Ik zou wel de OEM US spec uitlaat eronder willen. In feite de EU spec maar dan lege OPF hulsen.
romo's Porsche 718 GT4
-
Kadett
- Berichten: 5316
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: romo's Porsche 718 GT4
En laat titanium nou extreem makkelijk resonanties doorgeven 
Ik zou wel de OEM US spec uitlaat eronder willen. In feite de EU spec maar dan lege OPF hulsen.
Ik zou wel de OEM US spec uitlaat eronder willen. In feite de EU spec maar dan lege OPF hulsen.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
I know. En vaak extreem dunwandig wat nog eens extra meehelpt!Kadett schreef: 27 aug 2020, 15:49 En laat titanium nou extreem makkelijk resonanties doorgeven
Ik zou wel de OEM US spec uitlaat eronder willen. In feite de EU spec maar dan lege OPF hulsen.
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dan moet Romo eerst met Maarten bellen.
-
Kadett
- Berichten: 5316
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
https://www.jcr-developments.com/jcr/pr ... lled-tips) je hebt ook de versie met íets van demping @romo. Die zal waarschijnlijk minder dronen
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
Kadett
- Berichten: 5316
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: romo's Porsche 718 GT4
Liever de autosleutels 
-
Kadett
- Berichten: 5316
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: romo's Porsche 718 GT4
Speciaal voor Romo
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Mooie video, exacte beschrijving waarom ik juist niet die GTS moet, maar wel een GT4
Ik weet nu zeker dat een GTS niet zo stuurt als een GT4 puur obv onderstel en geometrie. Mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten na de 981 GTS, zelfde laken een pak.
Verder kan ik niet kiezen, beide in de stal.
Ik weet nu zeker dat een GTS niet zo stuurt als een GT4 puur obv onderstel en geometrie. Mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten na de 981 GTS, zelfde laken een pak.
Verder kan ik niet kiezen, beide in de stal.
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Geweldig dat je niet hoéft te kiezen natuurlijk! Leuke review ook van Peter. Voor mij ook de M2 CS als ik kón kiezen 
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ik vind de CS echt, maar dan ook echt heel erg aan de softe kant ivm met de OGM2
Als je niet beter wist dan is het een Alpina, soft, snel en geciviliseerd.
Geheel fijngeslepen.
Als je niet beter wist dan is het een Alpina, soft, snel en geciviliseerd.
Geheel fijngeslepen.
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Knop indrukken onderstel op hard man:)
Ik vind juist de M2C, hoewel iets milder dan de OG M2 vooral in oude binnensteden nog steeds vaak irritant hard qua onderstel.
Ik vind juist de M2C, hoewel iets milder dan de OG M2 vooral in oude binnensteden nog steeds vaak irritant hard qua onderstel.
-
mark323ti
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: romo's Porsche 718 GT4
Je ziet ook dat Peter nauwelijks schakelt in de Cayman. Alles in 2e versnelling. Heel af en toe naar 3 maar dan meteen weer terug. Dus keuze voor PDK begrijp ik wel,
Romo.
Romo.
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Zoals in dat filmpje gemeld; de verschillen comfort en hard zijn minimalistisch.Robin schreef: 27 aug 2020, 21:46 Knop indrukken onderstel op hard man:)
Ik vind juist de M2C, hoewel iets milder dan de OG M2 vooral in oude binnensteden nog steeds vaak irritant hard qua onderstel.
Geluid interieur ook minimalistisch
Sturen op sport te zwaar, comfort licht, maar het meest acceptabel
Remmen, goed aanspreken, goed gevoel, pedaal hardheid idd minder dan de GT4, die GTS heeft de 350 rondom PCCB, de GT4 heeft 410 voor, 390 achter dacht ik
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Waar staat dat 'OG' eigenlijk voor?
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Is een Bimmerpost afkortingen voor Original M2
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Original Gangster om het compleet te zeggen:)
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dit.
Hoe ik Romo’s post lees is de OG M2 de parel van het stel.
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
Als electronisch instelbare dempers een optie zou zijn zou ik die nooit bestellen. Als een auto te hard of te zacht is kan je beter andere veren nemen.
