Porsche 997 ( + afgunst ?)
-
- Berichten: 22359
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Rebel ik zeg nergens dat ik geen dikke auto zou kopen als ik een eigen zaak zou hebben. Ik kan mij alleen goed voorstellen waarom iemand met eigen zaak het niet zou doen. En dan gaat het niet om jouw of mijn persoonlijke mening, ik stel mezelf voor wat anderen ervan denken. Hoor vaak genoeg dat soort kortzichtige reacties op verjaardagen ofzo, zodra het over auto's gaat. De gemiddelde Nederlander gelooft er heilig in dat een onguur figuur in een Mercedes in de drugs zit... dat zegt genoeg toch. Of denk jij serieus dat de meeste geloven dat diegene 'eerlijk' aan z'n geld is gekomen. onzin dat gaat tegen de denkwijze die veel mensen hebben.
Ik ben het wel met je eens dat diegene weinig ballen heeft als ie z'n autokeuze laat afhangen van wat anderen van hem denken. Maar IK kan me gewoon goed inbeelden waarom iemand niet voor een dikke auto zou kiezen. Niet meer niet minder.
Er is zo'n topic op porscheforum.nl wat erover gaat.. lees dat eens door...
Ik ben het wel met je eens dat diegene weinig ballen heeft als ie z'n autokeuze laat afhangen van wat anderen van hem denken. Maar IK kan me gewoon goed inbeelden waarom iemand niet voor een dikke auto zou kiezen. Niet meer niet minder.
Er is zo'n topic op porscheforum.nl wat erover gaat.. lees dat eens door...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rob ik heb wel eens geturft heoveel matrasaanbieders er in de stad Groningen zit en een straal van 10 kilometer rondom... bij 40 ben ik maar opgehouden..Rico, als je zoveel concurentie hetb van andere bedrijven die een gelijkwaardig product afleveren als jij, tegen eenzelfde prijs, dan ben je vroeg of laat toch het haasje.
Ik dacht dat juist door jouw vakkundig advies, en de met zorg uitgekozen en geselecteerde collectie matrassen met een prima garantie, je juist het monopoly had? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Een monopoly heb je in huppelkuttenveen niet in Groningen..
1 van mijn verkoopeigenschappen is, dat ik mijn gedrag af stem op het niveau van de klant.. (lees nou niet hoog of laag niveau) maar ik word de guy next door, ofwel aan het eind zouden ze bij wijze van spreke een pilsje met me willen drinken en ik weet alles af van de vermeende relatie van tante Mien.. Het is natuurlijk een sort van facade.. maar in dat plaatje past gewoon geen 997..
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ik denk dat het verder ook heel erg van de branche afhangt.
Een dokter of advocaat (Ilija, schiet eens op man!
) met een 911 zal niemand wakker van liggen.
Een frietboer waar je misschien een keer in de week 15 euro stuk slaat ook niet.
Voor iemand met een type winkel lage-omzet-hoge-marges-flinke-prijzen (of dat nu een juwelier, antiquair of matrassenverkoper is) lijkt me dat een flashy auto in Nederland je wel omzet zal kosten.
Of het je dat waard is, moet iedereen zelf maar beslissen, maar iets teveel Nederlanders zijn nou eenmaal triest geboren en tot droevig gewiegd (jaja, mooie auto en die mag ik zeker betalen).
Niet dat iedereen zo denkt, maar je hebt zeker wel mensen die wel zo denken.
Een dokter of advocaat (Ilija, schiet eens op man!

Een frietboer waar je misschien een keer in de week 15 euro stuk slaat ook niet.
Voor iemand met een type winkel lage-omzet-hoge-marges-flinke-prijzen (of dat nu een juwelier, antiquair of matrassenverkoper is) lijkt me dat een flashy auto in Nederland je wel omzet zal kosten.
Of het je dat waard is, moet iedereen zelf maar beslissen, maar iets teveel Nederlanders zijn nou eenmaal triest geboren en tot droevig gewiegd (jaja, mooie auto en die mag ik zeker betalen).

Niet dat iedereen zo denkt, maar je hebt zeker wel mensen die wel zo denken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Even een stereotyp scheppen, maar dan waargebeurd..
Een hele bekende Groninger die veel geld had verdiend in het asielzoekers tijdperk (verhuur van panden aan AZC's) was mijn buurman, niet thuis maar bij de zaak, hij had een loods gehuurd naast ons,, waarin de nodige Ferrari's stonden.. oa Een F40.. enkele originele Porsche 356's.. lotus exige etc En dagelijks/prive reed ie in een splinternieuwe 996.. Vast koffieleut bij Century was ie..
Anyway af en toe een keer met die man gepraat.. echt een beetje jet set, maar best aardig niet arrogant toch keek ik echt een beetje tegen hem op vanwege zijn zakelijke succes.. een keer zei hij tegen mij... als jij straks 20 van die matrassenwinkels heb geopend (ik reed toen de cooper S) dan rij jij ook zo'n mooie Porsche..was niet sarcastisch maar oprecht bedoeld.
Totdat ik een jaar of 3 geleden een brief van de belastingdienst binnenkreeg... daarin stond met geuren en kleuren geschreven dat de heer van....... (de man van de Porsche) een belastingschuld had van 1,2 miljoen euro vanaf 2000 ofzo, alles gespecificeerd.. De brief was aan mijn bedrijf gericht omdat de bealastingdienst veronderstelde dat wij het pand wat we huurde van de Porsche eigenaar was en dat de huurpenningen per direkt naar de belastingdienst moesten worden overgemaakt.
Alleen heb ik een andere huurbaas en dus niet de Porsche eigenaar..
Foutje van de fiscus die het kadaster niet goed had geraardpleegd...
Op dat moment ben ik heel anders tegen die man aan gaan kijken.. het respect wat ik had verdween als sneeuw onder de zon.. want zijn miljoenenschuld bij de fiscus was al jaren bekend, maar wel groot doen.. met dikke auto's, dure boten etc..
Hij was een bekende Groninger, regelmatig in het nieuws met allerhande projecten zoals hotels op de waddeneilanden.. regelmatig in het nieuws.. en dan zag je hem wegrijden in zijn Porsche.. altijd weer die Porsche..was een beetje zijn handelskenmerk geworden..
Vorig jaar is die failliet verklaard en hij was met de noordezon vertrokken.. Maar het imago wat die had is nog alom bekend..
------------------
Een ander voorbeeld, jaren terug was er een ""bankier" die met dikke sponsorgelden FC Groningen zou ondersteunen, dikke sponsorcontracten werden afgesloten.. champange werd geschonken..hij was liefhebber van dikke auto's en reed dagelijks in een dikke Porsche turbo rond, werd ook allemaal breed uitgemeten in de media..
Totdat CVB bank (hoofdkantoor) de beste man, jonge vent terug floot.. allemaal foute kredieten die werden verstrekt..
Nouja hij vluchte dook onder.. en werd ook aan alle kanten failliet verklaard... sponsorgelden kon die niet meer nakomen..
2 gevalletjes die tot in den treure in de Groninger pers/TV zijn besproken. .waar vaak weer die dure auto hobby en elke keer weer het Porsche gebeuren naar voren kwam..
Ik denk dat 95% van de Groningers weet waar het over gaat..
En dan kan ik gewoon een Porsche 996/997 voor de zaak neerzetten ???
Jongens echnie..
Porsche en self made ondernemers hebben een foute smet in deze regio.. de enige die er echt schijt aan kan hebben is Jan de Boer,, maar ook daarbij zegt het allemaal niet zo heel veel..
Ik ga echt niet mijn vingers branden aan het willen hebben van een Porsche..
Een hele bekende Groninger die veel geld had verdiend in het asielzoekers tijdperk (verhuur van panden aan AZC's) was mijn buurman, niet thuis maar bij de zaak, hij had een loods gehuurd naast ons,, waarin de nodige Ferrari's stonden.. oa Een F40.. enkele originele Porsche 356's.. lotus exige etc En dagelijks/prive reed ie in een splinternieuwe 996.. Vast koffieleut bij Century was ie..
Anyway af en toe een keer met die man gepraat.. echt een beetje jet set, maar best aardig niet arrogant toch keek ik echt een beetje tegen hem op vanwege zijn zakelijke succes.. een keer zei hij tegen mij... als jij straks 20 van die matrassenwinkels heb geopend (ik reed toen de cooper S) dan rij jij ook zo'n mooie Porsche..was niet sarcastisch maar oprecht bedoeld.
Totdat ik een jaar of 3 geleden een brief van de belastingdienst binnenkreeg... daarin stond met geuren en kleuren geschreven dat de heer van....... (de man van de Porsche) een belastingschuld had van 1,2 miljoen euro vanaf 2000 ofzo, alles gespecificeerd.. De brief was aan mijn bedrijf gericht omdat de bealastingdienst veronderstelde dat wij het pand wat we huurde van de Porsche eigenaar was en dat de huurpenningen per direkt naar de belastingdienst moesten worden overgemaakt.
Alleen heb ik een andere huurbaas en dus niet de Porsche eigenaar..
Foutje van de fiscus die het kadaster niet goed had geraardpleegd...
Op dat moment ben ik heel anders tegen die man aan gaan kijken.. het respect wat ik had verdween als sneeuw onder de zon.. want zijn miljoenenschuld bij de fiscus was al jaren bekend, maar wel groot doen.. met dikke auto's, dure boten etc..
Hij was een bekende Groninger, regelmatig in het nieuws met allerhande projecten zoals hotels op de waddeneilanden.. regelmatig in het nieuws.. en dan zag je hem wegrijden in zijn Porsche.. altijd weer die Porsche..was een beetje zijn handelskenmerk geworden..
Vorig jaar is die failliet verklaard en hij was met de noordezon vertrokken.. Maar het imago wat die had is nog alom bekend..
------------------
Een ander voorbeeld, jaren terug was er een ""bankier" die met dikke sponsorgelden FC Groningen zou ondersteunen, dikke sponsorcontracten werden afgesloten.. champange werd geschonken..hij was liefhebber van dikke auto's en reed dagelijks in een dikke Porsche turbo rond, werd ook allemaal breed uitgemeten in de media..
Totdat CVB bank (hoofdkantoor) de beste man, jonge vent terug floot.. allemaal foute kredieten die werden verstrekt..
Nouja hij vluchte dook onder.. en werd ook aan alle kanten failliet verklaard... sponsorgelden kon die niet meer nakomen..
2 gevalletjes die tot in den treure in de Groninger pers/TV zijn besproken. .waar vaak weer die dure auto hobby en elke keer weer het Porsche gebeuren naar voren kwam..
Ik denk dat 95% van de Groningers weet waar het over gaat..
En dan kan ik gewoon een Porsche 996/997 voor de zaak neerzetten ???
Jongens echnie..
Porsche en self made ondernemers hebben een foute smet in deze regio.. de enige die er echt schijt aan kan hebben is Jan de Boer,, maar ook daarbij zegt het allemaal niet zo heel veel..
Ik ga echt niet mijn vingers branden aan het willen hebben van een Porsche..
- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Leuke discussie dit.....
Een 911 (968, 993, 996, 997) is een icoon en een statussymbool en daarom veruit de meest herkenbare sportauto voor de gemiddelde Nederlander. (geldt voor elke andere nationaliteit ook trouwens)
Daarom is het ook een echt probleem om zo'n auto te bezitten en te rijden in ons land.
Je wordt namelijk altijd beoordeeld op de auto waarin je rijdt, of je dat nu leuk vindt of niet.
En voor Jan Modaal is een Porsche 911 ongeacht het bouwjaar altijd een uiting van behaald succes in het leven.
En dat roept altijd afgunst op, want iedereen wil graag dat succes behalen, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.
Ik heb dat zelf aan den lijve mogen ondervinden, toen ik van 1990 tot 1992 in een 928 S2 reed en de auto met goed fatsoen niet bij mijn klanten voor de deur kon parkeren.
'Goh, ik wist niet dat je in jouw werk (verzekeringen, hypotheken en pensioenen) zoveel geld kon verdienen!' was een standaard opmerking die een beetje lacherig werd gebezigd, maar ondertussen wel aangaf dat er een zekere vorm van afgunst bestond.
Slechts enkele van mijn klanten waren echte autoliefhebbers en die hadden er geen enkele moeite mee dat ik zo'n auto reed. Die vonden het gewoon geweldig dat ik zo'n auto reed!
En er waren klanten die overstapten naar een andere tussenpersoon omdat ze van mening waren dat ik 'te duur' was en dat ze mijn auto moesten betalen.
Maar ook als ik bijvoorbeeld de kinderen uit school ging halen, dan werd er wat afgefluisterd op het schoolplein over mij.
Misschien ook wel omdat ik toen ook voorzitter was van de Medezeggenschapsraad van de school hoor....
En het gekke is dat ik, ook al heb ik dat zelf zo meegemaakt, ik er mijzelf nu ook schuldig aan maak.
Hier om de hoek staan wat huurhuizen van zeg een 700 Euro in de maand.
Twee van die huizen worden bewoond door mensen die elkaar blijkbaar goed kennen, (ze lopen regelmatig over en weer en doen dingen samen) waarvan de ene in een zwarte 2005 Audi A6 3.0 Tdi Quattro rijdt met van die mooie led lampjes aan de voorkant, en de andere in een zwarte 2005 BMW 530D touring met dikke 19" jetsers eronder en een kenteken wat verraadt dat het hier om een Duitse importauto gaat.
Hoe ik dat weet? Ik wilde weten wat die vent nu weer gekocht had naast zijn gloednieuwe Golf GTI en dus heb ik het kenteken even nagetrokken.
Dit zijn mensen die even gemakkelijk van auto wisselen als van jas want er heeft in de afgelopen anderhalf jaar al van alles aan dikke auto's voor hun respectievelijke deuren gestaan en dus vestigen ze zo mijn aandacht op hun manier van doen.
Maar dat is nog niet alles!
Er komen ook wel eens bezoekers langs die in auto's rijden die je niet elke dag tegenkomt.
Een nagelnieuwe Aston Martin Vantage of een nagelnieuwe Maserati Quattroporte bijvoorbeeld.
En ja, ik geef het toe, dan wordt ik nog meer geprikkeld en wil ik gewoon weten wat die gasten nu eigenlijk precies doen in het dagelijkse leven.
Zover ik het nu kan bekijken zitten ze in de bouw of iets dergelijks en bedienen ze mogelijk alleen maar het 'betere' publiek.
Maar ik blijf het toch gek vinden dat mensen met zo'n auto in een gewoon huurhuis wonen, alhoewel het natuurlijk zo zou kunnen zijn dat ze hun geld liever uitgeven aan mooie auto's dan aan een dikke hypotheek.
(ter vergelijking, hun buren rijden in een 1999 Opel Omega en een 2002 Renault Scenic )
Wat ik maar wil zeggen is dat het bezit van een mooie auto je in ons land (en misschien ook daarbuiten) in een bepaald daglicht plaatst, waar je misschien niet altijd even blij mee moet zijn.

