11 september

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Rebel

11 september

Bericht door Rebel » 10 sep 2007, 23:46

Vond deze link wel toepasselijk:

http://www.earthcam.net/users2/interfac ... ientid=158

Ik kijk er sinds mijn bezoek in NY regelmatig.

Hans

Bericht door Hans » 11 sep 2007, 08:05

Gisteren was die docu over een New Yorkse brandweer unit van die twee franse broers weer op tv. Blijft heel erg indrukwekkend.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2007, 08:17

Overal weer ceromonieel/herdenkings vertoon................................gewoon walgelijk als je er van uit gaat dat het een inside job was .......................................

RobS

Bericht door RobS » 11 sep 2007, 08:55

romo schreef:Overal weer ceromonieel/herdenkings vertoon................................gewoon walgelijk als je er van uit gaat dat het een inside job was .......................................
Ik neem aan dat je op Loose Change doelt?

Tristan

Bericht door Tristan » 11 sep 2007, 09:07

Maar daar is ook een hoop kritiek op, over dingen die ook maar aangenomen/verzonnen zijn. Maar sommige dingen ga je toch wel over nadenken of het nou een inside job was.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 11 sep 2007, 09:20

Hans schreef:Gisteren was die docu over een New Yorkse brandweer unit van die twee franse broers weer op tv. Blijft heel erg indrukwekkend.
Klopt deze heb ik ook zitten kijken, erg indrukwekkend inderdaad.
Ik ben 2 maanden geleden in New York geweest en heb daar ook Ground Zero bezocht. Inside job of geen inside job, het blijft iets ernstigs dat zeker een grote indruk achterlaat als je daar eenmaal een keer geweest bent.

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2007, 10:03

Mex schreef:
romo schreef:Overal weer ceromonieel/herdenkings vertoon................................gewoon walgelijk als je er van uit gaat dat het een inside job was .......................................
Ik neem aan dat je op doelt?
Ik denk dat ie "Zeitgeist" bedoelt. Loose Change is er niets bij, en Loose Change is grotendeels bewezen bullshit te zijn.

Als je het echte werk wilt zien,

http://www.zeitgeistmovie.com

RobS

Bericht door RobS » 11 sep 2007, 10:09

Roman schreef:
Mex schreef:
Ik neem aan dat je op doelt?
Ik denk dat ie "Zeitgeist" bedoelt. Loose Change is er niets bij, en Loose Change is grotendeels bewezen bullshit te zijn.

Zeitgeist kende ik nog niet, werkt helaas niet hier op werk, vanavond thuis eens kijken.

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2007, 10:15

Mex schreef:
Roman schreef:
Mex schreef: Ik neem aan dat je op doelt?

Zeitgeist kende ik nog niet, werkt helaas niet hier op werk, vanavond thuis eens kijken.
Doe dat, het is zeker de moeite. Het intro stukje is een beetje irritant, maar de rest is echt heel erg ogen openend.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2007, 11:41

Gisteren ook de brandweer docu gekeken. Ik kan het me als de dag van gisteren herinneren toen het gebeurde. Ik liep op school door een gang. En opeens riep een docent me om naar de tv te komen kijken, er was iets ergs gebeurd. Ik sta te kijken naar de beelden van het eerste toestel, bel mijn moeder op om te waarschuwen dat ze dit ook moest zien, een vliegtuig in het WTC. Een aanslag? riep ze meteen?
Op dat moment vliegt het 2e toestel het WTC in. 'Ja een aanslag.... antwoorde ik'.

Op dat moment dacht ik echt dat WW3 was uitgebroken en dat de wereld nooit meer hetzelfde zou zijn.

Mijn moeder vroeg: 'jij doet bouwkunde he, hoe lang blijft zo'n gebouw staan?'. Ik: als het goed is, een uurtje hooguit, dan zijn alle brandwerende constructies wel 'op'.

En als je dan ziet en hoort dat er allemaal brandweermannen omhoog klimmen, die 1 minuut over een trap doen.

Dan weet je gewoon dat ze als muizen in een val zitten. Heldendom en domheid, zitten dan heel dicht bij elkaar. Tuurlijk zijn het helden, want die jongens stappen over de wetenschap heen dat zo'n gebouw kan instorten. Misschien onderdrukken ze wel de wetenschap dankzij een soort van natuurlijk instinct om anderen te helpen. En in de beelden van die docu zie je dat erg goed. De gezichtsuitdrukkingen spreken boekdelen.

Maar om terug te komen op conspiracy theories:
- Grote Smurf is bedacht door Vader Abraham
- Santa Claus is bedacht door Coca Cola
- Hercules is bedacht door de Grieken
- Sinterklaas is bedacht door de Katholieken
- Osama Bin Laden is bedacht door de CIA

Typisch dat juist Osama als enige echte levende man met baard, zo ongeloofwaardig overkomt:
http://www.nu.nl/news/1230237/22/Opnieu ... eo%29.html

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2007, 12:23

Zo is het maar net, Osama bedacht, gekoesterd en gepamperd door de CIA/NSA....................................op deze manier meer wereld heerschappij, meer geldstromen losweken die anders nooit losgekomen waren, meer wapenontwikkeling en verkoop; kortom bussiness as usual and in God we trust, but even more in $$$$$$$$$$

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2007, 13:14

Het zaakje is niet geheel reukvrij (waarom stort gebouw 7 in godsnaam in??) maar het neemt niet weg dat het zeer en dan ook zeer impressive is wat daar gebeurd is :?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 sep 2007, 13:54

He maar Dennis, volgens deze filmmakers en hun bronnen, zouden die gebouwen wel gewoon overeind moeten zijn gebleven...hoe zit dat dan?

Tristan

Bericht door Tristan » 11 sep 2007, 13:59

Er waren toch ook een paar explosies te horen in het gebouw voordat het vliegtuig erin vloog.?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 sep 2007, 14:10

Precies, er was meer voor nodig om een gebouw met dergelijke stalen constructies naar de grond te krijgen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 sep 2007, 14:48

Inderdaad,
Met dat soort gebouwen wordt met branden etc rekening gehouden.
Diverse hoge gebouwen hebben veel langer gebrand en stortte uiteindelijk niet eens in.
Soms complete etage's uitgefikt en niets aan de hand.
Over de bouw van het WTC is destijds ook vast en zeker goed over nagedacht.

Er zijn nog steeds vele vage mysterisch ook b.v. m.b.t. het 'vliegtuig' wat in het Pentagon gevlogen zou zijn. Wat voor type vliegtuig en of het wel een vliegtuig geweest zou kunnen zijn. :?

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2007, 15:03

ErikKramer schreef:Inderdaad,
Met dat soort gebouwen wordt met branden etc rekening gehouden.
Diverse hoge gebouwen hebben veel langer gebrand en stortte uiteindelijk niet eens in.
Soms complete etage's uitgefikt en niets aan de hand.
Over de bouw van het WTC is destijds ook vast en zeker goed over nagedacht.

Er zijn nog steeds vele vage mysterisch ook b.v. m.b.t. het 'vliegtuig' wat in het Pentagon gevlogen zou zijn. Wat voor type vliegtuig en of het wel een vliegtuig geweest zou kunnen zijn. :?

Zeitgeist gezien? Iemand betrokken bij het ontwerpen van het WTC zegt dat die gebouwen nooit in zullen storten doordat er een vliegtuig tegenaan vliegt.

Er zijn explosies gevoelt en gehoord voordat er uberhaupt 1 vliegtuig was tegenaan gevlogen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 sep 2007, 15:09

Zeitgeist nog niet gezien geloof ik.
Zal die ook eens gaan bekijken.

Falling man vond ik ook erg indrukwekkend trouwens.

Hans

Bericht door Hans » 11 sep 2007, 15:17

Als het een inside job was dan is dat wel een gigantische operatie geweest waar heel veel mensen aan mee hebben moeten werken. En met 1 (gekaapt) vliegtuig in 1 toren die dan nog niet eens in hoeft te storten hadden ze het zelfde effect kunnen bereiken. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken.

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2007, 15:18

ErikKramer schreef:Zeitgeist nog niet gezien geloof ik.
Zal die ook eens gaan bekijken.

Falling man vond ik ook erg indrukwekkend trouwens.
Bekijk Zeitgeist maar eens ja, vond het super interessant allemaal. Religie, 9/11 theory, de banken etc

Fabian

Bericht door Fabian » 11 sep 2007, 15:30

Dadelijk gaan jullie nog vertellen dat het geen vliegtuigen waren die het WTC invlogen :wink:

Was weer indrukwekkend om 9/11 te zien gisteren. Deed mij weer heel wat jaartjes terug in de tijd gaan, wist inderdaad net als Dennis nog precies wat ik aan het doen was op dat moment. Impressive.

RobS

Bericht door RobS » 11 sep 2007, 15:35

Fabian schreef:Dadelijk gaan jullie nog vertellen dat het geen vliegtuigen waren die het WTC invlogen :wink:
WTC waren gewoon vliegtuigen, Pentagon is nog onduidelijk, iig geen vliegtuig als je het mij vraagt. De camerabeelden van de bewakingscameras waarop alles te zien is zijn in handen van de CIA en worden niet naar buiten gebracht.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 sep 2007, 15:36

Ik weet het ook nog precies......ze heet Mirjam......&(**(&%^&(* hadden ze dat niet 45minuten later kunnen doen......

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2007, 15:39

Fabian schreef:Dadelijk gaan jullie nog vertellen dat het geen vliegtuigen waren die het WTC invlogen :wink:
Nee dat waren het wel. Bekijk de-in-dit-topic-al-vaak-genoemde film maar eens. Geeft heel veel stof om over na te denken.

Corrupte bende overal ook :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2007, 16:00

Roman schreef: Iemand betrokken bij het ontwerpen van het WTC zegt dat die gebouwen nooit in zullen storten doordat er een vliegtuig tegenaan vliegt.
Niet helemaal correct maar het WTC kon het grootste vliegtuig destijds aan (Boeing 707 meen ik). Of ze een 747 ook aan konden hebben we gezien..........de towers stortten niet meteen in dus het antwoord is ja :wink: Het instorten zou komen door de hitte die vrijkwam vanuit de kerosine die verbrand werd alleen zijn er vanaf satelieten weer metingen gedaan waaruit is gebleken dat de temperatuur niet hoog genoeg zou zijn geweest.....enz.enz.....als je tijd zat hebt kun je er meeeeer dan genoeg over vinden :D

LOL@CAV.

Gesloten