Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wie wint het VS presidentschap op 3 nov?

Donald Trump
54
53%
Joe Biden
47
47%

Totaal aantal stemmen: 101

Downforce Hans

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2021, 16:47

WJ schreef: 07 jan 2021, 10:29 Ja, het is allemaal de schuld van de BLM beweging dat Trump gekkies nu de democratie aanvielen.

Downforce Hans schreef: 07 jan 2021, 10:05
328Ti schreef: 07 jan 2021, 07:58 Inmiddels is Trump van insta, twitter en facebook geflikkerd...

:TV kijken:
Dus concluderend, heb je die die media aan je kant dan kunnen ze je de zege bengen.......dat vind ik nog veel enger.....
Hij heeft nu pas een tijdelijke ban gekregen, niet voor of tijdens de verkiezingen. Toen kon die nog gewoon z'n domme shit rondspuwen.

Nu is het gewoon een slechte verliezer die dubieuze dingen roept, was te verwachten natuurlijk als slechte president.

Dat weet ik ook wel en ik had het ook niet persé over Trump maar in het algemeen.........

daNpy

Bericht door daNpy » 07 jan 2021, 16:48

Robin schreef: 07 jan 2021, 15:43 Je bedoelt nu BLM he?
Vernielen van openbaar en privé bezit staat er niet bij toch ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 16:53

Ach het maakt ook niet uit. Dat land moet weer op orde en ik twijfel aan de goede bedoelingen van Biden en Harris.
Trump heeft zich van z'n slechtste kant laten zien.

En ja 'iedereen' is selectief verontwaardigd. Ook in dit draadje. Voorál in dit draadje...

Dan ik óók. Lekker selectief verontwaardigd. Ben ik:)
https://jensen.nl/trump-op-z-n-best/?fb ... hLoyHmSomQ

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 17:29

Robin schreef: 07 jan 2021, 16:53 Ach het maakt ook niet uit. Dat land moet weer op orde en ik twijfel aan de goede bedoelingen van Biden en Harris.
Daar twijfelde ik gister ook aan toen ik de beelden uit Washington zag.

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 07 jan 2021, 17:57

Same here. Toen ik die Hillbilly Village People door het Capitool zag rennen met die assault rifles en hun sweaters met "Auschwitz - work brings freedom", "8MWE" (8 Million Wasn't Enough - noch Fragen?) dacht ik ook: Dit was wel de best Presidency ever. Hiervandaan is het alleen maar downhill met die Biden...

WJ

Bericht door WJ » 07 jan 2021, 18:08

:mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 19:26

Ik lijk de enige die het bijzonder vind dat trump de meeste stemmen ooit gekregen heeft van alle zittende presidenten (en ook fors meer) maar dat een hoogbejaarde seniele man die niet 2 zinnen zonder voorzeggen aan elkaar kan rijgen nóg meer stemmen kreeg, zelfs meer dan wie ook ooit.

Ongeacht iemands mening over trump, ik snap de verontwaardiging van de massaal opgekomen stemmers. Fraude lijkt voor de hand te liggen...zal misschien wel niet, maar Trump’s aanhang heeft ook een deel lager opgeleiden en die rellen misschien wat sneller.

Op persoonlijke titel vond ik Trump een clown maar deed ie wel vatbare dingen voor t land, onze autoindustrie eerst, geen oorlog beginnen maar wel beeindigen, vrienden maken in landen waar altijd oorlog mee dreigde, dat soort dingen enzo.

Op een afstand zie ik wel dat het gemakkelijk te onderbouwen is dat er niks van klopt, wederom ongeacht wat de waarheid is, ruikt het wel

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 19:48

Fraude lijkt voor de hand te liggen ... werkelijk?

In het Corona topic zou iemand zeggen bron of heb je daar bewijs voor. Maar die kant zullen we hier maar niet opgaan.

WJ

Bericht door WJ » 07 jan 2021, 20:22

Politiek is gewoon hot op het moment. Celebs en influencers zijn er ook heel veel mee bezig, het gezeik met racisme in de US, en mensen beginnen te snappen dat een beleid maar op 1 manier kan veranderen en dat is dus met stemmen. Het word nog wat als de minorties echt allemaal gaan stemmen.
Maar alvast een newsflash over een aantal jaar zullen er nog meer stemmers zijn! Het land blijft ook groeien natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 20:45

tuurgtt schreef: 07 jan 2021, 17:57 Same here. Toen ik die Hillbilly Village People door het Capitool zag rennen met die assault rifles en hun sweaters met "Auschwitz - work brings freedom", "8MWE" (8 Million Wasn't Enough - noch Fragen?) dacht ik ook: Dit was wel de best Presidency ever. Hiervandaan is het alleen maar downhill met die Biden...
Dieptriest. Klopt.

Ik doelde op Biden en Harris, niet op hun wél zeer vredelievende en humane aanhang genaamd BLM.....

We gaan 't meemaken.

Roy RS schreef: 07 jan 2021, 19:26 Ik lijk de enige die het bijzonder vind dat trump de meeste stemmen ooit gekregen heeft van alle zittende presidenten (en ook fors meer) maar dat een hoogbejaarde seniele man die niet 2 zinnen zonder voorzeggen aan elkaar kan rijgen nóg meer stemmen kreeg, zelfs meer dan wie ook ooit.

Ongeacht iemands mening over trump, ik snap de verontwaardiging van de massaal opgekomen stemmers. Fraude lijkt voor de hand te liggen...zal misschien wel niet, maar Trump’s aanhang heeft ook een deel lager opgeleiden en die rellen misschien wat sneller.

Op persoonlijke titel vond ik Trump een clown maar deed ie wel vatbare dingen voor t land, onze autoindustrie eerst, geen oorlog beginnen maar wel beeindigen, vrienden maken in landen waar altijd oorlog mee dreigde, dat soort dingen enzo.

Op een afstand zie ik wel dat het gemakkelijk te onderbouwen is dat er niks van klopt, wederom ongeacht wat de waarheid is, ruikt het wel
+1 ik zie tóch verkiezingsfraude wat nooit bewezen zal worden. Kijk mijn 'selectief verontwaardigd' post hier ergens boven.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 20:49

WJ schreef: 07 jan 2021, 20:22 Politiek is gewoon hot op het moment. Celebs en influencers zijn er ook heel veel mee bezig, het gezeik met racisme in de US, en mensen beginnen te snappen dat een beleid maar op 1 manier kan veranderen en dat is dus met stemmen. Het word nog wat als de minorties echt allemaal gaan stemmen.
Maar alvast een newsflash over een aantal jaar zullen er nog meer stemmers zijn! Het land blijft ook groeien natuurlijk.
Dikgedrukt heb ik daar ten zeerste mijn vraagtekens bij adhv deze laatste verkiezingen, maar ook adhv waarin wij nu in Nederland en EU in verkeren.

JP

Bericht door JP » 07 jan 2021, 20:53

Als er bij elke verkiezing steeds meer vermoedens van fraude zijn, dan gaan de mensen al helemaal niet meer stemmen. “Ze doen toch wat ze willen....”

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:07

De bron van die “vermoedens van fraude” lijkt me in dit geval toch wel duidelijk.

Ook schitterend om dat gesprek tussen Trump en de Georgia (rep) secr of state even te luisteren als je dat nog niet al had gedaan. Al weer heel oud nieuws maar het gaat dan ook heel snel daar. Geeft een aardig inkijkje in de logica van de man en hoe hij redeneert. Voor zover je daar nog aan twijfelde. Mbt die fraude met name ook.
Laatst gewijzigd door MarkS op 07 jan 2021, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2021, 21:07

MarkS schreef: 07 jan 2021, 19:48 Fraude lijkt voor de hand te liggen ... werkelijk?

In het Corona topic zou iemand zeggen bron of heb je daar bewijs voor. Maar die kant zullen we hier maar niet opgaan.
In vorige verkiezingen hoorde je ook dat er zat fout was gegaan met de telling van de stemmen ondanks dat er veel digitaal werd gedaan. Nu is een groot gedeelte van het stemmen met de post gegaan en dit keer zou het dus de meest eerlijke stemronde zijn geweest. Werkelijk? :hmmm:

