Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Ik mag weer meepraten, DF parel gekocht,

Bericht door Opa » 17 dec 2020, 16:16

Gefeliciteerd met je BMW. :blink:

Toen ik de titel van je topic las dacht ik heel even dat je een echt scheurijzertje had gekocht, nl. de Yaris GRrrrrrr. :df: :tooth:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 dec 2020, 20:45

Dit is de DF Parel uit 2006, de absolute begin fase van DF :kikker:
Martijn_bmw schreef: 17 dec 2020, 07:21 Het wel leer/geen stoel verwarming komt in die tijd wel vaker voor volgens mij, bijna altijd met achteraf leer ivm accessoires niet mee telden in de bijtelling. En als je dan affabriek stof besteld heb je niet de stoelverwarming standaard en vergat met dat vaak te bestellen. (Of paste niet meer in lease budget :tooth: )
Volgens de KIS lijst is het af fabriek, zal wellicht een bijtellings dingetje zijn geweest maar het is zo kort een zakelijke auto geweest dat het volgens mij een demo was. Of verkeerd geleverd en toen als demo ingezet :tooth: Verder wel vrij vol dus toch bijzonder...
Knot schreef: 17 dec 2020, 14:06 Blijft wel slecht van BMW in het algemeen, het kettingen verhaal trouwens.
Sja schering en inslag tegenwoordig, deze was pas bij 260dkm aan de beurt dus die heeft het nog aardig volgehouden. De Audi A5 2.0TFSI van een kennis was bij die stand al aan de 2e toe. Bij de helft een complete revisie gehad ook nog, de Audi dan hè :mrgreen:
RS-Ron schreef: 17 dec 2020, 15:30 Netjes Niels, het hoeft allemaal niet bloedhard te gaan, als je maar lekker kan sturen.

Gr Ron
Zo ist Ron, voor dagelijks gebruik echt heel erg prima om comfortabel genoeg te cruisen en lekker bochtjes te pakken wanneer die opdoemen :df: Voldoende power om niet mega te hoeven anticiperen bij het inhalen :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 dec 2020, 20:48

Oh dan is het idd wel extra bijzonder leder zonder verwarming af fabriek.
Wellicht idd bestel foutje dan :tooth:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 17 dec 2020, 21:47

Dikke BMW jonguhh 🙂. Nette auto, ziet er chique uit zo in het zilvergrijs met zwart lederen sport interieur. Mooi! Veel plezier ermee 👍

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 dec 2020, 09:39

Martijn_bmw schreef: 17 dec 2020, 20:48 Oh dan is het idd wel extra bijzonder leder zonder verwarming af fabriek.
Wellicht idd bestel foutje dan :tooth:
Nja. Mijn/zijn Superb had ook af fabriek leer zonder verwarming.
Natuurlijk is het budget niet oneindig.

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2020, 09:47

Daarvan was het leer wel iets dunner en soepeler, was toch sneller wat aangenamer maar ook dat vond ik in Superb wel een gemis. Dat ding was ook best goed voorzien van opties en smaakvol samengesteld op de stoelverwarming na..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 dec 2020, 09:50

Ik geloof ook niet dat stoelverwarming bewust als sluitpost wordt geschrapt.
Koe over je stoelen laten trekken kost 2K maar de laatste 200EUR voor de verwarming erin zou er dan niet meer vanaf kunnen...?

Denk echt dat het eerder vergeten wordt, of de eerste eigenaar het niet fijn/onnodig vind. (Zelf gebruik ik het bijv ook nooit terwijl mijn vriendin altijd direct dat ding op standje koken zet als ze instapt)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 dec 2020, 09:52

Zijn meer opties die ik niet snap dat weggelaten worden. Airbag pasagiersstoel off. Kost iets van 3 tientjes, achteraf doen kost je makkelijk 1000. En als je een klein kind voorin wil zetten moet het.

Gefeliciteerd Niels, welcome back!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 dec 2020, 10:02

Martijn_bmw schreef: 18 dec 2020, 09:50 Ik geloof ook niet dat stoelverwarming bewust als sluitpost wordt geschrapt.
Koe over je stoelen laten trekken kost 2K maar de laatste 200EUR voor de verwarming erin zou er dan niet meer vanaf kunnen...?

Denk echt dat het eerder vergeten wordt, of de eerste eigenaar het niet fijn/onnodig vind. (Zelf gebruik ik het bijv ook nooit terwijl mijn vriendin altijd direct dat ding op standje koken zet als ze instapt)
Kan ook met pakketten te maken hebben natuurlijk.
Die zijn ook niet altijd even logisch opgezet.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 18 dec 2020, 10:06

Ziet eruit als een net ding Niels.

Het gemis van stoelverwarming, zeker icm leer, zou mij echter van de koop weerhouden hebben.
Man, wat gebruik ik dat vaak, zodra de temp ongeveer onder 10graden is loopt dat ding bij mij al te loeien (net als de stuurverwarming :lol: ).

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2020, 10:51

Dat heb ik ook altijd gezegd na onze eerste 320d. Ook vol maar ook zonder stoelverwarming. Toen dacht ik dat het bijna niet voorkwam maar de einser is auto nr. 3 met leer en zonder stoelverw.

Anyway, met de technische ellende die je kunt tegenkomen en hoeveelheden cash die je in een auto kunt pompen vond ik de technische staat doorslaggevend :tooth: Daarnaast koop je niet nieuw dus je moet het doen met het aanbod wat er is natuurlijk. Het is nu ook weer niet zo dat ik het vanmorgen vreselijk gemist heb, anders gooi ik er van de zomer wel een paar van die matjes tussen :)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 18 dec 2020, 11:05

Vind stoelverwarming ook mega belangrijk.......... zou niet eens weten of het in de Mini zit, zal eens kijken. Zelfde heb ik met navigatie. Voor woon werk hoef ik hem niet, die route kan ik wel onthouden. Die paar keer dat ik ergens moet zijn waar ik de route niet van weet pak ik mijn mobiel. Ik irriteer me weer mateloos dat ik eerst 10 minuten aan een dopje moet draaien om alles in te voeren en dan 5 minuten moet wachten tot ik kan rijden. In oude(re) auto’s liefst zo min mogelijk, is langzaam, verouderd en kan kapot. Bij een bijna 10 jaar oude auto zou ik het technische gedeelte ook belangrijker vinden. Koop je een nieuwe is het een ander verhaal.

Gr Ron

frankie

Bericht door frankie » 18 dec 2020, 11:09

Overal is een oplossing voor.

Afbeelding

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2020, 11:52

Lijkt me een prima verjaardagskado voor de vrouw :lol:

Mee eens Ron, af fabriek navi is alleen leuk bij een nieuwe auto maar ik zou het echt never bestellen. Enige voordeel is dat deze met een goede stereo komt maar ik zal het nooit gebruiken. Die in de 2012 Prius+ zit sloop ik er zelfs uit, komt gewoon een dubbel din China android systeempje in. Heb je veel meer aan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 dec 2020, 11:59

Klopt, af fabriek navigatie is leuk als de auto hagelnieuw is maar zelfs dan gebruik ik het amper. Apple Carplay (of Android Auto) werkt gewoon nog beter en is qua navigatie gewoon veel actueler (plus dat Waze zo mooi de flitsers toont :P).

Ondanks dat mijn auto van 2020 (zelfs modeljaar 2021) is heb ik de ingebouwde navigatie echt nog maar een handvol keren gebruikt. De kaarten zijn uit 2019, er is een update (schijnt) maar mijn auto download ze maar niet... Kortom, de navigatie is al "achterhaald" als deze van de band rolt. Heb je in de praktijk natuurlijk niet heel vaak last van, maar opmerkelijk is het wel.

Bij een gebruikte auto zou ik dan ook vooral kijken of Apple Carplay/AA ondersteund wordt, heb je veel meer aan als de auto een paar jaar oud is. Carplay/AA is bij veel merk vanaf bouwjaar 2016, dacht ik, al redelijk ingeburgerd dus wordt bij occasions ook steeds sneller gemeengoed in de toekomst.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 dec 2020, 12:25

Mijn navigatie is eigenlijk net zo up-to-date als de appjes op de telefoon. Hij heeft idd niet de flitsers maar wegafsluitingen heeft ‘ie net zo snel als op die appjes. En die afsluitingen hadden we hier veelvuldig de laatste tijd met de N33/34/381. Ik vind de af fabriek navi 10x mooier dan bv Waze via Apple CarPlay, dus die appjes gebruik ik juist weer niet.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 dec 2020, 12:43

De Fiesta ST heeft half lederen zetels met stoelverwarming en ook navi zit er af-fabriek in.

