Het heeft wat bloed, zweet, tranen, dingen laten en dingen verkopen gekost, maar het is officieel, ik ben nu eigenaar van een heuse 2017 BAC Mono met de volgende spec:
Algemeen:
-2.5 Mountune racing engine met 305bhp 310nm. (pk's hier wat hoger door decat+software) Met forged internals en dry sump
-Hewland sequentiele 6 bak (zelfde als in F3) met shiftec pneumatisch systeem en carbon flippers aan het stuur.
-6 fasen traction controle (2 regen settings, 3 droge settings en uit)
-instelbare launch control
-instelbare auto upshift
-Kumho v700 ultra soft (voor BAC ontwikkelde compound)
-Robot White
-Visible carbon lower body panels matte
-Carbon hybrid wheels
-Cockpit adjustable brake bias
-specific track gear sets-silverstone
-Ultra light weight lithium battery (1190 pond ex vat

-de-cat pipe with track software
-Carbon ceramic brake set
-ppf ultimate
-tonneau cover
-Made to measure steeringwheel
-made to measure seat (alleen die moet ik nog laten maken, geld was op)
De track gear set is een tandenset in de versnellingsbak met korte bakverhouding, topsnelheid gaat van 275 naar 235-240 zoiets, maar daar krijg je hele levendige acceleratie voor terug. Die snelheden rijdt je in de praktijk gewoon niet in zo'n auto, maar door de versnellingen heen jagen is natuurlijk fantastisch met zo'n sequentiele bak, dus voor mij perfect dit. Mooie wat meer koppel door de versnellingen heen zo.
De carbon Dymag wielen die samen met BAC ontwikkeld zijn hebben titaniun harten en zijn de lichtste 17" wielen ter wereld, 2 kg per stuk lichter dan hun eigen record op de lichtste 17" wielen daarvoor die ze voorheen ook produceerden.
De Carbon remmen schelen ook weer een paar kg per hoek onafgeveerd gewicht, 20kg rondom en het remt blijkbaar oneindig vaak en lang. Remmenset gaan een autoleven mee.
Volgende week komt hij in NL aan en ga ik live foto's maken.
Best bizar dat deze auto ruim 2x zo veel kost als mijn duurste speelgoedauto tot nu toe, maar ik heb de auto nog niet in het echt gezien of proefgereden...maar wel al betaald, ik kan niet wachten en ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik hem echt in bezit heb.
Had je me een jaar of 2 geleden gezegd dat ik er ooit uberhaupt 1 zou hebben, dan had ik gegniffeld...
de plaatjes die ik al heb, live volgt later.