Na 25k gooi ik mijn 4 banden weer weg omdat ze op zijn en dan kunnen remmen rondom ook wel weer.. en rij 1 op 16/17 met de 125d... Soms gemiddeld op een kilometer of 20 zelfs 1 op 6,5

Ik heb het wel vaker gevraagd, maar wat is nu dan het voordeel van de hybride (in mijn geval)? Mijn MB A220 (2.0 turbo 190pk) heeft nu 27kkm gelopen met een gemiddeld verbruik van 1:14,9. De winst moet hem dan zitten in stadsverkeer, want op mijn ww traject rijd ik makkelijk 1:16-17. Maar bij gemiddeld 1:14 hoef ik geen hybride.Henk Jan schreef: 30 okt 2020, 08:25 Even het topic doorgelopen en hoop geleerd over het hybride rijden.
Sinds een weekje tuf ik rond in een is300h en vandaag voor het eerst een beetje km'ers maken.
Tot vandaag op de BC gemiddeld ca. 1:14, benieuwd of ik dat vandaag een stuk lager kan krijgen.
Moet wel zeggen dat ik boven verwachting te spreken ben over het comfort en de CVT-bak. Wellicht dat Lexus alles beter isoleert dan Toyota, maar dat ding blijft echt ontzettend stil en soepel bij welk toerental dan ook.
Weet ik niet hoor, mdv hier let daar echt allemaal niet op, die rijdt er gewoon mee als elke andere normale auto, oftewel overal max. toegestane snelheid, normaal aanremmen en optrekken. Boordcomputer staat nu op 4,7l/100km over afgelopen 10.000 km. Als je ervoor gaat zitten kan het misschien zuiniger.Knot schreef: 30 okt 2020, 12:39 Wat ik al zei, je moet er wel op rijden, gebruik maken van het uitrollen en bijladen ipv hard afremmen, an laadt ie wel bij maar minder efficient.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast