Luco schreef: 10 okt 2020, 13:59
Camiel schreef: 10 okt 2020, 13:36
Ferdi Gielen schreef: 10 okt 2020, 11:59
Dit en wat als de app wel aan geeft dat je met iemand in contact bent geweest?
Ga je dan 10 dagen thuis zitten? Zag daar laatst nog een hele discussie over en dat men dat gedeelte toen in ieder geval niet uit had gewerkt.
Dat is wel de bedoeling ja. Net zoals wanneer je vader/moeder/broer/zus/buurman het heeft en je bent met ze in contact geweest. Uberhaupt is het “thuisblijven, tenzij...” al lijkt 90% daar schijt aan te hebben (zowel werk als prive).
Tja sommige mensen moeten gewoon werken, anders hebben ze geen vreten, weer lekker makkelijk, jij krijgt zeker doorbetaald als thuiszit?
Ik iig niet, en het is ook nog griepseizoen, dus als ik bij elk snotneusje of hoestje thuis moet blijven kan ik bijna het hele jaar niet werken.
Heb nog nooit zo hard en zo veel gewerkt als in de afgelopen 7 maanden en ik ben welgeteld 3x op kantoor geweest (in de zomer toen er maar weinig besmettingen waren). Dus ik zit zeker niet thuis te lanterfanten op kosten van de baas. Jouw voorbeeld is dan misschien ook wel een ‘tenzij’ geval als je je werk per se op locatie moet doen, maar kijk even naar het grotere plaatje.
Ik bedoel meer; je kunt mij niet wijsmaken dat je welke kantoorbaan dan ook, niét vanuit huis kan uitvoeren. Misschien niet zo efficient brainstormen en is het minder gezellig, dat merk ik ook heus wel, maar ‘nood breekt wet’. In Nederland is 25% van alle banen een kantoorbaan, maar het feit dat er nu maar een paar % minder verkeer is dan normaal lijkt erop te duiden dat mensen er toch schijt aan hebben, of hun werkgevers (die toch nog soms eisen dat mensen naar kantoor komen). Zelfde scenario in de stadscentra, amper rustiger.