Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MarkS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 27 nov 2020, 22:11

frankie schreef: 27 nov 2020, 21:23 Hoe vervelend ook voor de betrokkenen hier en alle individuele gevallen die wél zwaar getroffen zijn, maar nog steeds het grootste deel heeft geen ernstige klachten van een corona besmetting.
En toch ken ik er een aantal in mn directe omgeving die, weliswaar hersteld en niet in het ziekenhuis gelegen, bijna een half jaar na dato nog steeds ernstige hinder ondervinden van hun besmetting. En dit zijn geen “ouderen” of risico categorie. Maar valt dit dan in de categorie “geen ernstige klachten” omdat ze geen ziekenhuis of IC hebben bezocht. Ik zeg niet dat ze er niet zijn maar van een griep(je) ken ik dit soort voorbeelden niet.

MarkS

Bericht door MarkS » 27 nov 2020, 22:13

Fasteddie2 schreef: 27 nov 2020, 21:33 De discussie zit natuurlijk niet in of er een (stevige) griep seizoen aan de gang is, maar juist in de maatregelen die al bijna 12 maanden vanuit (bijna alle) overheden over de bevolking worden losgelaten....met alle onduidelijkheden die (terecht) door de maatregelen vanuit de overheid ontstaan....

Brabantse horeca wil op 17/1 bijvoorbeeld al weer open...gaat leuk worden al die BOA's die van tent tot tent gaan rennen met een leuk "mandaatje" :hammer:
12 maanden? Welke maatregelen zijn dat precies? Overigens denk ik dat we die 12 maanden wel gaan halen hoor, maar dat is pas half maart 2021 ...

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 nov 2020, 22:43

De maatregelen van de overheid zijn toch gewoon na te lezen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus

Luco

Bericht door Luco » 27 nov 2020, 22:51

Als ik kijk hoe druk het weer op de weg is heeft meer dan de helft schijt aan de regels wat betreft thuiswerken.

MarkS

Bericht door MarkS » 27 nov 2020, 23:01

Fasteddie2 schreef: 27 nov 2020, 22:43 De maatregelen van de overheid zijn toch gewoon na te lezen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus
Het ging me even om je “12 maanden”

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 nov 2020, 23:13

Oh ach so, nou ik neem daarbij ook een beetje "forward looking" mee, aangezien de regering het ook al over kerst en oud & nieuw hebben...ceteris paribus uiteraard :mrgreen:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 nov 2020, 00:01

De Brabantse horeca kan zo veel willen. Er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels willen houden, al dan niet gevoed door een waanidee van een complottheorie. Straks heeft Soros het nog allemaal gedaan LOL. Zou het nou echt zo erg zijn als er minder horeca is na corona. (?)

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2020, 00:18

535d schreef: 28 nov 2020, 00:01 De Brabantse horeca kan zo veel willen. Er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels willen houden, al dan niet gevoed door een waanidee van een complottheorie. Straks heeft Soros het nog allemaal gedaan LOL. Zou het nou echt zo erg zijn als er minder horeca is na corona. (?)
Nee, laat ze allemaal maar op de fles gaan toch.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 nov 2020, 07:32

Luco schreef: 27 nov 2020, 22:51 Als ik kijk hoe druk het weer op de weg is heeft meer dan de helft schijt aan de regels wat betreft thuiswerken.
Klopt ja, ik werk al sinds maart 100% thuis ben er echt helemaal klaar mee... maar mijn bedrijf zit heel (Duits) steng op de regels en dus werken we allemaal thuis en blijft dat ook zo zolang het de regel is.

Maar als ik de weg zie, hoor van mijn vriendin (die moet wel naar ziekenhuis) en hoor van vrienden die bijna allemaal alweer op kantoor werken heb ik soms het idee dat ik nog de enige ben die fulltime thuis werkt :tooth:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 28 nov 2020, 07:41

Nee hoor, hier ook een fulltime thuiswerker sinds maart. En ja, ik ben dat ook zat ;). Maar zal nog even doormoeten.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 nov 2020, 07:48

Hier ook 100% thuis. Naar kantoor mag mits X aantal personen niet word overschreden.
Maar heeft voor mij weinig zin om daar te zijn als de rest ook thuis is.
Op zich kan ik m’n werk prima doen en mis ik de reistijd niet maar af en toe voel je je net een kluizenaar.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 nov 2020, 07:48

Luco schreef: 28 nov 2020, 00:18
535d schreef: 28 nov 2020, 00:01 De Brabantse horeca kan zo veel willen. Er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels willen houden, al dan niet gevoed door een waanidee van een complottheorie. Straks heeft Soros het nog allemaal gedaan LOL. Zou het nou echt zo erg zijn als er minder horeca is na corona. (?)
Inderdaad joh....

