M2CS
- ADV
Re: M2CS
Op zich vind ik dit met de pdk en ook de zf8 nu best goed te doseren. Als je niet te agressief of het gas gaat blijft ie gewoon in zelfde versnelling, beetje progressief opbouwen en klaar. Sowieso vind ik de zf8 echt een goede automaat! In mijn optiek beter dan de dct ervaring die ik had, maar das ook al weer van 6 jaar terugallen schreef: 26 jul 2020, 09:54Martijn_bmw schreef: 25 jul 2020, 13:02 Ik ben ook handbak liefhebber maar dan vooral in de ouderwetse techniek.
Aan het gas hangende atmo lijn6 zoals alleen een atmo dat kan met een verfijnde ouderwetse koppeling en handbak in diezelfde tijd was een automaat nog een logge 4/5 bak met een koppelomvormer die alle sjeu eruit haalde.
Maar tijden veranderen, de turbo motoren hangen niet aan het gas als een atmo en de dct bakken zijn zo heerlijk en goed dat ik nu ook voor een dct automaat zou gaan ipv de handbak.
Zelfs in mijn 435i vind ik de zf8 een heerlijke combinatie terwijl ik in mijn z3 met ouderwetse atmo 6lijn voor geen goud een automaat zou willen hebben.
Vooralsnog altijd liever een handbak. En hoe meer vermogen de wagen, hoe liever ik het heb. Heeft niets met zogenaamd echt rijden te maken, maar puur om altijd zelf te bepalen wanneer ik schakel wanneer ik even relaxt een wagen wil inhalen op de snelweg of bij verkeerspleintjes. Automaat kan dan gewoon vaker terugschakelen dan me lief is en dat gaat irriteren.
Met de start stop techniek van vandaag op kruispunten en stoplichten is een handbak ook prettig. Dan kun je zelf bepalen wanneer de motor wel of niet afslaat.
- Martijn_bmw
Start stop heb ik idd uitgecodeerd verschrikkelijk icm automaat.
Verder herken ik wel wat je zegt over het onnodig terug schakelen al is dat bij de zf8 van bmw icm veel koppel/vermogen wel redelijk beperkt. Als je rustig rijdt en inhaalt enz doet ie dat vrijwel nooit of hooguit 1 verzet terug wat je dan niet heel erg merkt
Verder herken ik wel wat je zegt over het onnodig terug schakelen al is dat bij de zf8 van bmw icm veel koppel/vermogen wel redelijk beperkt. Als je rustig rijdt en inhaalt enz doet ie dat vrijwel nooit of hooguit 1 verzet terug wat je dan niet heel erg merkt
- Martijn_bmw
Haha dat scheelt weer Tom, denk dat de software per auto ook flink verschillend is al is de hardware gelijk.
Een N55 in bmw 1,3,4,5 of 7 serie icm zf8 reageert al heel anders per model.
Dat zal bij een Morgan al helemaal gefinetuned zijn op het karakter van de auto.
Een N55 in bmw 1,3,4,5 of 7 serie icm zf8 reageert al heel anders per model.
Dat zal bij een Morgan al helemaal gefinetuned zijn op het karakter van de auto.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Ik heb nu een DCT M2 competition en heb een nieuwe M2 competition handbak in bestelling.
Qua versnelingsbak bieden beide voor en nadelen. Ik kan geen mening geven welke mooier of beter is.
Rij je de m2 dagelijks veel km dan gaat de voorkeur naar DCT en heb je de m2 als fun auto dan de handbak.
Als je straks alleen nog keus hebt tussen een zf8 of handbak dan is het een nobrainer altijd handbak. ZF8 is echt een automaat en reageert bij terugschakelen nooit zo mooi als een DCT. De PDK van porsche is nog veel beter.
Ik stond zelf ook voor de keus een nieuwe M2 handbak CS of Competition.
Ik heb andere wensen als Robert.
De CS heeft verstelbare dempers meer gewicht en kan eerder stuk gaan geen optie voor mij.
De CS heeft 6 pots remmen voor dus altijd 19 inch wielen en de ruimte is zo weinig er zijn al veel wielen kapot gereden, omdat er een steentje tussen remklauw en binnenkant wiel kwam. Ook geen optie.
CS stalen remmen zijn 16kg zwaarder. Carbon remmen zijn lichter 9000 euro meerprijs. 1 steentje tussen remblok en schijf en de schijf moet vervangen worden. Porsche gt3 rijders wisselen hun carbon schijven vaak voor staal. Dus voor mij ook geen optie.
Ik wissel mijn stoelen meestal voor recaro s SPG en zijn in totaal 50 kg lichter op de manuele orginele stoelen en op electrische verstelbare stoelen is het verschil nog groter. Dus daar hoef ik ook geen CS voor.
Een Alcantara stuur is op elke bmw m2 te bestellen.
