M2CS
-
Online
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: M2CS
M140i zal wel dezelfde ZF8 hebben als in de Morgan en die werkt inderdaad heel erg goed. Maar PDK blijft de benchmark. Flipperen met de PDK in een sportieve auto vind ik echt verslavend. In de M140i gebruik ik eigenlijk nooit de flippers.
- e30touring1990
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2CS
gefeliciteerd! echt een hele toffe verschijning. benieuwd naar je ervaringen als je 'em hebt t.o.v. de m2 handbak.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M2CS
Hele DF-deal gemist, was er een group buy?romo schreef: 24 jul 2020, 22:02 Om maar met de deur in huis te vallen; nee niet via de DF deal (Peter zal dat t.z.t. zelf toelichten) maar wel via een tip bij BMW Amsterdam terechtgekomen, na enig zeer prettig mail contact de afgelopen weken, vandaag tot afhandeling, overeenstemming en koopovereenkomst gekomen.
Maar belangrijker nog, je had toch een crush op zo'n dame bij BMW Apeldoorn? Is dat over of had je een andere reden om in Amsterdam te kopen?

- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Snipe schreef: 25 jul 2020, 17:16Hele DF-deal gemist, was er een group buy?romo schreef: 24 jul 2020, 22:02 Om maar met de deur in huis te vallen; nee niet via de DF deal (Peter zal dat t.z.t. zelf toelichten) maar wel via een tip bij BMW Amsterdam terechtgekomen, na enig zeer prettig mail contact de afgelopen weken, vandaag tot afhandeling, overeenstemming en koopovereenkomst gekomen.
Maar belangrijker nog, je had toch een crush op zo'n dame bij BMW Apeldoorn? Is dat over of had je een andere reden om in Amsterdam te kopen?
![]()
In Amsterdam ook een zeer fraaie balie dame, mijn broer zij het al; die moetje op de rechter stoel zetten, en dan karren maar

Wellicht is ze er volgende week ook


-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28504
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M2CS
Bmw Amersfoort ook altijd!romo schreef: 25 jul 2020, 18:51Snipe schreef: 25 jul 2020, 17:16Hele DF-deal gemist, was er een group buy?romo schreef: 24 jul 2020, 22:02 Om maar met de deur in huis te vallen; nee niet via de DF deal (Peter zal dat t.z.t. zelf toelichten) maar wel via een tip bij BMW Amsterdam terechtgekomen, na enig zeer prettig mail contact de afgelopen weken, vandaag tot afhandeling, overeenstemming en koopovereenkomst gekomen.
Maar belangrijker nog, je had toch een crush op zo'n dame bij BMW Apeldoorn? Is dat over of had je een andere reden om in Amsterdam te kopen?
![]()
In Amsterdam ook een zeer fraaie balie dame, mijn broer zij het al; die moetje op de rechter stoel zetten, en dan karren maar![]()
Wellicht is ze er volgende week ook![]()
![]()
Ze worden er vast op geselecteerd.


- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Das geheel de waarheid idd.
Ik had 3 offertes op het oog
1 de DF offerte
2 Amsterdam
3 Een zuidelijke BMW dealer (uit respect laat ik dat anoniem)
1 ging niet door, hoewel ik het graag zo had geregeld !
Uiteindelijk is 2 de winnaar geworden, ja, op de pecunia`s idd
- Arthur
- Berichten: 43012
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: M2CS
Gefeliciteerd Robert, erg lekkere wagen zo in deze uitvoering, die grijze band is wel heel jammer
... 


- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: M2CS
Grijze band zie je zelden/ nooit op gebruikte M2C, waarschijnlijk vanwege die camera.
Pracht kar en keuze
. Benieuwd of je veel verschil merkt met adaptief onderstel. Nou vind ik de M2C ook al wat vergevingsgezinder aanvoelen dan de OG.
Pracht kar en keuze
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Ik blijf iedereen maar even generiek bedanken, bij deze
M2C S55 blok 410 pk twin turbo
M2CS S55 blok 450 pk twin turbo
Allemaal 550Nm dacht ik (?) met overboost
M2 is idd nogal hard qua onderstel, is niet adaptief, mn de achterzijde is niet vergeving gezind op lage snelheid en ruwe terrein (klinkerweg binnen bebouwde kom om eens wat te noemen)
Het voordeel van de harde achtertrein is IMHO dat de voortrein veel meer grip krijgt, de grip op de vooras van de M2 is (voor BMW) voor mij de allerbeste ooit, dit in combinatie met de zeer goede Michelin PSS, wat die voortrein aankan in het betere bochtenwerk is fenomenaal.
Ook wel wat rammeltjes hoedenplank door de harde achterzijde.
Maar buiten dat een waanzinnig mooie, goede, probleemloze kar aan gehad voor 4 jaar en 3 maanden.
Van de M2CS mag je verwachten dat die geheel uit geëvolueerd is, maximaal fine tuning als laatste uit de serie na begin 2016 (ik had schat ik in als een van de eerste een M2 in NL)
Het zal volgende week snel duidelijk zijn hoe de verschillen zijn, ik verwacht wat andere reactie sturen, door en hele lichte velgen en ook nog de keramische remmerij, dus nog minder onafgeveerde massa op de voortrein, dat moet merkbaar zijn.