In het algemeen heel vaak met 535d eens qua maatschappelijk denken, maar dit vind ik een heel heel rare en nare uitspraak.

Maar ik ga weer aan de kantlijn staan. Doei.

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2020, 07:53

Martijn_bmw schreef: 28 nov 2020, 07:32
Luco schreef: 27 nov 2020, 22:51 Als ik kijk hoe druk het weer op de weg is heeft meer dan de helft schijt aan de regels wat betreft thuiswerken.
Klopt ja, ik werk al sinds maart 100% thuis ben er echt helemaal klaar mee... maar mijn bedrijf zit heel (Duits) steng op de regels en dus werken we allemaal thuis en blijft dat ook zo zolang het de regel is.

Maar als ik de weg zie, hoor van mijn vriendin (die moet wel naar ziekenhuis) en hoor van vrienden die bijna allemaal alweer op kantoor werken heb ik soms het idee dat ik nog de enige ben die fulltime thuis werkt :tooth:
Tijdens de eerste lockdown leek het wel een autoloze zondag, maar nu sta ik in de ochtend nog net niet in de file.
Waar ik nu werk ook bijna iedereen thuis aan het werk, behalve de functies waarbij het niet kan.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 nov 2020, 07:59

Robin schreef: 28 nov 2020, 07:48
Inderdaad joh....

In het algemeen heel vaak met 535d eens qua maatschappelijk denken, maar dit vind ik een heel heel rare en nare uitspraak.

Het verloop in de horeca vind ik soms sowieso al hoog. Als er een boel over de kop gaan dan zou mij dat niet verbazen. Het is eigenlijk zo dat ik verwacht had dat het al gebeurt zou zijn maar hoor er eigenlijk nog niets van hier in de omgeving. Niet dat ik het ze gun hoor, maar altijd geklaag over weinig marge, dure huur etc. maar alles met afhaal moeten verdienen lijkt dat mij niet heel veel beter.
Hoewel, de argentijn hier was altijd als je er kwam een soort van prive restaurant, met afhalen kom je een stuk meer volk tegen in de zaak.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 nov 2020, 10:22

En hoe weet jij dat dan? Ook weer makkelijk roepen zo.
Ik ‘moet’ ook naar m’n werk maar is de rest dan voor de grap op de weg? Ik zie ook wel dat het drukker is dan de 1e ‘golf’. Maar toen bleven er mss meer mensen thuis die bang waren maar normaal gesproken ook naar het werk ‘moesten’.

@535d: makkelijk praten over andermans boterham zo...

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2020, 10:43

Arthur schreef: 28 nov 2020, 10:22
En hoe weet jij dat dan? Ook weer makkelijk roepen zo.
Ik ‘moet’ ook naar m’n werk maar is de rest dan voor de grap op de weg? Ik zie ook wel dat het drukker is dan de 1e ‘golf’. Maar toen bleven er mss meer mensen thuis die bang waren maar normaal gesproken ook naar het werk ‘moesten’.
Daar heb je misschien ook wel gelijk in, het is inderdaad een aanname van mij.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 nov 2020, 11:50

Robin schreef: 28 nov 2020, 07:48
Inderdaad joh....

Overdrijven is ook een vak Robin, kom. Ik zei MINDER en tevens is het hypothetisch gesteld als je de zin nog eens terugleest. En niet alleen de horeca wordt zwaar geraakt door de pandemie. Maar misschien had ik wat explicieter moeten zijn. Kroegen geven best wel vaak ook (flink wat) overlast, dus denk dat veel mensen het wenselijk vinden als er wat minder kroegen zouden zijn.

Als je in de buurt van een kroeg woont of hebt gewoond dan zul je wel snappen wat ik bedoel. Als je er ook graag elke avond zit, tsja, dan zal je mening anders zijn. Ik gun iedereen z'n boterham aan het eind van de dag.

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2020, 12:02

Veel uitleg en ik begrijp je punt maar:

+1

en gelukkig gun je ieder z'n boterham dus hoeft er (voor jou) ook geen minder horeca dus eigenlijk.

Er moet een hele hoop 'minder minder minder' in Nederland wat mij betreft, maar horeca niet op deze manier.

Peric

Bericht door Peric » 28 nov 2020, 12:05

Iedereen vecht op z'n eigen manier voor zijn of haar bestaan.

JP

Bericht door JP » 28 nov 2020, 12:10

De horeca is zo verrot als wat. Zijn het niet de pandjesmelkers, of de brouwerijen die de ondernemers het vel over de oren trekken, dan doen zij hetzelfde bij de klanten. Alles gaat zo vaak over de kop, de prijzen worden hoger en de porties (glazen) kleiner. Het is überhaupt een kwestie van tijd voor de consument dit inziet en daar hadden we geen corona voor nodig. Personeel wat slecht betaald wordt, leveranciers die moeten werken met betalingstermijnen van 300 dagen (nee geen typefout) terwijl de hut wel 3x op een dag vol zit. Ga je over op geen geld, geen goederen, dan zoeken ze een andere leverancier, die nog meer geduld heeft.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 28 nov 2020, 12:11

KNVB wil ook weer publiek terug in de stadions....ja, inderdaad er zijn ook mensen die niks met voetbal hebben :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2020, 12:11

JP schreef: 28 nov 2020, 12:10 De horeca is zo verrot als wat. Zijn het niet de pandjesmelkers, of de brouwerijen die de ondernemers het vel over de oren trekken, dan doen zij hetzelfde bij de klanten. Alles gaat zo vaak over de kop, de prijzen worden hoger en de porties (glazen) kleiner. Het is überhaupt een kwestie van tijd voor de consument dit inziet en daar hadden we geen corona voor nodig. Personeel wat slecht betaald wordt, leveranciers die moeten werken met betalingstermijnen van 300 dagen (nee geen typefout) terwijl de hut wel 3x op een dag vol zit. Ga je over op geen geld, geen goederen, dan zoeken ze een andere leverancier, die nog meer geduld heeft.
Kip en Ei verhaal, maar in het algemeen mee eens.

Maar in de horeca koop je een bepaalde gezelligheids beleving, thuis met 'n krat Schuttersbier is veel voordeliger. :tooth:

JP

Bericht door JP » 28 nov 2020, 12:32

Zeker maar gezelligheid opzoeken is een vorm van luxe. Als corona de mensen echt raakt door ontslagen e.d. dan gaan ze niet naar de horeca. Dan ga je wel thuis zitten met je ranja want ja, je hebt er geen geld voor voor die gezelligheid. Daarom toen horeca-lockdown 1 afliep stonden ze letterlijk in de rij om een terrasje te pikken. Heeft corona de mens dan niet geraakt of hoort de horeca in het rijtje stijgende prijzen van sigaretten en brandstof. Ja het is erg maar het ‘moet’.....voor de “gezelligheid”.

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2020, 12:43

JP schreef: 28 nov 2020, 12:32 Zeker maar gezelligheid opzoeken is een vorm van luxe. Als corona de mensen echt raakt door ontslagen e.d. dan gaan ze niet naar de horeca. Dan ga je wel thuis zitten met je ranja want ja, je hebt er geen geld voor voor die gezelligheid. Daarom toen horeca-lockdown 1 afliep stonden ze letterlijk in de rij om een terrasje te pikken. Heeft corona de mens dan niet geraakt of hoort de horeca in het rijtje stijgende prijzen van sigaretten en brandstof. Ja het is erg maar het ‘moet’.....voor de “gezelligheid”.
Ik denk dat dat de psyche van de mens is. De ellende om je heen even vergeten. Heel zwart/wit. Er even uit.

Dus ook in crisistijd kan sommige horeca het druk(ker) hebben.
Buiten dat lijkt mij in (deze)crisistijd de alcoholconsumptie--->alcoholisme en aanverwante juist toenemen(?)

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 nov 2020, 12:46

Robin schreef: 28 nov 2020, 12:02 Veel uitleg en ik begrijp je punt maar:

+1

en gelukkig gun je ieder z'n boterham dus hoeft er (voor jou) ook geen minder horeca dus eigenlijk.

Er moet een hele hoop 'minder minder minder' in Nederland wat mij betreft, maar horeca niet op deze manier.
Ik dronk ook geregeld een pilsje in de kroeg (voor de pandemie). En zal dat straks ook wel weer doen. Maar heb ook nooit gesteld dat *IK* zou willen dat er minder horeca moet zijn. Vandaar dat ik je enigszins felle reactie niet zo begreep ;- )

Plaats reactie