Bij de. CS zijn electronische dempers standaard en dat vind ik jammer. Net als rooie remklauwen op sommige kleuren prima maar op een blauwe ziet het er niet uit.
Eerste M2 versie was zeker mooi maar de S55 motor hangt wel even lekkerder aan het gaspedaal.
Filmpje autovisie mooi. Mooie conclusie zo is het ook. Alleen dan een M2c. Dat is meer als genoeg voor de fun.
Bij de. CS zijn electronische dempers standaard en dat vind ik jammer. Net als rooie remklauwen op sommige kleuren prima maar op een blauwe ziet het er niet uit.
Eerste M2 versie was zeker mooi maar de S55 motor hangt wel even lekkerder aan het gaspedaal.
Filmpje autovisie mooi. Mooie conclusie zo is het ook. Alleen dan een M2c. Dat is meer als genoeg voor de fun.
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
In de tekst van Autovisie staat daar ook:Andre schreef: 28 aug 2020, 08:53
Filmpje autovisie mooi. Mooie conclusie zo is het ook. Alleen dan een M2c. Dat is meer als genoeg voor de fun.
Dat is nieuw voor mij....dit gold voor de M2Comp die met de S55 ipv N55 méér koeling/radiateurs etc kreeg en daardoor zwaarder werd dan de OG M2.Niet lichter
Verrassend genoeg is de BMW M2 CS ondanks de lichtere carbon delen geen kilo afgevallen met 1575 kg. Dat komt doordat de instelbare dempers iets zwaarder zijn, maar vooral de koeling van motor en automaat zijn opgewaardeerd. Meer vloeistoffen en meer radiateurs.
Maar dikgedrukt is niet het geval, het is dezelfde motor en hardware behalve de software motortune.
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
DCT is 25kg meer vs Handbak door meer koelers dat weet ik wel.
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Het zal vooral ook een 'papieren' verhaal zijn. Het gewicht van de M2C dat in de folder staat zal bepaald worden op basis van de standaard remmen. Het gewicht van de M2CS heeft standaard dan weer de grotere remmen die zwaarder zijn en een optie zijn op de M2C. Ga je die grotere remmen op de M2C zetten dan zal die allicht iets zwaarder zijn dan de M2CS. Wellicht dat er nog meer van zulke dingetjes zijn.
Die afkorting 'OG' voor de N55 M2... OMG...
die sla ik even over 
Die afkorting 'OG' voor de N55 M2... OMG...
-
Robin
- Berichten: 56203
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Edit dat ook Mark. De grijze remmerij op de Comp zijn 'n stelletje zwijnen tov de blauwe kleinere en zeker tov de gele cc rakkers op Romo's M2CS.
CS DCT heeft niet meer koeling/radiateurs dan een Comp DCT.
Het verminderen van de massa viel //M zwaar:)
De M2 CS Racing heeft bijv gewoon de Competition stalen motorkap zonder die luchtuitlaat (prachtig overigens), kostenoverweging als je 'n klapper maakt. Carbon is duur:)
En blijkbaar koeling genoeg als je ermee echt gaat racen.
Klopt, maar dat geldt voor beide, zowel de Comp als de CS als je DCT kiest.
CS DCT heeft niet meer koeling/radiateurs dan een Comp DCT.
Het verminderen van de massa viel //M zwaar:)
De M2 CS Racing heeft bijv gewoon de Competition stalen motorkap zonder die luchtuitlaat (prachtig overigens), kostenoverweging als je 'n klapper maakt. Carbon is duur:)
En blijkbaar koeling genoeg als je ermee echt gaat racen.
-
DFJEF
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: romo's Porsche 718 GT4
Tijdens het ca. 5 minuten filmen al rijdend in de GTS staat ie zo ongeveer 95% van de tijd in de 2e versnelling.....
Voor de openbare weg echt te veel van het goede.
Absoluut 2 geweldenaren !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], KoenM, MartijnGizmo, matthyssie, SlowCo, Spinazie, Will F. en 4 gasten
