Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 13:59

Camiel schreef: 10 okt 2020, 13:36
Ferdi Gielen schreef: 10 okt 2020, 11:59
alt schreef: 10 okt 2020, 10:03 Ik niet.
Wie c 19 heeft blijft thuis, dus de app is overbodig.
Dit en wat als de app wel aan geeft dat je met iemand in contact bent geweest?
Ga je dan 10 dagen thuis zitten? Zag daar laatst nog een hele discussie over en dat men dat gedeelte toen in ieder geval niet uit had gewerkt.
Dat is wel de bedoeling ja. Net zoals wanneer je vader/moeder/broer/zus/buurman het heeft en je bent met ze in contact geweest. Uberhaupt is het “thuisblijven, tenzij...” al lijkt 90% daar schijt aan te hebben (zowel werk als prive).
Tja sommige mensen moeten gewoon werken, anders hebben ze geen vreten, weer lekker makkelijk, jij krijgt zeker doorbetaald als thuiszit?
Ik iig niet, en het is ook nog griepseizoen, dus als ik bij elk snotneusje of hoestje thuis moet blijven kan ik bijna het hele jaar niet werken.

350 Z

Bericht door 350 Z » 10 okt 2020, 13:59

Ik installeer de app niet want ik werk altijd van thuis uit ofwel ik zit altijd in quarantaine :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

alt

Bericht door alt » 10 okt 2020, 14:04

De mensen die er schijt aan hebben dat zij net c 19 hebben opgelopen, nemen geen app.
Maar ja, ik ben geen beleidsambtenaar, maar een eenvoudige belastingbetaler.

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 14:23

Luco schreef: 10 okt 2020, 13:59
Camiel schreef: 10 okt 2020, 13:36
Ferdi Gielen schreef: 10 okt 2020, 11:59

Dit en wat als de app wel aan geeft dat je met iemand in contact bent geweest?
Ga je dan 10 dagen thuis zitten? Zag daar laatst nog een hele discussie over en dat men dat gedeelte toen in ieder geval niet uit had gewerkt.
Dat is wel de bedoeling ja. Net zoals wanneer je vader/moeder/broer/zus/buurman het heeft en je bent met ze in contact geweest. Uberhaupt is het “thuisblijven, tenzij...” al lijkt 90% daar schijt aan te hebben (zowel werk als prive).
Tja sommige mensen moeten gewoon werken, anders hebben ze geen vreten, weer lekker makkelijk, jij krijgt zeker doorbetaald als thuiszit?
Ik iig niet, en het is ook nog griepseizoen, dus als ik bij elk snotneusje of hoestje thuis moet blijven kan ik bijna het hele jaar niet werken.
Heb nog nooit zo hard en zo veel gewerkt als in de afgelopen 7 maanden en ik ben welgeteld 3x op kantoor geweest (in de zomer toen er maar weinig besmettingen waren). Dus ik zit zeker niet thuis te lanterfanten op kosten van de baas. Jouw voorbeeld is dan misschien ook wel een ‘tenzij’ geval als je je werk per se op locatie moet doen, maar kijk even naar het grotere plaatje.

Ik bedoel meer; je kunt mij niet wijsmaken dat je welke kantoorbaan dan ook, niét vanuit huis kan uitvoeren. Misschien niet zo efficient brainstormen en is het minder gezellig, dat merk ik ook heus wel, maar ‘nood breekt wet’. In Nederland is 25% van alle banen een kantoorbaan, maar het feit dat er nu maar een paar % minder verkeer is dan normaal lijkt erop te duiden dat mensen er toch schijt aan hebben, of hun werkgevers (die toch nog soms eisen dat mensen naar kantoor komen). Zelfde scenario in de stadscentra, amper rustiger.

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 14:30

ja 25% is een kantoorbaan dus 75% is GEEN kantoorbaan
Dus misschien moet jij even naar het grotere plaatje kijken ipv alleen maar van je eigen situatie uit te gaan.

Peric

Bericht door Peric » 10 okt 2020, 14:32

Het is weldegelijk een stuk rustiger op de weg de laatste week.

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 14:34

Peric schreef: 10 okt 2020, 14:32 Het is weldegelijk een stuk rustiger op de weg de laatste week.
De laatste week ietsje rustiger maar vind ik, weken daarvoor was er zelfs weer af en toe file.
En volgens de cijfers heet 8% minder verkeer al geen files meer tot gevolg (uitzonderingen daargelaten)

Camiel

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 14:34

Dat doe ik ook Luco.

10% minder verkeer dan pre-corona, terwijl 25% kantoorbanen en geen evenementen (dus die banen hoef je ook niet mee te rekenen), minder vluchten (minder taxivervoer), digitale college’s (dus geen studenten en professoren onderweg), etcetera. Dat matcht toch niet?

WJ

Bericht door WJ » 10 okt 2020, 14:37

///Joost schreef: 10 okt 2020, 13:34
CRZ schreef: 10 okt 2020, 10:12 Toch verbaasd het me als ik mensen om me heen dit hoor zeggen terwijl ze Tik-Tok, Facebook, Insta en nog wat meer obscure apps.
No offense. :thumbup:

Ik snap de gedachtegang, maar ik vind het niet zo zwartwit, en vooral een open doel reactie. Dat je een aantal apps gebruikt, wil nog niet zeggen dat je ongelimiteerd elke andere app installeert. Het is een illusie als men denkt ontraceerbaar te zijn, en daar gaat het mij ook helemaal niet om. Ik leef gewoon in de 21e eeuw ;). Wel probeer ik me bewust te zijn van de hoeveelheid informatie die ik wil delen.

Overigens heb ik geen fb account, alleen insta+twitter, maar daar post of like ik niets op. Ik ben gewoon gezond sceptisch.
En whatsapp neem ik aan?

Maar gelukkig geen facebook, nou dan zijn al je contact(en), locatie gegevens, etcetcetc wel veilig hoor!

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 14:41

Camiel schreef: 10 okt 2020, 14:34 Dat doe ik ook Luco.

10% minder verkeer dan pre-corona, terwijl 25% kantoorbanen en geen evenementen (dus die banen hoef je ook niet mee te rekenen), minder vluchten (minder taxivervoer), digitale college’s (dus geen studenten en professoren onderweg), etcetera. Dat matcht toch niet?
Ook mensen met een kantoorbaan kunnen nu niet alles thuis doen, dat zie ik in mijn omgeving iig, al zijn ze bij ons wel streng ivm voorbeeldfunctie.
Maar de burger en werkzaamheden die nodig zijn wachten niet.
En ik denk dat het met klanten van commerciële bedrijven niet anders is, de klant wacht niet.
Plus dat steeds meer mensen de regels zwaar overdreven vinden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 okt 2020, 14:47

Moeten ze lekker vinden. Zitten we nog langer met allerlei beperkingen. Nederlanders zijn gewoon stronteigenwijs en bepalen wel lekker zelf wat ze doen. Dat is in deze situatie behoorlijk irritant.

JP

Bericht door JP » 10 okt 2020, 14:49

Vraag me af wat de nog strengere regels worden waar Rutte al mee dreigt mocht het de komende dagen nog erger worden. Zie de scholen de herfstvakanties ook nog uitbreiden t/m de kerst.

mark123

Bericht door mark123 » 10 okt 2020, 14:52

De scholen (basis) gaan echt niet meer dicht hoop ik. Dan wordt de maatschappij weer compleet ontwricht.

Ik denk avondklok, horeca nog eerder dicht, teamsporten en contact sporten verbieden.

JP

Bericht door JP » 10 okt 2020, 14:54

Als je getrouwd bent is dat laatste al langer verboden, lijkt het :bag:

MarkS

Bericht door MarkS » 10 okt 2020, 15:06

WJ schreef: 10 okt 2020, 14:37
CRZ schreef: 10 okt 2020, 10:12 Toch verbaasd het me als ik mensen om me heen dit hoor zeggen terwijl ze Tik-Tok, Facebook, Insta en nog wat meer obscure apps.

Ik snap de gedachtegang, maar ik vind het niet zo zwartwit, en vooral een open doel reactie. Dat je een aantal apps gebruikt, wil nog niet zeggen dat je ongelimiteerd elke andere app installeert. Het is een illusie als men denkt ontraceerbaar te zijn, en daar gaat het mij ook helemaal niet om. Ik leef gewoon in de 21e eeuw ;). Wel probeer ik me bewust te zijn van de hoeveelheid informatie die ik wil delen.

Overigens heb ik geen fb account, alleen insta+twitter, maar daar post of like ik niets op. Ik ben gewoon gezond sceptisch.
En whatsapp neem ik aan?

Maar gelukkig geen facebook, nou dan zijn al je contact(en), locatie gegevens, etcetcetc wel veilig hoor!

The social dilemma al gezien?
Laatst gewijzigd door MarkS op 10 okt 2020, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Camiel

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 15:06

Meeste van onze klanten zeggen zelfs al sinds maart dat wij niet eens meer op hun kantoren mógen komen. En wij doen projecten zowel in binnen als buitenland. Dus het kan zeker wel, als je niet met je handen ergens aan hoeft te komen. En zelfs dan is er nog iets te bedenken. ASML in Veldhoven heeft zelfs binnen enkele dagen een oplossing in elkaar gedraaid met AR zodat hun engineers niet meer fysiek naar klanten toe hoeven te vliegen.

https://www.asml.com/en/news/stories/20 ... oronavirus

Voor nieuwe maatregelen; ik kan even niet meer vinden wáár de meeste besmettingen optreden. Heb ooit zo’n staatje gezien en daar kwam onderwijs wel hoog uit. Maar ik denk dat mondkapjesplicht, alleen maar essentiele beroepen naar kantoor en stop op binnen sporten in teamverband etc best aannemelijk is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 okt 2020, 15:29

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=109

Afbeelding

HCQ, Trump's wondermiddel....

frankie

Bericht door frankie » 10 okt 2020, 15:43

Bram schreef: 10 okt 2020, 14:47 Moeten ze lekker vinden. Zitten we nog langer met allerlei beperkingen. Nederlanders zijn gewoon stronteigenwijs en bepalen wel lekker zelf wat ze doen. Dat is in deze situatie behoorlijk irritant.
Dat komt niet alleen doordat Nederlanders eigenwijs zijn, maar ook doordat er gewoon zoveel tegenstrijdigheden in de opgelegde regels zitten (plus daarbij dat er al wat politieke figuren zelf ook het slechte voorbeeld hebben gegeven).

Duidelijk beleid en regelgeving zou al een flink stuk schelen.

Camiel

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 15:45

Volledige artikel bij NOS: https://nos.nl/artikel/2351726-discussi ... mpuls.html

Wel met de nodige ‘mitsen en maren’ (is geen recente test maar terugkijken op data uit maart, plus lijkt niet preventief te werken) maar in hindsight wellicht toch te snel afgeserveerd.

Camiel

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 15:49

frankie schreef: 10 okt 2020, 15:43
Bram schreef: 10 okt 2020, 14:47 Moeten ze lekker vinden. Zitten we nog langer met allerlei beperkingen. Nederlanders zijn gewoon stronteigenwijs en bepalen wel lekker zelf wat ze doen. Dat is in deze situatie behoorlijk irritant.
Dat komt niet alleen doordat Nederlanders eigenwijs zijn, maar ook doordat er gewoon zoveel tegenstrijdigheden in de opgelegde regels zitten (plus daarbij dat er al wat politieke figuren zelf ook het slechte voorbeeld hebben gegeven).

+1. We hebben al best wat maatregelen (in Madrid bijv is nu een ‘state of emergency’ afgekondigd die vergelijkbaar is met de maatregelen die wij nu hebben) maar de urgentie mist en vrijblijvendheid overheerst.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 10 okt 2020, 16:29

Dinsdag naar lockdown?

Camiel

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 16:34

Eigenlijk is dit wel een goeie samenvatting (maar misschien een beetje open deur);

https://www.trouw.nl/opinie/liever-weer ... ~b7ba8f2b/

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 okt 2020, 17:07

frankie schreef: 10 okt 2020, 15:43

Mee eens, als je als overheid niet dezelfde taal spreekt gaat het inderdaad nooit werken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 okt 2020, 17:08

MarkS schreef: 10 okt 2020, 15:06
WJ schreef: 10 okt 2020, 14:37

En whatsapp neem ik aan?

The social dilemma al gezien?
Ga ik vanavond toevallig kijken! Maar goed, ik zei dus al dat ik niets installeer wat niet hoeft, dus ik zit niet off grid of zo.
Helemaal zonder apps leven gaat bijna niet. Maar dat is nog steeds geen reden om de Corona app te installeren. Wat mij betreft een te hoog ‘ik heb toch niets te verbergen’ gehalte in bovenstaande reacties. Ieder voor zich natuurlijk.

Verder nog mensen die de app wel/niet installeren?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 10 okt 2020, 18:59

Waarom zou ik in vredesnaam een app installeren :). Ik pas zelf bijzonder goed op. Had eind vorig jaar al een lading van die mondkapjes besteld. Toen wij uit het Verre-Oosten terugkwamen de eerste week van maart keken veel mensen ons raar aan op Schiphol. En zie nu, ruim een half jaar later.

Plaats reactie