De stoelverwarming heeft denk 1 keer in 3 jaar tijd aangestaan, daar krijg je alleen maar kabbelend kontwater van en de navi gebruiken we regelmatig, zeker als we met de auto op vakantie zijn is zo'n ingebouwde navi reuze handig.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 18 dec 2020, 14:31

Wij gebruiken ook de navigatie in de Kodiaq regelmatig, daar hebben ze een vrouw met een zwoele stem in het dashboard verstopt, die activeer je ook met een “knopje” en daar zeg je dan wat tegen. En dan doet de auto dat.......... ook navigeren. Ik rijdt alleen oude hokken, als ze rijden, en daar vind ik het te gedateerd die navi.

Gr Ron

Niels

Bericht door Niels » 25 dec 2020, 05:18

Aangezien het onderhoud 20dkm geleden was uitgevoerd is de einser weer van verse sapjes voorzien voor zowel motor als bak. De bak vond ik wat hakerig af en toe, iets dat Hielke ook signaleerde bij zijn 118D. Dus ook bij deze ff nieuwe Castrol in de bak en het is de 20,- waard imho, de versnellingen laten zich duidelijk met meer gevoel inleggen nu.

Natuurlijk even een rondje auto gedaan toen ie op de brug stond en het zag er allemaal erg netjes uit gelukkig. De auto is qua onderhoud behoorlijk bij, dat heb ik ook wel eens anders moeten concluderen na aankoop :tooth:

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 25 dec 2020, 09:47

Die opties zijn af en toe wel bijzonder ja. Mijn E87 had bijvoorbeeld ook geen cruise control, zou het eerste zijn wat ik aan zou vinken maar goed.

Mooi ding! Overigens rijd ik met mijn 118i wel minimaal 1:14, dus zo heel onzuinig zijn ze ook weer niet in vergelijking met een diesel. En dan rij ik vaak nog wel lekker door.

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 25 dec 2020, 10:33

Niels schreef: 25 dec 2020, 05:18 Aangezien het onderhoud 20dkm geleden was uitgevoerd is de einser weer van verse sapjes voorzien voor zowel motor als bak. De bak vond ik wat hakerig af en toe, iets dat Hielke ook signaleerde bij zijn 118D. Dus ook bij deze ff nieuwe Castrol in de bak en het is de 20,- waard imho, de versnellingen laten zich duidelijk met meer gevoel inleggen nu.

Natuurlijk even een rondje auto gedaan toen ie op de brug stond en het zag er allemaal erg netjes uit gelukkig. De auto is qua onderhoud behoorlijk bij, dat heb ik ook wel eens anders moeten concluderen na aankoop :tooth:
Vlot na aanschaf ff wat regulier onderhoud geeft (mij) altijd een 'geruststellender' gevoel. Veel plezier met je nieuwe aanwinst :df:

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 25 dec 2020, 12:39

nette kar Niels! en idd zo'n e87 stuurt met een vierpitter in het vooronder best wel lekker :)

Niels

Bericht door Niels » 25 dec 2020, 14:29

“Best wel lekker” is wat mij betreft een understatement maar een dreier met vier cilinder stuurt natuurlijk ook vreselijk goed. De E87 vind ik net een ijshockey schaats, zo kort en scherp qua insturen... het ding staat op 16” ballonbanden notabene :lol: Maar goed, destijds vond ik de 320d ook veel mooier sturen dan de Z3 2.8, de balans is gewoon top.

@Andry, idd. Ik wil ook altijd graag ff weten wat voor vlees ik in de kuip heb en goed van start gaan (olie, filters etc.).

Streamline

Bericht door Streamline » 25 dec 2020, 15:27

Volgens mij is dit een Ultimate Edition, die had mijn broer ook en die had ook geen stoelverwarming. Zijn 118d was net zo oud als deze, en ik denk dat dit een actiemodelletje is geweest.

Zijn 118d was mei 2011 op kenteken gezet, maar productiejaar was 2010. Waarschijnlijk een run gedraaid voordat het nieuwe model kwam en hadden blijkbaar niet genoeg stoelverwarming meer op de plank liggen om op te maken... :)

Niels

Bericht door Niels » 25 dec 2020, 15:36

Zou heel goed kunnen, productie datum van deze is idd (november) 2010.

Edit, ik kom ze wel tegen met stoelverwarming. Ik wist van het bestaan van de Ultimate Ed. niet af trouwens, maar dit zal er idd eentje zijn.

Plaats reactie