Een 911 (968, 993, 996, 997) is een icoon en een statussymbool en daarom veruit de meest herkenbare sportauto voor de gemiddelde Nederlander. (geldt voor elke andere nationaliteit ook trouwens)
Daarom is het ook een echt probleem om zo'n auto te bezitten en te rijden in ons land.
Je wordt namelijk altijd beoordeeld op de auto waarin je rijdt, of je dat nu leuk vindt of niet.
En voor Jan Modaal is een Porsche 911 ongeacht het bouwjaar altijd een uiting van behaald succes in het leven.
En dat roept altijd afgunst op, want iedereen wil graag dat succes behalen, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.
Ik heb dat zelf aan den lijve mogen ondervinden, toen ik van 1990 tot 1992 in een 928 S2 reed en de auto met goed fatsoen niet bij mijn klanten voor de deur kon parkeren.
'Goh, ik wist niet dat je in jouw werk (verzekeringen, hypotheken en pensioenen) zoveel geld kon verdienen!' was een standaard opmerking die een beetje lacherig werd gebezigd, maar ondertussen wel aangaf dat er een zekere vorm van afgunst bestond.
Slechts enkele van mijn klanten waren echte autoliefhebbers en die hadden er geen enkele moeite mee dat ik zo'n auto reed. Die vonden het gewoon geweldig dat ik zo'n auto reed!
En er waren klanten die overstapten naar een andere tussenpersoon omdat ze van mening waren dat ik 'te duur' was en dat ze mijn auto moesten betalen.
Maar ook als ik bijvoorbeeld de kinderen uit school ging halen, dan werd er wat afgefluisterd op het schoolplein over mij.
Misschien ook wel omdat ik toen ook voorzitter was van de Medezeggenschapsraad van de school hoor....

En het gekke is dat ik, ook al heb ik dat zelf zo meegemaakt, ik er mijzelf nu ook schuldig aan maak.
Hier om de hoek staan wat huurhuizen van zeg een 700 Euro in de maand.
Twee van die huizen worden bewoond door mensen die elkaar blijkbaar goed kennen, (ze lopen regelmatig over en weer en doen dingen samen) waarvan de ene in een zwarte 2005 Audi A6 3.0 Tdi Quattro rijdt met van die mooie led lampjes aan de voorkant, en de andere in een zwarte 2005 BMW 530D touring met dikke 19" jetsers eronder en een kenteken wat verraadt dat het hier om een Duitse importauto gaat.
Hoe ik dat weet? Ik wilde weten wat die vent nu weer gekocht had naast zijn gloednieuwe Golf GTI en dus heb ik het kenteken even nagetrokken.

Dit zijn mensen die even gemakkelijk van auto wisselen als van jas want er heeft in de afgelopen anderhalf jaar al van alles aan dikke auto's voor hun respectievelijke deuren gestaan en dus vestigen ze zo mijn aandacht op hun manier van doen.
Maar dat is nog niet alles!
Er komen ook wel eens bezoekers langs die in auto's rijden die je niet elke dag tegenkomt.
Een nagelnieuwe Aston Martin Vantage of een nagelnieuwe Maserati Quattroporte bijvoorbeeld.
En ja, ik geef het toe, dan wordt ik nog meer geprikkeld en wil ik gewoon weten wat die gasten nu eigenlijk precies doen in het dagelijkse leven.
Zover ik het nu kan bekijken zitten ze in de bouw of iets dergelijks en bedienen ze mogelijk alleen maar het 'betere' publiek.
Maar ik blijf het toch gek vinden dat mensen met zo'n auto in een gewoon huurhuis wonen, alhoewel het natuurlijk zo zou kunnen zijn dat ze hun geld liever uitgeven aan mooie auto's dan aan een dikke hypotheek.
(ter vergelijking, hun buren rijden in een 1999 Opel Omega en een 2002 Renault Scenic )
Wat ik maar wil zeggen is dat het bezit van een mooie auto je in ons land (en misschien ook daarbuiten) in een bepaald daglicht plaatst, waar je misschien niet altijd even blij mee moet zijn.
Laatst gewijzigd door Dexter op 05 sep 2007, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 9474
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ik had net mijn Grande Punto en kwam bij een klant: zozo, weet ik weer waarvoor ik vorige week betaald heb. Wel gekscherend maar ik hoor dat soort opmerkingen toch liever niet.
Had laatst een week een Alfa GT te leen, een nieuwe. Bij de klanten waar ik kwam heb ik 'em om de hoek geparkeerd. Het stereotiepe beeld is zo simpel: heb je weer zo'n jonge ondernemer die gelijk een dure leasebak besteld die 'ie eigenlijk niet kan betalen. Zo is het natuurlijk niet maar zo redeneert men vaak wel.
Ik vind het alleen maar mooi, als ik klanten of relaties heb met dikke auto's. 8) Maar ja, ben dan ook geen stereotiepe automobilist maar een echte liefhebber.

Had laatst een week een Alfa GT te leen, een nieuwe. Bij de klanten waar ik kwam heb ik 'em om de hoek geparkeerd. Het stereotiepe beeld is zo simpel: heb je weer zo'n jonge ondernemer die gelijk een dure leasebak besteld die 'ie eigenlijk niet kan betalen. Zo is het natuurlijk niet maar zo redeneert men vaak wel.
Ik vind het alleen maar mooi, als ik klanten of relaties heb met dikke auto's. 8) Maar ja, ben dan ook geen stereotiepe automobilist maar een echte liefhebber.
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
hela rico, I beg to differ

Rico v Velzen schreef:Rebel af en toe zie je hier de usual suspects in een 996/997 rijden... dat zijn OF self made miljonairs (aka Jantje de Boer) OF 65+ plussers die de zaak goed hebben verkocht en nu rentenieren..
36 jarige knullen zie je hier niet in een 997 rijden..
En ja ik denk ook wel dat er een groot mentaliteitsverschil is tussen jullie zuiderlingen.. en de zogenaamde "nuchtere"" noordelingen.
Maar ik woon nu eenmaal hier en niet in Maastricht en ik moet hier mijn geld verdienen..
En nou niet doen alsof die noordelingen achtelijk zijn hé, anders trekt die A8 rijder straks nog de stekker er uit
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
Anderzijds kan ik voor beide standpunten begrip opbrengen...
Ik werk alleen voor grote multinational bedrijven, ver van m'n deur.
Zij hoeven (en moeten) ook niet weten waarmee ik rij.
Niemand van m'n huidige "collega's" hoeft dit te weten en zal het ook niet weten.
Dit stoort mij totaal niet, want ik heb ook geen behoefte om het aan mensen hun neus te hangen.
't is voor louter voor MIJN plezier, en niet om sterke verhalen mee te vertellen...
Anderzijds, als de situatie (lees: de economie) morgen minder is, gaat is de deur uit en eerlijk,
ik zal er geen traan om laten om terug is een zgn. "normale" wagen te rijden
(note: m'n andere wagen is een daihatsu Cuore, go figure, couldn't care less
)
Ik werk alleen voor grote multinational bedrijven, ver van m'n deur.
Zij hoeven (en moeten) ook niet weten waarmee ik rij.
Niemand van m'n huidige "collega's" hoeft dit te weten en zal het ook niet weten.
Dit stoort mij totaal niet, want ik heb ook geen behoefte om het aan mensen hun neus te hangen.
't is voor louter voor MIJN plezier, en niet om sterke verhalen mee te vertellen...
Anderzijds, als de situatie (lees: de economie) morgen minder is, gaat is de deur uit en eerlijk,
ik zal er geen traan om laten om terug is een zgn. "normale" wagen te rijden
(note: m'n andere wagen is een daihatsu Cuore, go figure, couldn't care less

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Een interieurbouwer waar we zaken mee doen rijdt een nieuwe Lamborgini.
Althans die staat thuis in de garage, hij bezoekt zijn klanten in een Seat Ibiza van 5 jaar oud
Niet omdat hij iets wil verbergen maar simpelweg omdat het praktischer is. Half maastricht weet waar hij woont, en als je zijn huis ziet, valt je niks meer in. Daar is die Lamborgini maar een schijntje tegen.
Hij is duurder dan de gemiddelde interieurbouwer, maar levert topkwaliteit. Heeft continu te weinig personeel en krijgt het werk niet af.
Enfin...
Waar hebben we het over? Hoeveel nieuwe leden rijden een nieuwe auto van 140.000 euro op dit forum? En hoeveel leden gaan komend jaar een nieuwe auto aanschaffen van 140.000 euro?
Op een enkeling uitgezonderd, ver van mijn bed show
Maar ik zeg ook niet dat je die Porsche nu moet kopen Rico.
Zou ik ook niet doen. Je moet hem aanschaffen als je het rustiger aan gaat doen en de toko verkoopt.
Dan heb je ook meer tijd om erin te rijden en meer levens en rij-ervaring om te beoordelen hoe geweldig zo een Porsche in elkaar steekt.
Althans die staat thuis in de garage, hij bezoekt zijn klanten in een Seat Ibiza van 5 jaar oud
Niet omdat hij iets wil verbergen maar simpelweg omdat het praktischer is. Half maastricht weet waar hij woont, en als je zijn huis ziet, valt je niks meer in. Daar is die Lamborgini maar een schijntje tegen.
Hij is duurder dan de gemiddelde interieurbouwer, maar levert topkwaliteit. Heeft continu te weinig personeel en krijgt het werk niet af.
Enfin...
Waar hebben we het over? Hoeveel nieuwe leden rijden een nieuwe auto van 140.000 euro op dit forum? En hoeveel leden gaan komend jaar een nieuwe auto aanschaffen van 140.000 euro?
Op een enkeling uitgezonderd, ver van mijn bed show

Maar ik zeg ook niet dat je die Porsche nu moet kopen Rico.
Zou ik ook niet doen. Je moet hem aanschaffen als je het rustiger aan gaat doen en de toko verkoopt.
Dan heb je ook meer tijd om erin te rijden en meer levens en rij-ervaring om te beoordelen hoe geweldig zo een Porsche in elkaar steekt.

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Punt 1: Jouw auto is altijd te duur (helemaal als het premium+ merken betreft) zeker als deze betaald wordt door de klant.
Punt 2: Of er een nieuwe 318i, M3 of 911 voor de deur staat dat maakt niet uit indien het op onderhandelen aankomt want zie punt 1.
Punt 3: Als er een jonge vent in een dure auto aankomt rijden dan wordt deze terecht veroordeeld tenzij onschuld bewezen
Reden:
Ik heb bij een grote VAG dealer gewerkt en daar worden veel grote wagens gebracht door jonge ventjes. Geheel in stijl zodat het lijkt dat het hun eigen is. Vaak echter betreft het een zoon, neef, schoonzoon of chauffeur
Kortom niet jaloers maar gewoon eerst zien dan geloven en dan pas onder de indruk zijn
Een Nederlander is namelijk ook zeer goed in het pronken met andersman veren.
@Robin: jouw publiek weet denk ik heel goed wat de kosten van een auto zijn. Een 335i lijkt me dan ook "correct"
@Rico: in jouw geval doet een M3 zeker niet onder voor een 911
@Rebel: mijn pa is interieur bouwer en rijdt in een oude Golf 4 8) Die Lambo man moet iets meer doen dan goede kwaliteit leveren
vertelvertel
Punt 2: Of er een nieuwe 318i, M3 of 911 voor de deur staat dat maakt niet uit indien het op onderhandelen aankomt want zie punt 1.
Punt 3: Als er een jonge vent in een dure auto aankomt rijden dan wordt deze terecht veroordeeld tenzij onschuld bewezen

Reden:
Ik heb bij een grote VAG dealer gewerkt en daar worden veel grote wagens gebracht door jonge ventjes. Geheel in stijl zodat het lijkt dat het hun eigen is. Vaak echter betreft het een zoon, neef, schoonzoon of chauffeur


@Robin: jouw publiek weet denk ik heel goed wat de kosten van een auto zijn. Een 335i lijkt me dan ook "correct"
@Rico: in jouw geval doet een M3 zeker niet onder voor een 911

@Rebel: mijn pa is interieur bouwer en rijdt in een oude Golf 4 8) Die Lambo man moet iets meer doen dan goede kwaliteit leveren

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel inderdaad 140000 euro is erg veel geld, ging eigenlijk ook niet om die waarde, voor de helft koop je een 6 jaar oude GT3 in nieuwstaat..en dat is financieel minder een probleem. maar daar gaat gewoon hetzelfde verhaal voor op.
Eerder opperde je iets over de praktische kant.. inderdaad dat vind ik minstens zo belangrijk.. een M3 heeft niet sportieve niveau van Porsche, maar vanwege de 4 fatsoenlijke zitplaatsen en het gebruik van kinderstoeltjes wel een heel belangrijk punt. Ik heb ook wel eens een Z4 M coupe overwogen, zijn nu voor pak em beet 65000 tot 70000 euro te koop. Maar alleen vanwege het feit dat het een 2 zitter is begin ik er niet aan. Ik heb te vaak die ruimte voor de kindjes nodig.
Maar in dit geval werd het stutusverhaal/aceptatie verhaal er uit gelicht.
Porsche staat voor mij ook hoger op de ladder dan BMW, zeker een paar fikse treden.. maar je moet voor jezelf ook weten wanneer je eigen grens is bereikt. Een jonge M3 is echt voor mij de grens. Voorlopig dan.. mischien over 10 jaar ofzo of verder weg dat ik er anders tegen aan kijk.
Ik vind het overigens heel erg jammer dat een merk als Porsche zo op zijn status word afgerekend door de buitenwacht.
Eerder opperde je iets over de praktische kant.. inderdaad dat vind ik minstens zo belangrijk.. een M3 heeft niet sportieve niveau van Porsche, maar vanwege de 4 fatsoenlijke zitplaatsen en het gebruik van kinderstoeltjes wel een heel belangrijk punt. Ik heb ook wel eens een Z4 M coupe overwogen, zijn nu voor pak em beet 65000 tot 70000 euro te koop. Maar alleen vanwege het feit dat het een 2 zitter is begin ik er niet aan. Ik heb te vaak die ruimte voor de kindjes nodig.
Maar in dit geval werd het stutusverhaal/aceptatie verhaal er uit gelicht.
Porsche staat voor mij ook hoger op de ladder dan BMW, zeker een paar fikse treden.. maar je moet voor jezelf ook weten wanneer je eigen grens is bereikt. Een jonge M3 is echt voor mij de grens. Voorlopig dan.. mischien over 10 jaar ofzo of verder weg dat ik er anders tegen aan kijk.
Ik vind het overigens heel erg jammer dat een merk als Porsche zo op zijn status word afgerekend door de buitenwacht.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ Niels
Kan je je eens inbeelden wat voor blikken ik(broekventje, nog nat achter de oren) krijg als ik met de M3 ga winkelen oid.
er is eens een kerel van rond de 30 mij komen afblaffen omdat ik volgens hem volgas langs zijn deur doorreedt. Ik stopte 50 meter verder bij m'n vriendin.
Ik boodt hem mijn excuses aan, en zei dat ik echt niet hard doortrok. Auto maakt gewoon een agressieve sound, weet ik veel...
toen maakte hij de opmerking: "'t is niet omdat uw ouders veel geld hebben dat ge hier de buurt moogt komen terroriseren!"
Op dat moment ging ik dus echt door mijn dak heen he, door zulke opmerkingen kan ik echt uit mijn vel schieten. Als men iemand niet kent, moet men er geen ordeel over vellen.
zelfs in mijn familie is het al rel geweest, louter om mijn autokeuze. Toen ik mijn eerste M3 kocht belde mijn nonkel naar mijn moeder om te zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk in de eerste bocht toch al rond de boom zou plakken.
Mijn arme moeder heeft daarna een hele tijd niet geslapen als ik 's avonds met de M3 weg was.
Mijn neven en nichten vinden mij maar een oetlul terwijl ik vroeger elke dag kind aan huis was.
Langs de andere kant interesseert het mij geen moer, mijn echte vrienden kijken langs die auto door en beoordelen me hoe ik ben.
Dus door jullie genoemde heisa heb ik privé gekend, maar professioneel helemaal niet. Ik denk dat dit idd ook te maken heeft met in welke branche je zit. In de autobranche waar ik zit, maak je juist meer vrienden en makkelijker contact omdat iedereen weet wat voor auto je hebt. Mensen komen soms spontaan met me praten, en ze waarderen mijn autokeuze. Nemen me ook serieuzer. Niemand maakt er problemen van om hun auto aan me mee te geven, "hij is toch al wat gewend" hoor ik dan weerklinken...
Sommigen noemen het geluk, anderen vinden het aandacht zoeken.
Ik noem het nog altijd graag autoliefhebberij
Of de maatschappij me hier nu in kan volgen of niet interesseert mij erg weinig. Ik doe nog altijd met mijn geld wat ik wil.
Ik ben een patser want ik rij in een dikke BMW, maar dat ik niet meer uitga en niet op vakantie ga zien ze natuurlijk niet...
Zulke mensen laten leven, en wij vooral doorgaan met het brullen van de spullen...
Kan je je eens inbeelden wat voor blikken ik(broekventje, nog nat achter de oren) krijg als ik met de M3 ga winkelen oid.
er is eens een kerel van rond de 30 mij komen afblaffen omdat ik volgens hem volgas langs zijn deur doorreedt. Ik stopte 50 meter verder bij m'n vriendin.
Ik boodt hem mijn excuses aan, en zei dat ik echt niet hard doortrok. Auto maakt gewoon een agressieve sound, weet ik veel...
toen maakte hij de opmerking: "'t is niet omdat uw ouders veel geld hebben dat ge hier de buurt moogt komen terroriseren!"
Op dat moment ging ik dus echt door mijn dak heen he, door zulke opmerkingen kan ik echt uit mijn vel schieten. Als men iemand niet kent, moet men er geen ordeel over vellen.
zelfs in mijn familie is het al rel geweest, louter om mijn autokeuze. Toen ik mijn eerste M3 kocht belde mijn nonkel naar mijn moeder om te zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk in de eerste bocht toch al rond de boom zou plakken.
Mijn arme moeder heeft daarna een hele tijd niet geslapen als ik 's avonds met de M3 weg was.
Mijn neven en nichten vinden mij maar een oetlul terwijl ik vroeger elke dag kind aan huis was.
Langs de andere kant interesseert het mij geen moer, mijn echte vrienden kijken langs die auto door en beoordelen me hoe ik ben.
Dus door jullie genoemde heisa heb ik privé gekend, maar professioneel helemaal niet. Ik denk dat dit idd ook te maken heeft met in welke branche je zit. In de autobranche waar ik zit, maak je juist meer vrienden en makkelijker contact omdat iedereen weet wat voor auto je hebt. Mensen komen soms spontaan met me praten, en ze waarderen mijn autokeuze. Nemen me ook serieuzer. Niemand maakt er problemen van om hun auto aan me mee te geven, "hij is toch al wat gewend" hoor ik dan weerklinken...
Sommigen noemen het geluk, anderen vinden het aandacht zoeken.
Ik noem het nog altijd graag autoliefhebberij

Ik ben een patser want ik rij in een dikke BMW, maar dat ik niet meer uitga en niet op vakantie ga zien ze natuurlijk niet...
Zulke mensen laten leven, en wij vooral doorgaan met het brullen van de spullen...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Beetje late reactie. Maar de nieuwe Porsche Spyder die ze in de Le Mans series inzetten gaat toch als een dolle hoor. Porsche is nog steeds toonaangevend in de autosport, maar zuster Audi (en Bentley) mochten afgelopen jaren Le Mans winnen door een gebrek aan topauto's sinds het verdwijnen van de Porsche GT1. Maar dat gaat nu dus veranderen.funnyname schreef:Bijna wel ja.Joop schreef:Het is toch andersom... VAG is Porsche?
Wat ik alleen jammer vind dat het de laatste jaren meer om geld lijkt te gaan bij Porsche, dan om afkomst gevoel en prestaties.
Natuurlijk gaat de samenwerking tussen Porsche en VAG terug tot de Auto Unions en de VW Kever, de 914 en de 924. Natuurlijk delen de Cayenne en de Touareg bijzonder veel techniek. Dus bij zo een innige samenwerking en afhankelijkheid kom je je grote broertje te hulp als die financieel in de problemen zit .. dat begrijp ik allemaal.
En toch had ik liever dat ze meer rsico's zouden nemen en dit geld investeren in nieuwe technieken, nieuwe race Auto's. Weten ze de weg naar Le Mans nog wel te vinden na al die jaren? Waar zijn die jaren gebleven dat er meerdere type race auto's per jaar werden gemaakt? Meerdere grote kampioenschappen in een jaar werden gehaald?
Neem bijvoorbeeld 1986, winnaar op Le Mans met een 956, 7de overall en winnaar in zijn klasse op Le Mans met een 962, winnaar in Paris-Dakar met een 959, de rijders titel in de F1 met McLaren.
Mooie tijden. Oops volgens mij droom ik een beetje ver af en ka ik Off-topic, excuses ik moest het even kwijt ..
Het 'probleem' van Porsche is dat ze nog steeds kunnen teren op de vele successen uit het verleden, inderdaad met als één van de hoogtepunten 1986. Wie weet dat nou niet? Dat was gewoon gaaf. Zo dominant in zoveel disciplines. Dat was een natte jongensdroom voor iedere Porsche liefhebber en heeft veel mensen Porsche liefhebber gemaakt die het nog niet waren.
Maar het is tijd voor een revival inderdaad. Porsche verkoopt goed, nu wordt het weer tijd voor een geld verslindend fabrieksproject, ook in Dakar. Zet maar een fabrieks Cayenne in die gewoon kan winnen.
De uitstap naar formule auto's is nooit echt succesvol geweest voor Porsche en ik vind eerlijk gezegd ook, dat ze daar niet veel te zoeken hebben. In de jaren '60 was de F2 auto gewoon gebaseerd op het chassis van de 'normale' Spyders (chassis 718k), met ongeveer dezelfde 4 cylinder boxermotor. Dat werd uiteindelijk de 804 met 8 cylinder.
Meer info: http://8w.forix.com/db//718-f2.html
In de F1 met McLaren hebben ze inderdaad succes gehad, maar al snel was duidelijk dat er geen volledig Porsche team zou komen. Ik verwacht dat dat er ook nooit meer van zal komen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie kopt hem in?Mike schreef:Wat zegt een auto nou over een persoon:
Ken iemand die een auto van 3000 euro rijdt en een huis heeft van rond de miljoen Euro. Ken ook mensen die een dure auto rijden en geen geld hebben voor fatsoenlijke kleding.
Dus je hebt mijn auto en huis gezien en je kent inmiddels iedereen hier op het forum?

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Idd 8)Dennis Cavallino schreef:Wie kopt hem in?Mike schreef:Wat zegt een auto nou over een persoon:
Ken iemand die een auto van 3000 euro rijdt en een huis heeft van rond de miljoen Euro. Ken ook mensen die een dure auto rijden en geen geld hebben voor fatsoenlijke kleding.
Dus je hebt mijn auto en huis gezien en je kent inmiddels iedereen hier op het forum?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wel een leuk draadje met al dat afgunst van Nederlanders erin.
Ik denk dat het buiten de randstad en binnensteden/buitenwijken wel raar is als mensen opeens in een 911 óf M3 rijden. Ik vind zelf een standaard 911 een hele chique bak. Een BMW M3 vind ik 'fout', maar in originele staat nog erg acceptabel, zeker in een donkere kleur.
Hier in de wijk staan veel 997's (en andere Porsches). Die vallen eerlijk gezegd niet op. Er staan namelijk ook veel andere dure auto's, waaronder Aston Martins, een enkele Ferrari hier en daar, ('kleine') Bentley's, Range Rovers, veel klassiekers (doorgaans in goede staat) en de wat meer doorsnee auto's zijn toch bijna altijd wel uitgevoerd met leer of full options. Veel Audi's, BMW's, Volvo's. In alle soorten en maten.
Gelukkig rijdt er ook veel oude meuk tussen, zodat ik altijd kan zwaaien naar andere E34 eigenaren (veel dubbelgangers hier die er precies zo uitzien als mijn auto, alleen vaak een enkel pijpje achter helaas). Anyway, pas als je hier volgas dwars de straat door komt rijden, dan heb je de aandacht. Of een Lamborghini, dat is inderdaad ook iets wat hier nog echt op zou vallen.
Als ik morgen in een 997 zou stappen, dan zou ik echt niet opvallen hier in negatieve zin. Integendeel, dit is wel een buurtje waar mensen op je letten. Het huis naast mij is net verkocht voor ruim 7 ton (stond te koop voor 8,5). Een relaxte vent met een caribisch uiterlijk heeft het gekocht, beetje een 'zwarte kakker'. Onder ons huis staat onze 325 racer. Dat ziet er niet uit natuurlijk, in de ogen van onze buurman. Hij maakte er direct een opmerking over (wel een grappige: 'I had the same car, a long time ago, but not in such a horrible condition!').
Maar als ik in het weekend aan de auto aan het klussen ben, dan loopt heel de buurt langs om een praatje te maken (charme van de buurt) Ook weten ze dat ik een echte auto liefhebber ben en in veel verschillende auto's rijd en ook regelmatig van auto wissel (ook al heb ik al die tijd 2 auto's gehad die niet zijn omgewisseld, wel hebben ze de Saab 9000 gezien). Ze vragen me weleens wat mijn volgende auto wordt. Die vraag kan ik nooit goed beantwoorden, maar ik heb het altijd over mijn Facel Vega HK500, dat dat mijn droomauto is. Dat gunnen die mensen me best. Ook als ik vertel wat 'ie kost.
Veel van de mensen in de buurt huren bij ons (appartementen/parkeerplaatsen/kantoor). Ze weten allemaal dat wij in 'oude' auto's rijden. Dat sommigen oud lijken, zoals de Landrover en de Lada Niva, maar splinternieuw zijn, dat snappen ze echt niet. Dat is wel humor. Het straalt in ieder geval een beetje sympathie uit vinden ze.
Hier om de hoek zit echter een bedrijf wat enorm snel groeit (hypotheken en pensioenen). Range Rover voor de directie, snelle en hippe leaseauto's, veel cabrio's. Als je hoort wat een commentaar die gasten van dat kantoor krijgen van mijn buren, dat is echt niet normaal.
En nu kom ik bij de moraal van mijn verhaal. Dat die gasten van dat bedrijf commentaar krijgen, is niet puur vanwege hun wagenkeuze. Maar hoe die jongens zelf zijn: 'hip, vlot, glad', dus het 'snelle/nieuwe' geld, 'niet te vetrouwen'. Deze buurt is een combinatie van oud en nieuw geld. En daar zit echt een groot verschil in. De klagers, dat is allemaal oud geld, of mislukt.
Die geven hun geld liever uit aan kunst, lekker eten, reizen, dan aan auto's. Nieuw geld geeft het ook uit aan kunst, lekker eten, maar ook aan auto's die gezien mogen worden. Echter is het ook de manier waarop ze gekleed zijn en hoe hun haar zit (strak in gel) hoe men hier over die lui oordeelt. In ieder geval komen ze niet sympathiek over. Daarnaast wonen die gasten die daar werken niet hier, maar elders. En dat speelt ook mee. Kortom, de auto an sich is het probleem niet. Geen reden om te roddelen in ieder geval.
en dan terug on topic: Een 911 in de kleur blauw met beige leer = oud geld. Dus daar hoor je niemand over. Met zo'n auto ben je gewoon succesvol en zul je kennelijk kwaliteit leveren.
Een 911 in silvermetallic/rood/geel/zwartr = nieuw geld, dat is fout. Cayenne's zijn sowieso not done ('die gaat vanzelf failliet'), in deze buurt rijd je een nieuwe Range Rover en die houd je zolang je kunt. Als je geen nieuwe RR kunt betalen, dan neem je een gerestaureerde Classic Range Rover.
Er rijdt hier iemand met een Ferrari 430. En Iemand met een Bentley Cabrio. Daar doet iedereen gewoon zaken mee hoor. Maar achter de rug ouwehoeren, dat gebeurt ook. Nederland op zijn best.
Mooi buurtje, dat wel.
Ik denk dat het buiten de randstad en binnensteden/buitenwijken wel raar is als mensen opeens in een 911 óf M3 rijden. Ik vind zelf een standaard 911 een hele chique bak. Een BMW M3 vind ik 'fout', maar in originele staat nog erg acceptabel, zeker in een donkere kleur.
Hier in de wijk staan veel 997's (en andere Porsches). Die vallen eerlijk gezegd niet op. Er staan namelijk ook veel andere dure auto's, waaronder Aston Martins, een enkele Ferrari hier en daar, ('kleine') Bentley's, Range Rovers, veel klassiekers (doorgaans in goede staat) en de wat meer doorsnee auto's zijn toch bijna altijd wel uitgevoerd met leer of full options. Veel Audi's, BMW's, Volvo's. In alle soorten en maten.
Gelukkig rijdt er ook veel oude meuk tussen, zodat ik altijd kan zwaaien naar andere E34 eigenaren (veel dubbelgangers hier die er precies zo uitzien als mijn auto, alleen vaak een enkel pijpje achter helaas). Anyway, pas als je hier volgas dwars de straat door komt rijden, dan heb je de aandacht. Of een Lamborghini, dat is inderdaad ook iets wat hier nog echt op zou vallen.
Als ik morgen in een 997 zou stappen, dan zou ik echt niet opvallen hier in negatieve zin. Integendeel, dit is wel een buurtje waar mensen op je letten. Het huis naast mij is net verkocht voor ruim 7 ton (stond te koop voor 8,5). Een relaxte vent met een caribisch uiterlijk heeft het gekocht, beetje een 'zwarte kakker'. Onder ons huis staat onze 325 racer. Dat ziet er niet uit natuurlijk, in de ogen van onze buurman. Hij maakte er direct een opmerking over (wel een grappige: 'I had the same car, a long time ago, but not in such a horrible condition!').
Maar als ik in het weekend aan de auto aan het klussen ben, dan loopt heel de buurt langs om een praatje te maken (charme van de buurt) Ook weten ze dat ik een echte auto liefhebber ben en in veel verschillende auto's rijd en ook regelmatig van auto wissel (ook al heb ik al die tijd 2 auto's gehad die niet zijn omgewisseld, wel hebben ze de Saab 9000 gezien). Ze vragen me weleens wat mijn volgende auto wordt. Die vraag kan ik nooit goed beantwoorden, maar ik heb het altijd over mijn Facel Vega HK500, dat dat mijn droomauto is. Dat gunnen die mensen me best. Ook als ik vertel wat 'ie kost.
Veel van de mensen in de buurt huren bij ons (appartementen/parkeerplaatsen/kantoor). Ze weten allemaal dat wij in 'oude' auto's rijden. Dat sommigen oud lijken, zoals de Landrover en de Lada Niva, maar splinternieuw zijn, dat snappen ze echt niet. Dat is wel humor. Het straalt in ieder geval een beetje sympathie uit vinden ze.
Hier om de hoek zit echter een bedrijf wat enorm snel groeit (hypotheken en pensioenen). Range Rover voor de directie, snelle en hippe leaseauto's, veel cabrio's. Als je hoort wat een commentaar die gasten van dat kantoor krijgen van mijn buren, dat is echt niet normaal.
En nu kom ik bij de moraal van mijn verhaal. Dat die gasten van dat bedrijf commentaar krijgen, is niet puur vanwege hun wagenkeuze. Maar hoe die jongens zelf zijn: 'hip, vlot, glad', dus het 'snelle/nieuwe' geld, 'niet te vetrouwen'. Deze buurt is een combinatie van oud en nieuw geld. En daar zit echt een groot verschil in. De klagers, dat is allemaal oud geld, of mislukt.

en dan terug on topic: Een 911 in de kleur blauw met beige leer = oud geld. Dus daar hoor je niemand over. Met zo'n auto ben je gewoon succesvol en zul je kennelijk kwaliteit leveren.
Een 911 in silvermetallic/rood/geel/zwartr = nieuw geld, dat is fout. Cayenne's zijn sowieso not done ('die gaat vanzelf failliet'), in deze buurt rijd je een nieuwe Range Rover en die houd je zolang je kunt. Als je geen nieuwe RR kunt betalen, dan neem je een gerestaureerde Classic Range Rover.
Er rijdt hier iemand met een Ferrari 430. En Iemand met een Bentley Cabrio. Daar doet iedereen gewoon zaken mee hoor. Maar achter de rug ouwehoeren, dat gebeurt ook. Nederland op zijn best.
Mooi buurtje, dat wel.

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
@Dennis: Ik heb het niet over een jonge vent in een E36 (M3)
Hoe duur een E36 M3 ook nog is het laat niet zien dat je financieel verschrikkelijk succesvol bent. Mocht je het niet bij elkaar sparen dan kun je met een baan zo'n ding altijd op financiering verkrijgen. Ik heb het meer over jonge gastjes in nieuwe dikke VAG auto's (A8, Touareg enz.). Het traject wat jij doorgaat heb ik ook gehad toen ik op mijn 22e een Suzuki GSXR750 kocht.....en weet je wat het is, jouw oom heeft eigenlijk misschien wel gelijk alleen zou die je moeder er niet mee moeten verontrusten imo. Hij zou eens een goed gesprek met je aan moeten gaan zodat je van elkaar weet waar je staat. In mijn eerste motor jaren heb ik twee racers total loss gereden
Verder zo'n gast van in de 30
Tja ik werd tijdens mijn krantenwijkje bijna eens van m'n brommer gemept omdat ik over de stoep zou "racen" terwijl ik nagenoeg stapvoets reed....tja sportief brommertje enz. enz. Debielen heb je er altijd bij
@Cav: mooi stukje
Ik weet precies hoe dat gaat 


Verder zo'n gast van in de 30


@Cav: mooi stukje


-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Rebel, patserig is misschien niet de juiste naam. Of "imago" is niet het juiste woord.Rebel schreef:Tristan schreef:Sinds wanneer interesseert het jou wat een ander van je auto vind. Als jij 'm mooi en gaaf vind, koop je 'm.
Echt typisch Nederlands. Zodra je je kop boven de anderen uitsteekt........
100% eens met Tristan. Zou me er ook nooit iets van aantrekken. Bekrompen gedoe. Klanten bepalen niet welke auto ik rij?
Zou je dan ook nooit een groter huis mogen bouwen Rico? Of meerder keren per jaar op vakantie?
Je diensten of je producten bepalen of je een goedlopende zaak hebt, niet je auto.
Romo met alle respect maar ik vind een M3 meer opvallen dan een donkere 997. Deze auto is zo subtiel, het is een allemansvriend.
Rene.....Patserig vind ik een 997 allemins.
Ik vind een 22 jarige in A8 nog net een tikkeltje erger![]()
(Gaat mijn hosting nu niet meer door Maurice?)
Nee ff serieus, om maar als voorbeeld te geven.
Een "nette" 997 wekt geen afgunst, en is allerminst patserig.
Ik denk dat dit voor een groot gedeelte wordt bepaald door de eigenaar en niet de auto.
En ik vind het erg kort door de bocht dat Porsche -rijders patsers zijn.
Ken merken waar dit erger is....
Wat ik bedoel is dat ik heel graag een Porsche zou rijden (klanten zien me toch niet, lucky me) maar dat mensen (buren bijvoorbeeld) toch gauw zeggen/denken "waar verdient die z'n geld mee" of whatever. Maar gelukkig verandert dat al. Begin er schijt aan te hebben en de volgende wordt hopelijk een 911.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske en 11 gasten