Die bak ploft echt niet bij 300nm of 280pk! Over aannames gesproken. Zoals Tom zegt, in verhouding komt het op hetzelfde neer. Een clio heeft wellicht geen natte koppeling nodig omdat je er nooit 400/500nm uit gaat halen of 300+pk.. Daarbij speelt waarschijnlijk ook een stukje co2 uitstoot mee. Een Megane 4 RS heeft waarschijnlijk wel een natte koppeling?Robin schreef: 15 aug 2020, 16:43Ja maar een bak die 6-800Nm aankan is wat anders dan een bak die bij 300Nm ploft, of 280pk. Net als met motorblokken.Tom schreef: 15 aug 2020, 16:36Wat heeft een Clio standaard aan PK, 220? Alle techniek heeft toch een bepaalde veiligsmarge om te zorgen dat het niet gelijk kapot gaat. Als de bak een toename van 33% in PK's aan kan tot het kapot gaat (dus 280-300pk) is dat toch niet anders dan een M2 van 450pk die je gaat tunen naar 600pk? Dat is ook 33%. Geen idee wat die bak van de M2 aan kan maar mijn gevoel zegt dat je dan ook in een gebied zit waarin het spul elk moment er onderuit klapt. Is in beide gevallen logisch, zowel bij een 220pk Clio als 450pk M2.Robin schreef: 15 aug 2020, 14:56
Maar wat is relatief als bij jouw Clio de bak de geest geeft bij 280-300pk. Dat zijn toch geen pk's?:)
Bijn Renault is het allemaal wat minder qua kwaliteit, kostenbesparing. En dat is 't.
De DCT bak van de M2/C/CS is dezelfde als in Ferrari's.....hoe duidelijk moet ik 't maken?
En nu terug naar de M2 CS van Romo.
Denk dus eerder dat de toepassing er toe doet dan dat droge koppelingen alleen op goedkope auto's worden toegepast. En een stukje uitstoot waardes weten te halen.
Mooie geschiedenis aan auto's die je gereden hebt! Staat alleen geen enkele moderne hothatch tussen, dus kun je alsnog geen vergelijk maken.
