Gisteren toevallig nog een mooie metalic blauwe auto onder handen genomen die er best wel van is opgeknapt:

Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Is sneller dan naar de wasstraat rijden![]()
Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Dus afspuiten, dan foamen en daarna de roterende borstel erop.
Iemand die daar advies over kan geven of is zo'n foamgun overrated?
Roy RS schreef: 08 nov 2020, 08:59Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Ik hoor het al, voor je het weet sta jij met je detail washandjes te boenen![]()
Er is eigenlijk maar 1 manier: goed polijsten zodat alle swirls er uit zijn en daarna bijhouden.Martijn_bmw schreef: 08 nov 2020, 08:43 Ik vind het wel heel mooi maar zelf nooit nog aan begonnen. Dus ga dit zeker volgen.
Mijn z3 is een unilak zwart daar is wel wat eer te behalen met weghalen van swirls
Zo op de foto glimt ie wel mooi maar als je dichtbij kijkt met de garage tl lampen erop zie je wel van die kleine waskrasjes enz. Dus benieuwd naar de tips hier
![]()
Allereerst: gooi die roterende borstel kop in de grijze kliko! Die is veel te hard en daar krijg je juist krassen van. Een foam gun kan wat heel hard vuil los weken maar goed wassen met twee emmers (1 met sop en 1 om vieze sponsen uit te spoelen) is doorgaans voldoende.Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Roy RS schreef: 08 nov 2020, 08:59 Ik hoor het al, voor je het weet sta jij met je detail washandjes te boenen![]()
De haren van die borstel vind ik juist erg zacht, heb niet het idee dat ik daar krasjes van krijg.mark123 schreef: 08 nov 2020, 09:06 Allereerst: gooi die roterende borstel kop in de grijze kliko! Die is veel te hard en daar krijg je juist krassen van. Een foam gun kan wat heel hard vuil los weken maar goed wassen met twee emmers (1 met sop en 1 om vieze sponsen uit te spoelen) is doorgaans voldoende.
Precies. Een goede spons of Mitt sluit het vuil in en daarmee kan je de lak dus niet beschadigen.Roy RS schreef: 08 nov 2020, 10:20 Hij bedoelt meer dat ELKE borstel te hard is voor elke lak. Alles wat de lak raakt moet fluffy en absorberend zijn volgens mij.
Maar ik kom eigenlijk niet verder dan 2 emmers en schone materialen.
Als dat niet voldoende is breng ik hem weg voor een polijstbeurt.
Ik heb wel geleerd dat als de lak niet een spiegel is dan krijg je hem nooit lekker schoon. Zeker uni lak is een drama, altijd die swirls als het een paar jaar niet gepolijst is
Zo doe ik het ook. Overweeg wel eens om de auto ergens langs te brengen voor een ‘grote beurt’ maar komt er niet van...Richardt. schreef: 09 nov 2020, 09:08 Inmiddels gebeurt het wassen met de hand ook niet meer en gaat de auto 1 á 2x per maand door de wasstraat. Wel een goede wasstraat met het duurste programma en ik moet zeggen dat het mij reuze meevalt hoeveel swirls/krassen dat oplevert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten