Leuk om te volgen wellicht?

To-Yoda says:
Ja zo ongeveer.TLRS schreef: 11 dec 2020, 22:03 Is een awd drift dan voorbanden overweldigen met gewichtsverplaatsing en insturen, achterbanden in slip krijgen door gebrek aan wieldruk?
Edit: hoog stormtroopers gehalte zo op de foto ^^![]()
Het klinkt eigenlijk wel logisch.. awd, meer grip, meer gewichtsverplaatsing naar achter.. en een deel van de grip aan de voorkant gaat naar aandrijving. In tegenstelling tot een rwd auto, die voor alleen stuurinput te verwerken heeft.Erik schreef: 12 dec 2020, 13:11 Ja zo ongeveer.
Druk op de neus met de linkervoet zodat hij luistert naar stuur input zonder direct te gaan ondersturen, gas op de plank met de rechtervoet
Beetje lastig uitleggen behalve dan dat je zonder die druk op de neus echt heel snel met onderstuur te maken krijgt
Het is een trucje, een ritme, beetje een soort van dans. Lastig (voor mij persoonlijk) en echt een uitdaging om onder de knie te krijgen.
RWD is vind ik toch wel veel simpeler eigenlijk, vooral ook door de lagere snelheid en het vermogen precies daar waar je het nodig hebt om de drift in te zetten.
375 ex nos voor andere ecu/turbo/uitlaat/icErik schreef: 12 dec 2020, 23:37 Jezus ChristusHKS is al los gegaan zie ik net
475pk. Ja. Het staat er echt.
https://www.youtube.com/watch?v=0dVQzYyjf2o
Zoals het hoort, dus van de handrem afblijven.
Super! Zo mooi beheerst en speels!
Dit filmpje is wel het meest 'fascinerende' betr de GR wat ik totnutoe gezien heb. Ok asfalt is nat, maar zó easy.
Heel and toe in een oldskool rwd lsd handbak om bijv shiftlock/instabiliteit te voorkomen(been there done that...)
Heb je nog uitleg betreffende heel & toe Hans. Vertel.Downforce Hans schreef: 15 dec 2020, 08:48 Hij maakt 1 foutje en jij noemt het gelijk stuntelig. Hij rijd voor het eerst met die auto op het circuit en je hoort hem zeggen hoe hij het remmen ervaart. Half natte baan en toch nog een aardig tempo rijden......en waarom niet heel en toe? Kan aan mij liggen maar ik zie alleen maar negatieve opmerkingen behalve dan het "mis ik iets" Ik vind hem lekker rond gaan met een nieuwe auto op een half natte baan. prima filmpje.![]()
Ik ben dus zeer waarschijnlijk die "Friend from the old Subaru days"Robin schreef: 15 dec 2020, 08:15Heel and toe in een oldskool rwd lsd handbak om bijv shiftlock/instabiliteit te voorkomen(been there done that...)
Maar ik heb ook eens ergens gelezen(een pro coureur, ik dacht Peter Kox?) dat met moderne wagens met veel betere remmerij hedentendage het heel & toe niet hoeft, je remt gewoon je max en dan schakel je in lagere terugval toeren terug. Minder geneuzel, snellere laptimes want je kunt je concentreren op het rijden.
En dit is ook nog 'n AWD waarin Misha rijdt. Het is meer voor z'n eigen fun dan dat het in mijn ogen bijdraagt aan snellere, betere laptimes. ???
Left foot braking doel ik dus niet op dat is duidelijk en prima!
Waarom die heel& toe in een Yaris GR? Voor je eigen fun?
Misschien mis ik iets?
Misha is een experienced driver, vootral op de NS, maar dit gaat wat stuntelig, volgens mij door de heel & toe willen tonen op camera?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten