Roy's BAC Mono, P40 OK nog 1 filmpje dan
-
Re: Roy's BAC Mono, P8 toffe detailfoto’s
Allemachtig prachtig!
- Martijn_bmw
Echt waanzinnig mooi, ook die details!
-
OnlineLuco
Kijk wel uit met titanium boutjes met torx, want de stevigheid tussen kop en overgang draadgang is een zwak puntje, dus hou je precies aan de aanhaalmomenten als je ooit iets los moet halen.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ontzettend tof!
Feitelijk hoort er bij zo'n auto ook geen standaard verhaal met de keuring, daar moet gewoon wat " aan de hand zijn " zodat je over 10 jaar nog een verhaal hebt.
Blijf ons maar stalken met mooie foto's!
Feitelijk hoort er bij zo'n auto ook geen standaard verhaal met de keuring, daar moet gewoon wat " aan de hand zijn " zodat je over 10 jaar nog een verhaal hebt.
Blijf ons maar stalken met mooie foto's!
-
Onlinejos_br
WOW, waanzinnige auto, en inderdaad met een -toch- mooi begin zo!
Jos.
Jos.
-
Re: Roy's BAC Mono, P7 kenteken ✔️ Rijimpressie✔️ Foto’s✔️
Tevens prima diefstal beveiliging.Roy RS schreef: 05 dec 2020, 20:08
-stuur heb ik binnen liggen en kijk ik continue naar, echt vet mooi

Details zijn echt next level !

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Te gek!
Echt een onwijs brute machine! Wat een snoepwinkel zo in je garage

Echt een onwijs brute machine! Wat een snoepwinkel zo in je garage

-
Dat stuurtje, briljant, net een F1 stuur. Lekker in de vitrine leggen tot je er mee rijdt. 

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Super Roy! Mooi ook dat het gelukt is met het kenteken.
Btw, nog updates over de Dacia? Vond ik ook een briljant topic
Btw, nog updates over de Dacia? Vond ik ook een briljant topic

- Joop
Man, man, man... Heel veel bruter wordt een ‘straatauto’ niet. Gaaf hoor.
Lijkt me wel waanzinnig moeilijk om rustig aan te doen met een dergelijke auto. Zeker als ze dan ook nog met zo’n ‘lullige’ onopvallende auto rond rijden, kun je eigenlijk nergens meer even wat vlotter rijden.
Lijkt me wel waanzinnig moeilijk om rustig aan te doen met een dergelijke auto. Zeker als ze dan ook nog met zo’n ‘lullige’ onopvallende auto rond rijden, kun je eigenlijk nergens meer even wat vlotter rijden.
- Roy RS
Daar is weinig nieuws, die loopt gewoon altijd en we komen geen modseBoonstra schreef: 05 dec 2020, 22:57 Super Roy! Mooi ook dat het gelukt is met het kenteken.
Btw, nog updates over de Dacia? Vond ik ook een briljant topic![]()
Wel had ik het gisteren erover dat de wielenset van de BAC duurder is dan de Dacia toen ie nieuw was
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
helemaal gemist dit topic, wat een bizar gaaf apparaat Roy! net met open mond alle plaatjes zitten bekijken en wat een verhaal ook met de keuring
. geniet ervan! 

- ADV
Volgens mij roepen ze dat al jaren.. Voor nu werkt het nog prima voor mij iig..BamiesGTA schreef: 05 dec 2020, 16:20Gaan de hulpdiensten niet overstappen op een nieuw communicatiesysteem? Of is Target blu eye hier al op aangepast?ArjandeV schreef: 05 dec 2020, 11:01 Gaaf man! Die foto met stuurtje!! Ik zou target blue eye overwegen.. ik ben er tevreden over.. is niet 100% maar zeker helpt het wel! Wat een gaaf ding en fijn dat je er zo mee weg kwam.. met de Porsche is dat idd anders..
Geweldig ding Roy! Lijkt me heerlijk spartaans.
- alt
Man, een prachtige wagen, mooie details, zal zeker als een blok op de weg liggen als ik de wielophanging zie.
De auto is nu nog nieuw, maar eigenlijk heb je een prototype, waarom ik dat zeg & dat heb ik van Bas Koeten, destijds met zijn 2 Wolfs
Het onderhoud van dit soort auto's, vooral de wielophanging is anders dan bij een auto met bussen in de wielophanging, want nu heb je spherical balls, die slijten sneller, daarbij er zijn wel wat verschillen in qualiteit in deze lagers, ook in prijs.
Ik raad je aan ga met je auto voor onderhoud bij een raceteam met ervaring met formule auto's, een normale goede monteur heeft geen verstand van dit soort mooie auto's.
Jammer dat je nu maar 100 mag, ga dan maar af & toe over de grens de Autobahn of naar Peter het circuit op.
Veel rijplezier.
De auto is nu nog nieuw, maar eigenlijk heb je een prototype, waarom ik dat zeg & dat heb ik van Bas Koeten, destijds met zijn 2 Wolfs
Het onderhoud van dit soort auto's, vooral de wielophanging is anders dan bij een auto met bussen in de wielophanging, want nu heb je spherical balls, die slijten sneller, daarbij er zijn wel wat verschillen in qualiteit in deze lagers, ook in prijs.
Ik raad je aan ga met je auto voor onderhoud bij een raceteam met ervaring met formule auto's, een normale goede monteur heeft geen verstand van dit soort mooie auto's.
Jammer dat je nu maar 100 mag, ga dan maar af & toe over de grens de Autobahn of naar Peter het circuit op.
Veel rijplezier.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volgens mij gaat Roy ermee naar BAC. Lijkt me dat die er wel verstand van hebben 

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
C2000 is in het voorjaar vervangen door een nieuw C2000 netwerkArjandeV schreef: 06 dec 2020, 11:01Volgens mij roepen ze dat al jaren.. Voor nu werkt het nog prima voor mij iig..BamiesGTA schreef: 05 dec 2020, 16:20Gaan de hulpdiensten niet overstappen op een nieuw communicatiesysteem? Of is Target blu eye hier al op aangepast?ArjandeV schreef: 05 dec 2020, 11:01 Gaaf man! Die foto met stuurtje!! Ik zou target blue eye overwegen.. ik ben er tevreden over.. is niet 100% maar zeker helpt het wel! Wat een gaaf ding en fijn dat je er zo mee weg kwam.. met de Porsche is dat idd anders..
Geweldig ding Roy! Lijkt me heerlijk spartaans.

