lullig, wij hebben hetzelfde meegemaaktPhilipoo schreef: 31 aug 2020, 20:36 Koper van mijn huis heeft vandaag, omdat zijn moeder het er niet mee eens was, nog in zijn bedenktijd zijn bod terug genomen....![]()
Nu een huis kopen
-
OnlineLuco
Re: Nu een huis kopen
-
OnlineLuco
misschien is bieder twee wel dolblij dat het is afgeketst?Philipoo schreef: 31 aug 2020, 20:42Voor een heel klein percentage, ja. Los daarvan waren moeders argumenten echt complete bullshit. Ze vond de keuken niet mooi, de kleur dat de muur geverfd was en dat de lijnen van de gipsplaten in het plafond zichtbaar waren. Ook vond ze dat het houtwerk aan de binnenkant vóór niet mooi meer was. Allemaal dingen die dus op de foto's op funda al zichtbaar waren...
Partij frustrerend dit.
- JP
Is die een starter en wanneer gaat het vervallen van de overdrachtsbelasting in ? Zou die daar soms op wachten met iets kopen ?
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Wijziging overdrachtsbelasting zal per 1 januari zijn...
Lekker de starters ‘helpen’ ,.... dit jaar niets meer kopen helaas, over 4 maanden zijn jullie weer aan de beurt....
Enne, oh ja, de prijzen stijgen met 6% per jaar, dus als je aan de beurt bent dan betaal je weliswaar geen overdrachtsbelasting, maar wel een hogere prijs voor je starterswoning.
Dit voorstel helpt vooral de beleggers om nog wat moois op te pikken dit jaar.
Lekker de starters ‘helpen’ ,.... dit jaar niets meer kopen helaas, over 4 maanden zijn jullie weer aan de beurt....
Enne, oh ja, de prijzen stijgen met 6% per jaar, dus als je aan de beurt bent dan betaal je weliswaar geen overdrachtsbelasting, maar wel een hogere prijs voor je starterswoning.
-
Die hogere prijs kun je natuurlijk wel meefinancieren, en de kosten koper niet.De fiscalist schreef: 31 aug 2020, 21:51 Wijziging overdrachtsbelasting zal per 1 januari zijn...
Ik heb vandaag weer twee aanvragen voor een bezichtiging de deur uit gedaan.
Wellicht is er nu even minder concurrentie..
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Niet in Friesland hoop ik?! 

-
Nee, we zitten niet in elkaars vaarwater 
Ik kijk in Utrecht, dus mocht iemand daar nog wat de markt opbrengen hoor ik het graag..

Ik kijk in Utrecht, dus mocht iemand daar nog wat de markt opbrengen hoor ik het graag..
- Philipoo
Hopelijk, maar zat een flink bedrag tussen bieder 1 en 2. Daarnaast is onze makelaar nogal een kneus wat betreft communicatie dus het is erg vermoeiend zoLuco schreef: 31 aug 2020, 20:52misschien is bieder twee wel dolblij dat het is afgeketst?Philipoo schreef: 31 aug 2020, 20:42Voor een heel klein percentage, ja. Los daarvan waren moeders argumenten echt complete bullshit. Ze vond de keuken niet mooi, de kleur dat de muur geverfd was en dat de lijnen van de gipsplaten in het plafond zichtbaar waren. Ook vond ze dat het houtwerk aan de binnenkant vóór niet mooi meer was. Allemaal dingen die dus op de foto's op funda al zichtbaar waren...
Partij frustrerend dit.
- Philipoo
De 5K die die kwijt zou zijn aan overdrachtsbelasting stijgen deze huizen hier in de buurt wel tussen nu en januari denk ikJP schreef: 31 aug 2020, 21:21 Is die een starter en wanneer gaat het vervallen van de overdrachtsbelasting in ? Zou die daar soms op wachten met iets kopen ?
- Martijn_bmw
Klote Philipoo, ik heb het ook meegemaakt.
Koop alles rond, paar weken later toch afgeketst op financiering. Inmiddels was het huis al een redelijke puinhoop (=in inpak status) dus kon alles weer terug draaien, opnieuw bezichtigingen etc.
Echt ruk is het! Sterkte en hopelijk heb je snel een nieuwe koper die wel doorpakt.
Koop alles rond, paar weken later toch afgeketst op financiering. Inmiddels was het huis al een redelijke puinhoop (=in inpak status) dus kon alles weer terug draaien, opnieuw bezichtigingen etc.
Echt ruk is het! Sterkte en hopelijk heb je snel een nieuwe koper die wel doorpakt.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Denk ook dat dit effect tegenwoordig groter is dan anders. Men wordt 'geforceerd' om maar een hoog bod te doen. Echt goed nadenken of je t wel wil is er minder bij.
- Martijn_bmw
^^Eens, "vroegah" kwam het nauwelijks voor vertelde mijn makelaar.
De huidige starters noemde ze al "de marktplaats generatie" eerst bieden en dan pas nadenken en dus regelmatig terugkrabbelen...
De huidige starters noemde ze al "de marktplaats generatie" eerst bieden en dan pas nadenken en dus regelmatig terugkrabbelen...
-
OnlineRJK
Ik ben ook al even aan het rondkijken. Vrijstaand, kavel van 1000+m2 en een schuur van minimaal 5x10m (bestaand of laten zetten) zijn de wensen zo ongeveer. Best e.e.a. te koop maar qua prijzen is de markt echt gek. Een ton tot anderhalf boven de WOZ waarde als vraagprijs lijkt meer regel dan uitzondering, zelfs als de staat belabberd is. Enige voordeel is de overwaarde op ons eigen huis.
- Philipoo
Jup helemaal ruk. Word van mijn makelaar dus ook niet blij, dus hebben zelf maar contact gelegd (nadat de makelaar het ook al had gedaan) met bieder 2. Ben benieuwd wat eruit komt, deze mensen gaven ook een oprecht leuk verhaal bij waarom ze het huis willen hebben en komen denk ik ook niet aan met een moeder die de boel gaat afkraken.Martijn_bmw schreef: 01 sep 2020, 10:56 Klote Philipoo, ik heb het ook meegemaakt.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu is de WOZ waarde bijna altijd lager dan de marktwaarde.RJK schreef: 01 sep 2020, 11:34 Ik ben ook al even aan het rondkijken. Vrijstaand, kavel van 1000+m2 en een schuur van minimaal 5x10m (bestaand of laten zetten) zijn de wensen zo ongeveer. Best e.e.a. te koop maar qua prijzen is de markt echt gek. Een ton tot anderhalf boven de WOZ waarde als vraagprijs lijkt meer regel dan uitzondering, zelfs als de staat belabberd is. Enige voordeel is de overwaarde op ons eigen huis.
- Philipoo
Mijn WOZ waarde is in 2 jaar tijd met 74K gestegen. Huis stond te koop voor nog 20 boven woz en biedingen waren daar weer boven. WOZ zegt dus niet zo veel meer in de meeste gevallen
- alt
Philipoo ,volgende keer een bod aanvaarden welke zijn financiën heeft geregeld.
Maar dat zal een goede makelaar wel aan je behoren te vertellen, dan i.p.v te wachten tot de financiering rond is.
De makelaar verdient meer als hij 2 huizen kan verkopen, dan 1.
Maar dat zal een goede makelaar wel aan je behoren te vertellen, dan i.p.v te wachten tot de financiering rond is.
- Martijn_bmw
Eens, WOZ waarde klopte bij onze 3 transacties dit jaar ook niet.Arthur schreef: 01 sep 2020, 12:01Nu is de WOZ waarde bijna altijd lager dan de marktwaarde.RJK schreef: 01 sep 2020, 11:34 Ik ben ook al even aan het rondkijken. Vrijstaand, kavel van 1000+m2 en een schuur van minimaal 5x10m (bestaand of laten zetten) zijn de wensen zo ongeveer. Best e.e.a. te koop maar qua prijzen is de markt echt gek. Een ton tot anderhalf boven de WOZ waarde als vraagprijs lijkt meer regel dan uitzondering, zelfs als de staat belabberd is. Enige voordeel is de overwaarde op ons eigen huis.
Ons samen gekochte huis was de WOZ waarde ruim 1 ton lager dan kooprijs, en ook verkoop van mijn huis en huis van mijn vriendin was de WOZ waarde ong 1 ton lager dan verkoopprijzen.
- Philipoo
Lag niet aan de financiering, hij heeft zich om laten praten door z'n moeder die er kennelijk niet blij mee was dat die dit huis zou kopen oid. Ook al had hij haar niet nodig gehad voor een deel van de financiering had hij waarschijnlijk nog steeds naar haar geluisterd. Iets met volwassenheid..alt schreef: 01 sep 2020, 12:31 Philipoo ,volgende keer een bod aanvaarden welke zijn financiën heeft geregeld.

- alt
Een moederskindje dus.
-
OnlineRJK
Dat was mij ook wel duidelijk, maar de verschillen zijn inmiddels wel opmerkelijk. Hoe dan ook, morgen even een kijken bij een object dat voldoet aan de eisen.Philipoo schreef: 01 sep 2020, 12:03 Mijn WOZ waarde is in 2 jaar tijd met 74K gestegen. Huis stond te koop voor nog 20 boven woz en biedingen waren daar weer boven. WOZ zegt dus niet zo veel meer in de meeste gevallen
- Philipoo
Nogal. Sta je dan bij de aankoop van een huis

- Philipoo
Bieder 2 is nog steeds geïnteresseerd en wil wel wat onze kant op komen qua bod..
praise the lord

-
OnlineRiceaux
En daarmee het grootste gedeelte van de starters direct uitsluiten?alt schreef: 01 sep 2020, 12:31 Philipoo ,volgende keer een bod aanvaarden welke zijn financiën heeft geregeld.

-
Bij de verkoop bij mijn vorige woning werden biedingen met voorbehoud van financiering niet eens serieus genomen. Zo oververhit is de markt momenteel..