Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MarkS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 25 okt 2020, 13:46

Peric schreef: 25 okt 2020, 13:45 Fijn om te weten dat er in jouw wereld ook ruimte is voor andere meningen Mark.. :thumbup:
Die ruimte is er best. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar altijd ook begrip voor kan/moet opbrengen “Peric” ... :thumbup:

De vrijheid van meningsuiting wordt sowieso te pas en te onpas misbruikt, die kaart raakt ook aardig overspeelt imho

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2020, 13:49

MarkS schreef: 25 okt 2020, 13:44 Mee eens. Maar als je het niet wilt zien of begrijpen (en zij zullen hetzelfde over mij denken hoor) dan vraag ik me af of zelfs zoiets nog wel aankomt of weer als MSM / angst propaganda / geënsceneerd etc wordt afgedaan ... er wordt overal wel weer een draai aan gegeven.
De vraag is dan natuurlijk, wie geeft waar een draai aan.

MarkS

Bericht door MarkS » 25 okt 2020, 13:56

Vanuit mijn optiek lijkt me dat duidelijk toch?

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2020, 13:59

Tja Rutte en het rivm geven ook overal een draai aan en die geloof je wel :tooth:

JP

Bericht door JP » 25 okt 2020, 14:02

tomgtr schreef: 25 okt 2020, 11:42 Ik twijfel er niet aan dat sommige maatregelen te ver gaan en sommige maatregelen niet ver genoeg gaan. Niemand weet het. Virologen niet en politici al helemaal niet. Artsen hebben maar 1 agenda en dat is de ziekenhuizen niet teveel belasten. Ondernemers hebben als agenda de economie draaiend houden. Virologen roepen maar wat maar worden continue door de waarheid ingehaald. Daartussen balanceren politici. Ben blij dat ik niet die keuzes hoef te maken. Vanaf zijlijn wat roeptoeteren veel makkelijker.
Zoals Tom GTR al schreef. De politiek doet haar best en als je daar aan twijfelt zou je emigreren eens kunnen overwegen, als je denkt dat het gras daar groener is.

Peric

Bericht door Peric » 25 okt 2020, 14:04

Inderdaad, vanuit jouw optiek. En zo blijven we heen en weer schieten.
Niks mis met tegenovergestelde meningen, maar laat de andere partij ook in z'n waarde.
Net zoals ik Robin een andere keer er op wees dat wij dingen graag willen zien zoals we het in ons hoofd hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik overal kritisch naar kijk.
Wat er terecht opgemerkt wordt over ergens een draai aan geven is dat het aan beide kanten gedaan wordt. Ze willen toch met overtuiging overkomen. En dan is het aan de ontvanger wat hij of zij er mee doet.

Voor mij kloppen er té veel dingen niet, en blijf dan ook met argusogen kijken naar de ontwikkelingen.

Als er écht iets aan de hand zou zijn, zou Rutte dan de hele Koninklijke familie naar Griekenland laten gaan? Had Grapperhaus zijn bruiloft uitgesteld..

Peric

Bericht door Peric » 25 okt 2020, 14:05

JP schreef: 25 okt 2020, 14:02
tomgtr schreef: 25 okt 2020, 11:42 Ik twijfel er niet aan dat sommige maatregelen te ver gaan en sommige maatregelen niet ver genoeg gaan. Niemand weet het. Virologen niet en politici al helemaal niet. Artsen hebben maar 1 agenda en dat is de ziekenhuizen niet teveel belasten. Ondernemers hebben als agenda de economie draaiend houden. Virologen roepen maar wat maar worden continue door de waarheid ingehaald. Daartussen balanceren politici. Ben blij dat ik niet die keuzes hoef te maken. Vanaf zijlijn wat roeptoeteren veel makkelijker.
Zoals Tom GTR al schreef. De politiek doet haar best en als je daar aan twijfelt zou je emigreren eens kunnen overwegen, als je denkt dat het gras daar groener is.
Of op 17 Maart je stem laten gelden. Niet gelijk wegrennen als het ergens niet goed is.
Dat neem je de Syriërs toch zo kwalijk?

