Sja, zo wordt die pardon regeling vanzelf wel peperduur...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Sja, zo wordt die pardon regeling vanzelf wel peperduur...

Bericht door Bram » 04 sep 2007, 23:09

Gepubliceerd op dinsdag 04 september 2007

DEN HAAG (ANP) - Justitie heeft eerder dit jaar ten onrechte een asielzoeker uitgezet die mogelijk onder de pardonregeling valt. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) betreurt dat ten zeerste, zo heeft ze aan de Tweede Kamer geschreven.

De Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) van het ministerie is bezig om de man uit Kameroen zo snel mogelijk terug te halen naar Nederland. Albayrak heeft op dit moment geen aanwijzingen dat in de afgelopen maanden meer mensen zijn uitgezet die mogelijk een verblijfsvergunning kunnen krijgen op grond van het pardon.

Naar aanleiding van het incident, waar de SP en GroenLinks in de Tweede Kamer opheldering over hadden gevraagd, zijn de controleprocedures opnieuw bekeken en zijn extra maatregelen genomen om dergelijke risico's te beperken.

Verzuimd

De man uit Kameroen werd begin januari in vreemdelingenbewaring geplaatst om te worden uitgezet, wat uiteindelijk op 14 maart gebeurde. De DT&V heeft die dag echter verzuimd te controleren of hij wel mocht worden uitgezet met het oog op de pardonregeling die toen in de maak was. In die periode werden geen mensen uitgezet die mogelijk onder de latere regeling zouden vallen.

De Nederlandse ambassade in Yaoundé heeft de man geld gegeven om een paspoort te kunnen aanvragen, wat hij inmiddels heeft gedaan. Als hij dat document heeft, ontvangt hij op de ambassade een inreisvisum voor Nederland. Ook krijgt hij een vliegticket.

[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... /wacko.gif[/img]

HSR

Bericht door HSR » 04 sep 2007, 23:28

Holadiejee! :?

Ik spraak een tijd geleden Rita Verdonk nog tijdens een lezing van haar. Ze zei ook dat in dergelijke landen pamfletten worden uitgegeven waarin staat hoe fijn en gemakkelijk Nederland is. Nadruk ligt dan natuurlijk op graties geld van de staat alsook onderdak en de hele takkebende.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 sep 2007, 23:35

Het verbaast me niets :?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 sep 2007, 23:55

:? het wordt hier straks zo benauwd dat wij dan maar hun land gaan inpikken 8) mooi weer lekker de ruimte :wink:
Ik snap niet dat ze geen kampen opzetten in die landen dus dat ze daar kunnen blijven, veel goedkoper en kunnen ze helpen hun eigen land beter te laten worden en niet een ander land met de problemen op laten zadelen(uitzondereringen daargelaten natuurlijk) ze moeten die regeringen uit die landen beter stimuleren en meer voor die mensen doen, of daar grote kampen op zetten met huizen door hunzelf gebouwd, hebben ze mooi wat te doen :roll: je kunt ze beter daar food and drinks geven en hun eigen huisje laten bouwen dan hier laten op straat en moslim geloof oid wat niet integreren mag maar wel dingen opeist... oke ander onderwerp :wink: (ik doel alleen op de "verkeerden hoor" ) dingen aanpakken in het land van herkomst, wil je toch imigreren, dat mag/kan maar dan net als wij moeten doen als we daarheen zouden emigreren en je eigen geld meenemen en of werk en aanpassen.

Marc R

Bericht door Marc R » 05 sep 2007, 05:19

Kunnen we geen ban krijg op dit soort berichten???

Ik wordt hier zooo verschrikkelijk moedeloos van.....echt hier kan ik niet tegen. :cry:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 11:19

hugo schreef:Holadiejee! :?

Ik spraak een tijd geleden Rita Verdonk nog tijdens een lezing van haar. Ze zei ook dat in dergelijke landen pamfletten worden uitgegeven waarin staat hoe fijn en gemakkelijk Nederland is. Nadruk ligt dan natuurlijk op graties geld van de staat alsook onderdak en de hele takkebende.
Propeganda noemt men dat :wink:

Maar het verbaast me verder niet dat Nederland werkelijk niets efficient kan doen :?

Marc R

Bericht door Marc R » 05 sep 2007, 11:23

Niels schreef:
hugo schreef:Holadiejee! :?

Propeganda noemt men dat :wink:

Maar het verbaast me verder niet dat Nederland werkelijk niets efficient kan doen :?
Wel hoor....belastingen heffen... :(

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 11:42

Marc RS4 schreef:
Wel hoor....belastingen heffen... :([/quote]

:lol: voor het heffen wel maar voor het verwerken niet :!: Mijn god wat een puinzooi daar.....

Marc R

Bericht door Marc R » 05 sep 2007, 11:50

Innen kunne ze WEL.

de voorlopige aanslagen vallen gewoon uit de lucht hier....

Shakes

Bericht door Shakes » 05 sep 2007, 18:19

LOL

Moet ik hier nou om lachen of huilen?

Wat is er btw in Kameroen aan de hand qua oorlog e.d.? Volg het nieuws blijkbaar slecht.

N.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 12:49

Valt best mee. Als het één incident is is het niet zo erg hoor. Helaas gebeurt er veel meer waar je als overheid niet trots op zou moeten zijn mbt het beleid, mijn praktijk biedt legio voorbeelden, maar heb geen behoefte om nu daarop in te gaan.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 sep 2007, 14:47

Als 'wij' in het bedrijfsleven (als ondernemer of werknemer) zo godsgruwelijk inefficiënt werken als de overheid, dan stonden we heel snel op straat. Ambtenaren lijken er altijd mee weg te komen en het maakt niet uit wat hun fout kost, de belastingbetaler betaalt toch wel...

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 06 sep 2007, 17:34

Flikker toch op met die pardonregeling.
Bejaarden (mensen die dit land opgebouwd hebben) liggen dagen in hun eigen strond en komen amper buiten :!:
Doe daar eerst maar wat aan overheid.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2007, 17:45

Mike schreef:Flikker toch op met die pardonregeling.
Bejaarden (mensen die dit land opgebouwd hebben) liggen dagen in hun eigen strond en komen amper buiten :!:
Doe daar eerst maar wat aan overheid.
Idd, en de volgende ronde onmenselijke bezuinigingen zijn weer aangekondigd om Ella Vogelaar haar budget te financieren.

Gelukkig hebben we straks Jan (in stink naar drank, en speel graag sinterklaas) Pronk die de PvdAllochtonen (arbeiders of wel werkenden daar pluk je alleen maar van) straks glorieus de nekslag gaat toebrengen.

Hij is meester in het draaien, daar is Woutert Boslim zelfs een amateur bij, eerst doodleuk JP een leugenaar noemen, en dan naar goed partijgebruik e.e.a. weer glashard omdraaien.........

Michel

Bort

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 20:10

Jullie vreemdelingenbeleid is echt nog abnormaler dan dat van ons. Ongelofelijk wat er bij jullie aan de gang is op dat gebied. Ik zit regelmatig te kijken op het politiekforum van FOK en ik sta echt elke dag versteld. Niet normaal! Dat komt ervan wanneer links aan de macht komt, damn :) Je kan verdraagzaam zijn, maar je kan ook over je laten lopen uit schrik onverdraagzaam genoemd te worden, en das volgens mij bij jullie wel aan de gang :shock:

Tot zover mijn objectieve mening als buitenstaander :lol:

Vogelaar :roll:
Pronk :roll:
Bos :roll:
PVDA :roll:

Plaats reactie