Tom schreef:Macboy zit zeker een kern van waarheid in je post maar in de praktijk komt het wel voor. Er was zo'n topic op porscheforum.nl maar ik kan dat niet terugvinden. Daar liepen meerdere Porsche-eigenaren rond die vervelende dingen hadden meegemaakt omdat ze met een Porsche voor kwamen rijden, en bijvoorbeeld daarom een nette Audi erbij hadden genomen.
Met iets voor komen rijden is iets anders dan mensen die zelf aan komen rijden om een matras te kopen Tom ! Goed lezen
Maar waar het om gaat is dat het niet gaat om "gelijk hebben" of gelijk krijgen Robin. De waarheid zit in het midden gaat hier niet op.
Je hebt een aantal feiten en een aantal niet feiten. De feiten heb ik genoemd.
Daar kunnen nog een paar feiten bij: zoals mensen die het een ondernemer niet gunnen om een dure auto te kopen en dus naar de concurrent lopen.
Of door de buurt rijden in zijn II met een BMW en in zijn II met een S3.
Dat ontkent ook niemand.
Wat alleen géén feit is dat je door de aanschaf van een Porsche minder gaat verkopen !
Dat is een
VERMOEDEN. En tuurlijk heb je genoeg redenen om aan te nemen dat dit het geval is, maar de afgunst hoeft niet het koopgedrag te beïnvloeden.
Het kán wel, maar het hoéft niet zo te zijn. Met andere woorden, jij vermoedt dat dit het geval is, maar het zou ook wel eens niet zo kunnen zijn.
Volgens mij is dit de enige waarheid
Dat Rico het risico niet durft te lopen of jij is weer een andere discussie natuurlijk. Bottom line: als Rico een 997 als droomauto had en jij ook, dan hadden jullie die keuze niet zo laten beïnvloeden door de afgunst als jullie zelf denken (vermoed ik

) en zou ie voor de deur staan.