rem upgrade M*40i
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
rem upgrade M*40i
Ben op zoek naar een upgrade van mijn bestaande schijven en pads ,nu zag ik op diverse sites dat BMW brembo gebruikt voor hun schijven.
in de lijst met remmen en disc zie ik dat de performance brakes ook zouden passen ( geventileerd ! )
Is dit een goede ugrade ? of toch verder kijken naar een ander merk ?
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... 00120235-1
in de lijst met remmen en disc zie ik dat de performance brakes ook zouden passen ( geventileerd ! )
Is dit een goede ugrade ? of toch verder kijken naar een ander merk ?
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... 00120235-1
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: rem upgrade M*40i
Remt zo'n ding zo slecht?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: rem upgrade M*40i
haha valt wel mee hoor, maar ik zou soieso mijn schijven moeten vervangen, en als deze iets beter zijn waarom niet..
https://www.autodoc.nl/brembo/8714339
prijzen vallen best wel mee
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: rem upgrade M*40i
neem aan dat je al de vaste remklauwen met 4 zuigers hebt? anders zou ik dit moment zeker aangrijpen om daarnaar te upgraden
-
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: rem upgrade M*40i
Dacht dat M3 blokken in deze klauwen passen. Dat schijnt een vaker gebruikte upgrade te zijn.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: rem upgrade M*40i
Ja M2/M3 blokken passen ook. En indd er is een performance remschijf van die geperforeerd is.
-
Online
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: rem upgrade M*40i
Wat is doel van de upgrade? Ga je bijv het circuit op? Een upgrade naar een setje goede blokken, staalomvlochten slangen + remvloeistof met een hoger kookpunt ook al al hele mooie upgrade voor niet al te veel geld. OEM schijven zijn meestal meer dan voldoende...
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: rem upgrade M*40i
nee geen circuit, maar met de komende pure turbo 800 upgrade wil ik wel goed kunnen remmen. de maat is wel iets groter, dus weet niet of t zomaar past . andere blokken + slangen , geen idee of dit ook goed is. ik moet sowieso nieuwe schijven nemen dus vandaar de vraag of t direct past.bleu_dust schreef: ↑11 jan 2021, 16:08 Wat is doel van de upgrade? Ga je bijv het circuit op? Een upgrade naar een setje goede blokken, staalomvlochten slangen + remvloeistof met een hoger kookpunt ook al al hele mooie upgrade voor niet al te veel geld. OEM schijven zijn meestal meer dan voldoende...
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: rem upgrade M*40i
Even hierop inhaken
"Vroeger" kreeg je ook volledige geperforeerde schijven die vervolgens op trackdays dan altijd scheurden vanuit de gaatjes.
Hoe zit dit met de huidige schijven die geen volledig doorboorde gaten hebben, maar meer soort 'putjes'?
Aangezien mijn schijven bij een volgende blokwissel ook aan vervanging toe zijn.
Zoiets als dit bv:
"Vroeger" kreeg je ook volledige geperforeerde schijven die vervolgens op trackdays dan altijd scheurden vanuit de gaatjes.
Hoe zit dit met de huidige schijven die geen volledig doorboorde gaten hebben, maar meer soort 'putjes'?
Aangezien mijn schijven bij een volgende blokwissel ook aan vervanging toe zijn.
Zoiets als dit bv:
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: rem upgrade M*40i
als je over gaat op gele remklauwen laat maar weten hoeveel je voor de blauwe wil hebben!
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: rem upgrade M*40i
Er zijn twee soorten remmen op deze auto’s toch.. 340mm en 380mm ofzoiets. Op het oog bijna identieke remklauw.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: rem upgrade M*40i
Lijkt me niet dat het inwisselbaar is met een andere maat.
'Standaard' op de F series met M-sport remmen of 40i motor zijn de 340mm schijven, M-performance is 370mm, maar die zie je niet zo veel.
De schijven zijn in beide gevallen origineel tweedelig (dus met aluminium hart) let hier dus op als je ze vervangt, welk merk dan ook.
Hoor goede verhalen over Textar Pro + en Zimmermann Formula F. Beide schijven zijn er zowel mét als zonder gaatjes en/of groeven (en tweedelig uiteraard).
ATE levert alleen vlakke schijven. Maakt voor het remmen niet uit, maar wel voor het uiterlijk, mocht je daar om geven.
Ben je er wel van bewust dat als je niet op het circuit gaat jagen, de volgorde qua invloed eigenlijk is: Remvloeistof/Remslangen, Remblokken en dan pas Remschijven.
Site met basic uitleg:
https://www.remschijfdatabase.nl/blog/r ... en-kiezen/
'Standaard' op de F series met M-sport remmen of 40i motor zijn de 340mm schijven, M-performance is 370mm, maar die zie je niet zo veel.
