Maar het komt op gang...2012 willen ze echter daarvoor in de plaats kilometer heffing invoeren maarja, dat is wel meer fair, de gebruiker betaald...

Nou inderdaad, een goede reden voor mij om de 325i touring voorlopig maar te houden, die is nu toch geen ruk meer waard. Afschrijving heb ik niet meer met dat ding.René schreef:Mooi, nog een paar jaar doorrijden in die stokbroodstrijder van mij (die is toch al niks meer waard) en dan maar eens een knappe wagen aanschaffen
Precies. Het is geen cadeautje. Uiteindelijk blijven de autobelastingen precies hetzelfde of zelfs iets duurder. Dan hebben de mensen die weinig tot geen km's rijden een voordeel, de rest van het wagenpark krijgt gewoon hogere kosten aan zijn broek.Marc RS4 schreef:Is zo te zien weer lood om oud ijzer,met als einddoel een hogere belasting.
BPM omlaag MRB omhoog EN rekeningrijden dr bij....hadsikidee,weer geneukt.
Ik lekker wel, is maar een paar kilometer hier vandaan en scheelt vaak meer dan 10 cent per literDennis Cavallino schreef:Ik ga echt niet over de grens tanken hoor
Ondanks nog wat haken en ogen ben ik hier al jaren een groot voorstander van.
Wat hierboven ook al gezegd wordt, het komt autoliefhebbers/verzamelaars ten goede.
Ik hoop het, maar in tijdelijke maatregelen van de overheid geloof ik niet meer. Kwartje van Kok en wegenbelasting (houderschapsbelasting) zouden ook maar tijdelijk zijn. Verder heeft Peijs ooit eens aangeven dat de houdersschaps belasting en de BPM nooit helemaal zouden verdwijnen daar de overheid altijd een instrument wilde hebben om de boel bij te sturen. (wat dat ook mag betekenen)Dexter schreef:Hans, deze beprijzing is vastgesteld uitgaande van de situatie waarbij de BPM en motorrijtuigenbelasting zijn verdwenen.
Dat de BPM in de aanloop naar het rekeningrijden eerst wat zakt en de motorrijtuigenbelasting eerst wat omhoog gaat is dus een tijdelijke maatregel.
Mwoah, ik denk dat het juist interessanter gaat worden met een verschuiving in autoland. De truc wordt dan dat je nergens OOIT onder de ISA snelheid komt te rijden. Volgens mij moet je dan nog her en der goed hoeken..bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom.Andre schreef:Als ISA komt in nederland. Vindt ik alleen een charade 0.9i 3 cil nog interessant.
De autohandel kan gewoon zijn deuren sluiten. Die kan dan niet meer bestaan.