Corona in Nederland.....
- Peric
Re: Corona in Nederland.....
Vorige jaren was er ook stress in de ziekenhuizen tijdens griepgolven. Ook toen moest de reguliere zorg afgeschaald worden. Daar hoorde je ook weinig van, maar was wel in het nieuws.
Maar trek mijn mening maar weer in het belachelijk om weer met het aluhoedje te gooien omdat je het er niet mee eens bent.
Weet ineens weer waarom ik hier al niet even gepost heb...
Maar trek mijn mening maar weer in het belachelijk om weer met het aluhoedje te gooien omdat je het er niet mee eens bent.
Weet ineens weer waarom ik hier al niet even gepost heb...
- Luco
ik ben het met je eens hoor Peric.
Angs onder het volk is wat ze willen, er zijn minder doden dan met de griepgolf, maar ja dat mag je niet zeggen he, dan heb je een alu hoedje op.
Dan ben je de weg kwijt

Angs onder het volk is wat ze willen, er zijn minder doden dan met de griepgolf, maar ja dat mag je niet zeggen he, dan heb je een alu hoedje op.
Dan ben je de weg kwijt

Laatst gewijzigd door Luco op 25 okt 2020, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mee eens Eric/Luco....
Harrie D prima verhaal ook.
Ik ben weer even uit deze draad, want ik weet wat er gaat komen....
Harrie D prima verhaal ook.
Ik ben weer even uit deze draad, want ik weet wat er gaat komen....
- JP
Duidelijk verhaal. Heb je nog bepaalde foto’s Harrie DD ? 

- Luco
Ja iedereen die een afwijkende mening heeft is de weg kwijt.
Laat mij dan de weg maar kwijt zijn, altijd beter dan een willoze volgeling zijn van leugens en bedrog.
Laat mij dan de weg maar kwijt zijn, altijd beter dan een willoze volgeling zijn van leugens en bedrog.
- Peric
Zelfde als je voor Trump bent. Tuurlijk, het is een narcistiche clown. Maar de politiek die 'ie bedrijft is heel goed voor het land.
Maar feelings zijn veel belangrijker dan facts. Kijk 's verder dan z'n botte voorkomen. Kijk 's naar het Midden Oosten. Wie moet je daarvoor roemen? Juist Trump. Wie zorgt er voor dat China niet in rap tempo de boel overneemt?
Nee, Biden is de way to go. Die doen er alles aan om het schandaal binnen de perken te houden.
Corruptie, corruptie, corruptie..
Maar feelings zijn veel belangrijker dan facts. Kijk 's verder dan z'n botte voorkomen. Kijk 's naar het Midden Oosten. Wie moet je daarvoor roemen? Juist Trump. Wie zorgt er voor dat China niet in rap tempo de boel overneemt?
Nee, Biden is de way to go. Die doen er alles aan om het schandaal binnen de perken te houden.
Corruptie, corruptie, corruptie..
- Harrie D
Ik wist dat ik iets vergeten was

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Er zit wel een aardig verschil in kritisch zijn, en ontkennen dat er sprake is van een serieus probleem.
- Luco
De vraag is of er daadwerkelijk een serieus probleem is.Bram schreef: 25 okt 2020, 10:21 Er zit wel een aardig verschil in kritisch zijn, en ontkennen dat er sprake is van een serieus probleem.
Want als je naar de absolute sterftecijfers kijkt tov de besmettingen (waar inmiddels ook al twijfels over zijn omdat de pcr test nu heel anders gebruikt wordt dan waarvoor die ontwikkeld is) dan valt het mee.
En als je dan ook mensen in het ziekenhuis binnen ziet komen die gewoon vrolijk op hun telefoon zitten te appen en lacherig rond zich heen kijken vraag ik me af of al die opnames wel terecht zijn.
Hier een stukje uitleg over de pcr test en de vraag is dan wat zegt die test nu echt?
PCR testen worden op vele manieren ingezet. Als je met TBC klachten naar een huisarts gaan, wordt ook een PCR test gebruikt om het vermoeden van TBC te bevestigen. Als je met ernstige griep-achtige klachten bij een arts komt, wordt ook een PCR test gebruikt om te kijken of je het virus bij je draagt dat past bij de diagnose van de arts. In al dat soort gevallen wordt de PCR test gebruikt om te checken of iemand met een al gestelde diagnose het virus bij zich draagt dat bij die diagnose past, en hoe hoog de virusload is.
Zoals de PCR test nu wordt gebruikt door de GGD is een heel andere toepassing. Zonder dat een arts de symptomen beoordeeld wordt de test uitgevoerd in zijn meest gevoelige stand (45 cycli) waarbij de uitkomst geen indicatie van de virusload geeft. Nu kun je bij de GGD alleen nog terecht als je symptomen hebt, maar er is geen arts die die symptomen beoordeelt. En in veel bedrijfstakken en de professionele sport worden nu ook mensen zonder enig symptoom getest waarbij die uitslag helemaal niets meer zegt.
Vergelijk het met een besmetting met de Staphylococcus Aerus bacterie. Als die bacterie echt je bloed infecteert heb je binnen korte tijd specifieke antibiotica nodig, want die infectie is dodelijk. Een heel groot deel van de bevolking draagt die bacterie bij zich. Ga je die mensen allemaal testen, door een stukje huid af te schrapen en dat op kweek te zetten (dat is het equivalant van de PCR test) dan kom je ook tot dramatische besmettingscijfers. Het overgrote deel van die mensen is echter niet geïnfecteerd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Bram
Oh, dus de zorg doet maar wat en wereldwijd wordt er door diverse overheden een spelletje gespeeld?Luco schreef: 25 okt 2020, 10:35De vraag is of er daadwerkelijk een serieus probleem is.Bram schreef: 25 okt 2020, 10:21 Er zit wel een aardig verschil in kritisch zijn, en ontkennen dat er sprake is van een serieus probleem.
Want als je naar de absolute sterftecijfers kijkt tov de besmettingen (waar inmiddels ook al twijfels over zijn omdat de pcr test nu heel anders gebruikt wordt dan waarvoor die ontwikkeld is) dan valt het mee.
En als je dan ook mensen in het ziekenhuis binnen ziet komen die gewoon vrolijk op hun telefoon zitten te appen en lacherig rond zich heen kijken vraag ik me af of al die opnames wel terecht zijn.
Hier een stukje uitleg over de pcr test en de vraag is dan wat zegt die test nu echt?
PCR testen worden op vele manieren ingezet. Als je met TBC klachten naar een huisarts gaan, wordt ook een PCR test gebruikt om het vermoeden van TBC te bevestigen. Als je met ernstige griep-achtige klachten bij een arts komt, wordt ook een PCR test gebruikt om te kijken of je het virus bij je draagt dat past bij de diagnose van de arts. In al dat soort gevallen wordt de PCR test gebruikt om te checken of iemand met een al gestelde diagnose het virus bij zich draagt dat bij die diagnose past, en hoe hoog de virusload is.
Zoals de PCR test nu wordt gebruikt door de GGD is een heel andere toepassing. Zonder dat een arts de symptomen beoordeeld wordt de test uitgevoerd in zijn meest gevoelige stand (45 cycli) waarbij de uitkomst geen indicatie van de virusload geeft. Nu kun je bij de GGD alleen nog terecht als je symptomen hebt, maar er is geen arts die die symptomen beoordeelt. En in veel bedrijfstakken en de professionele sport worden nu ook mensen zonder enig symptoom getest waarbij die uitslag helemaal niets meer zegt.
Vergelijk het met een besmetting met de Staphylococcus Aerus bacterie. Als die bacterie echt je bloed infecteert heb je binnen korte tijd specifieke antibiotica nodig, want die infectie is dodelijk. Een heel groot deel van de bevolking draagt die bacterie bij zich. Ga je die mensen allemaal testen, door een stukje huid af te schrapen en dat op kweek te zetten (dat is het equivalant van de PCR test) dan kom je ook tot dramatische besmettingscijfers. Het overgrote deel van die mensen is echter niet geïnfecteerd.
- Luco
fantastische oneliner weer Bram 

- Bram
Ik vat gewoon samen wat jij schreef 

- Luco
leg ook even het stukje van de pcr test in een oneliner uit dan

- JP
Momentopname.
- tomgtr
Ik twijfel er niet aan dat sommige maatregelen te ver gaan en sommige maatregelen niet ver genoeg gaan. Niemand weet het. Virologen niet en politici al helemaal niet. Artsen hebben maar 1 agenda en dat is de ziekenhuizen niet teveel belasten. Ondernemers hebben als agenda de economie draaiend houden. Virologen roepen maar wat maar worden continue door de waarheid ingehaald. Daartussen balanceren politici. Ben blij dat ik niet die keuzes hoef te maken. Vanaf zijlijn wat roeptoeteren veel makkelijker.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Toch is een tegengeluid ook wel interessant om te lezen: https://www.dvhn.nl/extra/Strenge-coron ... 36546.htmltomgtr schreef: 25 okt 2020, 09:27Sorry, maar je maakt een grapje? Ja door de maatregelen gaan er ook minder mensen dood door andere virussen. Dat zag je ook in sterfte van ongeboren kinderen. Maar om te zeggen dat er niks aan de hand is als 30 pct van je al verhoogde ic capaciteit vol ligt met corona patiënten niks aan de hand roepen ben je echt totaal de weg kwijt. Als je werkelijk zo’n wantrouwen hebt tegen overheid kan je echt beter met een aluhiedje op ergens in Siberië gaan wonen. Of in USA als Trump president blijft. Oh wacht, die zegt nu ook dat hij de ernst nooit onderschat heeft maar geen paniek wilde veroorzaken.Peric schreef: 24 okt 2020, 21:46 In mijn ogen de oplossing? Het gewoon laten gaan. Dit werkt toch ook niet.
Er liggen nu 498 mensen op de IC met Corona. Waarom dan weer een zogenaamde 2e golf? Die is er niet. Verkoudheid viert hoogtij in deze tijd.
- Bram
-

Corona ??
Nee joh, lekker op zondag naar de IKEA.
Wel vroeg want dan is de rij niet zo lang....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Enkele maanden terug, toen het qua corona wat rustiger was, ook bij de Ikea geweest. Eerste keer nog op de parkeerplaats rechtsomkeert gemaakt ivm drukte.
Tweede keer was het beter te doen. Rij leek lang, maar werd veroorzaakt door afstand houden en ze laten netjes mensen naar binnen druppelen. In de winkel vond ik het qua drukte verbazend goed te doen.
Ik zou het nu niet in m’n hoofd halen, zeker niet op een drukke zondag....
Tweede keer was het beter te doen. Rij leek lang, maar werd veroorzaakt door afstand houden en ze laten netjes mensen naar binnen druppelen. In de winkel vond ik het qua drukte verbazend goed te doen.
Ik zou het nu niet in m’n hoofd halen, zeker niet op een drukke zondag....
- Peric
Inderdaad hoort de dood bij het leven.
Als ik zie wat er allemaal gedaan is om mijn vader zijn laatste 1,5 jaar van zijn leven in leven te houden. De man had totaal geen kwaliteit van leven meer, 'maar we blijven het proberen'..
Denk dat we daar een beetje in aan het doorslaan zijn. Mensen moeten koste wat het kost in leven gehouden worden.
Tuurlijk is het verschrikkelijk als een naaste van je overlijd, maar we hebben allemaal een beperkte tijd op deze aarde. En helaas is dat voor sommigen wat korter dan de ander. En als je de pech hebt dat het eerder komt..
Misschien beetje érg nuchter bekeken, maar kijk 's naar de dierenwereld. Al een paar hondjes in moeten laten slapen. Die neem je dan mee naar huis. 2e hond snuffelt even en loopt weg.
Denk dat het erger is als je geen normaal afscheid hebt kunnen nemen van een familielid die overleden is. Of bij die persoon kon zijn tijdens zijn of haar laatste tijd.
Er wordt al overal over geschreven dat het eigenlijk nóg meer achterliggende schade heeft achtergelaten dan de overledenen.
Als ik zie wat er allemaal gedaan is om mijn vader zijn laatste 1,5 jaar van zijn leven in leven te houden. De man had totaal geen kwaliteit van leven meer, 'maar we blijven het proberen'..
Denk dat we daar een beetje in aan het doorslaan zijn. Mensen moeten koste wat het kost in leven gehouden worden.
Tuurlijk is het verschrikkelijk als een naaste van je overlijd, maar we hebben allemaal een beperkte tijd op deze aarde. En helaas is dat voor sommigen wat korter dan de ander. En als je de pech hebt dat het eerder komt..
Misschien beetje érg nuchter bekeken, maar kijk 's naar de dierenwereld. Al een paar hondjes in moeten laten slapen. Die neem je dan mee naar huis. 2e hond snuffelt even en loopt weg.
Denk dat het erger is als je geen normaal afscheid hebt kunnen nemen van een familielid die overleden is. Of bij die persoon kon zijn tijdens zijn of haar laatste tijd.
Er wordt al overal over geschreven dat het eigenlijk nóg meer achterliggende schade heeft achtergelaten dan de overledenen.
- MarkS
Als ik op social media lees/hoor wie meestal het hardst roepen over “angst” “schapen” en “wakker” zijn dan en vraag ik me toch serieus af wie er nou precies bang zijn en als een stelletje schapen achter elkaar aan lopen ... daarbij zou het voor sommigen ook echt beter zijn wat meer te slapen en uit te rusten.

-
Ik raad sommigen hier aan de documentaire Veerkracht op Videoland te kijken.
- MarkS
Mee eens. Maar als je het niet wilt zien of begrijpen (en zij zullen hetzelfde over mij denken hoor) dan vraag ik me af of zelfs zoiets nog wel aankomt of weer als MSM / angst propaganda / geënsceneerd etc wordt afgedaan ... er wordt overal wel weer een draai aan gegeven.
- Peric
Fijn om te weten dat er in jouw wereld ook ruimte is voor andere meningen Mark..