Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wie wint het VS presidentschap op 3 nov?

Donald Trump
54
53%
Joe Biden
47
47%

Totaal aantal stemmen: 101

Roy RS

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 21:46

MarkS schreef: 07 jan 2021, 21:41
Roy RS schreef: 07 jan 2021, 21:29
MarkS schreef: 07 jan 2021, 19:48 Fraude lijkt voor de hand te liggen ... werkelijk?

In het Corona topic zou iemand zeggen bron of heb je daar bewijs voor. Maar die kant zullen we hier maar niet opgaan.
Ik ga geen lange discussies aan die niet te winnen zijn, maar je lijkt de NOS wel. Je haalt 1 stemmingmakende regel uit een lange post en doet net of ik niet 13x genuanceerd heb en vrijwel letterlijk gezegd dat het niet mijn mening is, maar dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn (heel veel zelfs) die fraude vermoeden omdat het gewoon nergens op slaat dat je 20 miljoen stemmen meer dan een andere zittende president krijgt en die ouwe gek nóg meer...
Als het je mening niet is dan hoeven we er zeker niet over te discussiëren.
Dan heb ik dat vast verkeerd begrepen.

Nou om eerlijk te zijn heb ik me er te weinig in verdiept om een gefundeerde mening te hebben, maar ik snap wel dat er mensen zijn die verontwaardigt zijn en dan makkelijk meegaan in de zaken die door hun president geroepen worden.

Ik weet niet wat er waar is, maar ik begrijp die mensen wel, de beelden spreken verder boekdelen.

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 21:50

MarkS schreef: 07 jan 2021, 21:39 Klopt. Op het moment dat jij ze “allemaal idioten” noemt en aangeeft dat Trump daarop geen uitzondering is. En dus kennelijk daarin weinig onderscheid maakt. Dan heb je Trump imho dus nog (relatief) hoog zitten dus. Biden heeft kennelijk ook al afgedaan als president terwijl de man hoe seniel ook nog ingezworen moet worden.
Dan zijn we het er over eens dat jij het ervan maakt.

Ik heb namelijk niet gezegd wie de grootste idioot was.

Biden vind ik al een idioot als je op die leeftijd een van de grootste naties van de wereld wil gaan besturen. Zeker als je nog geen twee volzinnen uit je strot kan krijgen en seniel bent.
De stemmers zijn de nog grotere idioten als je op zulke idioten stemt.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 21:51

WJ schreef: 07 jan 2021, 21:43
Roy RS schreef: 07 jan 2021, 21:29
MarkS schreef: 07 jan 2021, 19:48 Fraude lijkt voor de hand te liggen ... werkelijk?

In het Corona topic zou iemand zeggen bron of heb je daar bewijs voor. Maar die kant zullen we hier maar niet opgaan.
Ik ga geen lange discussies aan die niet te winnen zijn, maar je lijkt de NOS wel. Je haalt 1 stemmingmakende regel uit een lange post en doet net of ik niet 13x genuanceerd heb en vrijwel letterlijk gezegd dat het niet mijn mening is, maar dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn (heel veel zelfs) die fraude vermoeden omdat het gewoon nergens op slaat dat je 20 miljoen stemmen meer dan een andere zittende president krijgt en die ouwe gek nóg meer...
Het hogegerechtshof dat gedomindeerd word door republikeinen hebben na onderzoek geen fraude kunnen ontdekken, waarom denk jij dan van wel?
Niet alleen het hogegerechts hof maar ook lokale rechters, republikeinen zelf en weet ik wat nog meer.

Blijven alleen de gekkies over.

Ik denk niks, ik zeg alleen dat de cijfers niet gangbaar zijn en dat er dan veel mensen zijn die vragen stellen, heb je dan een grote groep doeners en een leider die vrij overtuigend is dan krijg je dit.

Ik denk dus niks, maar kon mn oren niet geloven toen men zei dat Biden 80+ miljoen stemmen zou hebben gekregen
Ik kan me daar niks bij voorstellen namelijk en daardoor begrijp ik dat mensen wegen zoeken hoe dat verklaarbaar is en fraude is er daar 1 van.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:53

Voor iemand die zich er niet in heeft verdiept, geen mening over heeft en er niks over denkt neem je wel aardige standpunten in Roy. ;-)

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:54

Luco schreef: 07 jan 2021, 21:50
MarkS schreef: 07 jan 2021, 21:39 Klopt. Op het moment dat jij ze “allemaal idioten” noemt en aangeeft dat Trump daarop geen uitzondering is. En dus kennelijk daarin weinig onderscheid maakt. Dan heb je Trump imho dus nog (relatief) hoog zitten dus. Biden heeft kennelijk ook al afgedaan als president terwijl de man hoe seniel ook nog ingezworen moet worden.
Flauw. 🧂

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 21:56

MarkS schreef: 07 jan 2021, 21:54
Flauw. 🧂
Niks flauws aan, jij leest blijkbaar dingen die ik niet geschreven heb.
En weer pik je er een regel eruit als stemmingmakerij.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 22:01

Ik lijk Trump wel (weer).

Disclaimer: dit is weer mijn mening en niet iets wat ik weer bij iemand anders heb gelezen of weer eruit heb gepikt. Dit is weer geen stemmingmakerij.

Ik zal volgende x volledig en op ieder detail en nuance uit je post reageren en alleen nog maar integraal quoten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2021, 22:14

Nou MarkS, je komt wel over als dat jij de enige bent die het bij het rechte eind heeft. Wanneer je iets in twijfelt trekt wat tegen Trump is dan ben je gelijk een Trump lover of niet goed bij je hoofd. Je zegt het niet met zoveel woorden maar je weet het wel zo`n draai te geven. Ik moet het toegeven maar dat doe je slim. Een opmerking of regel ergens uit nemen en het dan een beetje met een andere kontekst weer in een verweer gebruiken. :clap: :hosanna:

Ik herken ook een eigenschap welke mijn zoon ook had toen hij zeven was..........hij moest altijd het laatste woord hebben. :thumbup: :wink:

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 22:19

Ik ben misschien wat scherp en direct in mijn reacties maar om met Luco te spreken, waar haal je precies vandaan dat ik alleen gelijk zou hebben. Laat me graag van tegendeel overtuigen maar kom dan met argumenten. Waar heb ik de term trump lover of niet goed bij je hoofd gebruikt? Dat verzin je ook. Volgens mij voel je je gewoon nogal aangesproken maar daar kan ik weinig aan doen lijkt me. Grappig maar dat gevoel van die kleine kinderen en laatste woord dat heb ik nou bij jou (en Luco) ook vaak. Dus dat schept een band zullen we maar zeggen. Konttekst zegt me dan weer niks maar ieder zn ding. ;-)

Blijft leuk beetje discussiëren hier, toch? Waardeer ook dat jullie er scherp in zitten hoor. :hungry:

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 22:24

MarkS schreef: 07 jan 2021, 22:19 Ik ben misschien wat scherp en direct in mijn reacties maar om met Luco te spreken, waar haal je precies vandaan dat ik alleen gelijk zou hebben. Laat me graag van tegendeel overtuigen maar kom dan met argumenten. Waar heb ik de term trump lover of niet goed bij je hoofd gebruikt? Dat verzin je ook. Volgens mij voel je je gewoon nogal aangesproken maar daar kan ik weinig aan doen lijkt me. Grappig maar dat gevoel van die kleine kinderen en laatste woord dat heb ik nou bij jou (en Luco) ook vaak. Dus dat schept een band zullen we maar zeggen. Konttekst zegt me verder ook niks maar ieder zn ding. ;-)

Blijft leuk beetje discussiëren hier, toch? Waardeer ook dat jullie er scherp in zitten hoor. :hungry:
Je bent absoluut niet scherp hoor, je probeert mensen die het niet met je eens zijn te kleineren en je wordt persoonlijk, quote selectief, verdraait de boel en dan verontwaardigt doen, dat heeft niks met scherp te maken maar is gewoon zielig gedrag.

allen

Bericht door allen » 07 jan 2021, 22:25

Biden vind ik al een idioot als je op die leeftijd een van de grootste naties van de wereld wil gaan besturen. Zeker als je nog geen twee volzinnen uit je strot kan krijgen en seniel bent.
Er staan hier dagelijks wat Amerikaanse nieuwszenders aan ter vermaak. Daarbij heb ik niet het idee dat die gast seniel is en hoor ik hem genoeg volzinnen uitspreken. De beste man kan verder wel oud zijn en wat trager dan een jonger iemand, maar ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat hij kan samenwerken met de mensen om hem heen.
Laat hem eerst maar besturen, dan oordeel ik wel.
Oud staat in mijn boek niet synoniem voor seniel en ongeschikt. Politieke ervaring heeft hij genoeg. Imho belangrijker dan de kracht hebben 6 marathons te lopen per jaar. Mocht het allemaal op niets uitdraaien kunnen ze over 4 jaar wellicht Kanye uitproberen, mocht die nog niet zijn opgenomen in een gesloten instelling.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 22:28

Eens. Wat ik heb begrepen is dat de man stotterde en daar een manier op heeft gevonden zodat het niet meer zo’n issue was als toen hij jong(er) was. Dat af en toe hakkelen, pauzeren met praten is daar imho ook een uitvloeisel van en zal weinig te maken hebben met dat hij nu al seniel is.

Ik vind hem ook (te) oud maar als er geen jongere variant beschikbaar is. Trump is ook niet meer de jongste, komt wel energiek(er) over maar dat icm zijn mentale gesteldheid baart mij meer zorgen.