Carbon lip voor en achter is ook op elke m2 te bestellen.
Voor Mij bracht de CS 2 voordelen dat is het carbon dak en carbon motorkap. Maar dat gewichts voordeel gaat meteen teniet bij het bestellen van een CS door de 16kg zwaardere remmen.
Voor mij was het kopen van een CS meer betalen voor veel opties die ik niet wil en ook niet kan aanpassen. De M2 Competition is voor mij de beste optie.
Maar nogmaals voor robert speelt dit allemaal niet en dan is een CS een dure auto maar hij is dan wel klaar.
Qua versnelingsbak bieden beide voor en nadelen. Ik kan geen mening geven welke mooier of beter is.
Rij je de m2 dagelijks veel km dan gaat de voorkeur naar DCT en heb je de m2 als fun auto dan de handbak.
Als je straks alleen nog keus hebt tussen een zf8 of handbak dan is het een nobrainer altijd handbak. ZF8 is echt een automaat en reageert bij terugschakelen nooit zo mooi als een DCT. De PDK van porsche is nog veel beter.
Ik stond zelf ook voor de keus een nieuwe M2 handbak CS of Competition.
Ik heb andere wensen als Robert.
De CS heeft verstelbare dempers meer gewicht en kan eerder stuk gaan geen optie voor mij.
De CS heeft 6 pots remmen voor dus altijd 19 inch wielen en de ruimte is zo weinig er zijn al veel wielen kapot gereden, omdat er een steentje tussen remklauw en binnenkant wiel kwam. Ook geen optie.
CS stalen remmen zijn 16kg zwaarder. Carbon remmen zijn lichter 9000 euro meerprijs. 1 steentje tussen remblok en schijf en de schijf moet vervangen worden. Porsche gt3 rijders wisselen hun carbon schijven vaak voor staal. Dus voor mij ook geen optie.
Ik wissel mijn stoelen meestal voor recaro s SPG en zijn in totaal 50 kg lichter op de manuele orginele stoelen en op electrische verstelbare stoelen is het verschil nog groter. Dus daar hoef ik ook geen CS voor.
Een Alcantara stuur is op elke bmw m2 te bestellen.
Carbon lip voor en achter is ook op elke m2 te bestellen.
Voor Mij bracht de CS 2 voordelen dat is het carbon dak en carbon motorkap. Maar dat gewichts voordeel gaat meteen teniet bij het bestellen van een CS door de 16kg zwaardere remmen.
Voor mij was het kopen van een CS meer betalen voor veel opties die ik niet wil en ook niet kan aanpassen. De M2 Competition is voor mij de beste optie.
Maar nogmaals voor robert speelt dit allemaal niet en dan is een CS een dure auto maar hij is dan wel klaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik onderschrijf het verhaal van Andre volledig.
Ik rij anders met de kar, voor mij DD, waarbij ik niet altijd hoef te knallen, ik ben een hele beheerste rijder
(meestal)
Ik ben altijd super zuinig op elke kar die ik gereden heb, daar mankeert niks aan, die maagdelijke voor-stoel rechts (ik had dat uiteraard graag anders gezien met nog een afdruk van een Latina dame
) De achterbank als nieuw, de enige die daar gezeten heeft ben ik zelf om hem schoon te maken
Kortom; wie deze kar overneemt heeft een hele dikke, goede, probleemloze kar te pakken!!
Dan;
HB; bak/pook ja, koppeling discutabel, ik kom het wel even proberen bij je Andre, 5 minuten rijden en ik weet genoeg
Zoals gezegd de DCT zit er op, de kleur ook, de opties ook, die kar staat er zoals ie is, bomvol, dat dan weer wel. Omdat ik een deal kon sluiten die IMHO zeer de moeite waard was heb ik het gedaan, was het aanbod financieel niet aantrekkelijk geweest was ik doorgereden, maar goed; soms komt het geluk naar je toe,
Als ik eerlijk ben;
Van een M2 naar een M2C is wellicht een stap die niet strikt nodig was, tenzij je een echt M blok wil., qua prestaties overall zal het elkaar weinig doen.
Evenzeer zal het waarschijnlijk ook niet echt de moeite zijn om van een M2C naar een M2CS te gaan, als je de volle prijs betaalt dan is ie dat niet waard IMO, het verschil ook in deze opvolgende stap te gering.
Conclusie; de enig logische stap was en is voor mij om dan van de M2 gelijk door te stoten naar een M2CS (en vanwege de goede deal en de grootste technische stap)
De rest is geschiedenis.
Ik rij anders met de kar, voor mij DD, waarbij ik niet altijd hoef te knallen, ik ben een hele beheerste rijder

Ik ben altijd super zuinig op elke kar die ik gereden heb, daar mankeert niks aan, die maagdelijke voor-stoel rechts (ik had dat uiteraard graag anders gezien met nog een afdruk van een Latina dame

Kortom; wie deze kar overneemt heeft een hele dikke, goede, probleemloze kar te pakken!!
Dan;
HB; bak/pook ja, koppeling discutabel, ik kom het wel even proberen bij je Andre, 5 minuten rijden en ik weet genoeg

Zoals gezegd de DCT zit er op, de kleur ook, de opties ook, die kar staat er zoals ie is, bomvol, dat dan weer wel. Omdat ik een deal kon sluiten die IMHO zeer de moeite waard was heb ik het gedaan, was het aanbod financieel niet aantrekkelijk geweest was ik doorgereden, maar goed; soms komt het geluk naar je toe,
Als ik eerlijk ben;
Van een M2 naar een M2C is wellicht een stap die niet strikt nodig was, tenzij je een echt M blok wil., qua prestaties overall zal het elkaar weinig doen.
Evenzeer zal het waarschijnlijk ook niet echt de moeite zijn om van een M2C naar een M2CS te gaan, als je de volle prijs betaalt dan is ie dat niet waard IMO, het verschil ook in deze opvolgende stap te gering.
Conclusie; de enig logische stap was en is voor mij om dan van de M2 gelijk door te stoten naar een M2CS (en vanwege de goede deal en de grootste technische stap)
De rest is geschiedenis.
- romo
^^Het is heel bijzonder, ik besef het als geen ander, ook nog met de GT4 in het vooruitzicht.
Ik heb er ook altijd van gedroomd, realiteit is het geworden. Ik kan er alleen maar dankbaar om zijn.
Mooie is ook iedereen laten meegenieten, DF is voor mij ook gedeelde fun.
JP; qua vrouwen junior niveau

Ik heb er ook altijd van gedroomd, realiteit is het geworden. Ik kan er alleen maar dankbaar om zijn.
Mooie is ook iedereen laten meegenieten, DF is voor mij ook gedeelde fun.
JP; qua vrouwen junior niveau

-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
M2 HB wordt ingeruild?
Heb je wat meer info?
Congrats trouwens
Geweldig apparaat zo in CS uitvoering.
Heb je wat meer info?
Congrats trouwens

Geweldig apparaat zo in CS uitvoering.
- romo
^ Wat wil je weten Willem?
M2 30-04-2016
HB
LBB
Handmatig verstelbaar stoelen
63 K gelopen
Alle beurten volgens voorschrift
Ik heb nog wel een paar vragen, maak maar even gebruik van de hier aanwezige expertise;
1 Ik heb die optielijst nog eens gezien, Apple CarPlay niet aangevinkt zag ik; is dat nu nog aan te passen software matig?
2 Ik zoek rij handschoenen voor dat alcantara stuur, iemand tips/adviezen? geen condoom om elke vinger dan
)
M2 30-04-2016
HB
LBB
63 K gelopen
Ik heb nog wel een paar vragen, maak maar even gebruik van de hier aanwezige expertise;
1 Ik heb die optielijst nog eens gezien, Apple CarPlay niet aangevinkt zag ik; is dat nu nog aan te passen software matig?
2 Ik zoek rij handschoenen voor dat alcantara stuur, iemand tips/adviezen? geen condoom om elke vinger dan

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gewoon met schone handen rijden dan kan er niet zoveel misgaan. Een handensprayflesje in de auto is wel handig in het geval je handen toch vies zijn.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Bij mijn 440i GranCoupé kon ik Apple CarPlay achteraf gewoon online activeren, na het achterlaten van wat creditcardeuro’s.romo schreef: 26 jul 2020, 18:41 ^ Wat wil je weten Willem?
M2 30-04-2016
HB
LBB
63 K gelopen
2 Ik zoek rij handschoenen voor dat alcantara stuur, iemand tips/adviezen? geen condoom om elke vinger dan)
- romo
^Thanks Wouter.
Intussen is het reeds opgelost, ik dacht dat de optie "Apple CarPlay" werd genoemd, maar tegenwoordig heeft dat "Smartphone Integratie" Die is dus wel aangevinkt.
Weer wat geleerd
Intussen is het reeds opgelost, ik dacht dat de optie "Apple CarPlay" werd genoemd, maar tegenwoordig heeft dat "Smartphone Integratie" Die is dus wel aangevinkt.
Weer wat geleerd