Ik heb steeds minder met de nieuwe BMW's, maar dit is echt een heel stoer en dik apparaat. Geen enkel probleem als ze die voor mij deur komen zetten.
M2CS
- Marc Sierra
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: M2CS
Echt gaaf zo'n M2 en dan is een CS natuurlijk nog de overtreffende trap!
Ik heb steeds minder met de nieuwe BMW's, maar dit is echt een heel stoer en dik apparaat. Geen enkel probleem als ze die voor mij deur komen zetten.
Veel plezier ermee! 
Ik heb steeds minder met de nieuwe BMW's, maar dit is echt een heel stoer en dik apparaat. Geen enkel probleem als ze die voor mij deur komen zetten.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2CS
Dit vond ik het meest bizarre van alle F serie bmw M's. Sturen in sport of sport + is verschrikkelijk, voelt net alsof je aan een kluisdeur probeert te draaien ipv probeert te sturen. Ik heb meerdere auto's zonder stuurbekrachtiging gehad en geen daarvan voelde zo vervelend als dat!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: M2CS
We kunnen ook wel een FLM draadje maken bijna!Philipoo schreef: 06 aug 2020, 11:47Dit vond ik het meest bizarre van alle F serie bmw M's. Sturen in sport of sport + is verschrikkelijk, voelt net alsof je aan een kluisdeur probeert te draaien ipv probeert te sturen. Ik heb meerdere auto's zonder stuurbekrachtiging gehad en geen daarvan voelde zo vervelend als dat!
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2CS
Okee wellicht een beetje, daar ben ik dan ook erg goed in.Robin schreef: 06 aug 2020, 12:14 En dan overdrijf je helemaal niet he!:)
Mwoah, sport plus is 'zwaar', maar niet loodzwaar. Te zwaar voor fijn driftwerk imho. Sport is de gulden middenweg....
Maar sport+ maakt het sturen wel onnodig zwaar. Tevens voegde het voor mij niet meer gevoel toe in het sturen dan comfort modus.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2CS
https://www.autohaarhuis.nl/occasion/2- ... etition-2/Jan Terwolde schreef: 06 aug 2020, 12:23We kunnen ook wel een FLM draadje maken bijna!Philipoo schreef: 06 aug 2020, 11:47Dit vond ik het meest bizarre van alle F serie bmw M's. Sturen in sport of sport + is verschrikkelijk, voelt net alsof je aan een kluisdeur probeert te draaien ipv probeert te sturen. Ik heb meerdere auto's zonder stuurbekrachtiging gehad en geen daarvan voelde zo vervelend als dat!![]()
BFLM!!!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: M2CS
Die mag wel onderduiken bij mij in de garage!
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Sturen gaat om voelen wat de kar doet, met EPS is dat gevoel helaas sterk verminderd t.o.v. HPS. Als het sturen dan ook nog te zwaar wordt gemaakt, en kracht de overhand moet krijgen om te sturen, dan is het met het weinige gevoel wel helemaal gedaan.
Das niks IMHO
Precies als bij de 981 GTS waarbij veel te veel kracht nodig met sturen om een kar op snelheid mooi door een bocht te krijgen, dat stuur wou alleen maar naar de middenstand. Verschrikkelijk. Die kar wil meer dan goed door een bocht, maar de manier hoe ik dat moest doen stond en staat me enorm tegen.
Das niks IMHO
Precies als bij de 981 GTS waarbij veel te veel kracht nodig met sturen om een kar op snelheid mooi door een bocht te krijgen, dat stuur wou alleen maar naar de middenstand. Verschrikkelijk. Die kar wil meer dan goed door een bocht, maar de manier hoe ik dat moest doen stond en staat me enorm tegen.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2CS
Ik vind dat bij de ND mx5 de elektrische stuurbekrachtiging extreem goed werkt! Hij is een tikkeltje te licht voor het fijne, maar het is wel de fijnst aanvoelende die ik (veel) gereden heb.romo schreef: 06 aug 2020, 14:34 Sturen gaat om voelen wat de kar doet, met EPS is dat gevoel helaas sterk verminderd t.o.v. HPS. Als het sturen dan ook nog te zwaar wordt gemaakt, en kracht de overhand moet krijgen om te sturen, dan is het met het weinige gevoel wel helemaal gedaan.
Das niks IMHO
- Jan Terwolde
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: M2CS
De elektrische stuurbekrachtiging van de 125d vind ik ook dikke prima, vind de e46 niet beter sturen maar daar zullen weinig het mee eens zijn hier denk ik.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Bijna 700km op de klok, de kar komt al wat meer los, ik voel het.
Wat opvallende verschillen;
-De motor is veel toeren gretiger, loopt veel makkelijker, luchtiger.
-De Vering/demping is ongekend veel beter en op zeer hoogstaand niveau, staat nog net niet op het GTS PASM niveau, maar voor BMW begrippen wel het beste wat ik gehad heb. De harde, stuiterende, bonkende achtertrein is echt verleden tijd, de ongenadige klappen die hoor- en voelbaar waren in het oude M2 interieur zijn passe.
-De remmen zijn fenomenaal qua pedaal gevoel, bijten direct en massaal. Heerlijk sportief zoals ik het graag zie.
-Gas response is supersnel, pedaal een tikje en het gaat af, je zit zo aan 5.5K RPM en er moet al weer een verzet bij.
Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar de heren en ze nogmaals bedankt, de balie dame maar even via die mail uitgenodigd voor een drankje
Nou ja, je kan opgehaald worden met mindere karren
En anders nog een poging met de Gt4
We gaan het zien en beleven
Wat opvallende verschillen;
-De motor is veel toeren gretiger, loopt veel makkelijker, luchtiger.
-De Vering/demping is ongekend veel beter en op zeer hoogstaand niveau, staat nog net niet op het GTS PASM niveau, maar voor BMW begrippen wel het beste wat ik gehad heb. De harde, stuiterende, bonkende achtertrein is echt verleden tijd, de ongenadige klappen die hoor- en voelbaar waren in het oude M2 interieur zijn passe.
-De remmen zijn fenomenaal qua pedaal gevoel, bijten direct en massaal. Heerlijk sportief zoals ik het graag zie.
-Gas response is supersnel, pedaal een tikje en het gaat af, je zit zo aan 5.5K RPM en er moet al weer een verzet bij.
Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar de heren en ze nogmaals bedankt, de balie dame maar even via die mail uitgenodigd voor een drankje
Nou ja, je kan opgehaald worden met mindere karren
We gaan het zien en beleven
- Martijn_bmw
- Berichten: 29033
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M2CS
Dat klinkt heel enthousiast! Mooi te horen goede ruil geweest dus 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29033
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M2CS
Gave plaat!
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Martijn_bmw schreef: 06 aug 2020, 20:53 Dat klinkt heel enthousiast! Mooi te horen goede ruil geweest dus![]()
Geen twijfel !!
Zowel qua deal als techniek; The Next Level Indeed !
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2CS
klinkt als een succesvolle ruil idd. Is natuurlijk altijd nog maar afwachten in de praktijk of een 'ruil' dusdanig veel toegevoegde waarde brengt, en dat doet het dus, top!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