Nancy, ook weer net herkozen, ook al een 80er. Aan de ene kant bizar die hoge leeftijden maar ik heb daar dan ook wel weer respect voor.
Laatst gewijzigd door MarkS op 07 jan 2021, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 22:30

allen schreef: 07 jan 2021, 22:25

Er staan hier dagelijks wat Amerikaanse nieuwszenders aan ter vermaak. Daarbij heb ik niet het idee dat die gast seniel is en hoor ik hem genoeg volzinnen uitspreken. De beste man kan verder wel oud zijn en wat trager dan een jonger iemand, maar ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat hij kan samenwerken met de mensen om hem heen.
Oud staat in mijn boek niet synoniem voor seniel en ongeschikt. Politieke ervaring heeft hij genoeg. Imho belangrijker dan de kracht hebben 6 marathons te lopen per jaar. Mocht het allemaal op niets uitdraaien kunnen ze over 4 jaar wellicht Kanye uitproberen, mocht die nog niet zijn opgenomen in een gesloten instelling.
Ik heb hem ook behoorlijk zien stuntelen, maar misschien ben ik wat kort door de bocht, verder heb ik die amerikanen toch nooit zo begrepen, met dat fanatieke betreft democraat of republikein.
Alhoewel 89 politieke partijen nou ook niet echt ideaal is :lol:

Jussi

Bericht door Jussi » 07 jan 2021, 23:14

allen schreef: 07 jan 2021, 22:25

Dit. Ik hoor te vaak dat hij seniel is. Waar dan? Ik ben benieuwd of die personen die dat roepen het er beter vanaf brengen op het podium.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2021, 23:35

MarkS schreef: 07 jan 2021, 22:19 Ik ben misschien wat scherp en direct in mijn reacties maar om met Luco te spreken, waar haal je precies vandaan dat ik alleen gelijk zou hebben. Laat me graag van tegendeel overtuigen maar kom dan met argumenten.Waar heb ik de term trump lover of niet goed bij je hoofd gebruikt? Dat verzin je ook. Volgens mij voel je je gewoon nogal aangesproken maar daar kan ik weinig aan doen lijkt me. Grappig maar dat gevoel van die kleine kinderen en laatste woord dat heb ik nou bij jou (en Luco) ook vaak. Dus dat schept een band zullen we maar zeggen. Konttekst zegt me dan weer niks maar ieder zn ding. ;-)

Daar gaat het nou precies om, de woorden "Trump lover ,of niet goed bij je hoofd". Die woorden heb je ook niet gebruikt. Maar met een omweg geef je mensen wel dat idee. Dus de woorden "Dat verzin je ook" zijn helemaal niet van toepassing op mij. Wat dat betreft heb ik het idee dat jij er niet helemaal scherp in zit. Ik lees gewoon mee en constateer iets en voel me in het geheel niet aangesproken. Ik sta open voor geluiden van beide kanten. Om jou te overtuigen met argumenten vind ik zonde van mijn tijd. die tijd besteed ik liever aan zinnige dingen. :thumbup:

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 23:51

Prima, trusten Hans. :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 07:32

Trump heeft laten zien een helaas een slechte verliezer en een clown te zijn.

En jammergenoeg met Luco eens. Biden daar schort écht wat aan. Dit zijn geen geintjes. Die man is te oud en niet goed meer bij z'n verstand helaas.

flieger

Bericht door flieger » 08 jan 2021, 09:39

:hmmm:
Bijlagen
AB85E043-4F7A-4F30-B09B-BD9BE1DD3031.jpeg
AB85E043-4F7A-4F30-B09B-BD9BE1DD3031.jpeg (306.36 KiB) 514 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 10:12

Wat een onzin. Mensen hebben zelf toch ook verantwoordelijkheid betreffende Covid 19? Tenminste als je in het Coronadraadje kijkt hoe (een deel van) de NL bevolking als onverantwoordelijk en egoistisch en niet willen luisteren wordt weggezet.

Edit en heeft die gast 'bronnen' waar die aantallen te vinden zijn. Alsof dat klopt.

Aha ik lees nu ook dat z'n ex hem beticht van domestic violence. Waar rook is is vuur.

WJ

Bericht door WJ » 08 jan 2021, 10:21

Robin schreef: 08 jan 2021, 10:12
Edit en heeft die gast 'bronnen' waar die aantallen te vinden zijn. Alsof dat klopt.
Die zijn gewoon online te vinden.

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 10:23

WJ schreef: 08 jan 2021, 10:21
Robin schreef: 08 jan 2021, 10:12
Die zijn gewoon online te vinden.
Alsof dat dan klopt.

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2021, 10:24

Snap het punt niet helemaal wat ie wil maken.
Ik weet niet hoe het in Amerika is maar hier gaat het al een jaar lang voor 95% over Corona in het nieuws en in de talkshows, elke dag weer. Dus hoezo 'geen top 10 news story'?

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 10:25

Tom schreef: 08 jan 2021, 10:24 Snap het punt niet helemaal wat ie wil maken.
Ik weet niet hoe het in Amerika is maar hier gaat het al een jaar lang voor 95% over Corona in het nieuws en in de talkshows, elke dag weer. Dus hoezo 'geen top 10 news story'?
Die hufter wil Trump al die zogenaamde coronadoden in de schoenen schuiven.

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 10:26

Maar goed het zal wel. Met Biden en Harris komt allemaal goed hoor.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 jan 2021, 10:27

Kijk, bij Robin is het gelukkig altijd overduidelijk welk punt hij wil maken. ;-)

Plaats reactie