gebeurd.
Toen ik hem kocht was ie redelijk 'stock'. Vandaag zijn er reeds de volgende mods aan gebeurd:
- Bilstein onderstel, op RS specs qua hoogte en uitlijning
- RS vliegwiel en koppeling
- Pole Positions met 4punts gordels
- RS deurpanelen (besparen gewicht)
- sportstuurtje
- wat esthetische mods zoals de zwarte velgen en de cup spiegels
- Pagid blokjes en Super Blue
Wat moet nog gebeuren? Een roll bar, chipje om motorsturing wat aan te passen aan het lichtere vliegwiel, uitnemen van de achterzetels en geluiddempend materiaal binnenin, eventueel schuifdak vervangen door carbon, semi slicks (Toyo's denk ik) als de huidige Conti's versleten zijn (bijna dus).
't Is voor mij een zuivere fun-mobiel, voor wat toeristische ritjes maar vooral voor wat trackdays.
Hierbij wat foto's van vandaag:
[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00712.JPG[/img]
[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00719.JPG[/img]
[img:2112:2816]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00713.JPG[/img]
Toen ik hem kocht was ie redelijk 'stock'. Vandaag zijn er reeds de volgende mods aan gebeurd:
- Bilstein onderstel, op RS specs qua hoogte en uitlijning
- RS vliegwiel en koppeling
- Pole Positions met 4punts gordels
- RS deurpanelen (besparen gewicht)
- sportstuurtje
- wat esthetische mods zoals de zwarte velgen en de cup spiegels
- Pagid blokjes en Super Blue
Wat moet nog gebeuren? Een roll bar, chipje om motorsturing wat aan te passen aan het lichtere vliegwiel, uitnemen van de achterzetels en geluiddempend materiaal binnenin, eventueel schuifdak vervangen door carbon, semi slicks (Toyo's denk ik) als de huidige Conti's versleten zijn (bijna dus).
't Is voor mij een zuivere fun-mobiel, voor wat toeristische ritjes maar vooral voor wat trackdays.
Hierbij wat foto's van vandaag:
[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00712.JPG[/img]
[img:2816:2112]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00719.JPG[/img]
[img:2112:2816]http://users.telenet.be/sabine-raf/pics/DSC00713.JPG[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
Tristan: Nee niet echt, kost meestal meer in totaal dan een echte RS te kopen. Trouwens er pleiten ivm ombouw naar RS een aantal dingen voor deze auto (een C2, manueel, geen airco) maar ook wel wat tegen (schuifdak, ruitenwisser achteraan).
'k Wil gewoon een aantal dingen doen die het gewicht verminderen en de rijsensatie vergroten. 'k Ben wel een RS-fan maar moest ik er een echte hebben dan kreeg ik waarschijnlijk mezelf niet overtuigd om de wagen op circuit of de Ring te gebruiken.
'k Wil gewoon een aantal dingen doen die het gewicht verminderen en de rijsensatie vergroten. 'k Ben wel een RS-fan maar moest ik er een echte hebben dan kreeg ik waarschijnlijk mezelf niet overtuigd om de wagen op circuit of de Ring te gebruiken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
gaaf man, zo'n tracktool 8) ik heb ook ooit nog een nachtblauwe 964 gehad met 3.8RS motor en RS looks 8) liep machtig...alleen wat ik als nadeel beschouwde je hoefde maar even op het gas, mensen meteen met de handen zwaaien dat ik rustig moet doen, en dat deed ik dan eigenlijk al kun je nagaan...als ik hetzelfde deed met zeg een TVR griffith dan was het thumps up
Porsche rijders krijgen al snel een waarschuwende vinger, en dara kon ik niet goed mee omgaan mede omdat ik al zoveel rekening houd met de meesten.
Zien we je op 19 sept op zandvoort?