- ADV
Ja daaromStefan R schreef: 06 dec 2020, 13:06C2000 is in het voorjaar vervangen door een nieuw C2000 netwerkArjandeV schreef: 06 dec 2020, 11:01Volgens mij roepen ze dat al jaren.. Voor nu werkt het nog prima voor mij iig..BamiesGTA schreef: 05 dec 2020, 16:20
Gaan de hulpdiensten niet overstappen op een nieuw communicatiesysteem? Of is Target blu eye hier al op aangepast?
Geweldig ding Roy! Lijkt me heerlijk spartaans.![]()

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Jahoor, draadje over een BAC Mono en deze gekke diepfries begint over die Dacia.eBoonstra schreef: 05 dec 2020, 22:57 Btw, nog updates over de Dacia? Vond ik ook een briljant topic![]()

-
ik vind het dan ook super dat je een BAC mono koopt en als dagelijks vervoer er een Dacia naast houd.
Je geen kl*ten aantrekken van wat de mensen over je denken en gewoon voor je eigen ultieme rijplezier gaan met de BAC mono!!
Je geen kl*ten aantrekken van wat de mensen over je denken en gewoon voor je eigen ultieme rijplezier gaan met de BAC mono!!
- Martijn M
Mooi dat dat kenteken gelukt is Roy! En ik denk dat die agenten geen bon konden schrijven omdat ze geen meting konden doen?
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
matthyssie schreef: 07 dec 2020, 08:59Jahoor, draadje over een BAC Mono en deze gekke diepfries begint over die Dacia.eBoonstra schreef: 05 dec 2020, 22:57 Btw, nog updates over de Dacia? Vond ik ook een briljant topic![]()
![]()
![]()

- Downforce Hans
Fok....... de RDW in Schiedam........je had makkelijk een bakkie bij me kunnen doen......sterker ik had de koffie naar je toegebracht als je had gewild......
- JP
Die Roy heeft toch nooit tijd. Gelukkig heeft hij nu de Mono. Kan die wat tijd goedmaken.
- Roy RS
Nou om eerlijk te zijn was ik nauwelijks aanspreekbaarDownforce Hans schreef: 07 dec 2020, 12:02 Fok....... de RDW in Schiedam........je had makkelijk een bakkie bij me kunnen doen......sterker ik had de koffie naar je toegebracht als je had gewild......
Ik was zo bizar zenuwachtig, niet te doen
- Roy RS
nou maar meteen aan de eerste modificatie begonnen nu ik toch moet wachten op het kenteken.
De cat eruit en naar de decat met bijbehorende software. Echt leuk ook om aan te sleutelen, overal vindt je leuke engineering details.
Kijk bijv naar het "M1" logo in de Hewland versnellingsbak, dat vind ik echt mega cool, gewoon even laten zien dat het niet zomaar een off the shelve Hewland is, maar een speciaal voor hen gegoten bak. Logisch dat dat speciaal gegoten is want de hele ophanging zit eraan vast, maar toch.
Ook leuk om ineens een gelaserd plaatje tegen te komen op het chassis met het chassis nr erop en elk moertje of boutje is met een oranje of roze stift gemarkeerd. Alle markeringen die in lijn staan zitten dan ook allemaal dezelfde kant op, daar houd ik van.
Verder vind ik het een heel mooi uitlaatsysteem om te zien, mooi in de ceramic coating en het wisselen van de cat is heel vlot gepiept met de 2 klemmen. BAC even met teamviewer in laten loggen om de software te wisselen en weer klaar.
Deze software is iets rijker, heeft een iets aggresievere throttle map en wat meer vermogen. Als het goed is krijg ik nu ook meer vuurwerk
ook even een plaatje van de pedalbox.

De cat eruit en naar de decat met bijbehorende software. Echt leuk ook om aan te sleutelen, overal vindt je leuke engineering details.
Kijk bijv naar het "M1" logo in de Hewland versnellingsbak, dat vind ik echt mega cool, gewoon even laten zien dat het niet zomaar een off the shelve Hewland is, maar een speciaal voor hen gegoten bak. Logisch dat dat speciaal gegoten is want de hele ophanging zit eraan vast, maar toch.
Ook leuk om ineens een gelaserd plaatje tegen te komen op het chassis met het chassis nr erop en elk moertje of boutje is met een oranje of roze stift gemarkeerd. Alle markeringen die in lijn staan zitten dan ook allemaal dezelfde kant op, daar houd ik van.
Verder vind ik het een heel mooi uitlaatsysteem om te zien, mooi in de ceramic coating en het wisselen van de cat is heel vlot gepiept met de 2 klemmen. BAC even met teamviewer in laten loggen om de software te wisselen en weer klaar.
Deze software is iets rijker, heeft een iets aggresievere throttle map en wat meer vermogen. Als het goed is krijg ik nu ook meer vuurwerk

ook even een plaatje van de pedalbox.