De schijven zijn in beide gevallen origineel tweedelig (dus met aluminium hart) let hier dus op als je ze vervangt, welk merk dan ook.
Hoor goede verhalen over Textar Pro + en Zimmermann Formula F. Beide schijven zijn er zowel mét als zonder gaatjes en/of groeven (en tweedelig uiteraard).
ATE levert alleen vlakke schijven. Maakt voor het remmen niet uit, maar wel voor het uiterlijk, mocht je daar om geven.
Ben je er wel van bewust dat als je niet op het circuit gaat jagen, de volgorde qua invloed eigenlijk is: Remvloeistof/Remslangen, Remblokken en dan pas Remschijven.
Site met basic uitleg:
https://www.remschijfdatabase.nl/blog/r ... en-kiezen/
Laatst gewijzigd door Str8Six op 11 jan 2021, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: rem upgrade M*40i
goede tip, ga t even doorlezen . thxStr8Six schreef: ↑11 jan 2021, 19:25 Lijkt me niet dat het inwisselbaar is met een andere maat.
'Standaard' op de F series met M-sport remmen of 40i motor zijn de 340mm schijven, M-performance is 370mm maar zie je niet veel.
De schijven zijn in beide gevallen origineel tweedelig (dus met aluminium hart) let hier dus op als je ze vervangt, welk merk dan ook.
Hoor goede verhalen over Textar Pro + en Zimmermann Formula F. Beide schijven zijn er zowel mét als zonder gaatjes en/of groeven (en tweedelig uiteraard).
ATE levert alleen vlakke schijven. Maakt voor het remmen niet uit, maar wel voor het uiterlijk, mocht je daar om geven.
Ben je er wel van bewust dat als je niet op het circuit gaat jagen, de volgorde qua invloed eigenlijk is: Remvloeistof/Remslangen, Remblokken en dan pas Remschijven.
Site met basic uitleg:
https://www.remschijfdatabase.nl/blog/r ... en-kiezen/
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: rem upgrade M*40i
De klauw / zuigers zijn identiek, de ene staat iets verder van de as af.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: rem upgrade M*40i
vind de zimmermann forula F wel een goede alternatief voor mijn originele schijven, even kijken welk bedrijf ze kan plaatsen en leveren in zuid-holland, lijkt wel of ze er niet happig op zijn , om te leveren en te plaatsen.Str8Six schreef: ↑11 jan 2021, 19:25 Lijkt me niet dat het inwisselbaar is met een andere maat.
'Standaard' op de F series met M-sport remmen of 40i motor zijn de 340mm schijven, M-performance is 370mm, maar die zie je niet zo veel.
De schijven zijn in beide gevallen origineel tweedelig (dus met aluminium hart) let hier dus op als je ze vervangt, welk merk dan ook.
Hoor goede verhalen over Textar Pro + en Zimmermann Formula F. Beide schijven zijn er zowel mét als zonder gaatjes en/of groeven (en tweedelig uiteraard).
ATE levert alleen vlakke schijven. Maakt voor het remmen niet uit, maar wel voor het uiterlijk, mocht je daar om geven.
Ben je er wel van bewust dat als je niet op het circuit gaat jagen, de volgorde qua invloed eigenlijk is: Remvloeistof/Remslangen, Remblokken en dan pas Remschijven.
Site met basic uitleg:
https://www.remschijfdatabase.nl/blog/r ... en-kiezen/
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: rem upgrade M*40i
Klopt, en dus ook de optionele sportievere blokken voor M3/M4. Heb ze zelf ook in mijn M135i zitten, samen met staalomvlochten remleidingen en Castrol SRF vloeistof. Dit alles op aanraden van The Engineers Garage als voorbereiding op een trip naar Alpen/Dolomieten/Toscane, en daar voldeed deze upgrade erg goed!
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: rem upgrade M*40i
Niet helemaal! De F20 heeft altijd de 340mm variant, ook de M135i/M140i. Bij de F30 hebben de modellen met 200+ pk de 370mm variant, daaronder is het 340mm. M performance (aftermarket) is altijd 370mm tenzij je gewoon de geperforeerde vervangingsschijf voor de 340mm bestelt
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: rem upgrade M*40i
M-performace bij de M1xxi en M2xxi zijn idd geperforeerde schijven.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
- EvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: rem upgrade M*40i
Ik denk dat hij echt geperforeerde schijven bedoeld.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: rem upgrade M*40i
Geventileerd zijn ze allemaal. Wat je vanaf de buitenkant ziet is geperforeerd/gegroefd/dimpled/watvooranderevormzenogkunnenverzinnen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Thomas H en 9 gasten