BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...
- RVV
Banden maken juist een groot verschil hielke. Die continental banden zijn echt prut op een M3. Ik heb nu potenza re050a er op zitten. Gaat een wereld voor je open. Auto blijft goede grip op de neus houden en onderstuur blijft erg lang uit. Echt serieus die conti's zijn draken van banden. Heb ook sterk het idee dat die met een veiligheids gedachte als eerste montage worden toegepast.
- Femme
Dat zegt ook weinig. Dit soort auto's worden vaak als speeltjes gekocht door vermogende personen die niet geven om een 50K meer of minder afschrijving. Na een tijdje worden ze weer verkocht om ruimte te maken voor iets anders.Rebel schreef:Ik hou me vast aan hielke....
Tis niet voor niks dat veel van deze z4M's zo snel te koop staan naar een aantal maanden.
Ik zie op de Z4-forums niet veel rijders die ontevreden zijn over hun auto.
De Z4-M Coupé is kennelijk een auto waar de meningen nogal over verdeeld zijn. Ik ben ervan overtuigd dat deze auto over een paar jaar, als ze qua prijs binnen het bereik van een grotere groep autoliefhebbers zijn gekomen, zijn schare fans zal krijgen. De Z4 Coupé heeft een aansprekende vormgeving (smaakgebonden, maar er zijn genoeg liefhebbers) en is momenteel veruit de meest pure en sportieve auto die BMW in zijn assortiment heeft. Twee zitplaatsen, een stuur, een handmatige zesbak en een hoogtoerige zescylinder, gewoon knallen en verder geen fratsen. De techniek is weliswaar niet van hetzelfde niveau als de E9x en E87 maar daar staat tegenover dat het package van de Z4 een vele malen sportiever uitgangspunt is: het autootje is compact, relatief licht, je zit laag aan de grond en je neemt geen spullen mee zoals een achterbank en achterportieren die geen nut hebben tijdens het sporten.
Qua beleving staat mijn Z4 (cabrio) op een heel ander niveau dan de E90 330i. Deels komt dat door het ontbreken van een hard dak, waardoor je veel meer betrokken bent bij het rijden, maar ook het bovengenoemde package - compact, relatief lichtgewicht en laag aan de grond - speelt daarbij mee. Dat de elektrisch bekrachtige besturing (in de Z4-M hydraulisch, echter wel met een hoger gewicht) minder exact en gevoelig is dan die van de E90 en de achteras minder geavanceerd is geconstrueerd neem ik daarbij graag voor lief.
Omdat de auto veel techniek deelt met de E46 is bovendien eenvoudig om de rijeigenschappen en prestaties te verbeteren door middel van talloze beschikbare aftermarket mods.
- RVV
- Peter Tunissen