Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Re: Ik mag weer meepraten, DF parel gekocht,

Bericht door e30touring1990 » 26 dec 2020, 10:39

Niels schreef: 25 dec 2020, 14:29 “Best wel lekker” is wat mij betreft een understatement maar een dreier met vier cilinder stuurt natuurlijk ook vreselijk goed. De E87 vind ik net een ijshockey schaats, zo kort en scherp qua insturen... het ding staat op 16” ballonbanden notabene :lol: Maar goed, destijds vond ik de 320d ook veel mooier sturen dan de Z3 2.8, de balans is gewoon top.

@Andry, idd. Ik wil ook altijd graag ff weten wat voor vlees ik in de kuip heb en goed van start gaan (olie, filters etc.).
was idd een understatement dat zo'n ding out of the box gewoon al erg leuk stuurt :). en wat je zegt, hangt ook af uit wat voor auto je stapt qua referentie. enkele kleine onderstelmods die eerder werden aangehaald maken het wel nog serieus leuker in ene e87 maar je wilt voor een daily misschien niet te gek doen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 dec 2020, 12:26

Het is wel verleidelijk om te gaan tweaken idd :lol: maar het is en blijft een daily waar ik ook gewoon Parijs op en neer wil kunnen doen en om dat leuk te houden moet het niet oncomfortabeler worden.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 26 dec 2020, 22:49

Mooie 1 serie met de juiste opties, wel jammer van de stoelverwarming inderdaad. Aan de andere kant, heb het gehad in mn daily en misschien2x gebruikt

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 26 dec 2020, 23:01

^das ook persoonlijk. Ik heb het vaker wel aan dan niet. Zelfs ‘s zomers komt t voor (in de ochtend de eerste paar minuten bijv)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 dec 2020, 23:06

Als het er in zit dan gebruik ik het wel is de ervaring maar mis het momenteel ook niet vreselijk. Ben wel benieuwd of het allemaal voorbereid is, misschien meubel ik het er nog wel in als ik zin heb (en het een blijvertje is). Eerst de luidspreker upgrade achter maar eens aansluiten, voorin klinkt het heel behoorlijk met het drie weg systeem maar achterin zit totaal geen “body”. Kan ook niet met de mini speakertjes :lol: Ben wel positief verrast door de stereo trouwens, het is nu al veel beter dan de diverse HK systemen die ik heb (gehad) bij BMW.

Verder zouden een paar grotere velgen wel beter staan maar ik wil geen comfort inleveren. Misschien dat 17” een optie is, 18” lijkt me richting oncomfortabel gaan.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 27 dec 2020, 09:45

^das ook persoonlijk
Tuurlijk is dat persoonlijk, bijna al je keuzes in het leven , en als dat erg belangrijk is dan moet je een auto zonder laten staan

Ik ben altijd wel van de mooien wielen, 17 kan altijd en bij 18 moet je ook weer je vering aanpassen maar kan zeker mooi zijn :df:

Plaats reactie