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:12

Ja, en de fraude zat hem nu heel toevallig met name in de Staten waar Trump (net of precies) verloren had. Daarbij is een deel dan nog een keer handmatig nageteld en dat zat allemaal ruim binnen de marge. Daarbij blijft Trump strooien met ideeen dat de telmachines gesaboteerd zouden zijn, hij niet had kunnen verliezen (in zijn woorden een landslide win) omdat er zo veel deelnemers op zijn rallys afkwamen, ... etc etc. Het was natuurlijk al lang van te voren duidelijk dat de rep met name op de verkiezingsdag zelf ter plekke zouden gaan stemmen en de dem met name ook van te voren via de post. Wat hij feitelijk zelf in de hand heeft gewerkt. Dus hoe moeilijk is het dan om Trumps narrative daarover te verklaren. Vervolgens ook nergens steekhoudend juridisch bewijs voor kunnen vinden en aantonen. Maar wel de (complot en fraude) theorieën blijven voeden en herhalen. Werkelijk?
Laatst gewijzigd door MarkS op 07 jan 2021, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2021, 21:16

Er wordt al sinds jaar en dag daar met post gestemd. Dat was nu niet anders. In 2016 werden er 33 miljoen stemmen op die manier uitgebracht, ik heb Trump nadat de uitslag bekend was niet horen janken over dat dat fraudegevoelig zou zijn, of dat hij de uitslag niet vertrouwde.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:17

Dan heb jij waarschijnlijk andere verkiezingen gevolgd.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 21:19

LOL:)

Die van Kim. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 21:21

de laatste decennia waren alle presidenten daar idioten, Trump was dus geen uitzondering daarin en Biden ook niet, al is die er dan ook nog seniel bij.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:24

Ik vond Bush jr. een enorme flapdrol toen die in Office was. Maar die kan nog niet bij Trump in zn schaduw staan. Begin ook wel echt serieus aan je te twijfelen Luco als je Trump nu nog steeds zo hoog hebt zitten door ze allemaal nog over dezelfde kam te scheren.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 21:29

MarkS schreef: 07 jan 2021, 19:48 Fraude lijkt voor de hand te liggen ... werkelijk?

Ik ga geen lange discussies aan die niet te winnen zijn, maar je lijkt de NOS wel. Je haalt 1 stemmingmakende regel uit een lange post en doet net of ik niet 13x genuanceerd heb en vrijwel letterlijk gezegd dat het niet mijn mening is, maar dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn (heel veel zelfs) die fraude vermoeden omdat het gewoon nergens op slaat dat je 20 miljoen stemmen meer dan een andere zittende president krijgt en die ouwe gek nóg meer...

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 21:31

MarkS schreef: 07 jan 2021, 21:24 Ik vond Bush jr. een enorme flapdrol toen die in Office was. Maar die kan nog niet bij Trump in zn schaduw staan. Begin ook wel echt serieus aan je te twijfelen Luco als je Trump nu nog steeds zo hoog hebt zitten door ze allemaal nog over dezelfde kam te scheren.
Waar zeg ik dat ik Trump hoog heb zitten? Dat maak jij ervan.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:39

Klopt. Op het moment dat jij ze “allemaal idioten” noemt en aangeeft dat Trump daarop geen uitzondering is. En dus kennelijk daarin weinig onderscheid maakt. Dan heb je Trump imho dus nog (relatief) hoog zitten dus. Biden heeft kennelijk ook al afgedaan als president terwijl de man hoe seniel ook nog ingezworen moet worden.

MarkS

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:41

Roy RS schreef: 07 jan 2021, 21:29

Ik ga geen lange discussies aan die niet te winnen zijn, maar je lijkt de NOS wel. Je haalt 1 stemmingmakende regel uit een lange post en doet net of ik niet 13x genuanceerd heb en vrijwel letterlijk gezegd dat het niet mijn mening is, maar dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn (heel veel zelfs) die fraude vermoeden omdat het gewoon nergens op slaat dat je 20 miljoen stemmen meer dan een andere zittende president krijgt en die ouwe gek nóg meer...
Als het je mening niet is dan hoeven we er zeker niet over te discussiëren.
Dan heb ik dat vast verkeerd begrepen.

WJ

Bericht door WJ » 07 jan 2021, 21:43

Roy RS schreef: 07 jan 2021, 21:29

Het hogegerechtshof dat gedomindeerd word door republikeinen hebben na onderzoek geen fraude kunnen ontdekken, waarom denk jij dan van wel?
Niet alleen het hogegerechts hof maar ook lokale rechters, republikeinen zelf en weet ik wat nog meer.

Blijven alleen de gekkies over.

Plaats reactie