MarkS

Bericht door MarkS » 25 okt 2020, 14:06

Luco schreef: 25 okt 2020, 13:59 Tja Rutte en het rivm geven ook overal een draai aan en die geloof je wel :tooth:
Ik weet niet of “geloven” daarbij de juiste term is hoor. Ik heb geen reden om aan hun (goede) bedoelingen te twijfelen bij het bestrijden van de crisis. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze alles goed doen of dat aanpak niet beter zou kunnen. Er zit ook nog wel een verschil tussen alleen een beetje soms wat makkelijke kritiek geven vanaf de zijlijn (beste stuurlui etc) ach daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan of het continu en structureel betwisten/bestrijden en in het complot (denken) trekken van het overheidsbeleid.
Laatst gewijzigd door MarkS op 25 okt 2020, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2020, 14:07

Peric schreef: 25 okt 2020, 14:05
JP schreef: 25 okt 2020, 14:02
Of op 17 Maart je stem laten gelden. Niet gelijk wegrennen als het ergens niet goed is.
Dat neem je de Syriërs toch zo kwalijk?
Ik zeg niet dat je weg moet rennen, je zou eens kunnen KIJKEN en dan beseffen, is het hier zo slecht ?

MarkS

Bericht door MarkS » 25 okt 2020, 14:14

Nu op de MSM ... F1! :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 25 okt 2020, 14:15

Schrijf toch ook niet dat het hier zo slecht is. Ben het gewoon niet eens met het beleid wat er gevoerd wordt. In mijn optiek kan/mag het wel anders ja.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 okt 2020, 15:21

De politieke partijen die nu het hardst schreeuwen om meer vrijheid riepen in Maart om strengere maatregelen. Totdat ze er tot hun schrik achter kwamen dat hun achterban zeg maar meer in de Willem Engel/lange Frans hoek zitten dan ze dachten. Dus toen 180 graden draai. Die roepen toch ook maar wat hun achterban wenst zonder zelf gehinderd te worden door enige kennis?

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2020, 15:28

tomgtr schreef: 25 okt 2020, 15:21 De politieke partijen die nu het hardst schreeuwt om meer vrijheid riepen in Maart om strengere maatregelen. Totdat ze er tot hun schrik achter kwamen dat hun achterban zeg maar meer in de Willem Engel/lange Frans hoek zitten dan ze dachten. Dus toen 180 graden draai. Die roepen toch ook maar wat hun achterban wenst zonder zelf gehinderd te worden door enige kennis?
Rutte en het rivm doen toch niet anders?
Maanden roepen dat mondkapjes niet helpen, maar onder de roep van bepaalde groepen toch een dringend advies en wordt verplicht.
Terwijl er juist ook genoeg stukken zijn waaruit blijkt dat ze niet helpen of zelfs gevaarlijk zijn.

alt

Bericht door alt » 25 okt 2020, 16:09

Als onkundige, bekijk ik het zo, wat wij sinds september weten is dat vooral mensen die een onderliggend probleem hebben met hun gezondheid, een groot probleem hebben met c-19, de gezonde mensen hebben er minder last van.
Dat is de menselijke kant, maar de politieke kant is eenvoudig, bezuinigingen in de zorg geïnitialiseerd door ex-politici die in de zorgverzekeringen werken.
Dan is er nog de VN met hun nieuwe regels over wanneer een epidemie of pandemie is.
De hele wereld is gek geworden met over al regeltjes voor.
Wij leven in een super ambtenarenwereld.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 okt 2020, 16:10

Luco schreef: 25 okt 2020, 15:28
tomgtr schreef: 25 okt 2020, 15:21 De politieke partijen die nu het hardst schreeuwt om meer vrijheid riepen in Maart om strengere maatregelen. Totdat ze er tot hun schrik achter kwamen dat hun achterban zeg maar meer in de Willem Engel/lange Frans hoek zitten dan ze dachten. Dus toen 180 graden draai. Die roepen toch ook maar wat hun achterban wenst zonder zelf gehinderd te worden door enige kennis?
Rutte en het rivm doen toch niet anders?
Maanden roepen dat mondkapjes niet helpen, maar onder de roep van bepaalde groepen toch een dringend advies en wordt verplicht.
Terwijl er juist ook genoeg stukken zijn waaruit blijkt dat ze niet helpen of zelfs gevaarlijk zijn.
Mee eenss dat mondkapjes beleid vaag was en vooral beïnvloed werd door verkrijgbaarheid. Maar prima, wat zou jij als kritische denker dan beslissen? En op. basis waarvan? Wederom makkelijk roeptoeteren en schoppen? Als je denkt het beter te kunnen, ga de politiek in. En als je dat. Iet kan maar denkt dat een andere partij beter voor jouw toekomst is, stem daarop. Maar dat betwetirige van alle kritische denkers vi d ik een beetje in eigen straatje lullen. Het komt je niet goed uit, je vind het niet leuk dus wordt elk tegengeluid nu maar erin gegooid als wetenschappelijk bewijs en spant verder de gangBare wetenschap met de politiek samen om ons simpel klootjesvolk naar de kloten te helpen.

k33z

Bericht door k33z » 25 okt 2020, 16:21

Ik werk bij een van de grootste producenten van mondkapjes en die dingen die iedereen hier draagt hebben echt geen zin :)

MarkS

Bericht door MarkS » 25 okt 2020, 16:24

Regel dan eens een DF group buy

328Ti

Bericht door 328Ti » 25 okt 2020, 16:34

Ik ben voor. Betaal me blauw aan die zooi.

328Ti

Bericht door 328Ti » 25 okt 2020, 16:35

k33z schreef: 25 okt 2020, 16:21 Ik werk bij een van de grootste producenten van mondkapjes en die dingen die iedereen hier draagt hebben echt geen zin :)
Specs? Ik draag FFP2/KN95. Ben benieuwd wat je verhandelt

k33z

Bericht door k33z » 25 okt 2020, 16:39

Een FFP2 masker heeft altijd zin natuurlijk, mits goed gedragen (geen baard, goed opgezet, etc). Maar denk dat mensen zich vergissen in het comfort van een FFP2 masker, of eigenlijk het gebrek daaraan. Ja, dat is deels op te lossen met een uitademventiel, maar dat is in dit geval juist weer niet wenselijk.

Maar die flubber maskers... ik geloof er echt niet in.

Zelf verhandel ik niets hoor, doe marketing voor de persoonlijke veiligheidstak van 3M. Productie is opgeschroeft, prijzen niet aangepast (vanuit ons als producent), maar alle productie gaat natuurlijk richting de zorg en belangrijke (industriele) partners.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 okt 2020, 18:27

k33z schreef: 25 okt 2020, 16:21 Ik werk bij een van de grootste producenten van mondkapjes en die dingen die iedereen hier draagt hebben echt geen zin :)
Ik draag N99 FFP3 van Delta Plus. Helemaal uitsluiten doe je het nog steeds niet. Want ja, je kunt ook via je ogen het virus binnen krijgen. :zwijntje:

Maar uiteindelijk gaat het erom dat je zelf minder of geen mogelijk virus uitstoot. En dat minder bereik je zelfs al met de standaard mondkapjes.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2020, 19:18

Wij moeten nu ook mondkapjes op. Aangezien ik ‘s nachts buiten werk heb ik een sleeve/sjaal die je ook over je mond en neus kan trekken.

https://www.engelbert-strauss.nl/bandan ... 114-1.html

Dat mag dan weer niet. Het moet een stoffen mondkapje zijn wat met bandjes achter je oren zit. Ook al is het precies dezelfde stof voor je bakkes. We slaan door.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 okt 2020, 19:41

PeterB schreef: 25 okt 2020, 12:48 Afbeelding

Corona ??
Nee joh, lekker op zondag naar de IKEA.
Wel vroeg want dan is de rij niet zo lang....
Bizar! Zelf moest ik vanwege de verhuizing ook wel wat Ikea spul hebben.
Alles in 1x besteld en opgehaald, ideaal je komt aanrijden; Hokje 1 meld je je naam iets doorrijden en een medewerker komt met de karren vol spullen aanlopen en zet ze voor je klaar.
Daarna kan je zelf op het parkeerdek alles inladen en weer wegwezen.

Die hele ophaalservice kost je 5eur per bestelling... ideaal! Ik hoop dat ie ook na Corona blijft bestaan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 okt 2020, 20:14

Bestond al jaren hoor. En als zij het voor je klaar zetten past het ook niet?

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 25 okt 2020, 20:24

Bizar inderdaad... dan draai je toch om?? Maar goed dat zou ik ook zonder corona doen als ik zo’n rij zou zien voor een Ikea.

Ik was vandaag toevallig ook bij Ikea maar was geen hond, moest 1 ding hebben en stond binnen dik 5 minuten weer buiten...

Plaats reactie