Advies gevraagd.. Lotus seven vm77
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Een Donkervoort S8 is in mijn ogen niet beter dan een VM 77.
Een Donkervoort S8 is ook geen racer maar meer een tourer.
Ik heb er ooit wel eens in een gereden vandaar.........
Vanaf een D8 wordt het leuk en duur.
Hetzelfde geldt voor een HKT. Goed, snel, duur en niet tweedehands verkrijgbaar, helaas.
Ik zou als ik jou was mijn licht eens op steken bij Caterham.
Daar blijf je een 430 Spider mee voor op een bochtig weggetje 8)
Een Donkervoort S8 is ook geen racer maar meer een tourer.
Ik heb er ooit wel eens in een gereden vandaar.........
Vanaf een D8 wordt het leuk en duur.
Hetzelfde geldt voor een HKT. Goed, snel, duur en niet tweedehands verkrijgbaar, helaas.
Ik zou als ik jou was mijn licht eens op steken bij Caterham.
Daar blijf je een 430 Spider mee voor op een bochtig weggetje 8)
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
[img:1028:684]http://img294.imageshack.us/img294/3444/parkeerag7.jpg[/img]
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14193.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14194.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14195.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14196.jpg[/img]
Deze staat in Hardenberg! Zij hebben 2 VM's staan in opdracht van een klant, die heeft hem zelf gebouwd en allebei een starre achteras en een Opel motor, van Es verkocht al 12jaar VM's en heeft in die 12jaar pas 2 keer een VM gehad met een onafhankelijke wielophanging...
Komt dus niet zo heel veel voor.. zij hebben ook nog 15inch wielen van een VM met avon semi slicks 8)
Die andere VM die daar staat is de lak wat slechter van.. is €1500,- goedkoper maar er is over de prijs te onderhandelen.. mooi, heb gelijk gezegt dat mijn budget €20000,- is
deze zijn allebei uit 1998
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14194.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14195.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14196.jpg[/img]
Deze staat in Hardenberg! Zij hebben 2 VM's staan in opdracht van een klant, die heeft hem zelf gebouwd en allebei een starre achteras en een Opel motor, van Es verkocht al 12jaar VM's en heeft in die 12jaar pas 2 keer een VM gehad met een onafhankelijke wielophanging...

Die andere VM die daar staat is de lak wat slechter van.. is €1500,- goedkoper maar er is over de prijs te onderhandelen.. mooi, heb gelijk gezegt dat mijn budget €20000,- is

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
[img:640:480]http://www.vm-77.de/bilder/091.jpg[/img]
VM heeft sinds enkele jaren aluminium fusee's ontwikkeld, voor het onafgeveerde gewicht dus.
En onafhankelijke wielophanging is door Piet de Boer te bouwen.
VM heeft sinds enkele jaren aluminium fusee's ontwikkeld, voor het onafgeveerde gewicht dus.
En onafhankelijke wielophanging is door Piet de Boer te bouwen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Kenteken 84-DH-LT
Voertuigsoort Personenauto
Merk VM
Handelsbenaming 77 2.0I 16V KAT. E2
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 665 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 890 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 1015
Datum eerste afgifte Nederland 24-08-1999
Datum eerste toelating 28-05-1998
Datum aanvang tenaamstelling 10-08-2002
Vervaldatum APK 13-04-2008
RDW gegevens dus hij is wel ingevoerd of komt dat omdat het bouwpakket uit duitsland komt ofzo..
wel maar 665kilo die andere is 710kilo volgens RDW
Voertuigsoort Personenauto
Merk VM
Handelsbenaming 77 2.0I 16V KAT. E2
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 665 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 890 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 1015
Datum eerste afgifte Nederland 24-08-1999
Datum eerste toelating 28-05-1998
Datum aanvang tenaamstelling 10-08-2002
Vervaldatum APK 13-04-2008
RDW gegevens dus hij is wel ingevoerd of komt dat omdat het bouwpakket uit duitsland komt ofzo..
wel maar 665kilo die andere is 710kilo volgens RDW

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Concept is engels, dus.
Caterham heeft destijds de licentie overgekocht van Lotus voor de Super Seven.
Dus de Caterham is het origineel geworden en al de anderen zijn replica's van de Lotus Super Seven.
Dus ook Donkervoort.
Caterham heeft destijds de licentie overgekocht van Lotus voor de Super Seven.
Dus de Caterham is het origineel geworden en al de anderen zijn replica's van de Lotus Super Seven.
Dus ook Donkervoort.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 06 sep 2007, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Jep, Caterham heeft na Lotus de seven in licentie gebouwd en later weer verbeterd. Het is dan ook de enige seven die daadwerkelijk zo mag heten.
Donkervoorts, VM, noem maar op...ik snap niet dat mensen tienduizenden euro's betalen voor een bouwpaket van 8000E. Verschil in snelheid tussen een in een schuur gebouwde seven en 1 van Donkervoort zal miniem zijn..Waarschijnlijk zelfs in het voordeel van de (lichtere) schuurversie.
Bouw gewoon met je eigen 2 handen een moderne seven op een fatsoenlijke basis. Dus geen 80-er jaren Sierra of Opel met starre achteras. Een Westfield op basis van een MX5 of andere auto die std alu hubs heeft en alle andere zaken die tegenwoordig al ruim 20 jaar normaal zijn op fatsoenlijke auto's.
[/einde tegengeluid modus]
Zijn natuurlijk wel hypercoole bakken van die sevens. Geweldig om gewoon je wielophanging aan het werk te kunnen zien tijdens het rijden.
Donkervoorts, VM, noem maar op...ik snap niet dat mensen tienduizenden euro's betalen voor een bouwpaket van 8000E. Verschil in snelheid tussen een in een schuur gebouwde seven en 1 van Donkervoort zal miniem zijn..Waarschijnlijk zelfs in het voordeel van de (lichtere) schuurversie.
Bouw gewoon met je eigen 2 handen een moderne seven op een fatsoenlijke basis. Dus geen 80-er jaren Sierra of Opel met starre achteras. Een Westfield op basis van een MX5 of andere auto die std alu hubs heeft en alle andere zaken die tegenwoordig al ruim 20 jaar normaal zijn op fatsoenlijke auto's.
[/einde tegengeluid modus]
Zijn natuurlijk wel hypercoole bakken van die sevens. Geweldig om gewoon je wielophanging aan het werk te kunnen zien tijdens het rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten