Porsche 997 ( + afgunst ?)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:17

Robin schreef:OK, daar zit wat in Niels, Macboy denkt 'gelijk te hebben', maar de waarheid zit in't midden.

Met m'n toch wel dikke 2000er Audi S3 kon ik bij wijze van spreken 100kmh in 2 jankend over de promenade hier voor m'n deur.

Met de 330d daarna stapvoets werd ik al uit m'n auto gescholden wat ik daar deed.

Een 911 maakt dat weer een stap erger.
Mee eens, en dat terwijl ze even duur in aanschaf konden zijn (varierend in bouwjaren) :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:17

dan zijn we er toch wat ik al de hele tijd roep?

:P

Niels

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:25

Rico v Velzen schreef:Tja.. excuus zoeken hoeft niet echt. Porsche en afgunst reageren als kat en hond op elkaar.

Niels jij zet "steeds" een M3 danwel M5 op een Porsche 911 niveau.. tenminste hoe de buitenwacht daar tegen aan kijkt.. maar ik denk dat er toch een behoorlijk grote kloof tussen zit hoor.

Kijk de mijne valt vanwege zijn velgen en diepblauwe kleur op.. maar neem nou eens een carbon zwarte M3 met standaard 18 inch.. zonder embleem.. ziet ie er gewoon maar zozo uit, gewoon een coupeetje.. hetzelfde geld voor een standaard zwarte M5.. die dingen vallen alleen maar een kenner op. De vorm van de auto is niet zodanig dat het gelijk een sportwagen is voor het grote publiek.
Ik zet ze niet helemaal op gelijk niveau qua reakties Rico alleen een BMW of Mercedes is in de volksmond al gauw een "dikke" BMW of Mercedes :wink: Helemaal als er vier uitlaten en dikke wielen onderzitten. Het maakt imo niet uit of je als ondernemer een auto voor de deur hebt waarvan jouw klant denkt dat ie 70K of 100K kost. Bij beiden zal de klant zich genaaid voelen :wink:

Een collega van me sloeg stijl achterover van de Qp-aanschaf........jeetje dat je dat kan betalen! Wat denk je dat ie kost dan? Nou ehhh 35K :wink: Das wel een beetje veel meldde ik...hij is van 99 dus al weer een paar jaar oud...........goh dat zou je niet zeggen...........Als ik nou zeg dat ie minder kost dan jouw nieuwe Swift? Naaahh dat geloof ik niet..........nou toch is het zo....

Dat is de manier waarop de leek er tegenaan kijkt :wink: Een M3 aanschaffen omdat een 911 te is gaat gewoon net zo goed niet werken.

@Robin: hèhè dan zijn we er uit :D
Laatst gewijzigd door Niels op 06 sep 2007, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kris

Bericht door kris » 06 sep 2007, 14:27

effe offtopic:

"Kijk de mijne valt vanwege zijn velgen en diepblauwe kleur op.. maar neem nou eens een carbon zwarte M3 met standaard 18 inch.. zonder embleem.. ziet ie er gewoon maar zozo uit, gewoon een coupeetje.. hetzelfde geld voor een standaard zwarte M5.. die dingen vallen alleen maar een kenner op. De vorm van de auto is niet zodanig dat het gelijk een sportwagen is voor het grote publiek."

--> hier had ik dus last mee met de M3, als je niet oppast aanzien ze een M3 als een tupperware-tuning-318tds....
daar had ik dan weer een persoonlijk probleem mee, met het feit dat "men" denkt dat je met een tuning-bak rondrijd...

een 911 is een 911, daar zijn niet (veel) tupperware-exemplaren van :)

Tom

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 14:27

Niels
over die swft
Dat was een vrouw toch? verklaard een hoop :lol:

Niels

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:35

Tom schreef:Niels
over die swft
Dat was een vrouw toch? verklaard een hoop :lol:
Ik geef toe Tom het was een vrouw :wink: Maar over het algemeen ziet de leek het bouwjaar niet en ook de kilometerstand niet. Trouwens werd de Qp eens een keer getaxeerd door een mannelijke 1-serie rijder toen ie ernaast geparkeerd stond....."zo die kosten nog wel 25K" zei die tegen z'n vrouw niet doorhebbende dat ik achter hem stond bij de kassa.......nou niet dus.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:36

De waarheid ligt in 't midden denk ik nog steeds, wel heb ik in mijn omgeving het idee dat de 911(jong of oud) de droom is die verwezenlijkt moet worden in mijn ruimere 'kennissen'kring, en dan spreek ik over 'autoliefhebbers', die NET weten dat de 911 de motor ACHTER de achteras heeft en toevallig het contactslot links, en dan houdt 't op qua 'liefhebberij'..en die jongens gaan straks rijden of rijden al in een 964/996 oid.Gewoon ding, prima.

Maar laat MIJ dan ff net NIET een 911 meer willen, DAAROM alleen al.EEn beetje het Breitling(of ROLEX, voor Brava dan he...) onder de horloges verhaal zegmaar 8) :twisted:

IK ben echt autogek, compleet(velen hier) en dan is een 911 te normaal.Een BMW ook, I know....

GT3 achtig spul is andere koek btw. :D

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:39

Bouwkwaliteit en remmen etc heb ik 't niet over:Beter wordt t niet. Is wel bewezen.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 14:40

Niels schreef:
Een collega van me sloeg stijl achterover van de Qp-aanschaf........jeetje dat je dat kan betalen! Wat denk je dat ie kost dan? Nou ehhh 35K Das wel een beetje veel meldde ik...hij is van 99 dus al weer een paar jaar oud...........goh dat zou je niet zeggen...........Als ik nou zeg dat ie minder kost dan jouw nieuwe Swift? Naaahh dat geloof ik niet..........nou toch is het zo....
Kijk Niels je zegt het zelf al.. wat is jou auto ? Een sportwagen.. en wat denken de mensen van een sportwagen... duur (ze bedoelen nutteloos duur)..

