Advies gevraagd.. Lotus seven vm77

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 sep 2007, 08:07

Nog een Donkkervoort gevonden 8)
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =speurders
is wel uit 1988..

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 04 sep 2007, 09:24

Een Donkervoort S8 is in mijn ogen niet beter dan een VM 77.
Een Donkervoort S8 is ook geen racer maar meer een tourer.
Ik heb er ooit wel eens in een gereden vandaar.........

Vanaf een D8 wordt het leuk en duur.
Hetzelfde geldt voor een HKT. Goed, snel, duur en niet tweedehands verkrijgbaar, helaas.

Ik zou als ik jou was mijn licht eens op steken bij Caterham.
Daar blijf je een 430 Spider mee voor op een bochtig weggetje 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 04 sep 2007, 13:13


Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 sep 2007, 14:24

8) 8) 8)

Blijft mooi zo'n VM 77

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 sep 2007, 15:35

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14193.jpg[/img]

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14194.jpg[/img]

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14195.jpg[/img]

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14196.jpg[/img]

Deze staat in Hardenberg! Zij hebben 2 VM's staan in opdracht van een klant, die heeft hem zelf gebouwd en allebei een starre achteras en een Opel motor, van Es verkocht al 12jaar VM's en heeft in die 12jaar pas 2 keer een VM gehad met een onafhankelijke wielophanging... :? Komt dus niet zo heel veel voor.. zij hebben ook nog 15inch wielen van een VM met avon semi slicks 8)

Die andere VM die daar staat is de lak wat slechter van.. is €1500,- goedkoper maar er is over de prijs te onderhandelen.. mooi, heb gelijk gezegt dat mijn budget €20000,- is :wink: deze zijn allebei uit 1998

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 04 sep 2007, 16:06

[img:640:480]http://www.vm-77.de/bilder/091.jpg[/img]

VM heeft sinds enkele jaren aluminium fusee's ontwikkeld, voor het onafgeveerde gewicht dus.

En onafhankelijke wielophanging is door Piet de Boer te bouwen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 sep 2007, 16:12

Is dat nog achteraf te monteren dan? Die onafhankelijke wileophanging!
En is dit de moeite waard?! Merkbaar alleen op circuit waarschijnlijk..

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 sep 2007, 17:04

Kenteken 84-DH-LT
Voertuigsoort Personenauto
Merk VM
Handelsbenaming 77 2.0I 16V KAT. E2
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 665 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 890 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 1015

Datum eerste afgifte Nederland 24-08-1999
Datum eerste toelating 28-05-1998
Datum aanvang tenaamstelling 10-08-2002

Vervaldatum APK 13-04-2008



RDW gegevens dus hij is wel ingevoerd of komt dat omdat het bouwpakket uit duitsland komt ofzo..
wel maar 665kilo die andere is 710kilo volgens RDW :?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 sep 2007, 09:43

Ik had wat moeite om dit topic te vinden, maar dat is uiteindelijk niet zo raar: wie zet hem dan in Engelse drop?! Het is een Deutsche Wagen!

Nog updates?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 06 sep 2007, 10:00

Basis is Lotus! Das Engels :wink:
Maar ik hoop vandaag meer te horen.. gaan we accoord dan maandag ophalen :D en 19-9 op zandvoort met de duitse Lotus :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 sep 2007, 11:30

Welke basis? Motor is duits, ophanging is duits, chassis is duits (best anders dan de "originele" CATERHAM (dus niet Lotus :wink: ).

[/autoles]


kopen dat ding en rammen ermee!! :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 sep 2007, 11:31

Wacht even, nu begin ik toch te twijfelen over Caterham en Lotus... Mathieu weet vast wel hoe het preies zat. Was het eerst de Lotus super7 en daarna overgenomen door Caterham? :oops:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 sep 2007, 12:02

Maik schreef:Wacht even, nu begin ik toch te twijfelen over Caterham en Lotus... Mathieu weet vast wel hoe het preies zat. Was het eerst de Lotus super7 en daarna overgenomen door Caterham? :oops:
yep :wink: caterham kocht de rechten van de 7 geloof ik.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 06 sep 2007, 12:02

Juist! Caterham ging verder met het plan van Collin Chapman
daarna waren er meer aanbieders.. vm, westfield, donkervoort, dax.. etc

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 06 sep 2007, 12:02

Concept is engels, dus.

Caterham heeft destijds de licentie overgekocht van Lotus voor de Super Seven.
Dus de Caterham is het origineel geworden en al de anderen zijn replica's van de Lotus Super Seven.

Dus ook Donkervoort.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 06 sep 2007, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 06 sep 2007, 12:03

Jep, Caterham heeft na Lotus de seven in licentie gebouwd en later weer verbeterd. Het is dan ook de enige seven die daadwerkelijk zo mag heten.

Donkervoorts, VM, noem maar op...ik snap niet dat mensen tienduizenden euro's betalen voor een bouwpaket van 8000E. Verschil in snelheid tussen een in een schuur gebouwde seven en 1 van Donkervoort zal miniem zijn..Waarschijnlijk zelfs in het voordeel van de (lichtere) schuurversie.

Bouw gewoon met je eigen 2 handen een moderne seven op een fatsoenlijke basis. Dus geen 80-er jaren Sierra of Opel met starre achteras. Een Westfield op basis van een MX5 of andere auto die std alu hubs heeft en alle andere zaken die tegenwoordig al ruim 20 jaar normaal zijn op fatsoenlijke auto's.

[/einde tegengeluid modus]

Zijn natuurlijk wel hypercoole bakken van die sevens. Geweldig om gewoon je wielophanging aan het werk te kunnen zien tijdens het rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten