tracktool e46 compact 330i pag.3 first trackday Assen!
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Re: tracktool e46 compact 330i
Top dankje!
-
OnlinePeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Ziet er allemaal erg netjes uit. Als ik zo hoor wat er moet gebeuren is het einde ook in zicht. Leuk bommetje!
-
- Auto: bmw e46 Compact 330 tracktool
Dankjewel iedereen schiet nu mooi op inderdaad weer veel kunnen doen. nog even de puntjes op de i volgende week en is hij klaar om eens het circuit op te gaan ben enorm benieuwd
weer leuk speelgoed binnen
BC Racing RM Custom schroefset gemonteerd
versterkte draagarmen gemonteerd
Powerflex Caster bussen in de bestaande draagarmbussen geperst.
Camber armen achter gemonteerd
nog meer powerflex rubbers gemonteerd in de draagarmen en koppelstangetjes enz
H&R Stabstangen voor en achter gemonteerd

Rear integrated achter. ook gelijk achterin veerpootbrug gemonteerd tussen de schokbrekers

caster bussen van powerflex

de volgende dag even gereden en alles uitgelijnd nu eerst het circuit op om te kijken wat hij doet en dan fine tunen.

voor ook de veerpootbrug gemonteerd en de AFE intake

al met al schiet het nu mooi op.

weer leuk speelgoed binnen
BC Racing RM Custom schroefset gemonteerd
versterkte draagarmen gemonteerd
Powerflex Caster bussen in de bestaande draagarmbussen geperst.
Camber armen achter gemonteerd
nog meer powerflex rubbers gemonteerd in de draagarmen en koppelstangetjes enz
H&R Stabstangen voor en achter gemonteerd

Rear integrated achter. ook gelijk achterin veerpootbrug gemonteerd tussen de schokbrekers

caster bussen van powerflex

de volgende dag even gereden en alles uitgelijnd nu eerst het circuit op om te kijken wat hij doet en dan fine tunen.

voor ook de veerpootbrug gemonteerd en de AFE intake

al met al schiet het nu mooi op.

-
- Auto: BMW e46 coupé
Pfu je pakt het hardcore aan! Wanneer wou je gaan rijden?
En die caster set van powerflex, zorgen die ervoor dat je voorwielen rechter staan of verder naar voren?
En die caster set van powerflex, zorgen die ervoor dat je voorwielen rechter staan of verder naar voren?
-
- Auto: BMW 135i Coupe
Klasse werk weer. Gaaf project!
-
Nurdt schreef: 15 okt 2020, 20:14 Pfu je pakt het hardcore aan! Wanneer wou je gaan rijden?
dankjewel! ik hoop dat ik de 21ste Assen even op kan.
Ja de voorwielen komen iets verder naar voren te staan. omdat de draagarm aan de achterzijde iets naar buiten komt kun je wel zien op de foto's hierboven.
-
Niet alleen goed opgebouwd maar ook gewoon een mooie auto geworden. Ik hou er wel van. Soms zijn die tracktools echt van die gare bakken. Vind ik altijd jammer. Het oog wil ook wat!
-
- Auto: E87 130i
Zo dan! Je laat er geen gras over groeien. Erg vet geworden en hopelijk snel meters maken.
- TurboClouseau
Echt een gaaf ding geworden! Mooi upgrades allemaal
- Vanreijmersdal
Dat oranje staat mooi op dat zilver. Jouw foto’s doen mij denken aan mijn begin periode met de e46.
Heb jij er ook een 6 bak achter hangen?
Heb jij er ook een 6 bak achter hangen?
- Martijn_bmw
100% eens! Maakt Het plaatje echt compleet als de auto er ook Netjes uit ziet. Heerlijk project zo :€mark323ti schreef: 16 okt 2020, 20:47 Niet alleen goed opgebouwd maar ook gewoon een mooie auto geworden. Ik hou er wel van. Soms zijn die tracktools echt van die gare bakken. Vind ik altijd jammer. Het oog wil ook wat!
-
dankje wel voor alle leuke reacties ben ook onwijs benieuwd hoe het gaat.
aanstaande zondag gaan we Assen even op om te kijken hoe het gaat.
zaterdag helm en handschoenen en schoenen gekocht
en de AIM solo 2 GPS laptimer binnen
nog even aan paar dingen doen van de week en kijken hoe het zondag gaat.

aanstaande zondag gaan we Assen even op om te kijken hoe het gaat.
zaterdag helm en handschoenen en schoenen gekocht
en de AIM solo 2 GPS laptimer binnen
nog even aan paar dingen doen van de week en kijken hoe het zondag gaat.

-
AIM solo 2 gps laptimer gemonteerd
Motor gereinigd en gevuld metQ8 10W60 Formula F1
Versnellingsbak olie ververst
Diff olie ververst
Het einde komt in zicht

Motor gereinigd en gevuld metQ8 10W60 Formula F1
Versnellingsbak olie ververst
Diff olie ververst
Het einde komt in zicht

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
En? Assen?
- TurboClouseau
Kan het kloppen dat ik deze zaterdag achterop een autotransporter heb zien staan in de buurt van Ruinerwold?
Zag in een flits een grijze, lage compact erop staan namelijk..
-
Rene-RS schreef: 25 okt 2020, 01:58 Kan het kloppen dat ik deze zaterdag achterop een autotransporter heb zien staan in de buurt van Ruinerwold?
Hoi Rene, ja dat kan kloppen was in ruinen

nou gisteren voor het eerst de baan op geweest, wat een onwijs gave ervaring. en natuurlijk spannend voor het eerst met je eigen gebouwde auto de baan op en dan ook nog in de regen en NUL ervaring. Gelukkig eerst wat rondjes mee gereden met coureur Paul Sieljes voor uitleg en dergelijke. en na 5 rondjes wisselende wij van stoel en was het tijd voor mij. echt wat een onwijze kick en super ervaring. Weinig problemen tegen gekomen met de auto. 2x dat ik storing kreeg op de 6 de cilinder maar dit kwam door te laat schakelen. en ging de bobine in de fout. gelukkig kan ik tijdens het rijden de fout wissen en had ik weer vol vermogen. even paar nieuwe bougie's monteren en bobines en moet dit probleem als het goed is ook getackeld zijn.
en kwa remmen onwijs veel remkracht. alleen naar een paar rondjes gestampt te hebben en hard remmen beginnen ze geluid te maken zware brom lijkt wel of de abs zit te kloten zou dit kunnen? je voelt niet in het pedaal niks in het stuur en ook niks in de auto alleen een zwaar dreunendschurend geluid bij aanremmen. rem los is het geluid gelijk weg. alles nog gecheckt en niks los. remmen mooi gangbaar geen zuigers vast. toen weer de baan op. Van andere coureurs de tip gekregen nog later remmen en zorgen dat het goed warm word. nu is het wel al iets minder maar nog hoor ik het. iemand enig idee??
hierbij wat foto's

-
Even Bert roepen voor het remmen issue. Beeeerrrrt!!!!!
Wel gaaf hoor zo je eerste circuit ervaring.
Wel gaaf hoor zo je eerste circuit ervaring.
- Vanreijmersdal
mooi om je zo enthousiast te zien en mooie foto's
-
OnlineMark 320iS
Wat een prachtig opgebouwde auto zeg! Ziet er heel mooi uit met die oranje accenten. Je had nog nooit op het circuit gereden? Leuke volgorde, eerst een auto bouwen en daarna pas rijden 
Vwb de remmen, je remblokken en schijven zijn inderdaad goed, dus ik zou het niet meteen zoeken in het materiaal. Probeer inderdaad eens wat harder te remmen. Gewoon met alle kracht op het pedaal en dan ook weer loslaten, niet slepend remmen, ik denk dat je 'probleem' dan al is opgelost.

Vwb de remmen, je remblokken en schijven zijn inderdaad goed, dus ik zou het niet meteen zoeken in het materiaal. Probeer inderdaad eens wat harder te remmen. Gewoon met alle kracht op het pedaal en dan ook weer loslaten, niet slepend remmen, ik denk dat je 'probleem' dan al is opgelost.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Goed bezig! Er is niks leukers dan in de regen rijden
.
Ik heb een aantal weken geleden met Paul meegereden in een 911 GTS op Assen. Hij kan knap sturen! Heb ooit met hem in een Formula student raceteam gezeten, aardige gast.

Ik heb een aantal weken geleden met Paul meegereden in een 911 GTS op Assen. Hij kan knap sturen! Heb ooit met hem in een Formula student raceteam gezeten, aardige gast.
- Jan Terwolde
Is echt gaaf geworden zeg! Fijn ook dat de test goed verlopen is en er alleen maar kleine aandachtspuntjes uit zijn gekomen.
Brommen van de remmen ligt denk ik aan de Ate Powerdisks. Had ik zelf laatst ook met de 125d toen ik eens gegroefde schijven wou proberen (ook ate powerdisks). Het lijkt net of bij de groeven en ietwat opstaande rand was gekomen. Al na één rondje begonnen ze te brommen. Ik was binnen 10 rondjes ring meer als de helft van blokken kwijt dus binnen twee weken nieuwe blokken en schijven... Gewoon gladde schijven gebruiken en ik zou de ht10 gewoon beetje opschuren en op de nieuwe schijven doen (ik heb textar pro+ gekocht bij UD die ik eerder altijd al gebruikte).
Schijven kosten relatief niets t.o.v. de blokken dus het is het wel waard om de dure blokken te proberen te redden.
Brommen van de remmen ligt denk ik aan de Ate Powerdisks. Had ik zelf laatst ook met de 125d toen ik eens gegroefde schijven wou proberen (ook ate powerdisks). Het lijkt net of bij de groeven en ietwat opstaande rand was gekomen. Al na één rondje begonnen ze te brommen. Ik was binnen 10 rondjes ring meer als de helft van blokken kwijt dus binnen twee weken nieuwe blokken en schijven... Gewoon gladde schijven gebruiken en ik zou de ht10 gewoon beetje opschuren en op de nieuwe schijven doen (ik heb textar pro+ gekocht bij UD die ik eerder altijd al gebruikte).
Schijven kosten relatief niets t.o.v. de blokken dus het is het wel waard om de dure blokken te proberen te redden.
- Jan Terwolde
En btw hoe deden de Nankangs het met dit weer?
-
OnlinePeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Re: tracktool e46 compact 330i pag.3 first trackday Assen!
Mooi man! Goed om te lezen dat je geen "gekke" zaken bent tegen met de auto!
- jos_br
Kijk maar uit met die trackday's, men zegt dat het verslavend is.........
Jos.
Mooi opgebouwde auto!!

Jos.
Mooi opgebouwde auto!!
- TurboClouseau
Haha... toevallig dat ik je daar tegenkwam.
Mooi dat alles goed is gegaan!
Dat brommende geluid heb ik ook sinds ik mijn nieuwe setup heb...ik had zelf het gevoel dat dat kwam door de gegroefde Brembo's komt. Bij mij doen ze het alleen als er wat temperatuur in zit en als ik hard rem. Op het circuit nog niet getest
Mooi dat alles goed is gegaan!
Dat brommende geluid heb ik ook sinds ik mijn nieuwe setup heb...ik had zelf het gevoel dat dat kwam door de gegroefde Brembo's komt. Bij mij doen ze het alleen als er wat temperatuur in zit en als ik hard rem. Op het circuit nog niet getest