M2 N55 blok 370 pk single turboShakes schreef: 25 jul 2020, 20:16 Is dit weer anders dan een competition? Ik zit er niet helemaal in
M2C S55 blok 410 pk twin turbo
M2CS S55 blok 450 pk twin turbo
Allemaal 550Nm dacht ik (?) met overboost
M2 is idd nogal hard qua onderstel, is niet adaptief, mn de achterzijde is niet vergeving gezind op lage snelheid en ruwe terrein (klinkerweg binnen bebouwde kom om eens wat te noemen)
Het voordeel van de harde achtertrein is IMHO dat de voortrein veel meer grip krijgt, de grip op de vooras van de M2 is (voor BMW) voor mij de allerbeste ooit, dit in combinatie met de zeer goede Michelin PSS, wat die voortrein aankan in het betere bochtenwerk is fenomenaal.
Ook wel wat rammeltjes hoedenplank door de harde achterzijde.
Maar buiten dat een waanzinnig mooie, goede, probleemloze kar aan gehad voor 4 jaar en 3 maanden.
Van de M2CS mag je verwachten dat die geheel uit geëvolueerd is, maximaal fine tuning als laatste uit de serie na begin 2016 (ik had schat ik in als een van de eerste een M2 in NL)
Het zal volgende week snel duidelijk zijn hoe de verschillen zijn, ik verwacht wat andere reactie sturen, door en hele lichte velgen en ook nog de keramische remmerij, dus nog minder onafgeveerde massa op de voortrein, dat moet merkbaar zijn.
- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Klopt.Will F. schreef: 26 jul 2020, 00:48 Grijze band zie je zelden/ nooit op gebruikte M2C, waarschijnlijk vanwege die camera.
Pracht kar en keuze. Benieuwd of je veel verschil merkt met adaptief onderstel. Nou vind ik de M2C ook al wat vergevingsgezinder aanvoelen dan de OG.
Maar grijze band heb ik op al mijn voorgangers gehad, hele simpele optie, maar heel erg praktisch IMHO
Ook hier had ik het graag er op gehad, die snelheid herkenning zit ook op FM/Apple CarPlay
- romo
- Berichten: 27056
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: M2CS
Martijn_bmw schreef: 25 jul 2020, 13:02 Ik ben ook handbak liefhebber maar dan vooral in de ouderwetse techniek.
Aan het gas hangende atmo lijn6 zoals alleen een atmo dat kan met een verfijnde ouderwetse koppeling en handbak in diezelfde tijd was een automaat nog een logge 4/5 bak met een koppelomvormer die alle sjeu eruit haalde.
Maar tijden veranderen, de turbo motoren hangen niet aan het gas als een atmo en de dct bakken zijn zo heerlijk en goed dat ik nu ook voor een dct automaat zou gaan ipv de handbak.
Zelfs in mijn 435i vind ik de zf8 een heerlijke combinatie terwijl ik in mijn z3 met ouderwetse atmo 6lijn voor geen goud een automaat zou willen hebben.
Vooralsnog altijd liever een handbak. En hoe meer vermogen de wagen, hoe liever ik het heb. Heeft niets met zogenaamd echt rijden te maken, maar puur om altijd zelf te bepalen wanneer ik schakel wanneer ik even relaxt een wagen wil inhalen op de snelweg of bij verkeerspleintjes. Automaat kan dan gewoon vaker terugschakelen dan me lief is en dat gaat irriteren.
Met de start stop techniek van vandaag op kruispunten en stoplichten is een handbak ook prettig. Dan kun je zelf bepalen wanneer de motor wel of niet afslaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enrico, matthyssie, Thomth en 4 gasten