Porsche rijders krijgen al snel een waarschuwende vinger, en dara kon ik niet goed mee omgaan mede omdat ik al zoveel rekening houd met de meesten.
Zien we je op 19 sept op zandvoort?
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik ben zelf groot fan van de 964-serie. Ben helemaal gek van de 964 Carrera RS.
De 964 zoals jij hem rijdt, is ook echt helemaal goed. Mooie kleur, en erg fraai met de zwarte velgen. Erg fijne modificaties, dit moet dan ook zeker een geweldige auto zijn voor de fun!!
Nog veel meer fijne km's gewenst!
De 964 zoals jij hem rijdt, is ook echt helemaal goed. Mooie kleur, en erg fraai met de zwarte velgen. Erg fijne modificaties, dit moet dan ook zeker een geweldige auto zijn voor de fun!!
Nog veel meer fijne km's gewenst!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Geweldig dit! Zoals Mike al zei, mooiste 911 ooit 8)
Kleur is goed, velgen zijn erg mooi voor een Tracktool. Binnenkant zal er na de kooi inbouw en interieur uitbouw ook prima uitzien. Ben persoonlijk helemaal gek van de 964 en dit is samen met een M Coupe ook de auto die ik zeker ooit aan ga schaffen. In de trim zoals jij hem hier hebt staan is het helemaal geweldig natuurlijk! Maar je houdt dus de orginele uitlaat eronder als ik het goed begrijp? Maakt ook al het mooie pure 911 geluid hoor 8)
Jammer dat je er de 19e niet bij bent met dit geweldige apparaat. Veel plezier ermee! Love it!
Kleur is goed, velgen zijn erg mooi voor een Tracktool. Binnenkant zal er na de kooi inbouw en interieur uitbouw ook prima uitzien. Ben persoonlijk helemaal gek van de 964 en dit is samen met een M Coupe ook de auto die ik zeker ooit aan ga schaffen. In de trim zoals jij hem hier hebt staan is het helemaal geweldig natuurlijk! Maar je houdt dus de orginele uitlaat eronder als ik het goed begrijp? Maakt ook al het mooie pure 911 geluid hoor 8)
Jammer dat je er de 19e niet bij bent met dit geweldige apparaat. Veel plezier ermee! Love it!
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Erg, erg mooi 8) Goede kleur erop en een C2 dus de minst zware. Ik heb ook een beetje rondgekeken voor een 964 maar ik begreep dat dit ook het type is die in onderhoud het meeste kost. Moeten de kleppen van de 964 ook nog gesteld worden net als bij het type ervoor?
Ik ben wel benieuwd of je op een gezonde ook "leegloopt" of dat het meestal gewoon achterstallig onderhoud is. Aangezien jij een gereviseerd blok hebt en em prepareert neem ik aan dat deze qua onderhoud goed op schema ligt
Keep us posted en hou em heel
Ik ben wel benieuwd of je op een gezonde ook "leegloopt" of dat het meestal gewoon achterstallig onderhoud is. Aangezien jij een gereviseerd blok hebt en em prepareert neem ik aan dat deze qua onderhoud goed op schema ligt

Keep us posted en hou em heel

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Carl Coussens
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
- Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
Niels, blijft duur in onderhoud, bvb om de 20 kleppendekselpakkingset vervangen omdat de kleppen gesteld zijn. Materiaal en uren... Onderhoud kost 800 euro na 20k, 900 na 40k, 800 euro na 60k en 1100 euro na 80k. Dat valt allemaal nog redelijk te behappen. Maar deze wagens zijn allemaal toch al 15 jaar oud of meer, hebben dus normaal gezien hun kilometers gedaan en hoewel de luchtgekoelde blokken erg sterk zijn, is op een bepaald moment een motorrevisie onvermijdelijk. En bij Porsche bloed je dan wel. Daar zijn moeilijk bedragen op te plakken maar een volledige revisie heeft een vanaf-prijs van ongeveer 7000 euro bij een specialist.Niels schreef:... Moeten de kleppen van de 964 ook nog gesteld worden net als bij het type ervoor?
Ik ben wel benieuwd of je op een gezonde ook "leegloopt" of dat het meestal gewoon achterstallig onderhoud is. Aangezien jij een gereviseerd blok hebt en em prepareert neem ik aan dat deze qua onderhoud goed op schema ligt...
Laatst gewijzigd door raven14 op 15 sep 2007, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten