tracktool e46 compact 330i pag.3 first trackday Assen!
- PeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Re: tracktool e46 compact 330i
Mooie update, ziet er allemaal netjes uit! Wanneer denk je dat de auto klaar is voor het circuit?
-
- Auto: BMW e46 coupé
Leuk project! 3.0 in een compact zie je niet veel. Leuk spul!
En ook uit t noorden, ook leuk
Ga je nog iets aan gewicht doen?
En ook uit t noorden, ook leuk

Ga je nog iets aan gewicht doen?
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Lekker bezig! Mooi dat de M54B30 ook op kenteken staat 

-
- Auto: bmw e46 Compact 330 tracktool
Dankje wel iedereen heb niet echt een tijd dat hij klaar moet zijn. hoe sneller hoe eerder ik het circuit op kan.
Nu heb ik een vraag over schrokbrekers. ST XTA stelt elke x zijn levering uit dus we gaan opzoek naar iets anders.
nu is mijn oog gevallen op de BC RACING RM serie's met de shocks omgekeerd. maar nu komen ze met de vraag welk gewicht in kwa veren wil of ik ze nog zwaarder wil hebben. standaard word het geleverder met voor 9KG en achter 8KG. Het word dan een REAR INTEGRATED set zodat ik achter niet meer een losse veer en schokbreker heb.
Mijn hele onderstel is voorzien van zwarte powerflex. versterkte draagarmen en versterkte koppelstangentjes ook met powerflex zwart.
Ook heb ik een set H&R swaybars 27MM voor 2x instelbaar en achter 21MM 3x instelbaar.
Wie kan mij helpen voor welke KG veren ik moet kiezen en waarom?
Nu heb ik een vraag over schrokbrekers. ST XTA stelt elke x zijn levering uit dus we gaan opzoek naar iets anders.
nu is mijn oog gevallen op de BC RACING RM serie's met de shocks omgekeerd. maar nu komen ze met de vraag welk gewicht in kwa veren wil of ik ze nog zwaarder wil hebben. standaard word het geleverder met voor 9KG en achter 8KG. Het word dan een REAR INTEGRATED set zodat ik achter niet meer een losse veer en schokbreker heb.
Mijn hele onderstel is voorzien van zwarte powerflex. versterkte draagarmen en versterkte koppelstangentjes ook met powerflex zwart.
Ook heb ik een set H&R swaybars 27MM voor 2x instelbaar en achter 21MM 3x instelbaar.
Wie kan mij helpen voor welke KG veren ik moet kiezen en waarom?
- Vanreijmersdal
Re: tracktool e46 compact 330i PAG.2 HELP VRAAG BC RACING
Ik rij ook met de rm variant, Ik ben voor mijn tracktool naar 12 voor en 18 achter gegaan. Ik rij achter met een losse veer en demper. Het gaat hier om een e46 330 coupe. Op mijn vorige tracktool (e36) had ik 10 om 12.
- Vanreijmersdal
Re: tracktool e46 compact 330i PAG.2 HELP VRAAG BC RACING
Je zou ook nog naar het onderstaande kunnen kijken. Prijs technisch zitten deze dicht bij elkaar.
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw ... schroefset
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw ... schroefset
-
Bedankt heb de BC Racing RM besteld de serie met de shock onderste boven en achter word het rear integrated dus niet een losse veer en schokdemper naar netzo als voor een complete poot. de veer verhouding eerst gewoon op 9/8 besteld. en kan later altijd andere veren bestellen.
de wielen zijn ook weer terug van de coater en de Nankang NS-2R in de maat 235-40-17 komen dit weekend binnen. en kan ik het setje mooi compleet maken.

