Vanaf de spruitstukken tot en met de katalysator heb ik 60 mm buis gebruikt. Na de kat wordt het 50 mm. Dat past nog een beetje knap onder de achteras door en zou ruim voldoende moeten zijn voor deze motor.
De middendempers zijn straight-through dingen (noemen ze in de amerikanen-wereld ook wel cherry bombs), ik hoop daarmee drone te voorkomen. Daarvandaan lopen er dan twee pijpen naar de achterdemper.
Op zich wilde ik wel ook twee eind tips plaatsen, zoals bij een 325i. Die heeft dan ook een ovale uitsparing daarvoor in de kont.
Mijn auto was echter een 318i. Dan ziet de uitsparing er zo uit.
Nu kan ik uiteraard de slijptol erin zitten, maar ik laat het liever origineel. Dus wordt het een enkel eindstuk.
Achterdemper 2x 50 mm erin.
En een keer 76 mm eruit.
Is ook een straight-through dus even afwachten of het niet teveel herrie is straks. Je mag de V8 natuurlijk best een beetje horen, maar rijden met oordoppen in is ook niet de bedoeling.