E30 Touring V8
- Knot
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Apart maar zeker mooi gevonden zo deze oplossing.
Klauwen zitten wel vrij dicht op de velg, is dat niet een dingetje als je er echt temperatuur in stookt?
Klauwen zitten wel vrij dicht op de velg, is dat niet een dingetje als je er echt temperatuur in stookt?
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Valt best mee hoor, zeker 4 a 5 mm ruimte. En we gaan hier niet het circuit mee op he. Toch? 

- jessedehaan
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Heerlijk dit project. Alleen al dat M60 blok, en dan nog zoveel details.
Die kroonkurkjes vind ik steeds mooier en in dit geval ook hilarisch understated.
En dan zitten er gewoon enorme knuisten om zulke kleine schijfjes. De zuigerdruk zal het gebrek aan radius wel compenseren toch?
De 300mm remschijven van de E46 facelift passen net niet met spacers en wat afslijpwerk?
Die kroonkurkjes vind ik steeds mooier en in dit geval ook hilarisch understated.
En dan zitten er gewoon enorme knuisten om zulke kleine schijfjes. De zuigerdruk zal het gebrek aan radius wel compenseren toch?
De 300mm remschijven van de E46 facelift passen net niet met spacers en wat afslijpwerk?
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Thx! Misschien wel maar dit kostte een fractie van die oplossing 

- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Uiteraard! Als de volgende proefrit goed verloopt maar eens een afspraak bij de rdw maken.eBoonstra schreef: 27 okt 2020, 07:54 Vet hoor. Erg benieuwd hoe het straks rijd. Laat je ‘m ook nog omkeuren?
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Eerst maar eens rijden met de kroonkurkjes (andere velgen kan ooit altijd nog).
- beske
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Hoe kom je erop om het te proberen?

Maar het resultaat mag er zijn!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28535
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Zoeken op de afmeting tussen de montagepunten van het klauwzadel was een beetje lastig, maar zoekt en gij zult vinden.beske schreef: 28 okt 2020, 08:00 Hoe kom je erop om het te proberen?![]()
Maar het resultaat mag er zijn!

-
Online
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ik dacht ze al te herkennen, leuk weetje, voor alle Mondeo's van die jaren zijn de klauwen hetzelfe. Dus blokken die op de ST220 passen passen ook op jouw klauwen, kan de zoektocht naar betere blokken ooit wat makkelijker maken.
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Passing is perfect imho. Van het weekend maar eens ermee naar buiten.
- Knot
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Een echte 318i
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Haha ja! Kroonkurkjes, enkel pijpje. Klinkt alleen wat zwaar 

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Gaaf zo! Leuk gevonden van die Mondeo klauwen, geweldig toch als dat blijkt te werken! En originele Bmw remmen zijn ook niet bepaald briljant dus voor een Ford klauw hoef je je niet te schamen imho.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28535
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ik vind het ook cool staan! heel erg basic maar dan onderhuids een dikke brommer er in en alles nieuw 

-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Zo iets naar buiten staan die velgen echt wel tof eigenlijk!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Bijna af, wat ga je hierna bouwen
?
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Nog niet klaar hoor, en zijn nog heet wat ie-tjes zonder punt
Wel even een klein stukje buiten aan het spelen geweest vandaag!


Remmen zijn nu goed, one less thing.

Wel even een klein stukje buiten aan het spelen geweest vandaag!


Remmen zijn nu goed, one less thing.
-
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Prachtig. 99% van de weggebruikers ziet alleen een oude touring die er verdacht netjes uitziet voor zijn leeftijd. Alleen de spoorbreedte verraadt iets meer...
Geweldig ding, word ik hebberig van
Geweldig ding, word ik hebberig van
-
- Berichten: 4540
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Wat staat er nog op de to do lijst?
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Op een foto zo ziet ie er netjes uit maar dat valt tegen. Het is, op de achterklep na (waar een andere voor klaar ligt) een super harde auto maar elk paneel heeft wel een deukje of krassen. Ooit zal ie helemaal overgespoten moeten worden maar ik wil er eerst een seizoen mee rijden om er zeker van te zijn dat alle techniek echt helemaal voor elkaar is. Het voorraam zit een flinke pit in dus daar komt ook een nieuwe in dan.
To-do voor de korte termijn:
- een bescherm plaat onder de motor/motorruimte maken.
- afdek kap/hitteschild luchtfilter maken.
- airbag lamp resetten, moet nog even uitzoeken hoe (is op een e30 niet even een kwestie van laptop unpluggen).
- zelfde als hierboven voor de ABS, controlelampje brand nu nog.
Daarna kan ik wel naar de RDW voor de keuring ivm motorswap. Daarna volgen er nog heel wat puntjes. De hemelbekleding hangt, de roostertjes van de speakers achter is het schuim van vergaan, meer van dat geneuzel. Maar ondertussen lekker rijden dan.
To-do voor de korte termijn:
- een bescherm plaat onder de motor/motorruimte maken.
- afdek kap/hitteschild luchtfilter maken.
- airbag lamp resetten, moet nog even uitzoeken hoe (is op een e30 niet even een kwestie van laptop unpluggen).
- zelfde als hierboven voor de ABS, controlelampje brand nu nog.
Daarna kan ik wel naar de RDW voor de keuring ivm motorswap. Daarna volgen er nog heel wat puntjes. De hemelbekleding hangt, de roostertjes van de speakers achter is het schuim van vergaan, meer van dat geneuzel. Maar ondertussen lekker rijden dan.
- D20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Even gejat van een ander forum.
This works only if your SRS system is in working order and just needs a reset. This worked for my 1990 325is which had the SRS go on when I had the Check Panel unplugged and the Ignition in the ON position.
You need to short 2 pins in the 20 pin diag. port in the engine bay. The pins are 19 (Ground) and 6 (SRS RxD). You run long wires from those 2 pins to the cabin. You SHORT the wires and turn the key to ON and hold for 5 seconds, OPEN for 5 secs., SHORT for 5 secs., OPEN for 5 secs. then immediately turn the key OFF. Entire procedure should take 20 secs. and must be ACCURATE. Use your phone to time it!
Remove the wires, close diag. port and start the car. If you've done it correctly and your system is in working order then the SRS light will reset and function normally the next time you start the car instead of Blinking for 3-5 mins. then stay on forever.
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]

- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ik heb de lampjes uitgekregen, maar niet helemaal op de verwachte manier. Er zit iets raars in de dynamo. Bij wat googlen kwam ik tegen dat er bij een defecte (niet ladende) dynamo bij een late e30 drie lampjes op het dashboard gaan branden. Het accu lampje blijft branden (duhh...) maar ook het lampje van de ABS en het waarschuwingslampje van de remmen (!) gaan dan aan. Ik heb mijn bedrading van het accu-laad lampje gecontroleerd en dit zit volgens mij juist.
Het volgende gebeurd:
Met het stekkertje van de stuurstoom op de dynamo branden de lampjes op het dashboard dus en blijven branden na starten. De dynamo laad prima, 14,2-14,5 volt.
Met het stekkertje van de stuurstroom van de dynamo losgetrokken gaat bij contact maken het acculampje niet aan (duhh...). De overige waarschuwingslampjes blijven ook uit. Na starten blijft ook alles netjes uit. En de dynamo laad ook meteen gewoon en niet pas na een dot gas geven, wat bij dynamo’s waar de stuurstroom vanaf is vaak voldoende is om ‘m toch aan te zwengelen.
Nu zou je kunnen zeggen: laat het stekkertje er dan gewoon vanaf, probleem opgelost
maar het moet wel gaan werken zoals bedoeld. Met acculampje dus.
Het betreft een gereviseerde en geteste dynamo. Kan zijn dat er toch wat mee is maar zoals gezegd, hij laad wel.
Iemand nog ideeën?
Het volgende gebeurd:
Met het stekkertje van de stuurstoom op de dynamo branden de lampjes op het dashboard dus en blijven branden na starten. De dynamo laad prima, 14,2-14,5 volt.
Met het stekkertje van de stuurstroom van de dynamo losgetrokken gaat bij contact maken het acculampje niet aan (duhh...). De overige waarschuwingslampjes blijven ook uit. Na starten blijft ook alles netjes uit. En de dynamo laad ook meteen gewoon en niet pas na een dot gas geven, wat bij dynamo’s waar de stuurstroom vanaf is vaak voldoende is om ‘m toch aan te zwengelen.
Nu zou je kunnen zeggen: laat het stekkertje er dan gewoon vanaf, probleem opgelost

Het betreft een gereviseerde en geteste dynamo. Kan zijn dat er toch wat mee is maar zoals gezegd, hij laad wel.
Iemand nog ideeën?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EricT, Fabian, Google Adsense [Bot], Kasteel, Kocheler, MarcelV, Redis, Ti-Tourist (Erik), vigilante, Yannik Schmidt en 4 gasten