Ook heb ik eruit wat ik kwa remmen ga gebruiken en is vanmiddag ook allemaal besteld. Eens kijken of dat gaat bevallen.
goodridge rvs remslangen.
voor ATE Powerdisc met Hawk HT-10 remblokken
achter ATE Powerdisc met ook Hawk HT-10 remblokken
remvloeistof Motul RBF 660
van het weekend beginnen met de IRP V3 shorthifter eerst maar eens een goede plaat maken waar hij op kan staan.
is er ook iemand die met zijn e46 een olie temp. meter gemonteerd heeft ik heb al ergens gelezen dat die 2 kabels achter de tellerklok uitkomen in die stekker maar klopt dit?
de wielen zijn ook weer terug van de coater en de Nankang NS-2R in de maat 235-40-17 komen dit weekend binnen. en kan ik het setje mooi compleet maken.

Ook heb ik eruit wat ik kwa remmen ga gebruiken en is vanmiddag ook allemaal besteld. Eens kijken of dat gaat bevallen.
goodridge rvs remslangen.
voor ATE Powerdisc met Hawk HT-10 remblokken
achter ATE Powerdisc met ook Hawk HT-10 remblokken
remvloeistof Motul RBF 660
van het weekend beginnen met de IRP V3 shorthifter eerst maar eens een goede plaat maken waar hij op kan staan.
is er ook iemand die met zijn e46 een olie temp. meter gemonteerd heeft ik heb al ergens gelezen dat die 2 kabels achter de tellerklok uitkomen in die stekker maar klopt dit?
-
let je op dat je de veertorens achter ook moet versterken als je met deze setup gaat rijden? komt een hoop meer kracht op te staan.
-
Ik neem aan dat je bedoelt aan de bovenkant bevestiging van de poot. Daar komt nog een veerpootbrug op die weer word gemonteerd op de schokbrekers draadeindenvester86 schreef: 09 sep 2020, 23:29 let je op dat je de veertorens achter ook moet versterken als je met deze setup gaat rijden? komt een hoop meer kracht op te staan.
-
bandjes binnen en gemonteerd!

- 328Ti
Oef, erg leuk bommetje al is het gewichtsverschil tussen coupe/compact verwaarloosbaar(?) iig op papier, werkelijkheid ben ik wel benieuwd naar. Bij de e36 was is het -100kg.
Erg mooie combi ism fluor orange!
Erg mooie combi ism fluor orange!
-
ongeveer maar niet helemaaljeroenK schreef: 10 sep 2020, 14:25Ik neem aan dat je bedoelt aan de bovenkant bevestiging van de poot. Daar komt nog een veerpootbrug op die weer word gemonteerd op de schokbrekers draadeindenvester86 schreef: 09 sep 2020, 23:29 let je op dat je de veertorens achter ook moet versterken als je met deze setup gaat rijden? komt een hoop meer kracht op te staan.
zie hier: https://www.langracing.com/can-the-e46- ... ver-setup/
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Gaaf project! Wanneer verwacht je weer het circuit op te kunnen?
En zou je kunnen laten weten of de bandjes bevallen?
-
Dankje Jan, ik hoop ergens eind oktober. En zeker zal ik heg laten horen van de bandjes.Jan Terwolde schreef: 14 sep 2020, 08:58 Gaaf project! Wanneer verwacht je weer het circuit op te kunnen?
-
Ben ook wel benieuwd naar de Nankang.jeroenK schreef: 15 sep 2020, 19:14Dankje Jan, ik hoop ergens eind oktober. En zeker zal ik heg laten horen van de bandjes.Jan Terwolde schreef: 14 sep 2020, 08:58 Gaaf project! Wanneer verwacht je weer het circuit op te kunnen?
Leuk project!
-
Zijn er ook plannen voor de Ring? Zoja, zou ik de snappof achterwege laten. Ik heb deze tot 2 keer tie moeten demonteren.jeroenK schreef: 06 sep 2020, 19:51 Zo en we zijn weer een stukje verder. eindelijk alles rond met de RDW en de 3.0 M54B30 motor op kenteken![]()
![]()
nu dus begonnen met de binnenkant. stoelen en achterbank gedemonteerd. nieuw stuur gemonteerd. incl snapoff
Toen de wiechers cup kooi gepast en kijken wat er allemaal pas gemaakt moest worden aangezien hij uit een Coupe kwam. maar het past dus 1 op . dus gelijk de voetplaten in de auto gelast waar de kooi om komt te staan en de gordelogen in de auto gelast.
toen die erin zat gelijk alle vloerbedekking enz aangepast dat ik na het coaten van de kooi niks meer hoefde aan te passen.
rolkooi lekker in RAL2004 laten poedercoaten en weer gemonteerd.
Zodra de ST XTA schroefset binnen is ga ik gelijk het onderstel aanpakken. overal de powerflex erin en de H&R Stabstangenset. en de caster draagarmbussen enzz word vervolgd! Eindelijk kan ik verder.
Wie rijd er met 8j? kan dat gewoon fatsoenlijk 235-40-17 om of moet ik toch echt naar 9j?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Gaaf project zeg! Zal een aardig rap ding worden denk, gestripte Compact met 231 pk onder de kap.
-
dankjewel heren! ja ring hoorde ik inderdaad, maar dat zie ik dan wel heb er wel iets voor zodat je het niet ziet.
vanavond bezig geweest om live data via de D-Can te streamen op mijn scherm en ja hoor eindelijk werkende ideaal kan alles zien en zelfs foutcodes direct uitlezen. Dus ik heb eindelijk mijn olie temperatuur in beeld

