Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Goedkoopste M240i begint bij net geen 40k, een M2C is net boven de 20k. Zou je nu opnieuw moeten beginnen zou de keuze waarschijnlijk anders zijn
-
- Auto: So what?
Ja en 'n S55 hoef je niet met hardware turbo upgrades te $$$ om meteen al meer dan vet vermogen voor dagelijks eruit te halen. Ik snap Theo 100% het is en blijft een centenkwestie en da's niet erg!
- Philipoo
Hier ben ik 't niet met je eens. Nu koop je een m240 voor 40 en een M2C voor 60K. upgrades aan de m240 kom je zo op 50-55K, dan heb je een auto die bij lange na niet de looks van een M2 heeft imo, nog steeds een minder onderstel en een veel slechtere restwaarde.theo300pk+ schreef: ↑13 sep 2020, 14:10Kosten waren substantieel maar bij lange na niet de meerprijs de upgrade naar aanschaf een M2 Competition.
Idem dito de kosten van de turbo upgrade maar ook met deze kosten er bij haal ik niet de kosten van aanschaf van een M2 Competition.
- MParallel
- Auto: BMW
Kneiterdruk op de baan, maar dat was te verwachten.
Vervelend dat ze Bruunchen nu al om 18:15(?) dichtgooien voor auto’s. Een kleine parkeerhaven een meter of 300 verder.
Vervelend dat ze Bruunchen nu al om 18:15(?) dichtgooien voor auto’s. Een kleine parkeerhaven een meter of 300 verder.
-
Inderdaad is de M2 Competition vergeleken met de standaard 240i van een andere orde. Maar indertijd was het enige alternatief voor mij de voormalige M2 en voor mij te veel show en te weinig go. Ik hou persoonlijk wat meer van understatement dan meer uitstralen dan waar kunnen maken. De Competition kwam pas veel later. En deze is voor mij ultimo duurder dan de 240 fully upgraded, die imo in ieder geval niet onder hoeft te doen voor de stock M2 Competition.
Is inderdaad centenkwestie.
Als ik het me makkelijk kon permitteren stond uiteraard de Competition voor de deur. Voor mij evenwel stock niet snel genoeg, maar dat is makkelijk te verhelpen met een TTE740 turbo met dito vermogen. Makkelijker en betere basis om er een echte circuit auto van te maken.
Maar afgemeten aan de bucks for the money weet ik niet of ik een beter alternatief kan vinden dan mijn 240 gebakje. En de B58 motor vind ik briljant.
- JP
Een legende van de Ring, opa Strack. Een geweldig man, is vannacht overleden.
- Alexander
Ach, god.
Opa "Rondje rijden!" Strack
Rust zacht opa
Opa "Rondje rijden!" Strack
Rust zacht opa
- Paskal
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Had het slechte nieuws inderdaad ook al vernomen. Een legende die ons helaas heeft verlaten.
Ondanks dat het de laatste tijd niet al te best met hem ging was hij toch regelmatig in Breidscheid. Weer of geen weer, hij was in al die jaren altijd in zijn café zur Nordschleife te vinden. Wat had die man altijd geweldige verhalen over vroeger . 24 jaar lang heb ik hem bij vrijwel ieder bezoek getroffen am Ring, maar nu is hij er helaas niet meer
Hij was er niet zo'n fan van om vastgelegd te worden op foto, maar vele jaren geleden (2007) lukte me dat toch nog eens.
Rust zacht opa, ik zal je verhalen nooit vergeten.
Ondanks dat het de laatste tijd niet al te best met hem ging was hij toch regelmatig in Breidscheid. Weer of geen weer, hij was in al die jaren altijd in zijn café zur Nordschleife te vinden. Wat had die man altijd geweldige verhalen over vroeger . 24 jaar lang heb ik hem bij vrijwel ieder bezoek getroffen am Ring, maar nu is hij er helaas niet meer
Hij was er niet zo'n fan van om vastgelegd te worden op foto, maar vele jaren geleden (2007) lukte me dat toch nog eens.
Rust zacht opa, ik zal je verhalen nooit vergeten.
Laatst gewijzigd door Paskal op 23 okt 2020, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
Triest ja, maar hij was ook wel op...
hij heeft zoveel mogelijk gemaakt voor ons. Daar overnachten, feesten, BBQ-en. Zonder zijn "steun" had ik (en velen) niet zo kunnen Ringen als we gedaan hebben.
RIP
hij heeft zoveel mogelijk gemaakt voor ons. Daar overnachten, feesten, BBQ-en. Zonder zijn "steun" had ik (en velen) niet zo kunnen Ringen als we gedaan hebben.
RIP
- Paskal
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Hij heeft zeker veel betekend voor de Ring, maar ook met name voor de Breidscheidgangers
Hier nog een link naar een leuk artikel over de generaties Strack en hun verbondenheid met de Ring waar onderstaande foto van Reiner ook uit komt.
Reiner Strack kassierte an der Einfahrt „Breidscheid“ im Anzug mit Dienstmütze.
Hier nog een link naar een leuk artikel over de generaties Strack en hun verbondenheid met de Ring waar onderstaande foto van Reiner ook uit komt.
Reiner Strack kassierte an der Einfahrt „Breidscheid“ im Anzug mit Dienstmütze.
-
- Auto: So what?
RIP Opa, hoe oud is mijnheer Strack geworden?
- JP
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ooit met opzet bij hem een halve (of anderhalf) rondje gekocht, omdat hij toen al een legende was. RIP
- MParallel
- Auto: BMW
Ik kom al jaren bij De Ring, maar van deze meneer had ik nog niet eerder gehoord.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Als ik boven bij de ingang van T13 kwam voor het eerste rondje van de dag vroeg ik hem altijd hoe de omstandigheden op de baan waren. Kreeg je altijd een uitgebreid antwoord met tot in detail alle relevante informatie.
En als ik vroeger bij hem een knipkaart gekocht had, en dan diverse rondes achter elkaar reed knipte hij af en toe per ongeluk naast de kaart. Prachtige herinneringen!
En als ik vroeger bij hem een knipkaart gekocht had, en dan diverse rondes achter elkaar reed knipte hij af en toe per ongeluk naast de kaart. Prachtige herinneringen!
-
RIP.... als je hem niet kent heb je je nooit echt in de ring verdiept (mijn inziens....).
Mooi, knipkaartjes, da's voor mijn tijd
Mooi, knipkaartjes, da's voor mijn tijd
- JP
-
Vrij ernstig als je niet bij de uitvaart van je vader mag zijn overigens....
- Fabian
Ja onvoorstelbaar.
Manfred was mijn “baas” als marshall toendertijd. Hij was toen baasje TF en had mij “ingelijfd” op aanraden.
Fijne vent. Was schrikkeb om te horen vorige week
Manfred was mijn “baas” als marshall toendertijd. Hij was toen baasje TF en had mij “ingelijfd” op aanraden.
Fijne vent. Was schrikkeb om te horen vorige week
- Hielke
Wat een verhalen en wat een drama.
Moet Reiner Strack geweest zijn bij wie ik in 1987 in Breidscheid voor ik geloof 7 Deutschmark m’n eerste kaartje heb gekocht.
Moet Reiner Strack geweest zijn bij wie ik in 1987 in Breidscheid voor ik geloof 7 Deutschmark m’n eerste kaartje heb gekocht.
- JP
https://www.ad.nl/auto/dodelijk-gevaarl ... cebook.comDodelijk gevaarlijk: elk weekend riskeren waaghalzen hun leven op de Nürburgring
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Jezus wat een sensatieschrijvers. Enige dode waar ze van weten is enkele jaren geleden en dan beginnen met zo'n kop.
Ook niet leuk als andere mensen ergens plezier in hebben, daar moet een stokje voor gestoken worden.
Ook niet leuk als andere mensen ergens plezier in hebben, daar moet een stokje voor gestoken worden.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Tja als we allemaal op het artikel klikken dan komt er meer van dat soort vanwege de views. Snap niet helemaal het nut van het artikel zo opeens.
- KW
Pffft wordt weer lekker overdreven zeg! Filmpjes van ongelukken zijn verboden, waarom deze verhalen dan niet? Da's toch dezelfde anti-reclame?
-