Momenteel ben ik sinds 2 maanden eigenaar van een Peugeot 206 RC die ik voor een prikje heb kunnen overnemen.
Voor de Peugeot heb ik 6 jaar MX5 1.6 gereden en heb Vrij Rijden en Touristenfahrten (met als snelste ronde 9:06 btg

Hier een foto van de MX5 in actie!

Er moest dus een opvolger komen voor de MX5, maar ik wou ook eens een FWD setup proberen.
Hierbij heb ik gekeken naar R53's en een Clio RS maar deze zaten allemaal best boven mijn budget.
Toen viel mijn oog op een Peugeot 206 RC. Het heeft prima vermogen (177pk) en is relatief lichtgewicht (1100kg) en je ziet ze niet vaak, dit was reden genoeg voor mij om het te proberen. Het is totaal wat anders dan de MX5, maar een beetje vermogen hebben is wel lekker en zag dat er wel een redelijke aftermarket aanwezig is voor het circuit.
Dit is hem uiteindelijk geworden!

Het eerste wat ik deed waren alle vloeistoffen vervangen en andere remblokken (EBC Yellowstuff) te monteren, want ik had een weekendje Nürburgring geboekt

De eerste ronde was erg spannend! Alles komt veel sneller op je af en het is behoorlijk anders rijden. Het viel al gelijk op dat de voorkant camber nodig had omdat de sidewalls op hun donder kregen en dat de olie te warm werd (boven 130 graden net voor Mutkurve, maar zakt daarna weer af naar 120

Er staan een hoop upgrades op de planning, maar voor nu wil ik het volgende doen:
- Nieuwe originele schokdempers.
- Nieuwe draagarmen en endlinks.
- Camber toevoegen volgens RPS afmetingen (nieuwe gaten boren waar de veerpoten zitten, 15mm naar binnen voor camber en 7mm richting het raam voor caster, dit zal ongeveer -1.5 graden camber geven).
- Andere velgen met Federal 595 RS-Pro's.
- Oliekoeler met thermostaat.