vanavond bezig geweest om live data via de D-Can te streamen op mijn scherm en ja hoor eindelijk werkende ideaal kan alles zien en zelfs foutcodes direct uitlezen. Dus ik heb eindelijk mijn olie temperatuur in beeld

-
en gisteravond de IRP Shortshifter V3 Self Centering gemonteerd in de auto wat een genot

-
En weer een heel stuk verder de remmerij is klaar. remklauwen uit elkaar gehaald en even de hoonsteen er door dat de zuigers weer mooi terug komen
ATE POWERDISC REMSCHIJVEN
HAWK HT10 remblokken
Goodridge rvs gemslangen oranje
MOTUL RBF 660 racing remvloeistof
RPMD-TrackPerformance rem koelingset
ATHENA STUDS 70MM

nu is het wachten op de BC Racing RM set.
en kan ik de rest van het onderstel klaar maken.
H&R stab voor en achter monteren
BC schroefset monteren.
GNG veerpootbrug voor en achter monteren.
versterkte draagarmen. incl caster powerflex bussen.
achter verstelbare camber stangen powerflex. en de kleine koppelstangen voorzien van powerflex.
dan uitlijnen en maar eens even kijken welke dag ik mee kan doen met een trackday

ATE POWERDISC REMSCHIJVEN
HAWK HT10 remblokken
Goodridge rvs gemslangen oranje
MOTUL RBF 660 racing remvloeistof
ATHENA STUDS 70MM

nu is het wachten op de BC Racing RM set.
en kan ik de rest van het onderstel klaar maken.
H&R stab voor en achter monteren
BC schroefset monteren.
GNG veerpootbrug voor en achter monteren.
versterkte draagarmen. incl caster powerflex bussen.
achter verstelbare camber stangen powerflex. en de kleine koppelstangen voorzien van powerflex.
dan uitlijnen en maar eens even kijken welke dag ik mee kan doen met een trackday

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Good job. Dik ding zo 

- Niels
- Auto: Prius+
Lekker speelgoed zo!
- Vanreijmersdal
Lekkere update weer!
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Gave update weer! Heb je ook de link voor onderstaand?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Zo moeilijk is dat niet te vinden
https://www.rpmd-motorsportteile.de/pr ... omplettset volgens mij moet jij deze hebben dan.

https://www.rpmd-motorsportteile.de/pr ... omplettset volgens mij moet jij deze hebben dan.