BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Elmar

Bericht door Elmar » 10 jun 2007, 21:34

Robin schreef: Maak dat de kat wijs. :P Hangt natuurlijk totaal van iemands referentiekader af,
Niet helemaal. Ligt ook aan je instelling. Een MB Vito (ondanks dat ie RWD heeft) is bedoelt als pakezel, maar voor mij wel dagelijks nodig. Als ik met dat ding over de dijk rij, gaat dat zeker vlotjes en heb ik daadwerkelijk fun. Moet er wel bij zeggen, dat ik sommige (OK veel) "beroerde"auto's niet zelf zou aanschaffen. Maar als ik zo'n auto te huur of te leen heb, kan ik mij ook daarmee goed amuseren op bochtige wegen.

Andre

Bericht door Andre » 10 jun 2007, 21:46

Er zijn absoluut goeie fwd ers. Maar ik zou me in een fwd huur auto nog wel kunnen vermaken. Maar zou er niet 1 voor mezelf meer kopen.

Maik

Bericht door Maik » 10 jun 2007, 22:12

Rebel schreef: ....

@Maik, ik heb een onderstel aanpassing, namelijk Audi Magnetic Ride, kosten 2500 euro. (af fabriek) Voldoet prima aan mijn wensen.
Als ik hem ga inruilen zal ik er nog maar weinig van terug zien, maar daarvoor kies ik dat soort opties ook niet. Ik kies de opties omdat IK erzelf plezier van wil hebben en niet de volgende eigenaar.
Verder je verhaal over dat ik een goedkopere auto moet kopen, zal ik maar niet op ingaan.
Niet iedereen ziet zijn auto als een "god".
Ik denk als je een keer bij mij thuis zou zijn geweest dat je die opmerking nooit meer zou maken.
Daarnaast is natuurlijk belachelijk om iemands vermogen aan een auto af te lezen. Typerend voor nederlanders maar ook typerend voor mensen die net rond de middenmoot of lager vertoeven.

.....
Ik dacht al vaker gelezen te hebben dat je bepaalde zaken niet aan je auto wilde veranderen door bovenstaand genoemde redenen.

Maargoed, over de andere zaken die je aanhaalt, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Je duikt wel erg snel de verdediging in terwijl ik mijn verhaal niet zo bedoelt had, ik dacht, ik probeer Rob eens op andere gedachten te brengen rondom "tunen", maar tevergeefs :lol:
Ik bedoelde ook niet dat jij andere upgrades "niet kan betalen van je hongerloontje", maar dat je het er niet voor over zou hebben door vage argumenten... En het toontje van "ik kan zo een M3 kopen" druipt toch ook wel een beetje van jouw post af, maar dan niet voor een M3 maar dan misschien wel voor een R8 :wink:
En je laatste opmerking is een beetje overbodig om te maken naar iemand die ZO een 530d ophaalt in DL 8) :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 10:43

Op de volgende DF meeting, komt het vaste onderdeel "slurf-meten".. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2007, 11:33

Cool.. kan ik ook eindelijk een keer iets winnen
:lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 11 jun 2007, 11:47

De 'pinda'-award? :twisted:

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jun 2007, 17:09

Even een bijdrage van mijn kant.

1. Deze hele discussie gaat over Rob zijn (op zich terecht bedoelde) opmerkingen over de meute die meeloopt met rijders als Andre en dat daardoor alleen plezier te beleven valt met M, CSL, CS toevoegingen etc.

Maar waar het nu om gaat: waar leidt Rob dit nou uit af?? Geef nou eens een paar voorbeelden van die "meute", want die meute bestaat helemaal niet.

Rico? Rijdt never nooit niet met de M3 zoals ie bedoeld is maar steekt dat ook niet onder stoelen of banken.

Robin? Die jongen drift vaker op de weg dan Andre.

Wie bedoel je dan in godsnaam met de meute? Daarna kan ik wat meer inhoudelijk ingaan op je punten, maar ik bestrijd je uitgangspunt.

Dat een 911 GT3 CS zo verafgod wordt is logisch, maar betekent niet dat een GT3 of een 911 S of gewone 911 niet voldoende is. Daar gaat het niet om. Als je droomt over een miljoen winnen, dan geef je die paar tienduizende euro's ook wel meer uit.

Als je een Maurice Lacroix wil kopen, kun je er een kopen voor EUR 595,= maar ook voor EUR 15.595,=

Kortom: graag even de basis van je stelling toelichten.

2. Rico stelde terecht dat je pas op een afgesloten circuit onder gelijke voorwaarden kan vaststellen of iemand wel of niet kan rijden. Nu heeft DF een hele leuke King of Track georganiseerd, waarbij iedereen rondetijden mag rijden in een E30. En niemand die zich opgeeft ?

3. Dat leer two-tone is niet standaard BMW af-fabriek. Is het individual dan? Uiteraard niet acceptabel, maar het is ook geen Audi :)

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jun 2007, 17:50

@Macboy,

Laat Rob/Rebel toch lekker gaan, hij is de lonely TT cowboy en hij is er happy bij, tenminste dat wil die de hele wereld laten geloven. Want hij blijft het van de daken schreeuwen, maar weinigen willen dat van hem aannemen. De goedkeuring die hij telkens tussen de regels door zoekt krijgt hij hier niet, en daardoor is hij soms wat geprikkeld, en wellicht jaloers omdat BMW rijders dat soms wel krijgen :lol: Een BMW heeft hij dan ook al in zijn zoektocht uitgesloten, wat natuurlijk zijn goed recht is. Ook trapt hij graag tegen oude meuk aan, wat natuurlijk ook zijn goed recht is. Je zou ook gewoon niet kunnen reageren in topics die je niets doen. Er er zijn ongetwijfeld Audi only fora waarvan de leden een TT aanbidden.

Juist Andre, waar wij met Rico voorop zo achterna lopen in zijn visie is juist erg kritisch, en zal bij wijze van spreken morgen bij de Audi dealer staan als hij daar een 300pk sterke A3 met RWD zou kunnen kopen die 1350kg weegt. Als er iemand niet merkenblind is dan is het Andre.

Michel

Rebel

Bericht door Rebel » 13 jun 2007, 18:14

Macboy, ik zou graag willen meedoen, maar ik denk dat veel mensen met een achterstand beginnen, omdat ze niet bekend zijn met de betreffende auto. Daarnaast rij ik niet graag tegen de (mijn) limiet met een auto die ik niet goed ken.

Maar buiten dat heb en hoef ik niks te bewijzen. Meeste van jullie zijn 'racers's in hart en bloed en zullen uiteraard stukken sneller zijn dan mij.

Verder heeft Michel gelijk :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 sep 2007, 00:12

Er staat weer een (albino) bruce lee te koop bij de Beier..

Michel P hou je kop koffie goed vast

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=728

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2007, 07:36

Tering, wat moet ik bij betalen als ik de e30 M3 inruil?

Wat ongelofelijk gaaf, werkelijk, voor mij de mooiste BMW nu nieuw te koop.

Michel

Fabian

Bericht door Fabian » 08 sep 2007, 09:56

Michel Pol schreef:Tering, wat moet ik bij betalen als ik de e30 M3 inruil?

Wat ongelofelijk gaaf, werkelijk, voor mij de mooiste BMW nu nieuw te koop.

Michel

+1!

HEBBEN HEBBEN HEBBEN! :shock: :D 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 08 sep 2007, 10:29

Zo dat waren 6500 dure kilometertjes voor de 1e eigenaar. Die auto moet hem vast goed zijn bevallen, dat hij hem nu al de laan uitstuurt.... :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2007, 10:48

Rebel schreef:Zo dat waren 6500 dure kilometertjes voor de 1e eigenaar. Die auto moet hem vast goed zijn bevallen, dat hij hem nu al de laan uitstuurt.... :wink:
Iedere dikke auto van die leeftijd inruilen is financieel een heel groot offer.

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2007, 16:21

Zelfs bij een niet dikke auto...

RVV

Bericht door RVV » 08 sep 2007, 16:28

Rebel schreef:Zo dat waren 6500 dure kilometertjes voor de 1e eigenaar. Die auto moet hem vast goed zijn bevallen, dat hij hem nu al de laan uitstuurt.... :wink:

Rob, ik volg een beetje deze markt.. maar al die Z4 M coupe's worden binnen een jaar met hele lage kilometerstanden weer ingeruild. Dit is al de 3e bij de beier. En ook een aantal andere auto's bij andere dealers zijn al weer vlot als 2e hands te koop. Ze worden wel weer relatief vlot doorverkocht, waarschijnlijk vanwege de hoge afschrijving door de 1e eigenaar.

Ik denk dat de auto niet helemaal aan verwachtingen voldoet :?

Rebel

Bericht door Rebel » 08 sep 2007, 17:09

Dat lijkt me geen goeie zaak dan.
Wat zou eraan mankeren? Of tekortkomen?

Of zouden de eigenaren last hebben gekregen van een hernia gecombineerd met een lichte vorm van claustrofobie?

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2007, 17:11

Rebel schreef:met een lichte vorm van claustrofobie?
Dat maakt de auto juist gaaf, net als de Z3M coupe!!

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 08 sep 2007, 17:20

Ik vind het een hele mooie auto.

Als stuurauto is ie minder dan de pover sturende E46 M3 waarmee hij z'n techniek deelt.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2007, 18:13

Hielke schreef:Ik vind het een hele mooie auto.

Als stuurauto is ie minder dan de pover sturende E46 M3 waarmee hij z'n techniek deelt.
Meen je dat echt Hielke, vertel eens wat meer over je ervaring!

Michel

Andre

Bericht door Andre » 08 sep 2007, 19:01

hij is al verkocht.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 08 sep 2007, 20:17

prijs was scherp, leer is zeker niet mijn smaak, maar dat wit is wel weer erg gaaf.
is zeker betere deal dan een nieuwe kopen dit.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 sep 2007, 23:50

Ik hou me vast aan hielke....

Tis niet voor niks dat veel van deze z4M's zo snel te koop staan naar een aantal maanden.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2007, 04:27

Ikvind de Z4 M coupe wel leuk maar doet me verder weinig...

de Z3 M coupe daar in tegen was ik meteen helemaal gek van toen ik hem alleen al zag op de foto's en in het eggie werd dat alleen maar versterkt...en dan heb je er nog niet eens mee gereden haha en nu al de 4d Z3 M coupe :lol: kun je nagaan 8)

en ik heb nog vele auto's op mijn want to have lijstje staan (ook weer een Z3 M coupe nog) maar geen Z4 M coupe en ook geen M3 nwe typ ofzo...not my thing.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 sep 2007, 11:42

Michel Pol schreef:
Hielke schreef:Ik vind het een hele mooie auto.

Meen je dat echt Hielke, vertel eens wat meer over je ervaring!

Michel
Ja, meen ik echt. Op pagina 2 van dit topic heb ik al verteld dat ik ook met de auto had gereden. Net als bij de E46 M3 verlies je, na een aantal bochten gepusht te hebben, veel grip op de neus. De E46 bezorgt je daarna een zielloos en gelijkmatig gevoelloos onderstuur. De Z4M Coupe genereert in een vergelijkbare situatie een nog grotere mate van onderstuur waarbij overstuur via power steeds moeilijker valt op te roepen. Maar ja, wat zegt een proefrit in één enkele auto. Het kan evenzogoed met de gemonteerde banden (Continentals) te maken hebben gehad. Denk het niet. Ook los van die banden missen deze auto's heel veel stuurgevoel. Stuurgevoel dat bij de huidige 1 en 3 serie gelukkig wel weer in een leuke mate aanwezig is.

Plaats reactie