Sja, zo wordt die pardon regeling vanzelf wel peperduur...
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sja, zo wordt die pardon regeling vanzelf wel peperduur...
Gepubliceerd op dinsdag 04 september 2007
DEN HAAG (ANP) - Justitie heeft eerder dit jaar ten onrechte een asielzoeker uitgezet die mogelijk onder de pardonregeling valt. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) betreurt dat ten zeerste, zo heeft ze aan de Tweede Kamer geschreven.
De Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) van het ministerie is bezig om de man uit Kameroen zo snel mogelijk terug te halen naar Nederland. Albayrak heeft op dit moment geen aanwijzingen dat in de afgelopen maanden meer mensen zijn uitgezet die mogelijk een verblijfsvergunning kunnen krijgen op grond van het pardon.
Naar aanleiding van het incident, waar de SP en GroenLinks in de Tweede Kamer opheldering over hadden gevraagd, zijn de controleprocedures opnieuw bekeken en zijn extra maatregelen genomen om dergelijke risico's te beperken.
Verzuimd
De man uit Kameroen werd begin januari in vreemdelingenbewaring geplaatst om te worden uitgezet, wat uiteindelijk op 14 maart gebeurde. De DT&V heeft die dag echter verzuimd te controleren of hij wel mocht worden uitgezet met het oog op de pardonregeling die toen in de maak was. In die periode werden geen mensen uitgezet die mogelijk onder de latere regeling zouden vallen.
De Nederlandse ambassade in Yaoundé heeft de man geld gegeven om een paspoort te kunnen aanvragen, wat hij inmiddels heeft gedaan. Als hij dat document heeft, ontvangt hij op de ambassade een inreisvisum voor Nederland. Ook krijgt hij een vliegticket.
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... /wacko.gif[/img]
DEN HAAG (ANP) - Justitie heeft eerder dit jaar ten onrechte een asielzoeker uitgezet die mogelijk onder de pardonregeling valt. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) betreurt dat ten zeerste, zo heeft ze aan de Tweede Kamer geschreven.
De Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) van het ministerie is bezig om de man uit Kameroen zo snel mogelijk terug te halen naar Nederland. Albayrak heeft op dit moment geen aanwijzingen dat in de afgelopen maanden meer mensen zijn uitgezet die mogelijk een verblijfsvergunning kunnen krijgen op grond van het pardon.
Naar aanleiding van het incident, waar de SP en GroenLinks in de Tweede Kamer opheldering over hadden gevraagd, zijn de controleprocedures opnieuw bekeken en zijn extra maatregelen genomen om dergelijke risico's te beperken.
Verzuimd
De man uit Kameroen werd begin januari in vreemdelingenbewaring geplaatst om te worden uitgezet, wat uiteindelijk op 14 maart gebeurde. De DT&V heeft die dag echter verzuimd te controleren of hij wel mocht worden uitgezet met het oog op de pardonregeling die toen in de maak was. In die periode werden geen mensen uitgezet die mogelijk onder de latere regeling zouden vallen.
De Nederlandse ambassade in Yaoundé heeft de man geld gegeven om een paspoort te kunnen aanvragen, wat hij inmiddels heeft gedaan. Als hij dat document heeft, ontvangt hij op de ambassade een inreisvisum voor Nederland. Ook krijgt hij een vliegticket.
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... /wacko.gif[/img]
-
- GTRene

Ik snap niet dat ze geen kampen opzetten in die landen dus dat ze daar kunnen blijven, veel goedkoper en kunnen ze helpen hun eigen land beter te laten worden en niet een ander land met de problemen op laten zadelen(uitzondereringen daargelaten natuurlijk) ze moeten die regeringen uit die landen beter stimuleren en meer voor die mensen doen, of daar grote kampen op zetten met huizen door hunzelf gebouwd, hebben ze mooi wat te doen

- Niels
- Auto: Prius+
Propeganda noemt men dathugo schreef:Holadiejee!![]()
Ik spraak een tijd geleden Rita Verdonk nog tijdens een lezing van haar. Ze zei ook dat in dergelijke landen pamfletten worden uitgegeven waarin staat hoe fijn en gemakkelijk Nederland is. Nadruk ligt dan natuurlijk op graties geld van de staat alsook onderdak en de hele takkebende.

Maar het verbaast me verder niet dat Nederland werkelijk niets efficient kan doen

-
Wel hoor....belastingen heffen...Niels schreef:Propeganda noemt men dathugo schreef:Holadiejee!![]()
Ik spraak een tijd geleden Rita Verdonk nog tijdens een lezing van haar. Ze zei ook dat in dergelijke landen pamfletten worden uitgegeven waarin staat hoe fijn en gemakkelijk Nederland is. Nadruk ligt dan natuurlijk op graties geld van de staat alsook onderdak en de hele takkebende.![]()
Maar het verbaast me verder niet dat Nederland werkelijk niets efficient kan doen

- Niels
- Auto: Prius+
- Macboy
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Michel P
Idd, en de volgende ronde onmenselijke bezuinigingen zijn weer aangekondigd om Ella Vogelaar haar budget te financieren.Mike schreef:Flikker toch op met die pardonregeling.
Bejaarden (mensen die dit land opgebouwd hebben) liggen dagen in hun eigen strond en komen amper buiten :!:
Doe daar eerst maar wat aan overheid.
Gelukkig hebben we straks Jan (in stink naar drank, en speel graag sinterklaas) Pronk die de PvdAllochtonen (arbeiders of wel werkenden daar pluk je alleen maar van) straks glorieus de nekslag gaat toebrengen.
Hij is meester in het draaien, daar is Woutert Boslim zelfs een amateur bij, eerst doodleuk JP een leugenaar noemen, en dan naar goed partijgebruik e.e.a. weer glashard omdraaien.........
Michel
-
Jullie vreemdelingenbeleid is echt nog abnormaler dan dat van ons. Ongelofelijk wat er bij jullie aan de gang is op dat gebied. Ik zit regelmatig te kijken op het politiekforum van FOK en ik sta echt elke dag versteld. Niet normaal! Dat komt ervan wanneer links aan de macht komt, damn
Je kan verdraagzaam zijn, maar je kan ook over je laten lopen uit schrik onverdraagzaam genoemd te worden, en das volgens mij bij jullie wel aan de gang 
Tot zover mijn objectieve mening als buitenstaander
Vogelaar
Pronk
Bos
PVDA

Tot zover mijn objectieve mening als buitenstaander

Vogelaar

Pronk

Bos

PVDA