Een sportwagen looks word echtr anders bekeken als een average sedan/standaard coupe vorm.

Robin zijn 335i is een ultieme sleeper, 318d badge erop en niemand die er zich druk om maakt.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:41

behalve ik, want ik wil 316i erop, geen trekker aanduiding man! :P

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 14:43

Kris Schreef:
--> hier had ik dus last mee met de M3, als je niet oppast aanzien ze een M3 als een tupperware-tuning-318tds....
daar had ik dan weer een persoonlijk probleem mee, met het feit dat "men" denkt dat je met een tuning-bak rondrijd
Ah Oke Kris, maar dat is omdat tupperware tuning een typische Belgische fenomeen is.. in NL zul je niet snel een opleukte e46 zien die de looks heeft van een M3.

Het gevoel dat je in een tuning-bak rondrijd heb je niet in NL met een originele e46 M3.

Niels

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:46

Rico v Velzen schreef:
Kijk Niels je zegt het zelf al.. wat is jou auto ? Een sportwagen.. en wat denken de mensen van een sportwagen... duur (ze bedoelen nutteloos duur)..
Dat kan er mee te maken hebben Rico maar de reakties van mensen die je kennen als een Golf rijden alleen al als je verteld dat een BMW hebt gekocht zegt me genoeg :wink: Over het algemeen worden premium merken (op respectabele leeftijd) ook nog altijd "overgewaardeerd" door leken. Kijk een Audi A3 heb ik het niet over want een voormalige directeur Century vond het altijd zo'n leuk gezicht........zo'n vrachtwagen met allemaal Golfjes.............juist ja Audi's A3 :oops:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 15:05

Tom schreef:Macboy zit zeker een kern van waarheid in je post maar in de praktijk komt het wel voor. Er was zo'n topic op porscheforum.nl maar ik kan dat niet terugvinden. Daar liepen meerdere Porsche-eigenaren rond die vervelende dingen hadden meegemaakt omdat ze met een Porsche voor kwamen rijden, en bijvoorbeeld daarom een nette Audi erbij hadden genomen.
Met iets voor komen rijden is iets anders dan mensen die zelf aan komen rijden om een matras te kopen Tom ! Goed lezen ;)

Maar waar het om gaat is dat het niet gaat om "gelijk hebben" of gelijk krijgen Robin. De waarheid zit in het midden gaat hier niet op.

Je hebt een aantal feiten en een aantal niet feiten. De feiten heb ik genoemd.

Daar kunnen nog een paar feiten bij: zoals mensen die het een ondernemer niet gunnen om een dure auto te kopen en dus naar de concurrent lopen.

Of door de buurt rijden in zijn II met een BMW en in zijn II met een S3.

Dat ontkent ook niemand.

Wat alleen géén feit is dat je door de aanschaf van een Porsche minder gaat verkopen !

Dat is een VERMOEDEN. En tuurlijk heb je genoeg redenen om aan te nemen dat dit het geval is, maar de afgunst hoeft niet het koopgedrag te beïnvloeden.

Het kán wel, maar het hoéft niet zo te zijn. Met andere woorden, jij vermoedt dat dit het geval is, maar het zou ook wel eens niet zo kunnen zijn.

Volgens mij is dit de enige waarheid :)

Dat Rico het risico niet durft te lopen of jij is weer een andere discussie natuurlijk. Bottom line: als Rico een 997 als droomauto had en jij ook, dan hadden jullie die keuze niet zo laten beïnvloeden door de afgunst als jullie zelf denken (vermoed ik ;)) en zou ie voor de deur staan.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 15:12

Ik denk echt dat als je vaak genoeg zegt dat mensen geen produkt willen kopen vanwege de auto van de eigenaar van de zaak, dat je dat ook echt gaat geloven.

Maar ik denk dat afgunst het koopgedrag niet of nauwelijks beïnvloedt. Ook dat is geen feit, maar een vermoeden natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 15:30

De praktijk is anders Macboy, we gaan hier niet strikt geformuleerd precieserig lullen over de 'vorm', theoretisch gezien etc, straks ontvang ik nog een nota van de gemaakte kosten betr. het zo mooi formuleren van replies van uw kant heer Petkofski, LOL. 8)

De waarheid ligt dus in 't midden.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 15:32

Je hebt een aantal geiten en een aantal niet geiten. De geiten heb ik genoemd.
een niet geit=bok.

:twisted:

Zoiets als toen MohammedB met het bloed nog aan de handen van het vermoorden van Van Gogh bij het lijk staat en dan nog door de staat als verdachte(vermoedelijk) wordt gezien.

:wink:

ONTOPIC

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 15:36

hahahah ik wist hoe ik je kon pakken :)

(geniaal trouwens die "geit")

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 15:38

en ik HOEF geen 997!Ja een GT3/turbo/GT2

Geen 997, dan wil ik een E90 M3. Verklaar mij maar voor gek.

En dat heeft te maken met dat ik de M3 gewoon stoerder vind, ik vind een 997 niet stoer-achtig, wel netjes.

Dan liever een F355/360/430 maar daar verlies ik ook helemaal geen klanten mee, welnee.... :twisted:

Hielke

Bericht door Hielke » 06 sep 2007, 16:42

Robin, wat je ook koopt,.....

......een default 997,

......een 997 GT3,

........een E90 M3,

.......of een Grande Punto 1.2,

ik zal nog steeds de batterijtjes voor de horloges bij jou halen! :lol:

Tom

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 16:59

Jaja tot ie een bravo op gas koopt... dan is friesland ineens te klein....

Plaats reactie